Power - XM Turbo C.T. '98 ir XM V6 '91
XM Turbo C.T. '98
Automobilio pagaminimo metai 1998.11. Eksploatuotas buvo Prancūzijoje.
Pirktas 2007.06
Variklis 2.0 turbo C.T.
Šis pirkinys - tai jau net nepamenu - gal koks 4'tas XM. Per pastaruosius keletą metų labai pamėgau V6 variklius. O štai čia, pamačiau autopliuse 2.0turbo. Nusprendžiau pamėginti. Paskambinau i Tauragę pardavėjui. Šis pradėjo pasakoti, koks tai geras automobilis. Ilgai klausiau ir mintyse juokiausi iš tų pasakų. Antrą kart paskambinau gal po kelių savaičių. Pardavėjas pažymėjo, kad kažkoks baltarusas jau palikęs rankpinigius. Didžiai nusiminiau ...Tačiau dar po kelių dienų paskambinau ir išgirdau tą pačią dainelę. Tai aš ir pasiūliau, kad atvažiuoju, jei stovis tikrai geras, kaip buvo pasakota, imu iškart (nors pats tuo mažai tikėjau). Pardavėjas pasakė, kad baltarusas kaip tik visą savaitę telefoną išjungęs. Taip ir sutarėm, jei baltarusas per keletą dienu neatsiras, aš važiuosiu jo žiūrėt. Neatsirado. Nuvariau i Tauragę. Tik priėjęs supratau, kad tokios būklės XM Lietuvoje pirmą kartą matau per visą savo gyvenimą. Tam momentui jis buvo „ledinis“...:). O ir audijo/navigacinė sistema maloniai nustebino. CD keitiklis bagažinėje, ir viskas kuo puikiausiai veikė. Apžiūra nebuvo ilga. Užkurtas variklis, pravažiuota ir pasakyta imu už 3200, kaip ir buvome sutarę. Ką blogo radau, tai galas kietokas (pakeista viena sfera) ir suplyšusi vairo kolonėles traukės gofruota apsauginė guma (pakeista iškart pačio).
Rida 117000km, ir tai labai realu. Toks vaizdas perkant buvo, kad ta masina ilgesnį savo gyvavimo laika buvo laikoma salone, t.y. po stogu. Visas duslintuvas be jokios rudelės, net blizgejo (po vienos žiemos Lietuvoje jau viena vamzdžio dalis surūdijo).
Įspūdžiai buvo įdomūs važiuojant. Variklis nenuvylė, nors kitoks nei V6. Turbininis iš vietos vangiau startuoja, tačiau prie apsukų, įsijungus turbinai, traukia geriau nei V6...
Pradžioje eksploatacija nebuvo intensyvi. Mėgstu pigiai važiuot, tad su benzinu mažai paraižiau, tad apie benzo sąnaudas mažai ką galiu pasakyti.
Susiradau dėvėtą tiesioginio dujų įp. įrangą, kuri anksčiau turbininėje Xantijoje stovėjo. Įdėjo šią sistemą man Šiauliuose, „Bingas“, atrodo, firmoje.
Įdėjo šiaip sau, kalbant apie darbo kokybę. Nors man atvirų laidų krūva po kapotu nemaišo, tačiau kiti dujininkai sakė-labai negražu...:)
Pasivažinėjau su dujomis keletą mėnėsiu, ir ...sugedo duju kompiuteris. Teko ieškoti naujo arba taisyti. Kas taiso taip ir neradau, nes taiso tik gamintojas. Šiuo atveju tai buvo Lenkija Susiskambinau su lenkais, šie be problemų pažadėjo sutvarkyti. O kad pačiam nevžt kompo i Lenkija, patarė kreiptis i „Čiampas“ dujų firmą Kaune, kurie ir perka iš lenku tuos kompus, kad nuvežtu sugedusį kompą lenkam. Nuvykus į „Čiampą“, likau maloniai nustebintas....Ten toks žmogus paporino, kad tiems kompams lenkai 2m.garantija duoda, ir nesvarbu, kas ir kur tą įrangą montavo. Mano kompui kaip tik ir buvo apie tiek metu, tad jis man idėjo kitą, gerą, sugedusį pasiėmė ir sakė, nuveš lenkams, lai taiso kaip garantinį. Sumokėjau 50lt. Ir laimingas parlėkiau namo... Kodėl tas kompas sugedo-nzn. Gal atėjo laikas, gal dėl to, kad kompas buvo sumontuotas šalia paskirstytojo, ir galėjo kokia kibirkštis-pasalūnė išvesti jį iš rikiuotės....
Dujų sąnaudos: 11 ltr trasoje, 13 mieste. Traukos skirtumo nėra. Sakyčiau dujomis dar geriau traukia...
