Mūsų Xantia 1.9 Turbo D

 

Nupirkom Utenos turguj 2007.10.28

Orga numeris 6346,gimtadienis -1994 kovo 25d.

Lietuvoj nevažinėta, ką tik nuo vilkiko, Vokietijoje vienas šeimininkas.

Man nuojauta kuždėjo, kad reik ją pirkti. Pardavėjas prašė 1550 EU. Užvedžiau, pakaitinau iki ventiliatorių suveikimo, patikrinau antifryzą, dūmą, pažiūrėjau viską, ką tuo metu sakė protas, pravažiavom, bet pasirodė, kad traukia silpnokai, pastabdžius labai smarkiai pakilo automobilio galas - supratau, kad kažkokia bėda su galiniais stabdžiais, priekyje kairėje girdėjosi barškėsiukas - pardavėjas sakė, kad tai stabilizatoriaus traukė ir neklydo. Salonas buvo tikrai puikios būklės, variklis buvo neplautas, kas man patiko, bet nepatiko apsitepalavimas. Xantia buvo labai minkšta. Mano žmonai labai nepatiko galiniai žibintai ir bagažinės dangtis:

 

 

Nesakau, kad man tai kėlė susižavėjimą, bet kažkaip mojau į tai ranka ir sakiau jai, kad visą tai sutvarkysiu. Kad geriau matomi trūkumai ,negu kažkokios nematomos bėdos. Kad nėra nei vieno ženkliuko, kas man labai juokinga, pastebėjau tik po kokių dviejų savaičių krapštymosi prie jos garaže.

Joje neveikė centrinis, buvo keletą matomų smulkių defektų viduje, neveikė keletą išorės lempučių, neveikė skydelio apšvietimas. Bet džiugino gražus variklio darbas, blogo dūmo nebuvimas ir jos citroeniškas minkštumas. Ji buvo su HA.

Palikom ją ir nusprendėm pabaigti apeiti visą turgų. Po Gariūnų ir Kauno turgaus čia Utenoj tikrai buvo nemažas Xantijų pasirinkimas. Tuo metu dar žvalgėmės ir į XM, bet pastarasis labiau mane žavėjo, nei mano žmoną.

Radom dar neblogų išoriškai xantijų, bet nebuvo jų šeimininkų, tad pasvarstę kainos ir metų santykį, tuoj pat akimi ižvelgiamus trūkumus, visgi įkalbėjau žmoną grįžti prie tos žaliosios. Jai pagrindinis aspektas buvo išorinis grožis, tai tie žibintai ir bjaurus plėmas ant bagažinės dangčio ją labai liūdino. Dar ją šiek tiek liūdino gamybos metai, bet aš nuolat kartojau, kad tai nėra esmė. Geriau, užuot sumokėjus 8000lt. už kažkurią matytą 98m.Xantią,pasiderėti už tą žalią ir sutaupytus pinigus įskiepyti į jos naujinimą. Grįžus pavyko pasiderėti ir nuo prašytos 1550 Eu sumos nusiderėjom 150 Eu ir nupirkom ją už 4900lt. Kadangi ji buvo ką tik atvežta iš Vokietijos, tai neturėjo nei registracijos, nei TA Lietuvoje. Dar nuotaiką sugadino pastebėtos klaidos vokiškuose dokumentuose, kai radau dviejų ženklų neatitikimą su kėbulo numeriu, bet tas neatitikimas buvo tik vėliau Vokietijoje išduotame dokumente, o pačiame pirmame - “gimimo liudijime” - viskas buvo gerai. Pardavėjas tikino, kad viskas bus gerai, bet man nerimo buvo pilnos kelnės, nes patirties tokiuose dalykuose turėjau visišką nulį. Taigi sumokėję pinigus, psichologiškai patyrinėję pardavėją ir jo kalbą, susidarėme įspūdį, kad neturėtų jis apgaudinėti kažkuo, juolab, kad ir paskolino savo įmonės numerius su įgaliojimu, kad patys parsivarytume Xantią namo. Juos grąžinom kitą dieną.

Trumpai pamokęs žmoną valdyti xantiją, pats sėdau į BX-ą, o ji iš paskos su naujuoju pirkiniu pradėjome kelionę namo. Grįžome sėkmingai, Daivos veide mačiau pasitenkinimą vairavimu.

Naktis buvo beveik bemiegė, nes jaudinausi - kaip ten pasiseks regitroj. Jaudinausi be reikalo, nes tikrintojas pasiėmė į rankas tik tą “gimimo liudijimą”, o į vėliau Vokietijoje išduotus dokumentus net nepasižiūrėjo.

Grįžau į garažą.

