Nupirkom Utenos
turguj 2007.10.28
Orga numeris
6346,gimtadienis -1994 kovo 25d.
Lietuvoj
nevažinėta, ką tik nuo vilkiko, Vokietijoje vienas šeimininkas.
Man nuojauta
kuždėjo, kad reik ją pirkti. Pardavėjas prašė 1550 EU. Užvedžiau, pakaitinau iki ventiliatorių
suveikimo, patikrinau antifryzą, dūmą, pažiūrėjau
viską, ką tuo metu sakė protas, pravažiavom, bet pasirodė, kad
traukia silpnokai, pastabdžius labai smarkiai pakilo automobilio
galas - supratau, kad kažkokia bėda su galiniais stabdžiais, priekyje
kairėje girdėjosi barškėsiukas - pardavėjas
sakė, kad tai stabilizatoriaus traukė ir neklydo. Salonas buvo tikrai
puikios būklės, variklis buvo neplautas, kas man patiko, bet nepatiko apsitepalavimas. Xantia buvo labai minkšta. Mano žmonai labai
nepatiko galiniai žibintai ir bagažinės dangtis:
Nesakau, kad man
tai kėlė susižavėjimą, bet kažkaip mojau į tai ranka ir
sakiau jai, kad visą tai sutvarkysiu. Kad geriau matomi trūkumai ,negu
kažkokios nematomos bėdos. Kad nėra nei vieno ženkliuko, kas man labai juokinga, pastebėjau
tik po kokių dviejų savaičių krapštymosi prie jos garaže.
Joje neveikė
centrinis, buvo keletą matomų smulkių defektų
viduje, neveikė keletą išorės lempučių, neveikė
skydelio apšvietimas. Bet džiugino gražus variklio darbas, blogo dūmo
nebuvimas ir jos citroeniškas minkštumas. Ji buvo su
HA.
Palikom ją
ir nusprendėm pabaigti apeiti visą turgų. Po Gariūnų ir
Kauno turgaus čia Utenoj tikrai buvo nemažas Xantijų
pasirinkimas. Tuo metu dar žvalgėmės ir į XM, bet pastarasis
labiau mane žavėjo, nei mano žmoną.
Radom dar
neblogų išoriškai xantijų, bet nebuvo
jų šeimininkų, tad pasvarstę kainos ir metų
santykį, tuoj pat akimi ižvelgiamus
trūkumus, visgi įkalbėjau žmoną grįžti prie tos
žaliosios. Jai pagrindinis aspektas buvo išorinis grožis, tai tie žibintai ir
bjaurus plėmas ant bagažinės dangčio
ją labai liūdino. Dar ją šiek tiek liūdino gamybos metai, bet
aš nuolat kartojau, kad tai nėra esmė. Geriau, užuot sumokėjus
8000lt. už kažkurią matytą 98m.Xantią,pasiderėti už tą
žalią ir sutaupytus pinigus įskiepyti į jos naujinimą. Grįžus
pavyko pasiderėti ir nuo prašytos 1550 Eu sumos nusiderėjom 150 Eu ir
nupirkom ją už 4900lt. Kadangi ji buvo ką tik atvežta iš Vokietijos, tai neturėjo nei registracijos, nei TA Lietuvoje. Dar
nuotaiką sugadino pastebėtos klaidos vokiškuose dokumentuose, kai
radau dviejų ženklų neatitikimą su kėbulo numeriu, bet tas
neatitikimas buvo tik vėliau Vokietijoje
išduotame dokumente, o pačiame pirmame - “gimimo liudijime” - viskas buvo gerai. Pardavėjas tikino, kad viskas bus gerai, bet man nerimo buvo pilnos
kelnės, nes patirties tokiuose dalykuose turėjau visišką
nulį. Taigi sumokėję pinigus, psichologiškai patyrinėję
pardavėją ir jo kalbą, susidarėme įspūdį, kad
neturėtų jis apgaudinėti kažkuo, juolab, kad ir paskolino savo
įmonės numerius su įgaliojimu, kad patys parsivarytume
Xantią namo. Juos grąžinom kitą
dieną.
Trumpai
pamokęs žmoną valdyti xantiją, pats
sėdau į BX-ą, o ji iš paskos su naujuoju pirkiniu pradėjome
kelionę namo. Grįžome sėkmingai, Daivos veide mačiau
pasitenkinimą vairavimu.
Naktis buvo
beveik bemiegė, nes jaudinausi - kaip ten pasiseks regitroj. Jaudinausi
be reikalo, nes tikrintojas pasiėmė į rankas tik tą “gimimo
liudijimą”, o į vėliau Vokietijoje
išduotus dokumentus net nepasižiūrėjo.
