WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas
http://www.citrina.lt/phpBB3/

Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...
http://www.citrina.lt/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=30509
Puslapis 12

Autorius:  tadas1991 [ Lap 12 2013, 08:26 ]
Pranešimo tema:  Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...

Sveiki.
Klausiu dyzelių žinovų konkrečiai.
Pakeitus mašinai variklį iš dyzelinio į turbo dyzelinį, reikia atsižvelgti į kelis veiksnius.
Vienas mane dominantis šiuo metu labiausiai yra, kokią įtaką duoda duslintuvas?
Atmosferiko duslintuvas tarkim 50mm, TD - tokio pačio variklio su tokia pačia kubatūra, tik prilipinta turbina ir interkūleriu - tarkim 60 ar 65mm. Dėl kokio proceso, jei galit paaiškinti fizikiniu būdu, arba kodėl, jei galit paaiškinti liaudiškai, reikalingas toks didesnis laisvumas, jei variklio kubatūra ir tarkim naudojamos apsukos darbiniam rėžime yra tos pačios? Dėl didesnės galios ir jai reikalingo lengvesnio kvėpavimo, kad labiau jaustųsi? Yra kas taip sako, bet labai jau perdaug liaudiškai ir nieko nepaaiškina.

Vien dėl turbinos, kad palengvinti jai kažkurį iš procesų? Taip, jeigu visiškai paprastai, tai kuo didesnis kaminas - tuo mažesnis srauto greitis, imant tą patį debitą. Taigi, jei kaminas plonesnis, didesnis srautas turėtų sukti turbiną daug smagiau? O gal tam, kad su plonu suktų jau per smagiai ir būtent kamino skersmeniu yra sureguliuojama tai? O gal ten turi susidaryti kažkokie turbulentiniai procesai, kurie mažo skersmens vamzdyje nelinkę darytis?

Taip klausinėju iš esmės tik todėl, kad planuoju keisti variklį XUD7>XUD7TE, ir atitinkamam automobiliui nėra turbininių duslintuvų, o visai aš ten nenoriu visą duslintuvą iš naujo virintis ir švaistyti pinigų, kai esamas paprastas yra labai geros būklės ir pakaktų pervirinti antgalį.

Autorius:  Dominykas [ Lap 12 2013, 08:59 ]
Pranešimo tema:  Re: Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...

veistgeita tik del visako prasimankstink ;) jajgu jau vamzdi plona zadi palikt...

Autorius:  Phantom- [ Lap 12 2013, 11:09 ]
Pranešimo tema:  Re: Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...

tadas1991 rašė:
Sveiki.
Vien dėl turbinos, kad palengvinti jai kažkurį iš procesų? Taip, jeigu visiškai paprastai, tai kuo didesnis kaminas - tuo mažesnis srauto greitis, imant tą patį debitą. Taigi, jei kaminas plonesnis, didesnis srautas turėtų sukti turbiną daug smagiau? O gal tam, kad su plonu suktų jau per smagiai ir būtent kamino skersmeniu yra sureguliuojama tai? O gal ten turi susidaryti kažkokie turbulentiniai procesai, kurie mažo skersmens vamzdyje nelinkę darytis?


Na kad kaminas mažesnio skerspjūvio ploto nereiškia, jog turbina susksis "smagiau" (greičiau). Turbina turi savo skerspjūvio plotą, pro kurį teka išmetamosios dujos ir greitis tame skerspjūvyje priklauso nuo slėgio prieš ją ir už jos. Fiziškai mastant mažesnis skerspjūvis -> didesnis dujų greitis -> didesnis pasipriešinimas. Esant didesniam kamino skerspjūviui greitis jame mažesnis, reiškias pasipriešinimas irgi mažesnis (neskaiant vietinių kliūčių: alkūnių, katalizatorių, rezonatoriū ir t.t.). Jeigu pasipriešinimas už turbos mažesnis, reiškias slėgių skirtumas prieš ją ir už jos didesnis, kuo didesnis slėgių skirtumas, tuo didesnis oro/dujų kiekis prateka pro tą patį skerspjūvio (turbinos) plotą - trubina turėtų suktis "smagiau".
Čia gryna fizikiniai pamastymai, kaip yra realybėje nežinau :)

Autorius:  tadas1991 [ Lap 12 2013, 12:18 ]
Pranešimo tema:  Re: Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...

