DrTopcik aka magnus_dux - Xantija 2.0i 1993m.

 

O viskas prasidėjo 2003m gegužės mėn. Po ilgų metų naudojimo “fokiškos” automobilinės technikos buvo nuspręsta persimesti ant kažko įdomesnio J Po ilgu važinėjimu po turgus ir Alioškės  skelbimų apskambinimų, rinkimosi tarp Subarų, Isuzu Trooper ir kitų “alia” egzotikų ir nieko tinkamo už 5000-6000lt neradus, pradėjau galvoti ar vėl negrįžti prie “fokiečių”. Tačiau visai ne tyčia užklydus į Gariūnų turgų ir pamačius Citroen XM pagalvojau, jog visai nieko atrodantis aparačiukas. Paskambinus nurodytu numeriuku ir susitarus padaryti test draivą ir nuvaryti ji į servisą jis man dar labiau patiko, nes prieš tai naudoti Golfai, Escortai buvo tikros taburetės, o ir vietos Xme buvo tikrai labai daug. Tai po patikrinimo servise (Revi servise Vilniuje Savanorių gatvėje), sumokėjau 5300lt ir įsigijau pirmąjį savo Xma 2.0i 1993m. lapkričio mėnesio gimimo. Jis buvo kaip vėliau išsireiškė Daktaras Alvydas visiškai plikas tik vairo stiprintuvas ir el.langai, nebuvo net ABS. Užtat buvo originalios olandiškos dujos valdomos kompo J kuris jau buvo nusprogęs. Bet po “fokiškos” technikos toks mašiniukas atrodė labai komfortiškas ir pilnas “navarotų” J Tai va tada dar nežinojau, kad yra toks Citrinos klubas ir jokiu žinių apie Citroen neturėjau. Pradinės investicijos buvo labai mažos tik draudimas, padangos ir viskas. TA praėjo pati. Važinėjau ir buvo patenkintas. Po gerų 3 mėnesių pasikeičiau tepalus ir ką jūs galvojate, o gi pradėjus judėti nuo sankryžos iš variklio pradėjo sklisti negeras garsas. Nuvarius į servisą buvo nustatyta, kad prasuko alkūninio indėklus (iš serviso darbuotojų pasakymo greičiausiai buvo pripilta chemijos, o pakeitus tepalus varikliui atėjo paskutinioji. Buvo pasakyta, kainuos daug L Pradžioje buvo bandyta ieškoti variklio, bet variklių kainos buvo žiaurios nuo 1200lt ir Vilniuje niekas jų neturėjo. Tad po ilgu paieškų buvo nuspręsta kreiptis į CP servisą Vilniuje Metalo gatvėje ir daryti beveik kapitalinį variklio remontą. Pasakė jei viskas gerai tai kainuos apie 2500lt, man nebuvo kur dingti palikau mašina jiems ir laukiau žinių. Tvarkė ilgai apie 3 savaites, tuo metu naudojau viešąjį transportą J Po to kai paskambino ir pasakė, kad kainavo daugiau nes tvarkė “galva” ir pakeitė sankaba, visai sugedo nuotaika  atvažiavus ir su nuolaida sumokėjus 3000lt, ir išvažiavus namo atsigavau na sakau jau dėl variklio nebus problemų, nes davė garantija atrodo 20000km. Vėliau buvo ten pat keistos kaladėlės, pildytos sferos tai po 3000lt man šios smulkmės net neužsifiksavo. Atvažinėjau metus laiko be jokių problemų. Atėjo ruduo. Viena diena vežiau draugelius į tūsą. Ir reikėjo viena pasiimti iš Pavilnio. Įvažinėjant į jo gatvę yra kalniukas grįstas senoviškai akmenimis. Na įvažiavau, išvažiavau ir nieko lygtais nebuvo. Jau gan toli nuvažiavus pradėjo degti STOP lemputė. Na sustojau galvoju LHM per mažai. Pažiūriu nu norma. Na galvoju tai durniuoja elektra. Važiuoju toliau vis dega. Dar prieš paleidžiant draugus pažiūrėjome tepalo lygi, bet matuoklės nenuvalėme (bandėme apsimesti kad daug suprantame mašinose J). Nu lygis buvo normalus. Na galvoju ryt važiuosiu į CP servisą pažiūrės kas ten yra. Bet nedavažiavau L. Pakeliui užsiblokavo variklis ir teko sustoti. Nutempus į servisą buvo nustatyta, kad kiauras karteris kai keitė tepalus negalėjo atsukti varžto tai privirino ant jo veržlę ir ją paliko, ja ir užkabinau akmenimis grįsta gatvę. Vėl prasidėjo ieškojimai ir galvojimai ką daryti. Pas daktarą Alvyda radau varikli (buvęs Vovkos Xmas buvo skerdžiamas) Už 500lt susitariau, kad jį imu ir Alvydas pasakė, jog įstatys už 250lt. Susitarėm, nutempiau iš Vilniaus į Vaškonys J apie transportavimą gali kurti dar viena istorija. Na sėkmingai sutvarkė man Xmą. Atsiimti važiavau su klubiečiais kurie rinkosi klubo gimtadienyje ten teko ir pabudi. Paklausyti ką kalba žmonės, nuo tada pradėjau ir domėtis Citrinomis. Bet po ilgu svarstymų, spaudimo iš giminių 2005m. sausio mėn. Xmas buvo parduotas ir nupirktas Audi 200.