Grįžau
į garažą.
Nekantraudamas
tuojau pat užvažiavau virš duobės apžvelgti mašiną iš
apačios. Štai ką išvydau:
Dugnas yra labai
tvarkingas.
Taip atrodo
turbina.
Naujas
radiatorius ir džiugina ir kelia nerimą-kodėl jis buvo keistas? Bet su
aušinimo skysčio darbu bėdų kol kas nepastebėjau.
Akumuliatoraus
dėklas.
Numovęs turbinos
oro vamzdį, pamačiau užkištą suodžiais EGR sistemą. Iš 2-3cm
skersmens skylės buvo likusi gal 2mm skylutė. Pasidarė neramu.
Toks vaizdas
atsivėrė nusukus apatinę variklio apsaugą.
Kitą
laisvą nuo darbo dieną pradėjau turbinos nusukimo
procedūrą. Labai knietėjo pamatyti, kas yra giliau. Tuo pačiu
pradėjau keisti ir variklio skirstymo diržą. Nusprendžiau kiek
galėsiu patikrinti viską be variklio ardymo. Daiva pastoviai zyzė
dėl negražių žibintų ir plėmo ant
bagažinės dangčio-pažadėjau viską sutvarkyti. Ji labai
norėjo važiuoti. Važiuoti su mašina, ką tik nupirkta turguje!!! O aš
įrodinėjau, kad taip negalima. Man pavyko ją įkalbėti
pakentėti ir leisti man padirbėti su Xantijos
mazgais.
Taigi. Per tris
savaites darbo kas antrą dieną atlikau šiuos darbus:
1.Sutvarkiau
galinio lango apiplovimą - buvo užsikišusi - anga prie galinio valytuvo.
2.Pakeičiau
vieną nugaišusį garsinį signalą po kairiu posparniu.
3.Patikrinau
pavarų dėžės tepalo lygį-viskas gerai.
4.Sutvarkiau
termostato dangtelio sandarumą:
Patikrinau antifryzo kokybę ir papildžiau po atliktų
darbų.
5.Pakeičiau
variklio alyvą.
6.Nors turguj žiūrėjau, bet nepastebėjau blogybės, o va garaže pamačiau priekinių hidrocilindrų viršutinių atramų tikrą būseną:
Trumpam apėmė neviltis dėl pražioplinimo perkant.
Kol nepakrapščiau atsuktuvu, jos atrodė visai neblogos, o turguj net nieko blogo neužčiuopiau. Vos nenusiroviau plaukų sau nuo galvos. Buvo apmaudu. Juk tiek buvo rašyta apie jas mūsų forume. Nusprendžiau nepagailėti pinigų ir nusipirkau jas naujas iš VEHO.
Kairioji atrama dar buvo nebloga, priešingai dešiniai, kurios metalinė dalis buvo visiškai supuvusi:
O čia kairioji:
Štai toks naujos ir senos skirtumas:
Pakeitę atramas, labai kruopščiai jas užhermetinau gruntu ir po to bituku.
7.Pakeičiau
kairės pusės stabilizatoriaus traukę.
8.Pakeičiau priekinius stabdžių diskus ir trinkeles. Nors galima buvo dar važiuoti ir su senais, bet nusprendžiau atnaujinti.
9.Šveičiau
ir po to mąsčiau-ar poliruoti ar lakuoti galinius žibintus. Daug skaitinėjau
forume ir supratau, kad ir vienas ir kitas būdas - labai laikini. Kadangi
skaidraus gero lako niekur neradau-tiesiog juos nupoliravau.
Čia koks buvo kažkaip nulakuotas, kai pirkom, o dešinėje - nušveistas su švitriniu vandeny:
Pagarbiai ant lovos:
10.Nesirakino bagažinės spynelė-pasirodo buvo pripuvusi - išardžiau, išvaliau ir vėl gerai:
11.Pakeičiau
kai kurias nusilupusias geltonas posūkių lemputes.
12.Pagrindinis ir didžiausias darbas-turbinos ir jos elementų nusukimas ir patikrinimas:
Teko plauti ir
valyti visą EGR vamzdyną-suodžių prikrapščiau gerą
saują.
EGR vožtuvas yra geras:
Radau sutrūkusias vakuumines dvi žarneles:
Pastačiau oro aušinimo radiatorių, kad išvarvėtų tepalas, jei jo ten yra, bet jo ten daug nebuvo:
Turbinos ašelė beveik nekliba, bet ją vis tiek perrinkau:
Visas darbas
apsivainikavo pagerėjusia trauka. Pradžioj dūmijo, bet po to visiškai
beveik praėjo ir tik smarkiai paakseleravus, mesteli
juodą dūmelį.TA tikrintojas sakė, kad dūmingumas yra
apie pusę leistinos normos-labai apsidžiaugiau. Dabar svarbiausia seksiu kuro, antifryzo, tepalo ir LHM-o sąnaudas.
