Pirmiausia tai oras. Nes jau dukart yra tekę panašius simptomus turėti ir abiem atvejais, užsandarinus iki galo normaliai kuro sistemą - kūrėsi ir dirbo kaip uogytė, su visais 25 metų senumo siurbliais ir purkštukais... Paskui žvakės. O trečia - jau siurblio krapštymas. Įsitikinęs, kad tas dūmas mėlynas, o ne pilkas ar baltas? Nes mėlynas dūmas - nebent tepaliniai žiedai arba kiaura turba, bet būtų to dūmo daugiau, negu 10 sekundžių. O vožtuvų gumelės čia - labai slidus reikalas. Jos yra, bet praktiškai nelabai ką ir dirba, nes pro tvarkingus nuspaudimo stumokliukus tepalas nepraeina.
AuriKo, kas čia per versijos tokios? Neteko nei matyt, nei girdėt. Esu girdėjęs apie pietietiškus mikriukus, berods Transit, su viena ar dviem žvakėm, bet net Ispanijos pietuose pirktas automobilis su XUD7 turėjo visas keturias žvakes. Svarbu, kad jos visos normaliai dirbtų, nes vienos neveikimas beveik jokios įtakos neduoda, o dviejų irgi normaliai jaučiamas tik žiemą. Vasarą prasipurto, šaltas padūmina ir važiuoja...
Autoriui galiu pasakyt tiek, kad jau 4 metai periodiškai ir pastoviai važinėju su XUD7, XUDTE ir XUD9TE varikliais ir sklandaus užsikūrimo, kai nė kiek nenuspaudęs gazo pedalo suki raktelį ir šaltas variklis kurtųsi kaip bitė ir iškart dirbtų puikiai - nelabai teko paturėti, nors užvesti ir pašildyti jie važiuoja tūkstančias ir dešimtinis tūkstančių kilometrų. Tiesa, naujesni, kuriuose jau ankstinimas ir laisvų apsukų sukėlimas atliekamas elektroniniu ar vakuuminiu būdu - buvo ir beveik be dūmelio, bet tai jau kita karta. Jei pas tave Bosch siurblys, manau bus prie jo toks burbulas, į kurį jungiasi dvi aušinimo žarnelės ir iš jo išeina troselis į siurblio svirtelę priekyje. Tai paanstinimo termostatas, kurio gyvo neteko niekam matyti. Taigi, jau neankstina degimo šaltam varikliui. Į termostato korpusą sukasi dar vienas bumbulas su troseliu, kuris tampo siurblio laisvų apsukų pakėlimo svirtelę gale. Jis kartais ir būna veikiantis, bet dažniausiai ne (bet galima dar nupirkti naują ir pakeisti), taigi jei neveikiantis - šaltas užvestas nepakelia apsukų, taigi iškart purtosi arba gesta, vertinant ir tai, kad degimas pagal temperatūrą vis dar per vėlyvas... Ant siurblio yra nors vienas lašas ar nors vieta, kuri yra nors kiek drėgna? Jei taip, tai jei per ten patenka kuras lauk, reiškia patenka ir oras vidun. Purkštukai gali būti dar visi gerai purškiantys, bet garantuotai slėgiai išsibėgioję belekaip ir vietoj reikalingų 130bar pučia ties kokiais 90, 150, 190, 210 ir t.t. Siurblys tokius slėgius sutvarko ir su jais viskas dirba, bet vėlgi degimo kampas cilindruose tampa skirtingas. Prašilę purkštukai jau dirba geriau ir ne taip reaguoja ir į tai, jei jis nebepurškia fontano, o sysioja arba lašina kurą žemyn...
Kompresija ne pirmos jaunystės. Mano variklis dirbo šiltas dar kuo puikiausiai, tepalo nevalgė, dūmą metė tik šaltas. Išardžiau patvarkyt ir nuėmęs galvą radau klibančius stumoklius. Taip ir paliksiu, nes naujų pirkti nėra, bet tai pagalvok, kad gal tokie ir pas tave.
Trauką dingusią aš esu visada linkęs susigrąžinti, bet kai važinėju su automobiliu, kuriam metų daugiau už mane arba bent daugiau už 20, tai visai manęs labai nežeidžia, kad jis šaltas ant laisvų truputį pasitampo ar išmeta kokios ten ne tos spalvos dūmelio. O tas užsivedimas iš 2,3,5to ar dešimto karto man yra juokingas. Nes dauguma, kurie taip sako, pamiršta, kad kai užvedi automobilį, veikia gazo pedalas. Beveik visus savo automobilius vesdamas, šiek tiek prilaikau gazą. Vieniem reikia tik tos sekundės, kad pramuštų ir iškart užvedus per pusę sekundės neužgestų, kitiems reikia palaikyt kokias 10-30s, kad prasidirbtų, kiti dirba puikiai, bet be gazo tik purpčioja ir net nesiveda. Nugi jei norisi visai visko sklandaus, išeitys tik dvi: 1. Naujas arba daug naujesnis automobilis 2. Rimtas remontas.
Jei nori rimtai tvarkytis - matuokis kompresiją. Jei su ja viskas gerai, žiūrėk turbinos ašelę, ar nekliba, ar neapsišikus baisiai... Jei ir ten viskas tvarkoj, telieka kuro sistema. O ji tvarkosi lengvai. Jei siurblys Bosch ir patikrintas ant stendo su slėgiais ir dozavimu viskas tvarkoj - renki su naujom gumom ir tarpinėm, keiti kuro magistralės senas žarneles naujomis, sandarini kuro filtrą ir dedi į vietą. Jei kuro siurblys Lucas - tikrini sandarumą ir ašelės klibėjimą. Jei kliba ir kiauras - meti nafig ir perki už 100-150Lt Bosch. Jų buvo labai ilgai, ir drąsiai gali imti nuo kokių 97-98 metų bolido naują siurblį. Pliusas -pas jį jau bus elektrinis ankstinimas, o ten viso labo 2 laidai, tad galėsi pasidaryti ant mygtuko arba per laiko relę užvedimo momentu. Minusas - gerai pasikruši, kol nukrapštysi imobilaizerį. Tam siurbliui padarai analogišką profilaktiką, kaip prieš tai minėta, ir dedi į vietą. Tada suki lauk purkštukus - veži tikrint. Jei išpurškimas lievas - būtina keisti antgalius. Jų kaina kažkur po 40Lt/vnt, plius dar kažkiek darbas, gal 100-200Lt už visą komplektą (keičiant antgalius, reguliuojamas slėgis šaibelėmis atmetimo metodu, tad ir trunka, ir šaibelių reik turėti). Jei purškia gerai, bet slėgiai lievi - kaitini ir žiūri, ar tas pats ir karštam. Jei tas pats - reguliuoji. Jei slėgis keičiasi ir tampa norminiu - vėlgi antgalio keitimas geriausia išeitis, arba nieko nedarymas, bet dūmo tik užvedus neatsikratysi tuomet... Bet jeigu viską padarysi idealiai - galbūt užvedus nepasipurtys ir nepadūmins. Galbūt... Kas dėl traukos, tai tik Kompresija/turbina/siurblio turbinos membrana.
Prirašiau daug, bet ar nors kiek aiškiau?
_________________ Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra. C15 RD 89-Kablukas BX16TGI 91-Lemąnas ZX 92 P406 2.0HDi 99 Suzuki DR650RSE 96 Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80
|