Xantia Activa

Xantia Avctiva - Xantia su ypatinga SC.CAR (Systeme Citroen a Controle Actif du Roulis) sistemos pakaba, kuri užtikrina posūkiuose automobilio stabilumą, neprarandant citroeniško minkštumo tiesiame kelyje.

Activa tipo pakabos sistema į Xantia modelius pradėta diegti nuo 1994 metų. Ji buvo komplektuojama tik su 2.0i 16v, 2.0i turbo CT ir V6 24v benzininiais bei 2.1 Td ir 2.0 HDi dyzeliniais varikliais.

Firminis Activos logotipas

Kuo Activa ypatinga ir kaip ji veikia? Activos pakaba, skirtingai nei kitu Xantijų, turi keturis, o ne du stabilizatorius. Du iš jų - priekinis dešinys ir galinis kairys yra standartiniai vertikalūs strypai, kiti du - priekinis kairys ir galinis dešinys - hidrocilindrai sujungti su bendra automobilio hidrauline sistema, jų dėka keičiamas automobilio pakabos standumas posūkyje. Activos sistemoje net dešimt sferų (XMai maksimaliai turi 9, o Xantios 8 sferas), dvi papildomos sferos tai priekinė ir galinė Activa sferos, kurios priklauso stabilumo valdymo sistemai. Priekinė Activos pakaba turi papildomą aukščio reguliavimo kraną, jį valdo svirtys sujungtos su priekinių ratų šakėmis. Kaip tai veikia? Pasukus vairą pavyzdžiui i dešinę - automobilį išcentrinė jėga verčia kairėn (kairys sparnas leidžiasi, dešinys kyla), svirtis sujungta su šakėmis atidaro kraną ir LHMo slėgis paduodamas i kairio rato hidrocilindrą - kairė pusė keliama, kadangi šioje sistemoje nėra jokio vėlavimo tai automobilis net nepasvyra, jis visada išlieka horizontalus.

Mums nusišypsojo laimė išbandyti '95 metų gamybos Xantia Activa 2.0i Turbo CT.
Techninės charakteristikos:
variklio kubatūra -              1998
max galingumas (Aj/aps) - 150/5300
greičių dėžė -                    rankinė 5+1
Maksimalus greitis -          213 km/h
0-100 km/h -                     10,4s

Automobilis labai smagus - greitas ir stabilus. Varikliui pasiekus apsukas apie 3800 aps/min pastebimai jaučiamas turbinos suteikiamas galingumas - automobilis įgauna papildomą jėgą ir smagiai šokteli į priekį prispaudžiant keleivius prie sėdynių. Pakaba, kaip ir priklauso hidrauliniam citroenui, važiuojant tiesiai - minkšta ir supanti, bet tik truputi pasukus vairą į vieną ar kitą pusę - momentaliai suveikia Activa stabilumo sistema - automobilis posūkiuose išlieka horizontalus ir gerai sukibęs su keliu. Stabdžių efektyvumas stulbinantis, ratai net neslysta, ABSas veikia nepriekaištingai.

Trūkumas - Activa kietesnė nei klasikinės konstrukcijos hidrauliniai citroenai. Bet tai sportinis automobilis ir būtų neteisinga iš jo reikalauti super komforto, lyginant su 3 klasės BMW M3, kuri turi analogišką tik pneumatinę stabilumo sistemą, Xantia Activa tiesiog minkšta.

Nuo "klasikinių" Xantiju Activa skiriasi savo spoileriu

Elegantiškas bagažinės dangčio sparnas

Turtinga salono komplektacija - reguliuojamo nugaros apimties pločio "Rekaro" sėdynės, pilnas elektropaketas...

...kondicionierius, firminė aparatūra, apsaugos sistema, oda apsiūtas vairas.

 

Pakabos "stebūklai"

Čia "paprastos" Xantiios galinė pakaba,

o čia Activa "galas" !

 

Kairė pusė                                                   Dešinė pusė

 

Activa priekinės pakabos stabilizavimo sistemos elementai

 

Priekinis hidrostabilizatorius

 

Didelis ačiū ACS servisui (A.Sinkevičiaus Citroen servisas Kaune, Ateities pl.) už suteiktą galimybę išbandyti šį automobilį.

Konkrečiai ši '95 Xantia Activa buvo parduota už 4000 $.