13.Nuvaliau kai kur atsiradusius parūdyjimus, nugruntavau ir užtepiau bituku:
14.Galinio žibinto teko sutvarkyti sudegusius kontaktinius takelius:
15.Vienas numerio apšvietimo kontaktas irgi buvo supuvęs-sutvarkiau:
16.Gale
pritaisiau purvasargius.
17.Pakeičiau skirstymo ir generatoriaus su pompa diržą, bei jo įtempimo guolį:
18.Perrinkau galinius
stabdžius: diskai buvo gana ploni ir jų kraštai nutrupėję, tai
trinkelės jau pakraščiais spaudėsi viena į
kitą. Sudėjau BX-inius.
19.Nupjoviau
atsarginio rato rėmo laikiklį,nes atsukti nebuvo įmanoma ir
įdėjau BX-o.
20.Su hidraulika
reiks padirbėti, bet čia truputį vėliau, o kol kas radau
atjungtą prieky jungtį nuo vožtuvo.
21.Nuėmiau
galvutės dangtelį-velenėlis labai nežymiai padilęs. Užhermetinau
dangtelio tarpinę.
22.Nuėmiau vakuuminę pompą ir ją taip pat užhermetinau.
23.Patikrinau
pakaitinimo žvakes-geros.
24.Išvaliau
variklio alsavimo sistemą. Pakeičiau kai kurias žarnas.
25.Sutaisiau
centrinį užraktą-valdymo blokelyje prie stovėjimo stabdžio
rankenos ir rakto schemoje dėl, matyt šalto litavimo, daug kur nebuvo
kontakto-sulitavau.
26.Visoje
prietaisų palangėje nešvietė begalė
lempučių - suskaičiavau, kad 14 teko pakeisti.
27.Vairuotojo
sėdynę nurengiau ir radau sulaužytą rėmą-suvirinau.
28.Kadangi
išoriniai veidrodžiai nesivaldė-išardžiau visus ir išvalęs
sutepiau. Dešinio net buvo sulaužyta išorė-suklijavau.
29.Išardžiau
priekinius žibintus ir išvaliau kažkokius lapus iš už stiklo iš
vidaus. Sureguliavau.
30.Kadangi
šoninės juostelės buvo paveiktos rūdžių, sukau
galvą, kaip jas padailinti. Galų gale sumąsčiau-nusipirkau
lipnios Oracal plėvelės, iškirpau
juosteles. Seną rūdžių paveikta juostelę nugramdžiau, prie
plastikinės juostelės priklijavau Oracal
ruošinuką - visai gražu.
31.Sumontavau automagnetolą Blaupunkt su stalčiumi.
Po 24-ių
punktų 2007.11.20 išlaikiau TA egzaminą. Buvo pastaba apie nelabai
tikslius priekinių žibintų spindulius.
Išlaidos:
draudimui metams
ERGO - 331lt.;
regitroj:numeriai,priregistravimas,techninis
pasas-84lt.
Nupirkom:
1.Sumontuotus
nenaujus žieminius ratus-500lt. Ačiū forumiečiui
“kanistrui”.
2.Skirstymo
diržą - apie 60lt.
3.Priekinius
stabdžių diskus - apie 120lt.
4.Priekines
stabdžių trinkeles - apie 30lt.
5.Generatoriaus
diržas - apie 27lt.
6.Generatoriaus
diržo įtempimo guolis su metalo rankena - apie 90lt.
7.Stabilizatoriaus
traukutė - 45lt.
8. 6 geltonas
lemputes po 2.40lt - 14.40lt.
9.Veho - priekines
atramas už paslaptingą kainą.
10.TA - 42lt.
11.Automagnetola Blaupunkt 160lt.
12.Galinis
“spoileris” ir nemažai mielų smulkmenų-100lt.
Visas šitas
straipsnis parašytas 2008.01.10.
Dabar Daiva džiaugiasi Xantia (ypač, kai prisimena vargą su Audi), o po kažkurio laiko aš imsiuos:
1.Perdažyti
bagažinės dangtį ir uždažyti kėbulo ibrėžimus.
2.Priklijuoti
galinius “Citroen” ir “Xantia”
lipdukus.
3.Nusipirkau
galinį “spoilerį”, perdažysiu jį ir pritvirtinsiu.
4.Sumontuoti
signalizaciją.
5.Aptarnauti hidrauliką.