Citroën BX Leader

Norėtume jums pateikti šiek tiek informacijos ir apie vieną ekskliuzyvinį BX'ą. Prašome susipažinti - Citroën BX Leader.
Kodėl šį automobiliuką reiktų vadinti ekskliuzyviniu? Nu bent jau todėl, kad jų pasaulyje tepagaminta tik 12 500 egzempliorių! Leader'iai buvo gaminami tik tris metus: nuo '85 iki '87 metų. 1985 jų buvo pagaminta 2500 egzempliorių, 1986 - 5000 egzempliorių ir 1987 - dar 5000 egzempliorių.
Ekskliuzyviniu jį galima vadinti dar ir dėl to, kad jame buvo montuojamas monoblokinis variklis! O montuojamas buvo ant šono... beveik kaip pas Porshe automobilius... tik kad cilindrai išdėstyti lygiagrečiai vienas kitam (žemiau nuotraukose yra 1986 metų Citroen BX 14 Leader 1.4 benzininis varikliukas):

Didesnė nuotrauka Didesnė nuotrauka


Į Leader'ius buvo montuojami keturių tipų varikliai:
      1.4 benzininis variklis, kuris buvo montuojamas į 1985, 1986 ir 1987 metais gamintus Leader'ius,
      1.6 benzininis variklis, kuris buvo montuojamas tik į 1986 metais gamintus Leader'ius,
      1.9 dyzelinis variklis, kuris taip pat buvo montuojamas tik į 1986 metais gamintus Leader'ius, bei
      1.8 dyzelinis variklis, kuris buvo montuojamas tik į 1987 metais gamintus Leader'ius.

Šių variklių techninės charakteristikos yra tokios:
      1.4 benzininis variklis: 1360 cm3 - 75x77 mm - 5500 tr/min - didžiausia galia esant 2500 tr/min - 6cv - 900 kg - 155 km/h,
      1.6 benzininis variklis: 1580 cm3 - 83x73 mm - 6000 tr/min - didžiausia galia esant 3250 tr/min - 7cv - 950 kg - 176 km/h,
      1.9 dyzelinis variklis: 1905 cm3 - 83x88 mm - 4600 tr/min - didžiausia galia esant 2000 tr/min - 6cv - 990 kg - 157 km/h ir
      1.8 dyzelinis variklis: 1769 cm3 - 80x88 mm - 4600 tr/min - didžiausia galia esant 2000 tr/min - 6cv - 990 kg - 155 km/h.



Pažvelgę į mašinos kėbulą ir saloną galite nesunkiai atpažinti ar mašina buvo pagaminta iki 1987-tųjų metų ar anksčiau. 1985 ir 1986 metais gamintas Leader'is turėjo labai įmantrų prietaisų skydelį, kur greitis yra rodomas ne rodyklės pagalba, o būgno!!! Štai, pažvelkite:


Didesnė nuotrauka Didesnė nuotrauka

Vieno "špikio" vairas, ekskliuzyvinis posūkių, valytuvų, šviesų, signalo, halogenų ir kitų prietaisų valdymas įmontuotas pačioje valdymo panelėje (nemaišyti su mergina), bei jau minėtas greitį rodantis būgninis spidometras... mmm, tiesiog klasika... Tuo tarpu '87 metais prietaisu skydelis daugiau ar mažiau jau tapo standartiniu, t.y. klasikiniu rodykliniu, šių dienų skydeliu:

Didesnė nuotrauka

Ar galima "plika akimi" atskirti tiesiog gatvėje važiuojantį Leader'į ir pasakyti, ar jis yra pagamintas iki 1987 metų, ar jau po 1987 metų? Taip, žinoma! Tereikia tik atkreipti dėmesį į veidrodėlius ir priekinius posūkius. Iki 1987 metų gamintuose Leader'iuose kaip, beje, ir visuose kituose BX priekiniai posūkiai, jei pažvelgtume iš šono, "užima" tik pusė priekinio sparno ir yra morkinės spalvos, kai tuo tarpu vėlesniuose modeliuose posūkio stikliukas jau yra didesnis ir yra baltos spalvos. Veidrodėliai irgi šiek tiek skiriasi. Naujesniuose modeliuose yra didesni ir ne tokie apvalūs, kaip kad senesnio modeliuose automobiliuose.

Didesnė nuotrauka Didesnė nuotrauka Didesnė nuotrauka


Dar viena labai svarbi detalė, kuri išskiria Leader'ius iš minios, yra automobilio salono apmušalai. Žemiau esančioje nuotraukėleje matomi apmušalai buvo siuvami tik Leader serijos automobiliams (tiek BX, tiek ir CX). Jokie kitokie apmušalai į Leader'ius nebuvo dedami (bent jau gamykliniuose variantuose):

Didesnė nuotrauka

Tai tiek apie tuos BX Leader automobiliukus, kurių yra ir Lietuvoje! Ir tikrai ne vienas! Kai kurie iš jų dabar atrodo labai "liūdnai", tačiau tikiu, kad laikui bėgant jie atgims... kaip kokie feniksai iš pelenų...

Didesnė nuotrauka Didesnė nuotrauka Didesnė nuotrauka Didesnė nuotrauka


Informaciją apie šį nuostabų automobiliuką interneto platumose surinko ir savo asmenine patirtimi pasidalino Mario. :)