Akvilė - Xantia 1.9 td
LELKA XUANITA
Štai toks vardas buvo duotas mano išsvajotajai Xantiai..
O viskas prasidėjo nuo to...
Važinėjau sau su savo japaške ir vargo nemačiau, mašina mažytė (kaip ir priklauso 70tukinikui :D), 1,5 TD, valgo nedaug, eina gerai... Tas ėjimas beje man kainavo 1500Lt ir 8 balus... Ir visai gerai mes su mano japoniuku draugavom, kol draugas nenusipirko XM‘o.... Pasigyrė tiesiog, kad va mašiną pakeitė, aš aišku įsiprašiau, kad kaip tu, draugas, manęs su nauja mašina nepavežiosi? Pasakė, kad nusipirko citron... Aš sukau sukau galvą ir niekaip nei vienas vaizdas neišnyro prieš akis, nu kaip tie citroėnai atrodo... Pagaliau buvo tvirtai sutarta dėl pavėžinimo, laukiu sutartoj vietoj su savo japoniuku, o žiūriu atrieda kažkoks kampuotas didelis gremėzdas, sustoja šone, ir kad pradeda šokinėt – kyla, leidžias, kyla, leidžias... Aš kaip kokia iš kitos planetos –žiūriu išsižiojus į tą mašiną ir nebesuprantu – ar jinai sugedo, ar čia normalu... Pasivažinėjimas patiko labai.. Vietos daug, o mašinos važiavimas.. koks važiavimas, tai buvo plaukimas... Tada ir pagalvojau, nu negi aš neužsidirbau tokios mašinos? Pasiprašiau ir kad duotų perlėkt – davė, patiko ir nusprendžiau – noriu XM‘o.
Bet aš kaip visad – pirma gi noriu viską išsišniukštinėti apie tuos citroėnus, prieš turint reikalų su jais... pagoglinus atradau iškarpas kažkokias apie citron forume „Draugas.lt“, užsivedžiau sau ten temelę ir laukiu, kol kas pradės mane apšvietinėt :D Toliau nuo „Draugo“ forumo atradau „Citrina.lt“ forumą... Ir užkerpėjau aš toj citrinoj... kiekvieną laisvą minutę darbe sėdėjau „Citrinoj“... Kol gerb. Profanas mane atpažinęs „draugo“ forume apšvietė apie meet‘us (tos temos dar nebuvau radus, kadangi pagrinde rausdavausi techniniuose skyriuose)... Na ką, nulėkiau pas Harį į meet‘ą, gavau dar naujos info, kuri mane domino ir galutinai nutariau pirkti visgi Xantia, ne Xm (mėčiaus tarp šių modelių).. Taigi, vienas žingsnis didelis link pirkimo yra – jau tiksliai žinau, ko noriu – apie 96-97m Xantia, 1.9 arba 2.1 TD, be jokių kondiškių, hidroaktyvų ir kitų nelabai reikalingų „navarotų“... Tuo metu kaip tik mano senelis sugalvojo pakeist mašiną, ir spėkit, ką nusipirko :D Ogi 2000m Xantią Hdi... Jis ilgai taip nesirinko mašinos, kaip aš – nuvažiavo į turgų, pamatė, patiko ir nusipirko :D Nu tada jau man iš pavydo baigės kantrybė, galvoju gana čia dvejot, reik ir man pagaliau važiuot turgun ir nusipirkt savo Xantią.. Taigi, liko dar vienas žingsnelis – gauti pinigų.. Na ką, priimtinausias ir greičiausiai įgyvendinamas variantas pasirodė paskola... Paskola buvo suteikta, bet kol aš tuos pinigus gavau, tai jau ir filmą sukurt galima :D vieną dieną nuėjus pasirašyt dokumentų neišlaukus eilės apalpau banke ir teko važiuot į ligoninę :D Juokėsi visi aišku iš manęs, sakė taip nudžiugau, kad tuoj tuoj jau turėsiu savo Xantia, kad net apalpau iš laimės :D Na pinigus visgi gavau, nulėkiau į Kauno turgų ieškoti savo svajonės... Su savim pasiėmiau tą patį draugą, nuo kurio užsikrėčiau citrinlige ir tėvą (kaip pats sakė „jei reik naglos mordos kainai numušt“ :D)... Pradžioj turguj dauguma Xantijų buvo universalai.. Jau mane pradėjo parint, sakė nerasiu šį kartą savo mašinos, pačiai viltis jau blėso, bet vis vien sakiau: „mano mašina stovi kažkur kamputį ir laukia manęs, aš ją tikrai rasiu, tikrai mano mašina kažkur manęs laukia“...
