WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas
http://www.citrina.lt/phpBB3/

Kada baigia kaisti žvakės?
http://www.citrina.lt/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=7951
Puslapis 11

Autorius:  velinas [ Lie 31 2006, 10:00 ]
Pranešimo tema:  Kada baigia kaisti žvakės?

Tai vat man įdomu, ar visada reikia laukti, kol užges pakaitinimo žvakių lemputė :?: Ar galima iškart užvest mašiną, jei variklis šiltas ir normaliai kuriasi :?:

Kitoms mašinoms, tai net lemputė neužsidega šiltam varikliui esant, tai ten viskas aišku.

Autorius:  RaimisD [ Lie 31 2006, 11:10 ]
Pranešimo tema: 

velinas rašė:
Pas mane naujesnis.
Tai, žodžiu, jei kuriasi, tai nekenks, ar ne :?: Aš šiek tiek abejojau, kaip ten su rele, ar ji atsijungs normaliai :roll:


As tai su savo XM TD12 taip darydavau, jeigu temperaturos rodykle ijungus degima nors kiek pakyla nuo min, tai iskart kurdavau ir uzsivesdavo kaip sako "s pol oborota"

Autorius:  Arvydas [ Lie 31 2006, 14:10 ]
Pranešimo tema: 

Teoriškai užsikūrus zizeliui turėtų nustoti kaisti žvakės reiškia,kuo mažiau kaitinsi,tuo jos mažiau dirbs,tuo ilgiau laikys.O kaip praktiškai yr ?Gal kas turit patirties ?Savo XM-e vasarą kaitinu tik jei ilgiau nevažiaves, žiemą jei atšales variklis.Nu mano puikiai kuriasi.

Autorius:  Flyner [ Lie 31 2006, 16:08 ]
Pranešimo tema: 

Gr2 rašė:
Flyner rašė:
Na, prisiminkime koks dyzelinio variklio veikimo principas ir atsakymas yra... Jei tvarkingas variklis tai ir po valandos stovejimo uzsikurs. Ir tas varikliui tikrai neturetu kenkti. :roll: Yra egzemplioriu, kurie ir ziema kuria nepakaitine jei variklis shiltas nors kiek. Ir uzsikuria.

Dėl prielaidų tai kolega labai neteisus - tokie dalykai, kaip įpurškimas, pakaitinimas ar degalų maišymas su oru "iš principo" yra nesvarbūs :) O realiai sudaro labai didelę dalį to, kaip užsivesi, kaip važiuosi ir ką taisysi :lol:
O dėl išvadų, tai sutinku - jei akumuliatorius geras, kompresija gera - ir be žvakių užsikurs. Jei tepalai geri - varikliui nekenks.


Idomu kokios tos mano prielaidos yra? Tai jei jau pradet knaisiotis iki tokiu smulkmenu tai pasaka be galo... Ash sakau tik tai, kad dyzeliui tikrai nekenkia ar pakaitintas ar ne kuras. Cia padarytas palengvinimas kurikams kuriu variklis nelabai tvarkingas arba jei kuriamas shaltas variklis... Shiaip dyzelis sprogsta nuo suspaudimo tai jei ziedai tvarkoj ir patys cilindrai ne kiaushinio formos tai ir kursis ir shimta metu vaziuosi...

Elementarus pavyzdys- darbine mano mashina. Dazniausiai yra kuriama shalta ir nepakaitinus (Pezas partnioras 1,9d) ir uzsiveda... Traukia ir visa kita, nors pravaziavus jau virsh 100kkm...

