Nu gerai; matau, kad kaip ir aš, niekas čia nedega entuziazmu
radi prikola mesti litus į balą, tai pristabdom arklius. Pasižiūrim į reikalą vien iš teorinės pusės.
lt079if rašė:
na, kolegos užsidegimas nuteikia maloniai... bet, kažkodėl neįžvelgiu išgirtinio proffaninio preciziškumo... Kolega, kažkodėl neužsiminėte nei apie co ir ch, dūmingumo matavimus, beje, kažkodėl nebuvo ir kalbos apie jūsų automobilio kompresijos matavimą...
Dyzeliui nematuojama nei CO, nei CH

. Čia benzynkų, o ne dyzelių lemtis. Dyzeliams matuojamas vien dūmingumo rodiklis; atsiklausti gali TA centruose. Kai ant Nissano tikrinau XADO veikimą, dūmingumą aš matavau, ir kaip paaiškėjo- be reikalo. Ir be jokio XADO dūmingumas siekė vos 22proc, po XADO, jau po ilgo laiko- 20proc. Toks pokytis galėjo būti kad ir dėl kuro iš kitos partijos ar prapūsto duslintuvo, ar perkalibruoto matuoklio... Todėl tai vėl iš naujo atlikinėti nematau jokio reikalo. Sutaupysiu 2x10lt ir kelias valandas, kurias prasismaukyčiau prie TAC.
Kompresijos matavimas neduos irgi jokios apčiuopiamos naudos. Kadangi MotorUp'o gamintojai (ir ypač- platintojai) akcentuoja susidarančią ir vidinę variklio trintį sumažinančią plėvelę, jais patikėjus atrodo elementaru, kad kažkiek padidės ir kompresija (starteriui bus lengviau įsukti variklį, jis suksis didesnėmis apsukomis, dėl ko kompresometras rodys didesnius skaičiukus. Efektas toks pat, kaip matuojant kompresiją su iškrautu ir įkrautu akumu). Kadangi numatytame pamotorupinti variklyje kompresija yra normali (26-28, matavimo lapelį žinoma turiu; kai nominalas yra 25-30), sąnaudoms nebus didesnio skirtumo, jei kompresija parodys kad ir 32. O ar iš tikrųjų užsidėjo toji išgirtoji plėvelė, parodys pats sąnaudų matavimas. Jei sąnaudos sumažės, tas tiesiogiai reikš ir kad padidėjo kompresija.
Nematuodamas kompresijos, sutaupysiu kaip minimum 4x20lt ir minimum valandą.
Nu o su sąnaudomis, žiūrim ką turim.
Kadangi akcentas yra ant vidinės variklio trinties sumažinimo, nesunku numatyti galimą efektą. Tai turėtų būti lengvai pastebimas (gal netgi palei 10proc) sąnaudų sumažėjimas varikliui tolygiai dirbant palei maksimalaus sukimo momento apsukas, kai galios nuostoliai dėl oro pasipriešinimo dar neviršyja mechaninių galios nuostolių (penktu bėgiu minimam 2.1TD varikliui tai atitiktų 70-100km/h), beveik nulinis (neišmatuojamas) sąnaudų sumažėjimas miesto cikle, ir dėl didesnės ratams perduodamos (neprarandamos variklyje) galios 1-3km/h didesnis max. greitis, kurio aš nė nesiruošiau matuoti, bo skrendant pažeme palei 200km/h, labai jau didelės baudos

. Vytauto pasakos savame forume, kad motorupas sumažina
vidutines sąnaudas
iki 20proc, kvepia arba reikalo neišmanymu, arba atviru miglos pūtimu į akis. Tiek galima pasiekti nebent prieš tai važinėjus tapkėdugnas (ar mirusiu varikliu), o paskui pavartojus motorupą ir įsitaisius pūkinę tapkę (ar atkapitalinus variklį). Bet tai bus jau nebe to šmiero nuopelnas, o tapkės (ar variklio). Taigis, Vycka eilinį kartą trina lazankes

.
Toho, visas eksperimentas, siekiant nustatyti ar/kaip veikia tasai up'as, susiveda į sąnaudų matavimą tiesiojoje, ilgoje distancijoje ir daugmaž pastoviu kreiseriniu greičiu. Bus numatytasis efektas- vadinasi, up'as veikia kaip aprašyta. Bus gerokai mažesnis už numatytąjį, ar jo išvis nebus- nu, irgi viskas bus aišku. Kad tai down'as, o ne up'as.
Jau AP minėjau, kad rimtai užsiimti tiksliais visokių dabar privisusių nekonvencinių kuro taupymo devaisų tikrinimais yra brangus, ir ganėtinai tuščias reikalas. Šiandien patikrinsi tris, rytoj atsiras penki nauji. Tą galima daryti tik radi prikola, derinant su pvz. turizmu. Ir tikrinant tik labiausiai išreklamuotus. Ir iš anksto žinant, kad nė vienas iš jų niekada nepasiekia deklaruojamų parametrų

. Žr. pvz. kad ir mano ataskaitą apie XADO.
Ir ne; šito XMo variklis nematęs XADO, nes nebuvo indikacijų jo vartojimui. Prieš ketvertą metų eksperimento dėlei pyliau alyvą su XADO priedu, nepajutau jokio efekto (tas aprašyta šioje temoje), ir daugiau nemėčiau pinigų bereikalingoms pramogoms. Nematau didesnės prasmės Motorup ar kokio kito Megaschmier vartojime ir dabar; sąnaudos pas mane ir taip buvo minimalios, o po mašinos rekonstrukcijos turėjo dar pamažėti (tiksliai dar nematavau).
Be to, net jei XADO ir būtų supiltas- koks skirtumas?

Tikrinama būtų juk visvien prieš Motorupą, ir po jo. O jei jau baiminamasi, kad po XADO nepasijus jokio up'o efekto, vadinasi, a priori pripažįstama, kad XADO yra geriau?...
Gan drąsiai spėju, kad motorupo ir kitų šmierų "tikrinimą", visgi, teks atlikinėti vien teoriniame lygmenyje. Nebent Vytautas, vietoj lazankių trynimo, nuspręstų raskašelitsa ir prafinansuotų seriją eksperimentų

. Kuo jis, žinoma, nesuinteresuotas.
Ir mlyn; visokiems pasiaiškinimams tenka sugaišti daugiau laiko nei patiems eksperimentams

.