WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas
http://www.citrina.lt/phpBB3/

C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?
http://www.citrina.lt/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=33249
Puslapis 12

Autorius:  valdas 76 [ Gru 15 2015, 20:13 ]
Pranešimo tema:  C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?

Vienžo, įgijau pamainą savo Xantiai, 2007 m. C5 Break su dvilitriu dyzeliu. Galvoju pasikeist skirstymo diržą prieš kelionę, komplektas jau nupirktas. Jei kas esat analogiškam varikliui keitę, gal galėtumėt pasidalint savo patirtim ir pastebėjimais? Esu pats keitęs senesniam 2.0HDi 8V, ar yra kas nors, ką būtinai reiktų žinot, keičiant 16V varikliui?

Autorius:  tadas1991 [ Gru 15 2015, 21:48 ]
Pranešimo tema:  Re: C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?

Sveiki, Valdai. Pirma tai rašėt man sms, tai mano paštą jūs tikrai turit, esam kažkada el-paštu bendravę. Parašykit paieškoj tokį pat mano vardą, kaip čia, ir gausit rezultatą :)

Antra - dirželio keitimo tokiam varikliui (kalba apie 100kw manau?) dar nedariau, bet teoriškai teko jau porąkart domėtis, nes žmonės tarėsi ir neatvažiavo :)
Esmė, kad velenėlio skriemulys tik vienas, bet velenėliai du, ir juos jungia grandinėlė.

Esmė - LABAI rekomenduojama nesukti variklio atgal. Kai grandinėlė ir jos tempėjas jau padilę - gali peršokti sukant atgal, kai atsileidžia tempimas toje pusėje, kur jis paprastai būna. Servisai yra belekiek prisidirbę su tokiais motorais, kuriuose tokia pati kontrukcija. Ar tas galioja ir šiam varikliui - tiksliai negaliu garantuoti, bet atsargumo laikytis verta.
O taip tai kaščiuojasi jis standartiškai kaip ir senieji DW varikliai. Jei rasit, kad alkūninio skriemuliukas ant alkūninio veleno sukinėjasi šiek tiek su laisvumu (taip būna pas vėlenius 80kw variklius), tai skriemulio centrinį varžtą galima priveržti tik sukaiščiuotam motorui. Čia irgi tas punktas, ant kurio pasimauna dauguma "markerinių" keitėjų :)

Autorius:  Arthur [ Gru 15 2015, 23:18 ]
Pranešimo tema:  Re: C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?

Pirmyn http://psa-club.ru/dvigateli-dv-dw-dt/d ... itsyi.html arba Блокнот механика http://citroens-club.ru/forum/index.php?showforum=82
http://peugeot-club.by/board/topic/1616 ... na-20-hdi/

bet reikes butinai 1234 įrankiu nusipirkt arba pasidaryt jei reiks ismeras duosiu. Kronsteino nuimt nereikia kuris maunas ant variklio pagalves, rolika parazitini idesi is apacios. O daugiau viskas pagal aprasyma, paprastai. Dar salnika gali nusipirkt paskirstymo velenuko nes garantuotai rasoja.

Autorius:  valdas 76 [ Gru 15 2015, 23:57 ]
Pranešimo tema:  Re: C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?

Va tai dėkui, kolegos, už teisingą informaciją :)
Škias, čia jau šiek tiek mandriau padaryta, negu senajam gerajam 8V varikly.
Betgi ne šventieji puodus lipdo, tai rytoj ir pradėsim šitą reikalą, bus proga išbandyt Citroen-Peugeot įrankių rinkinį :) Apie rezultatus pranešiu.
Beje, mašina prabėgus 190000 km, diržas dar nekeistas...

Autorius:  tadas1991 [ Gru 16 2015, 08:11 ]
Pranešimo tema:  Re: C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?

Arthur rašė:
Pirmyn http://psa-club.ru/dvigateli-dv-dw-dt/d ... itsyi.html arba Блокнот механика http://citroens-club.ru/forum/index.php?showforum=82
http://peugeot-club.by/board/topic/1616 ... na-20-hdi/

bet reikes butinai 1234 įrankiu nusipirkt arba pasidaryt jei reiks ismeras duosiu. Kronsteino nuimt nereikia kuris maunas ant variklio pagalves, rolika parazitini idesi is apacios. O daugiau viskas pagal aprasyma, paprastai. Dar salnika gali nusipirkt paskirstymo velenuko nes garantuotai rasoja.

