Visada tvirtinau, kad tiksliausiai kilometražą rodo magistralės Vilnius-Klaipėda kilometriniai stulpeliai

. Visa kita- ir spidometro, ir odometro, ir GPS paklaidas įmanoma pasitikrinti tik pagal juos. Bet kad GPSas važiuojant pastoviu greičiu duotų didesnę nei procento dalių paklaidą-nepastebėta; ir nepriklausomai nuo jo imtuvo gamintojo.
Mino rašė:
teko tuo paciu GPS skirtinguose auto isbandyti, tai jis visur vienodai meluoja: prie 60km/h jis rodo ~53-55 km/h, Taip kad GPS greiciu netikekit arba pastoviai aritmetika naudokit. Vot taip
Juokaujate, ponulis? GPSas tikrintas pagal spidometro parodymus???

Šiaip tai, absoliučiai visų automobilių spidometrai rodo didesnį greitį nei jis yra iš tikrųjų, ir važiuojant "60 pagal spidometrą" realus (faktinis) greitis ir yra palei ~55km/h, priklausomai dar ir nuo užmaukšlintų padangų.
Tema forume ne sykį kedenta, ir siūlyčiau pasinaudoti paieška. Vieną tiesioginę nuorodą ir taip atsimenu:
viewtopic.php?f=21&t=9590Mino rašė:
Ta skaičiuoklė yra visiškai, tobulai ir nekintamai tiksli, nes būtent ji atlieka aritmetinius veiksmus, kuriuos ne kurie bando atlikti mintyse. Toji skaičiuoklė rodo procentinį pusašio apsisukimų pokytį (kurį ir nuskaito spidometro davikliai) dėl padangų aukščių skirtumų, ir ji visiškai nėra paties spidometro paklaidų testeris.
Vytius rašė:
ar imanoma padaryt kad spidometras rodytu tikslu greiti nekeiciant ratu?

Žinoma, įmanoma. Spidometras juk trosinis? Tereikia išsiimti skydelį ir pakeisti (perdažyti, pvz, nugramdant šviesai nelaidų sluoksnį ar implantuojant permatomo/spalvoto plastiko juosteles reikiamose vietose, kad matytųsi ir naktį) linijų su skaičiukais, žyminčiais greitį, padėtį. T.y. juos perslinkti, kad atitiktų realų greitį

. Smulkmena.
Jei spidometras elektroninis, užteks pakeisti nustatymus, kad pvz. kompas vieną pusašio apsisukimą skaičiuotų ir spidometre atspindėtų ne kaip 1,000, o, atsižvelgiant į padangas, kad ir pvz. 1,086, ir spidometras nebemeluos, išskyrus savąsias paklaidas

.
Patikslinu: užmačia nereali. Netgi tai padarius, spidometras visvien meluos ne tik uždėjus kitokių matmenų padangas, bet ir netgi toms pačioms padangoms susitrynus iki minimalios ribos. Spidometro paklaidos
neišvengiamos. Todėl telieka arba naudotis GPS, arba tiksliai išsiskaičiuoti savojo spidometro paklaidas ir jas visąlaik turėti omenyje. O jei jau bijai vilko- neik į mišką, t.y. nė iš tolo nepriartėk prie tos spidometro žymos, ties kuria atsiranda galimybė būti nušautam žaliųjų kelio brolių.