Bivainis rašė:
Kaip suprantu, tokio amžiaus HDI tokio daikto kaip automatinis "padsosas" nėra.

Kartoju darsyk: dyzeliuose išvis nėra tokio "padsoso", kaip jis suprantamas benzynkose, ir niekada jo nebuvo bei nebus: kai užriebinamas mišinys, taip sukeliant variklio apsukos. Senobiniuose mechaniniuose (iki TDI/HDI/JTD komonreilinių, ar elektronikos valdomų siurblių, kokie stovėjo >94' XMuose 2.1TD ar 2.5TD) siurbliuose stovėdavo paprastas trosinis mechaninis-automatinis (valdomas paprastai termostatu priklausomai nuo antifrizo temperatūros) šalto variklio apsukų sukėlėjas [veikiantis padidinamo kuro ir oro padavimo, o ne riebinamo mišinio principu], ir automatinis, papildomo termostato valdomas įpurškimo ankstintojas. Pastarasis senesniuose dyzeliuose buvo valdomas rankomis, iš salono truktelint troselį (kaip pirmuose antruose "golfuose", ar dabar mano restauruojamame '58-ųjų "Mersedese"). Šalto, ant laisvų dirbančio variklio ankstinimas ir apsukų sukėlimas nėra tiesiogiai susiję; nebent jei atsižvelgtume į tą dyzelinio variklio savybę, jog augant apsukoms visada automatiškai ankstėja ir įpurškimas, antraip variklis paprasčiausiai uždustų, nespėjant užsiliepsnoti kurui. Bet temoje tokia gili dyzelinių variklių teorija yra ne prie ko, nes tai yra atvirkštinė priklausomybė.
HDInuose visą įpurškimo/degimo procesą valdo kompiuteris, vadovaudamasis iš krūvos daviklių gaunama informacija ir į jį įdiegtais algoritmais, interpretuojančiais tųjų daviklių informaciją. Jei atsirado kažkokios problemos su apsukomis- kalti arba davikliai, arba pats kompiuteris (įskaitant ir sąsajas, t.y. laidus tarp devaisų). Bet be diagnostikos tą galima atrasti tik ilgai trunkančiu методом научного тыкания.
Darsyk kartoju: jokie "padsosai", kaip jie suprantami benzynkose, ar kaip plačiosios masės juos supranta senuosiuose dyzeliuose su mechaniniais siurbliais, čia visiškai ne prie ko. Kompą su davikliais žiūrėti reikia, nors atskirais atvejais (pvz., sistemose su elektronikos valdomais XMų >94' 2.1TD Lucas siurbliais) tą trumpą apsukų šoktelėjimą gali sukelti ir užorinta kuro padavimo sistema. Pabandžius išvesti analogiją, gal ir galima kažkuo įtarti oro srauto matuoklę, bet esu beveik tikras, jog problema ne joje ar jos tvirtinime. Kita vertus, nepabandęs- nesužinosi

.