Pora mano pastebėjimų apie tuos "special tools". Pas kai kuriuos motorus be jų, pirktinių ar savadarbių, sunkiai išsiversi, pvz susidūrus su bešponkine alkūninio versija (buvo ir su šponke) EW8 ir EW10 varikliams, taip pat teisingai darant DT17 varikliui. Bet čia tinka kaip sakant, ką randam po ranka.
1 - Tikriausiai standartiškai 8mm? Naudoju kasdien juodo 8.8 plieno sriegtą strypą iš senukų, užlenktas replėmis ar tai naudojant skylę sienoje. Kainavo gal kokį litą.
(Tinkamas visiems DW varikliams. Taip pat ir XUD, tik XUDams dažniausiai naudoju kažką plonesnio, nes lengviau įkišt, o pas XUD tikslumo visai nereikia, mat fazės nesireguliuoja niekur, už tai pas visus ir tempėjai automatiniai :) Analogiškai užlenktą 6mm strypą naudoju TU benzinams. Aišku pavIdolEI gali sakyt, kad per sriegį netikslu, bet šiuo atveju kaiščiuojamas juk ne skriemulys, o smagratis, ir palei išorinę ribą, tai tikslumo daugiau, negu reikia).
2 - Sakyčiau turėtų būti irgi 8mm, ir be sriegio? Imam aukštesnės klasės (bent 8.8, kadangi žemų klasių matmenys leidžiami ne visai tikslūs) ilgą 8mm varžtą, kuris jau turi tik kelis cm sriegio, o toliau lygią dalį. Tą sriegį nupjaunam ir turim 8mm kaištį. Irgi naudojamas visiems DW ir DV, taip pat 16vožtuviniams TU varikliams, tiek kaip kaištis, tiek kaip blokatorius skriemulio atsukimui.
3 - Nebūtinas. Špižiniam blokui su plieniniu 8mm kaiščiu (esu turėjęs varinį, tai su tokiu geriau nežaist) be problemų laiko minėtas kaištis. Aišku, kaištį įsikišti ir varžtą veržti reikia su protu, nes nurauti ar išlaužti galima viską. Bet kataloginius niutonmetrus ir kampą jis atlaiko ir niekas nesideformuoja, o mažiau veržti motorui, kuriam žvaigždutė laisva ant šponkės, ir nerekomenduoju.
Aišku jį naudoti yra sveika, bet mano atveju tai ne tai, kad problema jį turėti, bet naudoti nemėgstu, nes naujesniems varikliams prieiti prie smagračio problema - nebėra apsauginės skardelės, paprastai nuimamos ir tenka imti starterį.
4 - Nebūtinas. Škyvuką pasistatyt galima iš akies ir diržą užsidėjus pasitikrinti jo buvimo vietą, ar per vidurį. Prieš sukant tempėją šitą įrankį vistiek privaloma ištraukti, tai jis kažkiek padeda tik montavimo stadijoj. Pas RHY/RHZ su šita konstrukcija toks įrankis nenumatytas - rekomenduojama pažiūrėti iš akies.
5 - Maunam vieną kombinuotą raktą kilpine galvute ant tempėjo varžto, o ant vienos iš žiaunų kabinam kitą kilpinį raktelį.
6 - Vietoj šito priboro puikiausiai tarnauja paprasčiausias elektros laidų dirželis - "zateškė". Apkabini diržą ir skriemulį ir užtempi.

Tai va tiek. Ir čia dirbant kruopščiai ir atidžiai. Servisuose markeriniai keitėjai kai pakeičia be kaiščių, tai paskui kažkodėl mašina sunkiai kuriasi arba kažkodėl sinchornizacijos klaidą meta ir nelabai traukia... :)

Dar pora pastebėjimų - labai saugoti ant alkūninio žvaigždutės būsiantį daviklio žiedą. Sulenksit ar daužtelsit - gal ir veiks, bet gal ir reiks naujo :)
Riebokšlius rekomenduoju keisti iškart abu, nes dar 190kkm neatlaikys tikrai :) Alkūninio žvaigždutę, kadangi ji paslanki ant šponkės, nebus sunku nuimti, kaip būna pas senos kartos (iki 2003čių, po to buvo pritaikyta šito motoro konstrukcija) RHY ir RHZ motorus ir su kuo tiksliai pamenu, kad ir jūs turėjot problemų, Valdai :D

Autorius:  Arthur [ Gru 16 2015, 09:20 ]
Pranešimo tema:  Re: C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?