Autorius:  Gr2 [ Rgp 02 2006, 14:59 ]
Pranešimo tema: 

Kalba eina apie kaitinimo žvakes, o ne apie kuro pakaitinimą. Apie žvakes - kol lemputė dega, jos įkaista iki 1000C. Tada panelės lemputė užgęsta, bet į žvakes dar kažkiek laiko paduodami 5V (vietoj 12V), kad palaikyt temperatūrą. Žvakės stovi tiesiai po purkštuku - dyzelis užsidega nuo prisilietimo prie įkaitusios žvakės (jam reikia ~800C).
Tada temperatūra cilindre staigiai pradeda kilti iki darbinės ir žvakės tampa nebereikalingos - tik tada pradeda veikti bendri dyzelinio variklio veikimo principai.
Jei žvakių nekaitint ir kurt iš karto, žvakės vis vien kais kol zulinsi - gal pagriebs anksčiau nuo suspaudimo, o gal ne - tada pagriebs kai žvakė įkais. Tiesiog daugiau apkraunamas akumuliatorius.
Dėl to ir sakau, kad prielaidos neteisingos - dyzelio darbo principams visa tai yra "neesmė" :)

Autorius:  Traktor [ Rgp 02 2006, 16:11 ]
Pranešimo tema: 

Gr2 rašė:
Tada temperatūra cilindre staigiai pradeda kilti iki darbinės ir žvakės tampa nebereikalingos - tik tada pradeda veikti bendri dyzelinio variklio veikimo principai.
Jei žvakių nekaitint ir kurt iš karto, žvakės vis vien kais kol zulinsi - gal pagriebs anksčiau nuo suspaudimo, o gal ne - tada pagriebs kai žvakė įkais. Tiesiog daugiau apkraunamas akumuliatorius.
Dėl to ir sakau, kad prielaidos neteisingos - dyzelio darbo principams visa tai yra "neesmė" :)

Persiprasau, bet kaip su ta esme rusiskuose sunkvezimiuose, kurie sibire prie - 30 be jokiu kaitinimu uzsivesdavo. Kiek atsimenu is tevo pasakojimu, tai pas MAZ'a V6 dyzelyje buvo dvi kaitinimo zvakes, po viena y kiekviena isiurbimo kolektoriu. o tos zvakes po pusmecio perdegdavo ir niekam ju nereikejo. Tai manau cia esme ne aplamai dyzelio veikime, o kiekvieno variklio projektavimo ir gamybos niuansuose.
Gryztant prie temos: as irgi kuriu nekaitines, jei nors kiek pakyla temperaturos rodykle.

Autorius:  Gr2 [ Rgp 02 2006, 20:51 ]
Pranešimo tema: 

Cituoti:
Persiprasau, bet kaip su ta esme rusiskuose sunkvezimiuose, kurie sibire prie - 30 be jokiu kaitinimu uzsivesdavo

Ką rūkei ir kur man to gauti? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Būtent rusiškos technikos vairuotojai vežiodavosi eterį. Ir kai užkurdavo, tai variklio nebegesindavo.
O jei jau apie Sibiro žiemą - kuo temperatūra žemesnė, tuo mažiau akumuliatorius srovės gali atiduot, ir tuo daugiau jos reikia, ypač jei tepalai užšalę. Joks normalus akumuliatorius to neatlaiko. Bet ir ten žmonės veda su pakaitinimu - tiesiog sukuria laužą po varikliu :)

Autorius:  proffanas [ Rgp 02 2006, 22:32 ]
Pranešimo tema: 

Karolisxm rašė:
Jums gerai kad nepakaitinus vedasi, mano XMui tik sustojus bent 5 sek pakaitinti reikia kitaip zulinimas nusimato. O man irgi iskilo klausimas kaip traktoriai be pakaitinimo uzsikuria spol abarota kai -15 :?: Zinoma kai kurie turi isiurbimo kolektoriuje spirale, o kai kurie mygtuka ant siurblio(seni modeliai) paankstinimui, o kai kurie visai be sildymo tik burbt ir papsi :?: :?: :?:
Atsakymų į visus klausimus (įskaitant zulinimą po 5sek stovėjimo) gali būti daug,o gali būti ir vienas-kompresija... ;) Dar yra toks "navarotas",kaip degimo paankstinimas keliais laipsniais:tada ir kuro truputį mažiau naudoja,ir kuriasi lengviau.