Tai būtų tiek info... Tiesa, dar ką reikėtu padaryt, tai surast, kur hidraulinė sistema gaudo orą. Pajudant iš vietos cypauja stabdžių diskai ir st. pedalas labai kietas. Vieną kart jau nuorinau, tačiau po savaitėlės vėl tas pats...
P.S. ieškau žydros spalvos vairuotojo pusės tempimo kilpos bamperio dekoratyvinio dangtelio...:)
XM V6 '91
Šis XM gal jau penktas arba šeštas iš eiles skaičiuojant. Tiksliai nepamenu, nes dažniausiai jų pas mane būna vienu metu mažiausiai du, tad kurį pirkau ankstėliau, nepasakysiu.
V6 automatai patogūs, bet norėjosi man V6 XM I mechaninio, ir būtinai 12V. Smarkiai neieškojau, bet akį i rinką užmesdavau. Ir štai, pasirodė šis, 1991m. Pirkau gal kokiais 2008 m. Pradžiai kaina buvo 4000lt. Net neskambinau. Paskui „pasidarė“ 2000lt. Paskambinau....Telefonu šiaip sau pasirodė. Bet vis tik sutariau Kaune apžiūrėt. Nuvažiavęs sužinojau, kad buvau pirmas, kuris jį užrezervavo apžiūrai, nes iš Vilniaus kažkoks vaikinukas labai irgi jo užsigeidęs buvo. Dar paskui man skambino, prašė jam perparduot, bet aš į kalbas nesileidau...
Ką pamačiau nuvykęs:
Rida 150.000km, originali...:) Visi gamykliniai lipdukai dar likę. Įdomiausia, kad XM buvo iš vokiečio, tai tas ant sąsiuvinio lapų ranka rašęs, kas buvo daryta nuo 000km iki 120.000, kai atvyko jis į LT. Kėbulas: buvo keletas kosmetinių defektų, duobučių, pr. grotelės su pr. sparnu brauktos buvo. Galinis sparnas buvo dažytas. Iškart ir nepastebėjau, nes gerai padaryta buvo, tik eigoje, „belaižydamas“ kėbulą“ pamačiau. Salonas idealus, labai mėgstu juoda odą, juodas lubas bei juodas grindis. Važiuokle irgi, kaip ir tvarkoje, tik viena atraminė jau lindo per kapotą, tad atsargiai i kiemą nuvairavau, ir sekančią dieną pakeičiau. Variklis irgi OK. Dujos buvo įdėtos. Pradžiai važinėjau kasdien. Bet paskui po truputi ji pavirto į savaitgalio mašiną, o dabar-tik į šilto periodo mašiną. Juo labiau, kad aikštelėje moteris buvo įvairavus atbulom į tą patį priekinį brauktą sparną ir groteles, tad iš draudimo pasiėmęs 1000lt investavau į kėbulą: pakeičiau groteles ir per. sparną kitais-žaliais, išlyginau visas kosmetines duobutes; ir dar šį bei ta pakeičiau automobilyje. Tad šiam momentui, kasdien zulinti su juo gatvėse, ir laukti, kada kokia žioplė(ys) įvažiuos, nesiruošiu.
Po kurio laiko dar nupirkau jam gražesnius lietus ratlankius, pakeičiau visą išmetimo sistemą originalia Walker.
Vairo kolonėlė dar nelaša.
Važiuojasi įdomiai. Su benzinu traukia smagiai. Kadangi dujų sistemai gal jau 5-6 m., senokas reduktorius, staigiau spustelėjus gazą, variklio „imlumas“ suprastėjęs, bet pirkau ne draguose dalyvaut. Šiam momentui dar reikėtų patikrinti priekines sferas, labai jau priekis minkštas ir linguoja, bei sutvarkyti vairo kietumo reguliatorių (tiek vietoje, tiek važiuojant ir sukant vairą - jis toks pat labai „lengvas“). Tiesa, dar nuo pirkimo, ypač žiemą, šiek tiek, kol nepašyla, „paūžia“ pavarų dėžė. Tepalus pakeičiau, ir ūžimas neprogresuoja, tad neimu į galvą....Laikys dar 5 metus. Šiam metui rida 172.000 km.
Tiesa, youtube radau tokį filmuką - http://www.youtube.com/watch?v=CgjbuzbXV6E , žiūrėjau, ir pastebėjau ten manąjį XM J, ir būtent, prie to angaro, kur aš jį apžiūrinėjau prieš perkant (žiūrėti 7:20 ). Pirmas savininkas buvo kaunietis - Robertas K., antro nepamenu, jis juo neilgai važinėjo, ir pardavė man.
2012.04.30 variau TA. Nepraėjo tik dėl nesureguliuoto žibinto, per didelio dujų CH bei trukusios priekinio rato LHM „obratkes“.