8mm tinka voztuvo kotas as paemiau nuo grandines isistato tiksliai kaip kalibras.
Paveikslėlis
Irgi 8mm paemiau voztuvo kota plius privirinau prailgintoja na rankena.
Paveikslėlis
Fiksuoti smagrati
Paveikslėlis

Sucentruot apatini skriemuli dratas 1.5 mm perlenktas pusiau. Magnetiniam ziedui nuimt sjomniko nereikia nusiima su ranka patraukus. Kad pasikeist virsutini salnika reikia pasidaryt tokia ragatke:

Paveikslėlis

Cia sitie butini įrankai. Kad idet ipresuot virsutini salnika reikes irgi pasidaryt gadžeta.

Na dar vandens pompos uzverzimo eiliskumas:

Paveikslėlis

Autorius:  tadas1991 [ Gru 16 2015, 11:35 ]
Pranešimo tema:  Re: C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?

Na jūs mėgstat viską priimti labai rimtai, matau :)
Nepamirškit tuomet dar sudėti visų niutonmetrų ir kampų. Vandens pompos, parazito, tempėjo, velenėlio, alkūninio veleno, ir svarbiausiai - dangtelių varžčiukų :)
Juokauju, žinoma. Bet šiaip, esu matęs žmonių, kurie net ir dangtelius su dinamometriniu veržia. Arba tokių, kur be jo verždami tempėją, sutraiško jo vidinį aliumininį žiedą ir paleidžia spyruoklę :D

Autorius:  Saulynas [ Gru 16 2015, 12:03 ]
Pranešimo tema:  Re: C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?

valdas 76 rašė:
Vienžo, įgijau pamainą savo Xantiai, 2007 m. C5 Break su dvilitriu dyzeliu. Galvoju pasikeist skirstymo diržą prieš kelionę, komplektas jau nupirktas. Jei kas esat analogiškam varikliui keitę, gal galėtumėt pasidalint savo patirtim ir pastebėjimais? Esu pats keitęs senesniam 2.0HDi 8V, ar yra kas nors, ką būtinai reiktų žinot, keičiant 16V varikliui?

Kada parodysi :)

Autorius:  valdas 76 [ Gru 27 2015, 20:51 ]
Pranešimo tema:  Re: C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?

Na ką, diržas pakeistas, mašina užvesta ir išbandyta :)
Iš esmės viskas paprasta, labai padėjo nuorodos su įliustracijom. Nebuvo iki galo aiški diržo įtempimo procedūra, ten įtempėjas gan gudrus, su spyruokle ir dar ekscentriku.Betgi viskas stojo į savo vietas, kai pradėjau surinkinėt.Yra vienas niuansas-sukant šešiakampiu ekscentriką prieš laikrodžio rodyklę ir įtempdinėjant diržą, yra pasiekima max įtempimo padėtis (reikia stebėt rodyklę-indikatorių), o pasukus dar šiek tiek ta pačia kryptim, įtempimas pradeda mažėt, taigi svarbu nepersukt. Galutiniam įtempimui nustatyti įtempėjo rodyklė turi atsidurti sektoriaus centre.
Diržas gamykloje buvo įdėtas Gates firmos, įtempėjas-NSK (chetaicas, tarp kitko), atraminis ratukas-INA.
Riebokšlių nekeičiau, sausutėliai kol kas.Apskritai, smagu dirbt, kai viskas ganėtinai švaru ir netepaluota :)
Apie įrankius.Teko pasidaryt porą kaiščių, agregatų diržo įtempėjui fiksuot beigi skirstymo diržo įtempėjui, taip pat vielos fiksatorių alkūninio žvaigždutei(ji plaukiojanti), ir bene pats svarbiausias-lenktas 8-9 mm strypas trikampiu galu smagračio fiksacijai. Komplekte esančių fiksatorių nepritaikiau, per mažai vietos jiems pritvirtint, nebent nuėmus starterį, kas visiškai neįėjo į mano planus. Vien tik įkišus kaištį į smagračio skylę, alkūninio varžto atsukdinėt nepatariu, skystai ten padaryta ir skirta tik fiksacijai, čia jums ne senieji monolitiniai smagračiai :) Alkūninio veleno padėties daviklio žiedas nusiima pirštais, jokių spec. įrankių nereikia. Ilgai sugaišau ties smulkmenom, sunkiai atsisegė laidų pynė nuo diržo apsaugos(labai prastas priėjimas), ir viršutinė apsaugos dalis išsiima gan bjauriai, ogi sulaužyt nesinori. Kaip ten bebūtų, rezultatas pasiektas. Yra kelios foto, bet negaliu prikabint kažkodėl.