Nekantraudamas tuojau pat užvažiavau virš duobės apžvelgti mašiną iš apačios. Štai ką išvydau:

 

 

Dugnas yra labai tvarkingas.

 

 

Taip atrodo turbina.

 

 

Naujas radiatorius ir džiugina ir kelia nerimą-kodėl jis buvo keistas? Bet su aušinimo skysčio darbu bėdų kol kas nepastebėjau.

 

 

Akumuliatoraus dėklas.

 

 

Numovęs turbinos oro vamzdį, pamačiau užkištą suodžiais EGR sistemą. Iš 2-3cm skersmens skylės buvo likusi gal 2mm skylutė. Pasidarė neramu.

 

 

Toks vaizdas atsivėrė nusukus apatinę variklio apsaugą.

 

Kitą laisvą nuo darbo dieną pradėjau turbinos nusukimo procedūrą. Labai knietėjo pamatyti, kas yra giliau. Tuo pačiu pradėjau keisti ir variklio skirstymo diržą. Nusprendžiau kiek galėsiu patikrinti viską be variklio ardymo. Daiva pastoviai zyzė dėl negražių žibintų ir plėmo ant bagažinės dangčio-pažadėjau viską sutvarkyti. Ji labai norėjo važiuoti. Važiuoti su mašina, ką tik nupirkta turguje!!! O aš įrodinėjau, kad taip negalima. Man pavyko ją įkalbėti pakentėti ir leisti man padirbėti su Xantijos mazgais.

Taigi. Per tris savaites darbo kas antrą dieną atlikau šiuos darbus:

1.Sutvarkiau galinio lango apiplovimą - buvo užsikišusi - anga prie galinio valytuvo.

2.Pakeičiau vieną nugaišusį garsinį signalą po kairiu posparniu.

3.Patikrinau pavarų dėžės tepalo lygį-viskas gerai.

4.Sutvarkiau termostato dangtelio sandarumą:

 

 

Patikrinau antifryzo kokybę ir papildžiau po atliktų darbų.

5.Pakeičiau variklio alyvą.

6.Nors turguj žiūrėjau, bet nepastebėjau blogybės, o va garaže pamačiau priekinių hidrocilindrų viršutinių atramų tikrą būseną:

 

 

Trumpam apėmė neviltis dėl pražioplinimo perkant.

 

 

Kol nepakrapščiau atsuktuvu, jos atrodė visai neblogos, o turguj net nieko blogo neužčiuopiau. Vos nenusiroviau plaukų sau nuo galvos. Buvo apmaudu. Juk tiek buvo rašyta apie jas mūsų forume. Nusprendžiau nepagailėti pinigų ir nusipirkau jas naujas iš VEHO.

 

 

Kairioji atrama dar buvo nebloga, priešingai dešiniai, kurios metalinė dalis buvo visiškai supuvusi:

 

 

O čia kairioji:

 

 

Štai toks naujos ir senos skirtumas:

 

 

Pakeitę atramas, labai kruopščiai jas užhermetinau gruntu ir po to bituku.

 

 

7.Pakeičiau kairės pusės stabilizatoriaus traukę.

8.Pakeičiau priekinius stabdžių diskus ir trinkeles. Nors galima buvo dar važiuoti ir su senais, bet nusprendžiau atnaujinti.

 

 

9.Šveičiau ir po to mąsčiau-ar poliruoti ar lakuoti galinius žibintus. Daug skaitinėjau forume ir supratau, kad ir vienas ir kitas būdas - labai laikini. Kadangi skaidraus gero lako niekur neradau-tiesiog juos nupoliravau.

 

Čia koks buvo kažkaip nulakuotas, kai pirkom, o dešinėje - nušveistas su švitriniu vandeny:

 

 

Pagarbiai ant lovos:

 

 

10.Nesirakino bagažinės spynelė-pasirodo buvo pripuvusi - išardžiau, išvaliau ir vėl gerai:

 

 

11.Pakeičiau kai kurias nusilupusias geltonas posūkių lemputes.

12.Pagrindinis ir didžiausias darbas-turbinos ir jos elementų nusukimas ir patikrinimas:

 

 

Teko plauti ir valyti visą EGR vamzdyną-suodžių prikrapščiau gerą saują.

EGR vožtuvas yra  geras:

 

 

Radau sutrūkusias vakuumines dvi žarneles:

 

 

Pastačiau oro aušinimo radiatorių, kad išvarvėtų tepalas, jei jo ten yra, bet jo ten daug nebuvo:

 

 

Turbinos ašelė beveik nekliba, bet ją vis tiek perrinkau:

 

 

Visas darbas apsivainikavo pagerėjusia trauka. Pradžioj dūmijo, bet po to visiškai beveik praėjo ir tik smarkiai paakseleravus, mesteli juodą dūmelį.TA tikrintojas sakė, kad dūmingumas yra apie pusę leistinos normos-labai apsidžiaugiau. Dabar svarbiausia seksiu kuro, antifryzo, tepalo ir LHM-o sąnaudas.

