WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas
http://www.citrina.lt/phpBB3/

Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti
http://www.citrina.lt/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=23842
Puslapis 18

Autorius:  Pukas [ Kov 06 2011, 13:24 ]
Pranešimo tema:  Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti

Kadangi gana ilgai teko prasiterlioti su savo mašinėle ir nepavyko rasti tikslios info apie galimą gedimą, manau pasidalinsiu savo patirtimi. Beje jei tokia tema jau buvo, moderatoriai tiesiog mekit šią žinutę lauk :) .

Auto: Citroen Evasion 2.0 HDi 16V, DW10ATED4.

Problema: auto pasidarė bukas, ypač išvažiuojant iš vietos ar bandant lenkt, apsukos kyla nonoriai, o kad ir kyla tai traukimo nė velnio nesijaučia, kylant į kalną apsukos ir greitis krenta tiesiog akyse, tik spėk žemesnes pavaras perjunginėti :doom: . Žodžiu situacija liūdna. Variantus išbandžiau įvairius, pirmiausia galvojau kuras, nes užsipyliau pilną baką ne toje kolonėlėje nei įprastai, bet užpylus naujo kuro, niekas nepasikeitė. Keičiau kuro filtrą, nuiminėjau akumo klemą, nieko :bum: . Pasiskaitinėjęs ir panagrinėjęs HDi motoro schemas ir aprašymus veikimo susidariau įtariamųjų sąrašą:
1. EGR vožtuvas
2. Turbina
3. Vakuumo siurblys, šlangelės, solenoidai, turbinos, EGR actuatoriai (nežinau kaip lietuviškai :oops: ).

Ilgai nekankinant savo rašliava, finalas toks: paaiškėjo, kad kažkur nuteka vakuumas ir turbinos wastegate (vėl angliškai) visada atidarytas. Pasirodo buvo kiauria vieno actuatoriaus membrana, jis dabar išluptas, vakuumo padavimas jam užglušintas, mašina važiuoja gerai (turbina maloniai švilpia :mrgreen: ), detalės paskirtis iki galo neaiški, kažkas su išmetamų dujų recirkuliacija susiję, papildomai prie EGR vožtuvo (neradau normalaus 16V HDi aprašymo). Detalė užsakyta (originalios kaina 80 Lt), beliko tik sulaukti, o laukti nesunku, nes auto ir vėl koks buvo :appl: .

Peace,

Autorius:  pikas [ Kov 06 2011, 20:05 ]
Pranešimo tema:  Re: Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti

Sveikas, tai kurioj vietoj ta membrana, jei tai ne EGR, gal tai turbos reguliatorius i kuri vakumas eina is EGR-o?

Autorius:  Citrusas [ Kov 06 2011, 20:27 ]
Pranešimo tema:  Re: Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti

Idomi tema. Gal foto butu galima tos detales ir pan. ? Man mano HDi irgi bukas atrodo, o gal tik issigalvoju :)

Autorius:  Raimis.P [ Kov 06 2011, 20:39 ]
Pranešimo tema:  Re: Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti

Vo vo, ir man bukas tas HDi. Dek fotkes ziuresime kur tas bukumas sedi.

Autorius:  Aidas1 [ Kov 07 2011, 07:17 ]
Pranešimo tema:  Re: Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti

Raimis.P rašė:
Vo vo, ir man bukas tas HDi. Dek fotkes ziuresime kur tas bukumas sedi.



nejaugi pas visus tokia pati problema ir visi vazinejote nesiremontave ? tiesiog jeigu taip butu, paprasciausiai priknistu vazineti ir manau tikrai jau butumete sprende ta problema..... :!: na nebent is smalsumo, tai as jau galiu suprasti :wink:

Autorius:  Renaldas [ Kov 07 2011, 10:18 ]
Pranešimo tema:  Re: Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti

kiek supratau autorius raso apie voztuva kuris stovi ant turbinos

Autorius:  Citrusas [ Kov 07 2011, 10:50 ]
Pranešimo tema:  Re: Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti

Kazka pradedu suprast :roll: Pasitikslinu del terminu:

Turbinos "wastegate" yra skelnde kazkur viduje prie turbinos karstosios sparnuotes, kur ismetami dumai is degimo kameros

Paveikslėlis

o taip vadinamas "actuatorius" tai tas grazus daikciukas prie turbinos, kuris vakumo pagalba (pajungta buna slangute) atidarineja turbinos "wastegate"

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis



http://www.youtube.com/watch?v=ZxWUodtx ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=nErX3XO13h4

http://www.youtube.com/watch?v=W5k0gfIoxmQ&NR=1

Autorius:  Citrusas [ Kov 07 2011, 10:59 ]
Pranešimo tema:  Re: Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti

Geras filmukas apie turbo sandara - http://www.youtube.com/watch?v=PA5T5PnW ... re=related

Gaila, kad nelietuviskai sneka.

Autorius:  Citrusas [ Kov 07 2011, 12:45 ]
Pranešimo tema:  Re: Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti

Paskaicius teorijas ir filmukus, man kyla priestaravimu su Puko aprasymu.

Sorry jei klystu, bet uzkabino mane sita tema :) Ir tuo labiau, kad seniau niekada neturejau dyzelio, o cia HDi mano pirmas dyzelis apskritai ir idomu issiaiskinti turbinos ir jos mazgu veikima. Tiesa pries tai turejau XM su benzininiu 2.0l C.T. (turbininiu) varikliu, bet ten kazkaip galvos nesukiau ir nesigilinau, nes traukos buvo per akis.