Autorius:  valdas 76 [ Gru 27 2015, 20:53 ]
Pranešimo tema:  Re: C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?

saulynas rašė:
Kada parodysi :)


Tai ką gi ten, grabelis ir tiek :mrgreen: Parodysiu būtinai, kai detalių prisireiks, ale tu tokių ponaujų turbūt dar neardai :)

Autorius:  Saulynas [ Gru 27 2015, 21:16 ]
Pranešimo tema:  Re: C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?

valdas 76 rašė:
saulynas rašė:
Kada parodysi :)


Tai ką gi ten, grabelis ir tiek :mrgreen: Parodysiu būtinai, kai detalių prisireiks, ale tu tokių ponaujų turbūt dar neardai :)

Jo ,per jauni jie man :) bet mielai apžiūrėsiu :labas:

Autorius:  tadas1991 [ Sau 05 2016, 15:37 ]
Pranešimo tema:  Re: C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?

Keičiau prieš naujus tokiam motorčikui kaip tik. Papuolė su rūdžių gavusiu alkuniuku, tai magnetinis žiedas su stebulyte rankomis nesiėmė, bet ten paliktos dvi skylės su sriegiais, tai du ilgesni M6 varžteliai ir viskas paprastai nusiima :) Alkūniako žvaigždutė buvo taip par parūdijusi lizde ir nebesisukiojo, taip, kaip įprasta pas 80kw variklį iki 2003čiųjų, kur ją dažnai būna sunku nulupti. Tai jos ir nejudinau, nes įtempus diržą (aišku, įtempimas vyksta be kaiščių), kaiščiai sulindo be problemų, vadinasi senas diržas buvo tokio pat ilgio ir tiek pat įtemptas.
SKF komplekte prideda ir naują centrinį alkūninio varžtą su klijais, kas yra labai smagu ir tuomet galima nesisielojant tiesiog priveržti pagal nustatytą momentą, kuris yra berods 70Nm+60laipsnių. Smagračio kaištis tokį nedidelį momentą atlaikė be problemų, kaip ir tikėjaus.
Kiek laiko sutaupyta, užuot gaminusis krūvą nebūtinų įrankių :)

Generatoriaus tempėjui kaiščiuot taip pat nenaudoju nieko. TIesiog leidžiu jam išsiskleist iki galo. O kai maunu naują diržą, sumaunu ant visur, išskyrus alkūnino arba AC skriemulį, tuomet rakteliu atlenkiu tempėją iki kito galo ir, laikydamas raktelį, užmaunu diržą ant likusio skriemulio. Daug greičiau ir paprasčiau, nei ieškoti tos skylės. Plius ,tempėjas pasijudina iki abiejų galų, užuot ir toliau judėjęs tik toj pačioj vietoj - tepalo likučius pastumdo ant įvorės :D

Autorius:  Paulius [ Sau 05 2016, 16:33 ]
Pranešimo tema:  Re: C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?

SKF labai suprastejo guoliai.

Autorius:  Saulynas [ Sau 05 2016, 16:52 ]
Pranešimo tema:  Re: C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?

Paulius rašė:
SKF labai suprastejo guoliai.

Tai kad visų dalių kokybė suprastėjo

Autorius:  tadas1991 [ Sau 05 2016, 17:31 ]
Pranešimo tema:  Re: C5 2.0HDi 16V skirstymo diržo keitimas, kokie niuansai?

Paulius rašė:
SKF labai suprastejo guoliai.

Pritariu, vasarą buvau papuolęs, kai reikėjo nupirkti komplektą 1.6HDinui. Aš nekalbu apie sumontavimą, bet naujo tempėjo guolio sukimasis jau rankoj man labai nepatiko. Liepiau vežti dar vieną, arba kito gamintojo, paskui dar vieną arba kito gamintojo. Galiausiai trečias buvo su gerais guoliais. Naujas guolis sukosi rankoj taip, kaip atidirbęs kokius 50kkm.

Pas šitą 100kw, kuriam keičiau, abu guoliai buvo visiški lavonai, sausi ir besisukantys su baisiais garsais. Dirželis dar didelių pastebimų trūkumų neturėjo. Ant guolių ir pompos buvo 05 štampukai, taigi dirželis nekeistas nuo gamybos.

Puslapis 12 Visos datos yra Array Etc/GMT-2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/