WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas

Jaukiausia palata visiems citroligoniams
Dabar yra Geg 29 2020, 08:01

Visos datos yra Array Etc/GMT-2




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 20 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: Vas 27 2019, 20:03 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bir 28 2006, 16:37
Pranešimai: 842
Miestas: Norvegija
vbitas rašė:
assembled rašė:
... gumos + variokai ...

užkliuvo žodis "variokai".
purkštuko lizdas iš aliuminio. ar varinė šaibutė suspausta su aliuminiu agresyvioje aplinkoje neduoda negerų pasekmių ?

Nežinau iš ko ji padaryta. Iš nuotraukų atrodo kaip vario lydinys,bet gal nuotraukos ir yra tų ne OEM varinių detalių. Rankose nelaikiau, gyvai nemačiau. Bet nebūtų pirma vieta, kur naudojami variniai (suprask žalvaris ar bronza, nebus gi grynas varis) sandarikliai. Kas dėl dviejų metalų ir agresyvios aplinkos, tai taip, elektrocheminė (galvaninė) korozija vyksta ten, kur yra dviejų metalų sandūra ir elektrolito. Jei sandūra nehermetiška, tai ten ir koroduoja. Nežinau kiek ten vandens būna po purkštukais, bet priveržus varinė tarpinė turėtų prisispausti hermetiškai ir bent jau tarpe tarp jos ir galvos neturėtų būti elektrolito. O ir šiaip jau ten gan šilta, turėtų išdžiūti.

Grįžtant prie temos, tai ketinu atiduoti Citroen atstovybei padaryti. Nenoriu po atviru dangumi užsiiminėti kardiochirugija, kad ir nesudėtinga... Kai parsivarysiu BX'ą kada nors, tada atsidžiaugsiu Pasidaryk Pats. Pakeis ne tik visas tarpines, bet ir keistinus tvirtinimo elementus. Pagal knygą. Skaičiuoja ~2 h. darbo. Tik kad priimti gali tik po dviejų savaičių. Gal neprisidarysiu daugiau reikalų su tuo pūškuojančiu purkštuku per tą laiką.

_________________
C5 1.6 HDi 2005 m.
BX TZD TURBO 1991 m. Paveikslėlis
EX BX 1.7 TZD TURBO 1992 m.
EX BX 1.9 GTi 4x4 1989 m.
EX XM 2.1 TD 1991 m.


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 02 2019, 18:43 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10582
Miestas: Kaunas
assembled rašė:
vbitas rašė:
assembled rašė:
... gumos + variokai ...

užkliuvo žodis "variokai".
purkštuko lizdas iš aliuminio. ar varinė šaibutė suspausta su aliuminiu agresyvioje aplinkoje neduoda negerų pasekmių ?

Nežinau iš ko ji padaryta. Iš nuotraukų atrodo kaip vario lydinys,bet gal nuotraukos ir yra tų ne OEM varinių detalių. Rankose nelaikiau, gyvai nemačiau. Bet nebūtų pirma vieta, kur naudojami variniai (suprask žalvaris ar bronza, nebus gi grynas varis) sandarikliai. Kas dėl dviejų metalų ir agresyvios aplinkos, tai taip, elektrocheminė (galvaninė) korozija vyksta ten, kur yra dviejų metalų sandūra ir elektrolito. Jei sandūra nehermetiška, tai ten ir koroduoja. Nežinau kiek ten vandens būna po purkštukais, bet priveržus varinė tarpinė turėtų prisispausti hermetiškai ir bent jau tarpe tarp jos ir galvos neturėtų būti elektrolito. O ir šiaip jau ten gan šilta, turėtų išdžiūti.

Grįžtant prie temos, tai ketinu atiduoti Citroen atstovybei padaryti. Nenoriu po atviru dangumi užsiiminėti kardiochirugija, kad ir nesudėtinga... Kai parsivarysiu BX'ą kada nors, tada atsidžiaugsiu Pasidaryk Pats. Pakeis ne tik visas tarpines, bet ir keistinus tvirtinimo elementus. Pagal knygą. Skaičiuoja ~2 h. darbo. Tik kad priimti gali tik po dviejų savaičių. Gal neprisidarysiu daugiau reikalų su tuo pūškuojančiu purkštuku per tą laiką.

Jei pradės labai stipriai puškuoti, nebevažiuok. Nes tada išdegs ne tik lizdas, kas pataisoma su freza ir storesne šaibute, bet ir purkštuko apačia. O ten jau negerai. Lietuvoj keičiam tiesiog apatinę purkštuko vadinamąją veržlę nuo kito šrotinio negyvo purkštuko arba perkam naują Bosch už gal kokius 15eur, ir viskas, o norvegai padarys pagal pilną programą su nauju purkštuku. Nu arba ieškosi naudoto purkštuko. Šrotų ten yra...kai kur...