Taip, mano klaida, turbina turi savo skylę su jos diametru, o jame srauto greitis ne tas pats, kaip ir kamine, bet savas.
Lieka tuomet jau tik slėgio skirtumų klausimas.

Wastegate'as bus būtinai pramankštintas, jei tik dar pavyks tai padaryti :)

Autorius:  Dominykas [ Lap 12 2013, 13:50 ]
Pranešimo tema:  Re: Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...

plaktukas padejo trim turbinom, vienai plaktukas nelindo tai prievartavau oru per aktuatoriu... tik kai kaminai taisyklingi tai skirtumo nepajutau... tik rodykle redlaina nustojo beveik rodyt...

Autorius:  tadas1991 [ Geg 11 2014, 00:22 ]
Pranešimo tema:  Re: Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...

Wastegate'as juda puikiausiai, pūslė ne kiaura, tad darau išvadą, kad bus ten viskas veikiančioj manieroj.
Užtat kliba turbo ašelė, ir taip jau neblogai. Nusiėmiau fiksacinį žiedą nusitraukiau šaltą galą. Sparnuotė graži, o ašelė tikrai kliba. Atsuku varžtukus, o iš karšto galo ištraukt - nė krust, prikepę. Kažkaip visvien reiks išrapštyt, gal pakalenant ar panašiai, bet ne tame esmė...
Ar teko tam tvarkyt turbiną? Naujesnėm remontinių komplektų - ir ebėjuj pilna, ir lietuvoj parduotuvėse turėtum pasieškojęs gaut, o kaip su senutėm? Turbina Garret, numerių kokių tai nelabai suradau (dar reik apsivalyt geriau, aišku, bet ji visai neapsikakinus, tik per grįžtamo vamzdelio sriegį pasitepalavę), bet internete pagal turbinistų katalogus rodo Garrett TB0234.
O gal žinote, kur pigiau tai padarytų? Nes turbinistai paskutines kelnes plešia, o ten neatrodo taip ypatingai sunku, turint kelis reikalingus įrankius. Manau, pakaktų pakeisti tik ašelės įvores...

Autorius:  AurisKo [ Geg 11 2014, 12:12 ]
Pranešimo tema:  Re: Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...

Anksčiau SKUBA darydavo nemokamą turbinų patikrą, gal ir iki šiol. Gerumas tame, jog viską išardę nusmėliuoja prieš tikrindami. Jei netinka remonto samata, gražina atgal nesurinktą turba, bet jau nusmėliuota :wink: XMui šitaip atrinkau, kuri turbina dar gyva :)

Autorius:  exDalimis [ Geg 11 2014, 12:48 ]
Pranešimo tema:  Re: Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...

Klibejimas tik skersinis ar yra ir isilginis? Pats ivoriu nepasikeisi, nes reikalingas balansavimas.

Autorius:  tadas1991 [ Geg 11 2014, 13:32 ]
Pranešimo tema:  Re: Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...

exDalimis rašė:
Klibejimas tik skersinis ar yra ir isilginis? Pats ivoriu nepasikeisi, nes reikalingas balansavimas.

Skersinis gerai jaučiamas, o išilginis jei ir yra - ranka niekaip nepajaučiamas.
Balansavimas reikalingas dėl to, kad sparnuotės ne ant šlicų, ar kaip?

O gal įmanoma tą laisvumą pamatuoti ir patikrinti su norminiu? Kažkur internete skaičiau, kad kažkokios Lancios turbos ašelės skersinis laisvumas iki 0,7mm. Tai labai daug.
Tepalo nevalgė ta turba visai.

