Citrusas -  XM 2.0 Turbo C.T.

 

 

Mano istorija su Citroen automobiliais prasidėjo berods 2002 metais, kai dar turėjom 1983 metų Ford Sierra 2 litrų benzininiu motoru, kuri labai daug valgė. Kartą visgi buvo nuspręsta, kad Fordą reikia iškeisti į mažiau valgantį eksponatą.  Kažkaip buvo nuspręsta, kad visokios audinės ir folksvagenai mums yra neįdomūs ir negražūs. Kadangi gyvenu Utenoje tai dėl mašinų pasirinkimo kaip ir nebuvo problemos, kelios minutės kelio ir jau automobilių turguje. Per savaitę žvalgybos po mašinų  turgų buvau nusižiūrėjęs Peugeot 405 1991m. su 1,7 benzininiu varikliu. Tuo metų buvo labai užkliuvęs peugeot dizainas už akies todėl norėjau kokio nors peugeot, o labiausiai 405. Atėjus didžiajai pirkimo dienai, mes su mama ir jos broliu (mano dėde) nuvažiavom pirkti to išsvajoto Peugeot 405.  Ale biški pavėlavom, norėtam automobilyje jau sėdėjo nauji šeimininkai (pavėlavom kokia valanda). Tada ir prasidėjo vėl viskas iš naujo, ėjom per tralus, apžiūrinėjom visus pežus iš eilės, bet nė vienas taip nebeužkliuvo kaip tas vienintelis, tai spalva negraži, tai kažkoks nuvargusiai atrodantis, tai dyzelis (norėjom benzino), tai aplamdytas, tai visai griuvena. Ir jau beveik prieš išeinant pro vartus, antra nuo vartų stovėjo Xantia 1995m. 1,8 benzinas-dujos. Dėdė sako, apžiūrim dar šitą, nes labai jau atkreipė dėmesį dizainas ir sidabrinė spalva. Po tokio apžiūrėjimo, o dar labiau po tokio malonaus pasivažinėjimo nusprendėm, kad norim šitos Xantios. Taip ir nupirkom Citroen‘ą su 0 žinių bagažo apie jų išskirtinumą J Bet per kelis eksploatavimo metus viskas buvo išsiaiškinta, plius dar kažkaip užklupus citrinos puslapį  viskas buvo jau aišku apie šiuos išskirtinius modelius.

Gal taip ir bučiau visą laiką važinėjęs su Xantia, bet ėmė ir šovė į galva mintis, kad noriu aš Citroen XM‘o. Plius dar kad Xantioj nebuvo nei oro pagalvių, nei ABS, nei visų mėgstamo oro kondicionieriaus, nes po vienos kelionės su Xantija iki Estijos per didžiulius vasaros karščius, ta mintis vis labiau ir labiau gręžė skylę galvoje J. Pradėjau domėtis XM‘ais, išsiaiškinau, kad yra I ir II kartos modelių. Kadangi Xantia buvo 1995 metu gamybos, tai kažkaip persėsti į senesnį XM modelį nebuvo noro, be to visi butų pirštais užbadę, kad naujesnę mašiną iškeičiau į senesnį ir dar toki negražų J. Svajojau apie 97 arba 98 metu 2 litrų benzininį XM‘ą su mechanine dėže. Kaip sakoma svajoti neuždrausi, norėjau ir tiek. Perversdavau citrinos, autopliuso ir autogido skelbimus, bet ten daugiausiai būdavo pirmokai ir dyzeliniai. Ir štai vieną 2006 metų gruodžio dieną sėdėdamas darbe ir vartydamas skelbimus citrinoje užtikau savo busimą XM‘ą. Mechaninė dėžė, benzinas 1998 metų. Rida 170 000 km. Paskambinus ir pasiteiravus apie kainą buvo pasiūlyta 7500 lt . Pinigai pasirodė nelabai dideli ir nuo to skambučio pradėjau galvoti iš kur gauti tokią sumą. Aišku laikas bėgo ir pagalvojau, kad Xantijos taip greitai nepavyks parduoti už panašią kainą, ar bent jau dalį tos sumos, o ir XM‘ą gali kas nors kitas nupirkti. Buvau žinoma dar nuvažiavęs apžiūrėti į vilnių XM‘o, jis man dar labiau patiko, pamačius jį iš arčiau ir pervažiavus.   Nusprendžiau paimt iš banko paskolą 7500 lt. Taip po Kalėdų pirmą darbo dieną aš paėmiau iš banko paskolą, nuvažiavau autobusu į Vilnių ir vakare jau parsivariau savo svajonę J.  Žinodamas, kokį daiktą perku, tuoj puvo patikrintos sferos, pakeisti tepalai. Kadangi Xantia buvo su dujų įranga, todėl taip pat norėjau ir su XM‘u važinėti pigiau. Pardavus Xantiją buvo į XM‘ą įdėtas dujų įpurškimas, pavasarį sutvarkytas ABS OUT OF USE, vasarą pakeisti generatoriaus ir paskirstymo diržai, sutvarkyta bildanti vairo kolonėlė.