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 1.9TD>2.0HDi 92
P206sw 1.4i 04
Audi 80 1,8 86
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 02 2019, 19:11 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10582
Miestas: Kaunas
vbitas rašė:
norėjau pasakyti, kad pas mane OE šaibutės yra iš aliuminio ir šiek tiek žinau, kas yra elektrocheminė korozija.
pas mane du prapūsti purkštukai buvo kažkada judinti ir sudėtos varinės šaibutės, todėl ir kilo toks klausimas.
O dėl asilų - pats esu inžinierius ir todėl visada laikausi specialisto (vokiečio, prancūzo ar japono) inžinieriaus nurodymų, o ne mažaraščių "racionalizatorių".

Klausimas geras, bet dėmesio vertas tik tiek, kiek rimtai pats mazgas sukonstruotas.
Purkštukas pilnai susimaitina per laidus, t.y. masė ateina ne iš variklio, taigi papildomai ta korozija nepasiskatina. O natūralioji dėl metalo porų plienas-varis-aliuminis nelabai ten ir vyksta. Aplinka matomai gana draugiška. O jei nuolat papuola daug vandens, tai supūna ne toj vietoj, o purkštuko šone tarp galvos ir purkštuko plieninio korpuso. Supūna iki tiek, kad kartais purkštuką ištraukt pavyksta tik 20T jėga hidrauliniu prietaisu arba jį traukiant lūžta galva. Bet kompresijos tokiu atveju dažniausiai neleidžia nei kiek, matomai neprapučia per rūdis. O šiaip, neteko matyti tos šaibutės susioksidavusios iki nesandarumo, tik krūvą dėl nepakankamo prispaudimo, sugedusių prispaudimo elementų arba tiesiog dėl natūralios senatvės, pagrinde tuose varikliuose, kur purkštuko prispaudimo elementai truputį "nedaprojektuoti" arba kur jau būna purkštukai imti ar keisti.
Per savo karjerą teko matyti daug skirtingų purkštuko sandarinimo būdų. Bendrai tame reikale vyrauja varis ir žalvaris. Senuose PSA dyzeliuose būdavo ne tik varinis žiedelis kompresijai, bet ir žemiau už jį plieninė šaibutė, liaudyje vadinama "deformacine", "karščio atmušėju", "anti-nagaru" ir pan. Funkcija man nėra žinoma, bet manau, kad apsaugo varinę šaibutę nuo tiesioginio karštų dujų poveikio ir taip pat visą tą dalį, esančią tarp dviejų šaibučių, nuo nagaro. Senuose VW dyzeliuose buvo plieninės šaibos ir purkštukai veržiami nežmoniška jėga. Toyota D4D turi aliuminines šaibutes. Toyotai aliuminines šaibutes duoda tik originalas, visi kiti gamintojai gamina tokios pačios formos varines. Dauguma atvejų varinės laiko gerokai trumpiau, nei aliumininės, todėl meistrai vengia tokias dėti, kas dirba atsakingiau.

Jūsų variklis irgi turi aliuminines šaibutes. Tiesa, jau pradėjau abejoti, kad tokios ėjo originaliai, galbūt į tokias vėliau pakeitė gamintojas. Nes kiek teko rakinėti tokių variklių ir purkštukų, 95proc. būdavo siauresnės varinės. Tačiau gamintojas pagal VIN kodą aiškiai duoda platesnes aliumines. Šiaip, man atrodo jos nėra pilnai aliuminės, o tik aliuminizuotos. Niekad nebandžiau sugadinti naujos, brangokos, bet kažkada seną gręžiant lauk (buvo labai prilipus), viduje atsivėrė kažkokio geltonesnio metalo, panašaus į kažkokį vario/žalvario lydinį. Ne garantija, kad ji buvo tokia pati, bet galimas variantas.
Beje, su tuo, kokia šaibutė jam priklauso, yra dar įdomybių. Tokias, kokias aš sudėjau ir kokias jūs pats įsidėjot, duoda tik pagal VIN kodą kataloge perkant atskirai šaibutes. Jei pirktume purkštukus, nesvarbu kokioj pakuotėj, Delphi ar OE PSA, prie purkštuko gautume varinę siauresnę šaibutę.
Manau dažniausias gedimo atvejis gaunasi dėl senatvės ir sudilimo, kurį stipriai pagreitina:
1. Netinkama medžiaga: mažesnio elastingumo, greičiau pavargstanti (kalbu apie tą savybę, kai medžiagą apkrovus nesiekiant elastingumo ribos, po kelių metų nuėmus apkrovą ji atsistato gerokai mažiau nei buvo). Tą puikiai parodo tai, kad jei norima laikinai padaryti sandarumą į sugadintą išdegusį lizdą, galima atkaitinti šaibutę ir tuomet prisispaudžia ir į pačius blogiausius lizdus, bet laiko labai trumpai, greit kompresija praspjauna.
2. Įstrižas prispaudimas, kai varžtas tik viename šone ir spaudžiama per šakutę. Kiek ten centravimo bebūtų, vistiek realiomis sąlygomis dirbant ir vibruojant, galiausiai gaunasi įstrižai ir tuomet vienas šonas lengviau pakyla
3. Netinkamas priveržimas. Nedaveržimas, taip pat ir perveržimas.