Autorius:  Flyner [ Rgp 03 2006, 10:42 ]
Pranešimo tema: 

Traktor rašė:
Gr2 rašė:
Ką rūkei ir kur man to gauti? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Būtent rusiškos technikos vairuotojai vežiodavosi eterį. Ir kai užkurdavo, tai variklio nebegesindavo.
O jei jau apie Sibiro žiemą - kuo temperatūra žemesnė, tuo mažiau akumuliatorius srovės gali atiduot, ir tuo daugiau jos reikia, ypač jei tepalai užšalę. Joks normalus akumuliatorius to neatlaiko. Bet ir ten žmonės veda su pakaitinimu - tiesiog sukuria laužą po varikliu :)

Nu gal biski perlenkiau :oops: , bet norejau pasakyt, kad nemanau jog Rudolf Diesel kurdamas varikly buvo numates pakaitinimo zvakes.
Mano tevas visa gyvenima dirbo vairuotoju ir kiek zinau (is jo pasakojimu) visi KRAZ, MAZ, KAMAZ ziema kurdavosi be jokiu lietlempiu ar lauzu. Budavo taip kad ZILai ir GAZikai savo benzininiu neuzkurdavo o dyzeliai vaziuodavo. Jei budavo labai salta ir salerka susaldavo iki zele, tai vairuotojai perenoske (lempute) pajungdavo ir ykisdavo y baka ir taip vazinedavo.
Nenoriu as cia savo paistalais nieko yrodyti ar nuneigti, tiesiog pasakoju ka esu girdejes. O tevo paskutiny MAZ'a dar atsimenu ir teko pavairuot :love: , tikrai atsimenu kad jo pries kuriant nereikdavo sildyt.


Del perenoskes tai cia geras. Savom akim maciau kaip furistas kisho... :D Tiesa, kaime abu traktorukai T40 gilioj ziemoj irgi be pakaitinimo vedasi... Yra tokia spirale pakaitinimui, bet jos nenaudojam...

Autorius:  Gr2 [ Rgp 03 2006, 13:24 ]
Pranešimo tema: 

velinas rašė:
Gr2 rašė:
Kalba eina apie kaitinimo žvakes, o ne apie kuro pakaitinimą. Apie žvakes - kol lemputė dega, jos įkaista iki 1000C. Tada panelės lemputė užgęsta, bet į žvakes dar kažkiek laiko paduodami 5V (vietoj 12V), kad palaikyt temperatūrą. Žvakės stovi tiesiai po purkštuku - dyzelis užsidega nuo prisilietimo prie įkaitusios žvakės (jam reikia ~800C).


O tai kaip tose mašinose, kuriose esant šiltam varikliui net neužsidega pakaitinimo žvakių lemputė :?:


Galima lemputės neuždeginėt, jei temperatūra pakankamai aukšta, galima įtampą mažint tolygiai - viskas tas pats, tik elektronika gudresnė.

Autorius:  velinas [ Rgp 03 2006, 13:33 ]
Pranešimo tema: 

Gr2 rašė:
Galima lemputės neuždeginėt, jei temperatūra pakankamai aukšta, galima įtampą mažint tolygiai - viskas tas pats, tik elektronika gudresnė.


Tai pagal tokį pasakymą išeina, kad pas 1986 Golfą elektroniką gudresnė negu pas 1994 XM'ą :lol: :lol: :lol:

Autorius:  Gr2 [ Rgp 03 2006, 13:50 ]
Pranešimo tema: 

Traktor rašė:
Nemanau jog Rudolf Diesel kurdamas varikly buvo numates pakaitinimo zvakes.
Mano tevas visa gyvenima dirbo vairuotoju ir kiek zinau (is jo pasakojimu) visi KRAZ, MAZ, KAMAZ ziema kurdavosi be jokiu lietlempiu ar lauzu. Budavo taip kad ZILai ir GAZikai savo benzininiu neuzkurdavo o dyzeliai vaziuodavo. Jei budavo labai salta ir salerka susaldavo iki zele, tai vairuotojai perenoske (lempute) pajungdavo ir ykisdavo y baka ir taip vazinedavo.
Nenoriu as cia savo paistalais nieko yrodyti ar nuneigti, tiesiog pasakoju ka esu girdejes. O tevo paskutiny MAZ'a dar atsimenu ir teko pavairuot :love: , tikrai atsimenu kad jo pries kuriant nereikdavo sildyt.