Pukas rašė:
paaiškėjo, kad kažkur nuteka vakuumas ir turbinos wastegate (vėl angliškai) visada atidarytas.


Pagal mane "veistgeitas" buna visa laika uzdarytas, nes ji laiko uzdaryta aktuatoriuje esanti spyruokle. Ir ji atidaro tik tada kai atsiranda perdidelis slegis, kad nesugadinti variklio, ir slegis nutekinamas apeinant turbinos karstaja sparnuote per weistgeita. Tai puikiai iliustruoja filmukas - http://www.youtube.com/watch?v=Xp1nxki- ... re=related nuo 1:45 minutes

Pukas atveju man tada iskyla klausimas, kas valdo aktuatoriu apskritai - ar i ji paduodamas slegis (kaip suprantu nuo turbokompresoriaus saltojo galo ir nuspaudziama aktuatoriuje spyruokle ir atidaromas veistgeitas) ar vakumas (jei neklystu is isiurbimo slangu kazkur tarp oro filtro ir isiurbimo kolektoriaus). Vienu ar kitu atveju, suplysusi aktuatoriaus membrana kaip Pukas atveju neatliktu savo funkcijos ir veistgeitas butu visa laika uzdarytas. Bet je veistgeitas visa laika uzdarytas, o pas Puka jis visa laika atidarytas, tada as dar kazko nepagaunu :ratu: :ratu: :ratu:

Na cia as smalsumo vedamas verdu sita kose :)

Autorius:  Renaldas [ Kov 07 2011, 13:37 ]
Pranešimo tema:  Re: Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti

manau pas ji pastrigo ar prikepe atidaroja padetyja,

Autorius:  Pukas [ Kov 07 2011, 20:08 ]
Pranešimo tema:  Re: Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti

Nei kiek nenustebau, kad tema labiausiai susidomėjo Citrusas :lol: panašu, kad žmogus krapštukas kaip ir ašai :P .

Pirmiausia ta suplyšusi membrana pas mane ne prie turbinos valdymo, o kažkokias sklendes įsiurbimo kolektriuje darinėja. Dabar svirtelė pririšta su viela, sklendės atidarytos, laukiu kol atvažiuos detalė iš Prancūzijos.

Dėl turbinos: manau, kad pas mane wastegatas normaliai atidarytas, nes kai gedimas nebuvo pašalintas slėgis įsiurbimo kolektoriuje buvo 106 KPa MAX, tiesiai prie turbinos aktuatoriaus pajungus vakuuma slėgis 150 KPa. Išvada - wastegatas normaliai atidarytas. Manau gali būti, kad turbinos yra tiek su normaliai atidarytais tiek su normaliai uždarytais, nors nesu tikras.

Beje Citrusai, iš kur tu žinai, kad pas tave normaliai uždarytas?

Vakuumo kelias iki EGR, turbinos wastegato ir kt. yra toks: vakuumo pompa esanti ant paskirstymo velenėlio galo sukuria vakuumą, kuris yra tiesiai pajungtas prie stabdžių stiprintuvo, kita šaka eina į vakuumo akumuliatorių, iš jo per solenoidus į EGR, turbo, oro sklendę ir dar tą daiktą kuris pas mane kiauras.

Autorius:  Pukas [ Kov 07 2011, 20:32 ]
Pranešimo tema:  Re: Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti

Dar ta pačia tema: HDi turbinų wastegateas normaliai atviras: http://uk.answers.yahoo.com/question/in ... 558AAJENbT

O ten kur tu Citrusai įmetei nuorodas buvo pagrinde apie turbinas su mechaniniu wastegatu, kuris yra normaliai uždaras.

HDi viską valdo kompas.

Autorius:  Pukas [ Kov 07 2011, 20:40 ]
Pranešimo tema:  Re: Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti

pikas rašė:
Sveikas, tai kurioj vietoj ta membrana, jei tai ne EGR, gal tai turbos reguliatorius i kuri vakumas eina is EGR-o?



Membrana: http://www.auto-parts.spb.ru/cat/ci/ci2 ... lUdTmNDiI=

Schemoje pažymėta Nr.8

Į turbos reguliatorių vakuumas iš EGR neina, jis ateina iš solenoido.

Autorius:  Citrusas [ Kov 07 2011, 21:19 ]
Pranešimo tema:  Re: Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti

Pukas rašė:
Beje Citrusai, iš kur tu žinai, kad pas tave normaliai uždarytas?



As nezinau, as tik spelioju ir gilinuosi i veikimo principa pakolkas :) Dabar kol lauke salta, neturiu noro krapstytis. Susils lauke, uzsivarysiu ant rampos ir tada ziuresiu, darinejasi tas wistgeitas ar ne ir t.t.

Blogiausia, kad neturiu isbandyti tikrai garantuotai buko Hdi ir palyginti su savuoju (gal visgi su mano viskas gerai). Pvz. dedes kablukas Berlingas su 1,6 HDi motoru nu daug smagesnis ir astresnis nei mano xantia, bet velgi, ten greiciu deze kitokia, svoris auto kitas ir pan.

Autorius:  pikas [ Kov 07 2011, 21:27 ]
Pranešimo tema:  Re: Bukas HDi ir kaip problemą pavyko išspręsti

Pukai, tai ta membrana ant velenelio galo yra,kuri vakuma tiekia ir stabziams? Jei taip,tai jei ji nedirbtu,tai ir stabdziu stiprintuvas kartu nedirbtu? :roll: :labas:

Puslapis 18 Visos datos yra Array Etc/GMT-2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/