
Rašiau kaip atskirą temą,bet gal tiks ir čia...
Esu tikras (įsitikinęs,pravažiavus pakankamai didelį kilometražą),kad žemos apsukos dyzeliui nekenkia,bet galima ir paanalizuoti detaliau.
Bauginimai nepakankamu tepimu važinėjant žemomis (700-1500rpm) apsukomis fiksuojasi ties nepakankamu
variklio ir
pavarų dėžės tepimu.(Bent lig šiol negirdėjau,kad būtų gąsdinama pvz.nepakankamu ratų guolių tepimu

).
Aš šiais klausimais mąstau sekančiai:
Jei jau gamintojas išleido variklį,nesu girdėjęs kad jis (variklis) būtų buvęs pripažintas netinkamu eksploatacijai prie bet kokių apsukų dėl nepakankamo tepimo.T.y. variklio tepimas yra tiesiog pasmerktas būti pakankamu,esant bet kokioms apsukoms,lygioms ar didesnėms už laisvas:jis taip suprojektuotas.Priešingu atveju variklių gamintojai vargiai ar išbristų iš teismų.Tas pats liečia ir pavarų dėžes.Varikliai turi dar ir alyvos slėgio daviklius;net ir "žalėsis" susirūpins,jei pas jį užsidegs neaiški lemputė.Jei nesusirūpins-didelėmis apsukomis variklį uždroš dar greičiau,nei mažomis
Variklio apsukos ir alyvos slėgis susiję
netiesine priklausomybe. T.y.jei variklis esant 1000rpm duoda 2bar alyvos slėgį,tai esant 4000rpm jis duoda ne 2x4 (=8bar),o tik 4bar slėgį (gamykliniai 2.0HDI duomenys).Tai yra logiška:kuriam galui varikliui,vos besisukančiam,reikalingas afigienas tepalo slėgimas?Ir šita
netiesinė priklausomybė netgi gali užvesti ant minties,kad esant žemoms apsukoms variklio tepimas (alyvos slėgis,padalintas iš apsukų) yra dukart geresnis,nei esant aukštoms apsukoms?
Pavarų dėžė tepama taškymo būdu.XM2.1TD pusašis (ir,suprantama,jo krumpliaratis) bet kuria pavara važiuojant 60km/h greičiu sukasi ~8,5 aps/sek greičiu (visi kiti krumpliaračiai-daug greičiau).Ar tepimas-taškymas tikrai nepakankamas?

Be to,didelė dalis pavarų dėžės krumpliaračių
pastoviai mirksta alyvoje.Apie patologinius atvejus,kai trūksta variklio ar pavarų dėžės alyvos,čia net nešneku,bet ir tokiais atvejais variklį/dėžę yra lengviau supjauti vaikant juos dideliais apsisukimais.
Visiškai sutinku,kad tepimas visiškai nepakankamas yra variklio užvedimo momentu:alyva visa yra karteryje bei filtre,jos slėgis nulinis,ir besisukančių/besitrinančių detalių pirmomis užvedimo akimirkomis niekas netepa.Tai,anot ne kurios logikos,bijant "sudrožti" variklį,jo reiktų niekada ir nekurti ar bent kartą užkūrus-nebegesinti?

Nes kuriant jis
iš tikrųjų dyla!
Kad esu su tuo pačiu varikliu/pavarų dėže pravažiavęs truputį virš 100kkm-jau minėjau;važinėjau sava "žemų apsukų" maniera ir neužfiksavau
jokių neigiamų pokyčių variklio ar dėžės darbe,bent iš tolo susijusių su nepakankamu tepimu.Tereikia palaikyti pakankamą alyvos lygį mechanizmuose,ir neiškils panašaus pobūdžio problemų.O jei alyvos lygis per žemas-problemos visų pirma išlįs važinėjant aukštomis apsukomis (esant dideliai trinčiai ir kaitimui),o ne žemomis.
Visi gąsdinimai,kad "po xx kkm užsilenks motoras" dėl nepakankamo tepimo dyzeliams yra visiškai nepagrįsti.Po teisybei,nemačiau (ir netgi negirdėjau) apie tokį variklį,kuris būtų "užsilenkęs" būtent dėl nepakankamo tepimo,jei į jį supilta alyvos tiek,kiek priklauso.Pats,kaip minėjau,nuo "žalėsio" laikų neturėjau panašaus pobūdžio problemų.
Jei kas turėjote-aprašykit ir problemas,ir jų
tikrąsias priežastis,ir baigiam vienąkart šitą tuščią temą apie "blogį" žemose apsukose.