Apėjus apie trečdalį turgaus tikrai atokiam kampely radom mėlyną Xantią, 1,9TD, 96metų – nu būtent tai, ko noriu.. O ir pasirinkimas nelabai didelis Xantių.. Kiek apėjom turgaus, tai tik 3ys variantai patinkantys atsirado.. Nu apėjom tą mėlynąją, bet nežiūrėjom, galvojam dar pavaikščiosim, jei kas, tai grįšim prie jos.. Nueidama atsisukau, žiūrėjau į ją ir kažkas širdį kirbėjo visgi, norėjosi man jos ir nebenorėjau nieko daugiau apžiūrinėt.. Bet visgi, kitoj vietoj radom tokią visai irgi nieko, tokių pat duomenų, tik kad sidabrinę Xantią... Nusprendėm visgi grįžt pakratyt tą mėlynąją.. Grįžtant prie mėlynosios pakeliui netikėtai radom vyšninę Xantią... irgi 96m, 1,9 TD... pradėjo ją draugas purtyt, prisistatė pardavėjas. Sako draugas „sferos gale tuščios“, pardavėjas nesutiko niekaip, tai „reik ant užvestos mašinos tikrint“, tai „reik ant aukščiausios padėties tikrint“, tada draugas jam ir sako „aš galiu jus nuvest prie savo XM‘o ir parodysiu, ką reiškia pilnos sferos, ir nereik užvedus ar pekėlus tikrint“, tai pardavėjas užgesino mašiną, užrakino ir pabėgo nuo mūsų :D taigi, bordinė Xantia atpuolė :D.
Priėjom prie mėlynosios, pradėjom kratyt... Galinės sferos tuščios... tepalus leidžia per dangtelį.. radiatorius liedžia apačioj... Pardavėjas geras papuolė – prisipažino, kad nelabai gaudosi tuose Citroėnuose ir su visais mūsų pabrokavimais sutiko, kainą gerai nuleido... Cielų 150 Eurų... Bet visgi mano patarėjai sako „einam dar tą sidabrinę iškratom“... Priėjom prie sidabrinės – kainą už mėlynos didesnė, nors metai tie patys... Lempos gale išblūkusios, visas kėbulas ten padraskytas, ten įbrėžtas... Net nekratėm jos... Man jinai nelabai ir patiko, širdį jau mėlynoji vietą užėmus buvo... Nutarėm, kad grįžtam prie mėlynos ir jei pardavėjas dar 50 Eurų nuleidžia radiatoriui – jamam! Grįžom – nuleido jis mums tuos 50 Eurų, taigi, mašina buvo nupirkta už 4670 Litų… Nupirkau mašiną visgi su šiokiais tokiais navarotais, kurių nereikėjo – kondiškė, lietnykai :D Bet dabar labai jau džiaugiuosi visais tais navarotais :D
Parsivariau iš Kauno visą šokinėjančią savo Xantią ir palikus remontam pirmas dvi savaites tik paglostyt ją galėjau, kadangi su tuščiom sferom nenorėjau jos kankint, tai kantriai laukiau, kol man ją sutvarkys ir užpildys sferas (gavau eilėj stovėt dvi savaites)… Visas 5ias sferas teko keist, vienintelė centrinė sfera buvo gera.. Nu ką padarysi – pakeičiau.. Ir jau dabar lakstau su savo Lelka visa patenkinta.. Ir tvirtai esu nusitekus su ja būti iki paskutinio jos atodūsio ;) niekam negalėčiau jos parduot, po manęs jinai tik ant dalių į šrotą eis ;) o kai taip nutiks – savo Lelką pakeisiu kita Lelka Xuanita ;) prisiekiu būti ištikima Citroėn gerbėja.