Autorius:  exDalimis [ Geg 11 2014, 14:19 ]
Pranešimo tema:  Re: Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...

tadas1991 rašė:
exDalimis rašė:
Klibejimas tik skersinis ar yra ir isilginis? Pats ivoriu nepasikeisi, nes reikalingas balansavimas.

Skersinis gerai jaučiamas, o išilginis jei ir yra - ranka niekaip nepajaučiamas.
Balansavimas reikalingas dėl to, kad sparnuotės ne ant šlicų, ar kaip?

O gal įmanoma tą laisvumą pamatuoti ir patikrinti su norminiu? Kažkur internete skaičiau, kad kažkokios Lancios turbos ašelės skersinis laisvumas iki 0,7mm. Tai labai daug.
Tepalo nevalgė ta turba visai.

Vadinasi viskas ok, jei isilginio nėra, o skersinis toksai, kad sparnuote nesiekia korpuso.skersinis yra privalomas net ir naujai ivoriniai turbinai, guolines jo praktiškai neturi.

Autorius:  Saulynas [ Geg 11 2014, 14:31 ]
Pranešimo tema:  Re: Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...

Matei ,atrodo nieko sudėtingo :roll: http://www.youtube.com/watch?v=PSZtP949JHU,yra kažkur kitas grynai mūsų -pieškok ,remkomplektas iki 150lt lygtai ebay

Autorius:  kokonas [ Geg 11 2014, 17:47 ]
Pranešimo tema:  Re: Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...

pirkes jau 5 komplektus, tevas 3 pasikeite kiti 2 ishkeliavo pas kolegas ish peugeot klubo.
remkomplektas 100-150 lt.
pirkes vokieciu pasratams 1,9 tdi 81 kw. Turbinos garetai. modeliu nepamenu. Pirkta kazhkas panashaus i
http://www.ebay.co.uk/itm/Garrett-Turbo ... 461ee7c2c2
Nepamenu jau, pirkom priesh keleta metu. Gedimai - dumingumas, tepalo praleidimas pro asheles.
Pakeistos ivores ir gumikes, po keitimo niekas nebalansuota sudeta, surinkta, vazhiuoja pasratai po shiai dienai :)
Kolegos ish peu peu klubo irgi eme, patys remontavosi, kaip jiems sekesi nzn. "Saldi turbo" vilniuje berods irgi stumdo tokius komplektus tik gal po 200-250 lt.
Praskambibnus keleta LT meistru paklausus elementariai ar galima pakeisti tas dalis, buvau ishvadintas durniumi ir t.t., kad reikia balansuoti, ant stendo deti turbina, viduje pilna visokiu ivoriu spyruokliu ir kitu nanotechnologiju ir paciam suremontuoti turbinu, be superdruper stakliu ir stendu neimanoma. Reikia duoti jiems remontuoti ir moketi po 600-1000 lt.
Gal ir reikia jiems duoti remontuoti nesigincysiu, gal kazhkas mazhiau sudile buvo :) bet tevukas sutvarke, per galva negavo :)
P.S. Visiems reikia uzhdirbti ir gyventi ;)

Autorius:  Saulynas [ Geg 11 2014, 18:38 ]
Pranešimo tema:  Re: Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...

Teisingai ,va tas brangumas iš to kad visiems reikia gyventi :)

Autorius:  tadas1991 [ Geg 11 2014, 19:58 ]
Pranešimo tema:  Re: Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...

Tikrai žinau, kad yra turbinų, kurioms dalys balansuojamos atskirai. Tokiu atveju galima ardyti ką nori ir kiek nori. Įdomu, ar šita tokia, ar ne...

Autorius:  Saulynas [ Geg 11 2014, 21:02 ]
Pranešimo tema:  Re: Turbo varikliai ir išmetimas, ir kt...

tadas1991 rašė:
Tikrai žinau, kad yra turbinų, kurioms dalys balansuojamos atskirai. Tokiu atveju galima ardyti ką nori ir kiek nori. Įdomu, ar šita tokia, ar ne...

Nėra jin tokia gudri , manau pilnai sueis be balanso

Puslapis 12 Visos datos yra Array Etc/GMT-2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/