 

13.Nuvaliau kai kur atsiradusius parūdyjimus, nugruntavau ir užtepiau bituku:

 

 

14.Galinio žibinto teko sutvarkyti sudegusius kontaktinius takelius:

 

 

15.Vienas numerio apšvietimo kontaktas irgi buvo supuvęs-sutvarkiau:

 

 

16.Gale pritaisiau purvasargius.

17.Pakeičiau skirstymo ir generatoriaus su pompa diržą, bei jo įtempimo guolį:

 

 

18.Perrinkau galinius stabdžius: diskai buvo gana ploni ir jų kraštai nutrupėję, tai trinkelės jau pakraščiais spaudėsi viena į kitą. Sudėjau BX-inius.

19.Nupjoviau atsarginio rato rėmo laikiklį,nes atsukti nebuvo įmanoma ir įdėjau BX-o.

20.Su hidraulika reiks padirbėti, bet čia truputį vėliau, o kol kas radau atjungtą prieky jungtį nuo vožtuvo.

21.Nuėmiau galvutės dangtelį-velenėlis labai nežymiai padilęs. Užhermetinau dangtelio tarpinę.

22.Nuėmiau vakuuminę pompą ir ją taip pat užhermetinau.

23.Patikrinau pakaitinimo žvakes-geros.

24.Išvaliau variklio alsavimo sistemą. Pakeičiau kai kurias žarnas.

25.Sutaisiau centrinį užraktą-valdymo blokelyje prie stovėjimo stabdžio rankenos ir rakto schemoje dėl, matyt šalto litavimo, daug kur nebuvo kontakto-sulitavau.

26.Visoje prietaisų palangėje nešvietė begalė lempučių - suskaičiavau, kad 14 teko pakeisti.

27.Vairuotojo sėdynę nurengiau ir radau sulaužytą rėmą-suvirinau.

28.Kadangi išoriniai veidrodžiai nesivaldė-išardžiau visus ir išvalęs sutepiau. Dešinio net buvo sulaužyta išorė-suklijavau.

29.Išardžiau priekinius žibintus ir išvaliau kažkokius lapus iš už stiklo iš vidaus. Sureguliavau.

30.Kadangi šoninės juostelės buvo paveiktos rūdžių, sukau galvą, kaip jas padailinti. Galų gale sumąsčiau-nusipirkau lipnios Oracal plėvelės, iškirpau juosteles. Seną rūdžių paveikta juostelę nugramdžiau, prie plastikinės juostelės priklijavau Oracal ruošinuką - visai gražu.

31.Sumontavau automagnetolą Blaupunkt su stalčiumi.

 

 

 

Po 24-ių punktų 2007.11.20 išlaikiau TA egzaminą. Buvo pastaba apie nelabai tikslius priekinių žibintų spindulius.

Išlaidos:

draudimui metams ERGO - 331lt.;

regitroj:numeriai,priregistravimas,techninis pasas-84lt.

Nupirkom:

1.Sumontuotus nenaujus žieminius ratus-500lt. Ačiū forumiečiui “kanistrui”.

2.Skirstymo diržą - apie 60lt.

3.Priekinius stabdžių diskus - apie 120lt.

4.Priekines stabdžių trinkeles - apie 30lt.

5.Generatoriaus diržas - apie 27lt.

6.Generatoriaus diržo įtempimo guolis su metalo rankena - apie 90lt.

7.Stabilizatoriaus traukutė - 45lt.

8. 6 geltonas lemputes po 2.40lt - 14.40lt.

9.Veho - priekines atramas už paslaptingą kainą.

10.TA - 42lt.

11.Automagnetola Blaupunkt 160lt.

12.Galinis “spoileris” ir nemažai mielų smulkmenų-100lt.

 

Visas šitas straipsnis parašytas 2008.01.10.

Dabar Daiva džiaugiasi Xantia (ypač, kai prisimena vargą su Audi), o po kažkurio laiko aš imsiuos:

1.Perdažyti bagažinės dangtį ir uždažyti kėbulo ibrėžimus.

2.Priklijuoti galinius “Citroen” ir “Xantia” lipdukus.

3.Nusipirkau galinį “spoilerį”, perdažysiu jį ir pritvirtinsiu.

4.Sumontuoti signalizaciją.

5.Aptarnauti hidrauliką.