Taip ir važinėju dabar su XM‘u ir į kitą ne Citroen mašiną neketinu persėsti J Tikriausiai kai jau suvažinėsiu saviškį laivą, dairysiuos į kokį tai C5, visgi iki to laiko jie atpigs. Bus tik labai blogai, jei išnyks hidrauliniai Citroenai, nes malonesnio automobilio net neesu sapnavęs J

 

Hidrauliniai Citroenai nevažiuoja asfaltu - jie plaukia juo:)

 

                                2007    Citrusas

 

 

Mano XMas:

 

tik ką parsivarius..

 

 

 

... ir po kurio laiko

 

 

 

Citruso citroenligės tęsinys...

Xantia HDi

2009 birželis.

            Po nesėkmingo posūkio į kairę pusę kertant dvi priešpriešinio eismo juostas, mano Citroen XM buvo nutaranuotas atskridusio BMW.  Buvo nuspręsta XMo nebeprikėlinėti, o pirkti kitą Citroen XM laivą. Laiko daug neturėjau ilgoms XMo paieškoms, nes gyvenimas toks, kad be automobilio prapultis, todėl greit buvo rastas vienas egzempliorius 1997 metų 2.1 dyzelis. Bet deja, jau vien įsėdus į saloną man pasidarė baisu nuo netvarkos - plasmasės aplaužytos, salonas prirūkytas, sėdynės pradegintos, na vienu žodžiu vaizdas kaip po karo. Variklis irgi nepasirodė labai geras, pro kuro siurblį lašėjo kuras, o iš kažkur sklidęs negražus pašalinis garsas užgoždavo dyzelinio variklio darbą. Po tokios pažinties net nebebandžiau sėsti už vairo ir daryti testdraivo.  Supratęs kad gero XMo greit nerasiu, paskutinė viltis buvo pereiti Utenos automobilių visas turgavietes ir paieškoti bet kokio tvarkingo Citroeno. XM modelio nebuvo nė vieno, Xsaros buvo per brangios, o Xantijų buvo net keletas. Benzininės jau nebenorėjau - vėl neturėčiau bagažinės, nes dėčiausi dujas iš XMo, o tai vėl kainuotų už permontavimą (nebenorėjau papildomų išlaidų). Vienoje aikštutėje buvo užtikta 1997 metų 2.1 dyzelinė Xantia, sidabrinė, universalas, be hidroaktyvo. Vienu žodžiu paprastos komplektacijos, bet su kondicionieriumi. Tvarkinga. Jau kaip ir norėjosi ją pirkti, bet nusprendžiau dar per kitas turgavietes pereiti (jų Utenoje yra daug). Ir štai vienoje vietoje užtikau 2000 metų Xantia Exlusive, 2.0 Hdi mėlyną universalą parvarytą iš Vokietijos. Įsėdus į saloną ji mane sužavėjo. Užvedus variklį ir padarius tesdraivą nedvejodamas ją ir nupirkau. Pardavėjas dar padarė nuolaidą ir pardavė ją man už 2100 eur.  Komplektacijoje - hidroaktyvas, autonominis šildytuvas varikliui šildyti šaltuoju metų laiku, el. visi langai ir liukas, el. vairuotojo sėdynė, el. veidrodėliai, šildomos priekinės sėdynės, šildomi priekinio lango apiplovimo purkštukai, porankis, veliūro salonas, klimato kontrolė, hidraulinė sakaba, kritulių daviklis, priekinių farų apiplovimas, originali garso aparatūra su valdymu nuo vairo. Nauju Citroenu esu labai patenkintas.

            2009    Citrusas

Dar turguje...

... namie

 

2011 gegužė