Pas mane irgi dėdė furistas. Seniai seniai važinėjo su rusiška technika po rusija, dabar su vakarietiška po vakarus :)
Aš ir nesakau, kad be žvakių neužvesi - rašiau, kad jei žvakių nėra ar jos blogos, pagriebs nuo suspaudimo. Jei suspaudimas geras, tai ir zulint ilgai nereiks. O jei žvakės yra ir veikia, tai akumas tuo metu bus apkrautas dvigubai - ir žvakes kaitins pilnu pajėgumu, ir starterį suks. Čia jau lenktynės, nuo pirmiau dyzelis pradės degt, nuo to ir užsikurs.

Flyner rašė:
Del perenoskes tai cia geras. Savom akim maciau kaip furistas kisho... :D Tiesa, kaime abu traktorukai T40 gilioj ziemoj irgi be pakaitinimo vedasi... Yra tokia spirale pakaitinimui, bet jos nenaudojam...

Geras, šito negirdėjau. Kokio galingumo lempa? Jungdavo nuo generatoriaus ar nuo 220?
O aš pamenu kai kaime traktoristas atvažiuodavo į valgyklą, traktoriaus negesindavo - taip ir palikdavo gatvėj burzgiantį. Ir visems buvo savaime suprantama, kad traktoriai užvedinėjami remonto dirbtuvėse :)

Autorius:  Flyner [ Rgp 03 2006, 15:28 ]
Pranešimo tema: 

Traktor rašė:
Flyner rašė:
Gr2 rašė:
Geras, šito negirdėjau. Kokio galingumo lempa? Jungdavo nuo generatoriaus ar nuo 220?
O aš pamenu kai kaime traktoristas atvažiuodavo į valgyklą, traktoriaus negesindavo - taip ir palikdavo gatvėj burzgiantį. Ir visems buvo savaime suprantama, kad traktoriai užvedinėjami remonto dirbtuvėse :)


Lempute 12V pajungta budavo nuo akumo. Kiek W tai tikrai nzn tai ir nesakysiu... :)


Na man atrodo kad 24V :wink:


Oi... :oops: Tikrai tavo teisybe... :oops: Juk du akumai stovi...

Arvydas rašė:
Traktoriaus negesindavo ne todėl,kad jį užkurti reikėdavo dirbtuvėse.Starterinių traktorių nebuvo.Virvelės pagalba užsikurdavo varikliukas(puskačius).Jis benzininis ir atlieka starterio funkciją.To varikliuko pagalba užsikurdavo pagrindinis variklis.Vėliau pasirodė traktoriai kur su starterio pagalba užsikuria puskačius ir tada tik variklis.Tai jau krutai,nes nereikia tampyti virvelės.Dar vėliau pasirodė gryn starteriniai trtr.kur starteris suka variklį Bet per šalčius tikri starteriniai nesiveda.O senieji su puskačiais vedasi.Va tokia seno ūkininko paskaita apie negesinamus traktorius.


Na tie T40 tai abu vien starteriniai... Vienas "katinas" kitas jau visais varomas bet irgi "katinas"... :D Belarusai ir kiti rimtesni traktoriezai turejo puskaciu, o "katinai", T25 ir kitokie pupsikai, kiek teko regeti ir senu ir naujesniu, visi su startiorais.

Autorius:  xminde [ Rgp 03 2006, 15:35 ]
Pranešimo tema: 

Jei gamintojas taip yra numatęs - pakaitinti reikia visada, o tisliau - vesti tada, kai užgęsta geltona spiralės lemputė.

Puslapis 11 Visos datos yra Array Etc/GMT-2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/