Omlikas - Xantia 1.9 turboD '94

 

 

    Gavau šitą savo citriną dovanų. Pirmos mintys buvo: atrodo Super! Dyzelis? Bliogai bliogai ... Kaip čia su tokiu 1,9Td važinėt "nulipus" nuo 2 litrų benzininio galanto? Jomajo, juk citrinos turbina sumasto isijungt  labai velai, dinamikos nulis ... Bet, matyt, citrinas saugo kazkoks pagoniu dievas :)   Galantas buvo su dujine iranga, kuri  nupirkta kazkur srote, ideta  siaip rimto meistriuko, patikima, bet be jokiu dokumentu taip sakant. Ir isigaliojo įstatymas dėl dujinės įrangos techninės apžiūros. Išmontuot nebevertėjo, sertifikuotą pirkt irgi jokio biznio, taip kad nustūmiau savo mylimą galantuką į griovį ir ėmiausi pratintis prie citrinos :)

Gavau aš ją gan geram stovyje. Pirkta iš tvarkingo vokiečio, visi popieriukai vietoj. Netgi 5 markių vertės išankstinio apmokėjimo "dojče telekom" kortelė ekstra atvejui išlikus. Nupirkta savo eiga grįžo į Lietuvą, čia atlikti šiokie tokie patikrinimai dėl visa ko ir iškart išvažiavo į Ispaniją. Ir taip 3 kart pirmyn atgal be jokių problemų!  Vienintelė problema ta, kad su LT numeriukais, tai Ispanų poliusynykai labai jau dažnai stabdė be jokio reikalo. Todėl teko ją padovanot man, o sau nusipirko kitokį prancūzą ir dar su vairu neteisingoj pusėj :)
 

Iš esmės kuo toliau, tuo labiau man ji ėmė patikti. Po gero pusmečio, kai jau įpratau nebekišt į remontą pinigų (kažkaip keista buvo po japaškės), keist tik tai kas dyla natūraliai (diskai, kaladės, tepalai etc), pradėjau kišt pinigus ten kur nebūtina: pasikeičiau priekinį stiklą, valytuvus (šluoteles, ne gumas, kaip normalūs žmonės daro), padangas naujas ir šiaip visokių smulkmenų. Ir kai vieną dieną teisiog aikštelėje prie manęs priėjo žmogelis ir pasiūlė "Imk pinigus, duok man šitą mašiną" aš, net pats nustebau kiek vėliau, bet be jokios abejonės pasakiau "Ne!"  :)  Tada man šovė mintis, kad aš jau nebenoriu Kitos Mašinos!

Tai vat, maniškė jau prabegus 260000. 1994m. Bėdos tokios: sumažėjus kompresija. "Gydymas" gan paprastas: arba perrinkt variklį su kai kurių detalių keitimais; pirkt kitą variklį. Arba padaryt kaip aš: pilt benziną į dyzelį (proto ribose :)   ) ir jis smarkiau degdamas kompensuos kompresijos kritimą :)   Be abejo daug kas pasiukios pirštą atitinkamoj vietoj, vadins mane idiotu ir panašiai. Tačiau yra ir pateisinimas: tokiu būdu aš jau įveikiau bent 75000km. Taigi, turint omenyje kuro kainų skirtumus man jau atsipirko būsimas variklio keitimas!  :)   Dabar ramia sąžine tiesiog damušinėju (visa laimė jis gajus) ir taupau naujam varikliui :)

Iš rimtesnių bėdų tėra viena: galiniu ratų suvedimo nebuvimas. Ir nepadarymas. Todėl tenka kas 3-4 mėnėsius užmaut naujus batus mašiniukui. Aišku iš tų kur papigiaja, po kokius 25-30Lt, vis tiek bus suėsti nebepataisomai. Kita bėda kondiškės nebuvimas. Kartais tai ir privalumas, susitvarkiau šoninių langų "elektrą" :)  Ir šiaip visokių remontų galvos skausmas: be pavyzdžio į parduotuvę geriau nei. Ką pirkau "pagal katalogus", viską teko keist antrą kartą. Čia jau nebepadeda žinojimas, kad mano citriną surinkinėjo po pietų pirmadienio pamainos viršvalandžius dirbantis alkanas varliamušys :)  Nėr pavyzdžio, nei pats į parduotuvę :)  Šiuo atveju gelbėja 2 dalykai: geras meistras, kuris rūpinasi mano mašina. Ir tai, kad yra "taškas" servise, kuriame galiu paprašyt pagalbos nuimant vieną ar kitą pavyzdį "apsipirkimui". Pastarasis variantas būna pigesnis, nes pats daug ką galiu pasidaryt. Tačiau tai ne visada gelbėja, tada džiagiuosi gero citriniečio rekomenduotu meistriuku :)

Negaliu nepagirt to išmislo su kilnojimu mašiniuku: užleki vasarą iki kokio ežeriuko, o ten, kur nori pabūt vienas su šeima, privažiuot gali džipai, traktoriai arba mano citrina, bo ji išsikelia!   :)   Super!   Va čia tai privalumas :)

Išpeikt galima esminį išmislą: koks idiotas sugalvojo rankinį stabdį padaryt priekyje?!   Jis mėnesį varlių su sraigėm nevalgė ar kas nutiko tam inžinieriui? Gal kas žinot "paslaptį" ?  :)

Dar galėčiau mestelt cielą puntuką į forumo dalyvių gretas. Sugalvojau pasikeist salono oro filtrą. Katalogai rodo yra, pardavėjas pardavė, forumiečiai papsakojo kur man jį rast savo mašinoj. Nuardžiau 2/3 panelės kol dašuto, kad mano mašina pagaminta pirmadienį, taigi nelyginę dieną, todėl joje nenumatyta net vieta tokiam reikalaui kaip salono filtras! O čia susirinkę tik specialistų to nežinojo :)

Kita bėda su galinėm liustrom. Matinės, nė velnio nerodo nieko kitiems eismo dalyviams. Bandymai lakuot, poliruot ir panašiai rezultato nedavė. Šrotai prašo nerealių sumų, naujos išvis kažkokia retenybė. Tačiau, netyčia, aptikau vieną "vaistą" ir tam reikalui (matosi fotkėj kaip šviečia visas galas :)   ).

Turiu pasigirt pats, nes Jūs, manau, neįvertinsit visko, ką pamatysit: Galinės šoninės užuolaidėlės, galinio lango užuolaida, spoileris gale, slenksciai šonuose, spoileris priekinio buferio apačioje, lietiakai (ryškiai buvo paruošti pardavimui, nes nusiplovė po pirmo "rimto" plovimo), Dvigubas (!) valytuvas gale, apverstas ženkliukas ant kapoto, liukas, dusliarkė papimpinta, kablys. Nu lyg ir viskas, neskaitant to, kad ji pati gražiausia iš visų mano matytų Ksantijų (XM'ai išvis kažkoks dizainerio sapnelis (sorry, kai kam jis gali pasirodyt ir gražus :)   ) ir dar, čia išvis esminis "pointas": JI VISADA ŠVARI tiek vidumi, tiek ir išore!  Išorė, patys suprantant, ne visada gali būt švari dėl oro salygų, tačiau viduje visada švaru ir kvepia arba Citrina, arba Žagare :)    Toks laukinės vyšnios kvapelis yra, man jis labai primena Žagarės likeriuką :)

Tai vat, tiek kolei kas mano bendro gyvenimo su citrina nuotrupų. Jei ką sumastysiu papildyt, tikiuosi, xmindė padės :)