O štai ir mano Lelka Xuanita
Įdomumo dėlei pateikiu visą sąmatą, kiek kas man atsiėjo:
Kaina – 4670 Lt
Popierių neskaičiuoju į bendrą sumą, kadangi juos bet kuriai mašinai tvarkyt reikia.
Taigi, remontas toks buvo (pažymiu, kad pats darbas man nieko nekainavo, tik detalės):
Radiatorius (naujas) – 395 LT
Variklio tarpinė – 18 LT
Filtrai: oro, kuro, tepalų; LHM (1 L), variklio ploviklis, galinės stabdžių kaladėlės – 124,50 LT
Priekinės stabdžių kaladėlės – 35 LT
Įtempėjo diržas – 55 LT
Vibracijos slopintuvas (kur yra prie įtempėjo guolio) – 305 LT
5ių sferų keitimas naujomis – 550 LT
Taigi, kol kas jinai man sumoj (be dokumentų) 6152,50 LT atsiėjo... Dalis pirkau naujas, savo Lelkai nieko negailėjau :D
Tokių smulkmenų kaip sudegusi stabdžių lemputė netraukiau...
Dar laukia tokie darbai:
1. Originalaus magelio atkodavimas (jau paduotas, beliko sulaukt).
2. Įstatyti signalizaciją (nes vietinė „mafija“ čia prasisukus ir pridirbus velniai žino ko).
3. Reiktų sankabos diską pakeist (bet aš jau pripratau ir su tokia važinėt).
4. Sutvarkyti centrinį (kol kas atsidaro tik vairuotojo durelės ir bagažinė, o atgal užsirakina tik vairuotojo durelės, bagažinę iš vidaus rankiniu būdu uždarinėju kol kas).
5. Pakeist vieną vamzdelį, pro kurį mažai, bet visgi leidžia LHM.
6. Pakeisti variklio tarpinę, išplauti variklį.
7. Nusipirkti skardas ir žiemines padangas.
8. Atrestauruot arba nusipirkt šrote turbiną (nelabai kokie garsai eina važiuojant didelėm apsukom).
O dabar mano tėvas ieškosi sau XM‘o universalo, bet jei neras tokio varianto, kokio nori – sakė jams ir Xuaną universalą :D taigi, mano šeimoj citrinligė tvirtai įleidusi šaknis, jau turim dvi mėlynas Xantias ir laukiam trečiojo nario - XM‘o arba dar vienos Xantios ;)
Tęsinys:
Štai nuo 07.10.28 turim naują šeimos narį – Breiką.
Techniniai duomenys – `95, 2.5 TD...
O čia galite matyti pirmąją apžiūrą – čia dar tata galvoja, ar jams šį gigantą:
Kairėj pusėj už šio laivo matosi ir mano Xuanitos kamputis :D
Lietnykai patiko...
Ir galas gražus..
Turbūt jamam... reikia pagalvoti..
Aš pirmoji prasivažiavau su šiuo laivu :D (pasisekė, kad tata teises namie pamiršo :D)
(čia aš dar fotografas buvau, manęs gaila nieks nenorėjo už vairo įamžint :D)
Važiuojasi tikrai labai smagiai su juo J
Kitą dieną pajamė tata breiką J valioooo!!!!!
Priešrūkinės taip žiebia, kad galima rankas šildytis :D
Deja, dabar „patiunintas“ biškį breikas – išlupo gabaritus kažkas ;(
Mamos pirma reakcija: „kol garaže buvo, dar nieko, nu kaip išvažiavo – o božė, koks griozdas“ :D
Taigi, dabar vargšas tata gavo nuo mamos pravardę – Cicinas :D paaiškinimas – nes važinėja kaip Cicinas su limuzinu :D Cicinomobilis pas tatą :D