Stengiamės visada dėti, tai kas rekomenduojama gamintojų. Kartais būna per brangu, per ilgai trunka gauti, žmogus pats atsiveža kažką kito, tada galvojam alternatyvius sprendimus.
Su Bosch purkštukais paprasčiau. Jų originalios šaibutės beveik vienodos arba vienodos daugumai variklių ir parduodamos maišeliais po 10vnt. Tokios pačios naudojamos ir Siemens purkštukams PSA varikliuose. Nors OE kodai ir skiriasi, atrodo ir dirba jos vienodai, trūkumų nepastebėta, todėl naudojama dėl 3-4x kainos skirtumo.
O su Delphi kiek kitaip. Jie padaro šaibutę 2,3mm arba 2,25mm ir kukuok. Aišku, galima dėt 2mm ir nieko neatsitiks, bet jau tais 0,2mm pasikeičia išpurškimo taškas cilindre. Arba 2,5mm, bet 2,5mm Bosch komplektų irgi nėra, tik kiniečiai. Tai gali truputį keistis korekcija, kuro kiekis ar dar kokie parametrai, geriau maišyt tik esant reikalui. Arba kai jau variklis visiškai lavonas, nes tada jokio skirtumo iš to jau nebebus, bi tik nepučia ir stumoklio neliečia :D

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 1.9TD>2.0HDi 92
P206sw 1.4i 04
Audi 80 1,8 86
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 03 2019, 21:11 
Atsijungęs
Naujokas

Užsiregistravo: Rgp 27 2018, 08:52
Pranešimai: 53
Miestas: Kaunas
Puikus šviečiamasis straipsnis :) Ačiū :)

dėl 2 dalykų kyla abejonių:
1. Aplinką, kurioje slėgis keli šimtai barų ir dar daugiau šimtų laipsnių temperatūra + kuro rūkas, nors ir trumpam pasirodantis + kiek ilgiau kameroje užtrunkantys degimo produktai su visokiais azoto ir sieros junginiais, vadinti draugiška yra gana drąsu :)
bet OK, kaip sako Tapinas - yra, kam patinka :)
2. elektrocheminė korozija vyksta ne tik kai susukami vario ir aliuminio laidai ir paleidžiama srovė (dėl to sudegė ne vienas namas). Tos srovės gali būti lokalinės, dėl sandūroje atsirandančių anodinių/katodinių plotelių, o jie gali atsirasti dėl įtempimų, temperatūrų skirtumų ir kitokių dalykų, juk iš principo variklis yra tvarkingai sudėliotų elektronų, protonų ir neutronų krūva.
Bet jei gamintojas sako, kad galimi abu variantai (be abejo, nurodo ir technologijas, kurių reikia laikytis) + praktika rodo, kad nieko baisaus nevyksta, tai viskas OK.

_________________
C5 X7 Tourer Exclusive (2010) 2,0 HDI 165 120kW


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 13 2019, 21:05 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bir 28 2006, 16:37
Pranešimai: 842
Miestas: Norvegija
Mano istorija kol kas baigėsi tuo, kad pakeitė trečio purkštuko tarpines. Kitų nusprendė nekeisti. Neverta, sako. Trečiasis leido tik kai variklis karštas. Kai šaltas - tyla. Tik vienas purkštukas (iš kurios pusės skaičiuojama šitame variklyje?) atseit kažkada leido dyzelį, bet dabar neleidžia, tik nepaklausiau ar tas pats trečias ar šalia esantis. Nuo diržo antras, nuo dėžės trečias.

_________________
C5 1.6 HDi 2005 m.
BX TZD TURBO 1991 m. Paveikslėlis
EX BX 1.7 TZD TURBO 1992 m.
EX BX 1.9 GTi 4x4 1989 m.
EX XM 2.1 TD 1991 m.


Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 20 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2

Visos datos yra Array Etc/GMT-2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 5 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007