            Atėjo šaltas 2006m sausio mėnuo. Po pasitarimo  su antrąja puse buvo nuspręsta kad ji negali važinėti mano Audi 200, o aš negaliu važinėti jos Ford Orion, tad pasitarėme ir pardavėme abi mašinas ir Juliaus aka Spin dėka antroji pusė buvo įkalbėta pirkti viena bendra Xantija. Pinigu buvo apie 4500 litų bendroje sumoje. Pavarčius skelbimus susitarėme, kad mašina reikia pirkti už max. 3200lt,  kitus pinigus reikia įdėti į jos atvedima į normalią kondicija. Vartėme autoplius.lt ir netyčia pati pirmoji Xantija buvo tik už 3000lt. Iš kart kilo mintis, kad kažkas jai negerai. Įdomumo dėlei įlindau į citrinos puslapį ir ten irgi radau ta pačia Xantija, be to pamačiau, kad ja pardavinėja citroligonis (buvęs citro daktaras) Paulius. Na susiskambinau atvažiavau pažiūrėjau, patiko biški nusiderėjo antroji pusė ir už 2900lt ja paėmiau. Tai Citroen Xantija 1993.07.24 gimimo. Rida 166000km (Gal ir reali), 2.0i, el.paketas, šildomos sėdynės, ABS ir t.t. Trūkumų buvo: trūkęs stiklas, leidžia LHM vožtuvas kur prie centrinės sferos J, padangos blogos, neveikia rankinis, neveikia spidometras, neveikia prieš rūkiniai žibintai, nėra mago J Tik užsiregistravus buvo susitarta su Citroligonine dėl tvarkymo. Laukiau eilėje. Prasidėjo šalčiai tai galvojau, kad mano Xantija neužsikurs, bet ne ji iškart užsikūrė. Sutvarkė viską išskyrus hidraulika, Julius pasakė, dabar per šalta ir gali būti, kad bus blogiau nei dabar yra. Tad kol kas dar laukiu šiltesniu oru.

 

 

Pabandysiu surašyti kiek man viskas kainavo:

Automobilis                                                                                                                 2900lt

Draudimas (Ergo Lietuva 1 metams)                                                                              280lt

Registravimas + vienas numerio laikiklis+ jo pakeitimas (neturėjau atsuktuvo)                   98lt

Tepalai + filtras                                                                                                            80lt

Greičių dėžės tepalai + darbas                                                                                       58lt

Pagrindinis diržas + guolis +darbas                                                                                225lt

Rankinio trosas + darbas                                                                                               50lt

Aušinimo skystis –35 + darbas                                                                                       52lt

Oro filtras                                                                                                                    10lt

Spidometro prievadas ant greičiu dėžės + durelės magui + kodo mygtukai + darbas            60lt

Centrinio akis                                                                                                               70lt

Magas Panasonic naujas                                                                                                280lt

Priekinis stiklas + darbas                                                                                                320Lt

Viso                                                                                                                             4483lt

 

Dar reiks padangų ir hidraulikos tvarkymas planuojama išleisti apie 500lt

 

Tai viso man kainuos apie 5000lt.

Na žiūrėsime kaip važiuos tikiuosi kad problemų nebus.

 

Išsiliejau J

 

P.S. Numeriai nuotraukose dar seni J