WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas

Jaukiausia palata visiems citroligoniams
Dabar yra Geg 12 2025, 07:03

Visos datos yra Array Etc/GMT-2




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 20 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: Gru 10 2011, 17:24 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
scaniagt rašė:
iki 2000 rpm tai motoras kurą degina netaupiai, važinėk nuo 2000
XUDas 2.1TD- ir virš 2krpm?... :roll: Utiu tiu; tu gal net ir fūroms tą patį rekomenduoji?... Ir gal dar jauti norą kaip nors pagrįsti tai, ką prirašęs? :doom:

_________________
XM Break 2.1TD HA1.
Xantia Break 2.0HDI.
Xantia Activa.
ex XM Break
ex AX


Į viršų
StandartinėParašytas: Gru 10 2011, 21:56 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Kov 31 2007, 07:57
Pranešimai: 194
proffanas rašė:
... XUDas 2.1TD- ir virš 2krpm?...

Kada geriausias sukimo momentas pas PHZ? Ties 2000 apsisukimų per minutę!
Kodėl? Geriausiai sudeginamas kuras, optimaliausias oro kuro santykis. Net puikiai jaučiamas motoro pagyvėjimas nuo 2000 apsisukimų per minutę.
Taip ir važinėju - nuo 2000 iki 2500, kas maždaug 50 km/h trečiu krumpliu, 70km/h ketvirtu, ir nuo 90 km/h penktu. Laisvo bėgio nenaudoju, mašinos stovis pakenčiamas, toli gražu iki idealaus. Su breiku 6 litrų / šimtui km nereikėjo. Pusę kelio važiuojant trasa. Dabartinis ksėmas iki 5,5 ltr/100km. Na, žiemą dar nebandžiau :D


Į viršų
StandartinėParašytas: Gru 11 2011, 13:16 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Žiūrėk dabar, ką tu darai...> Kuo variklis laiko didesnes apsukas, tuo daugiau į jį purkškiama kuro- taip? Turbinos sudaromas slėgis pasiekia darbinį esant palei 1800rpm- būtent tada pasijunta variklio "antrasis kvėpavimas", kai ryškiai išauga sukimo momentas- taip? Vienu įpurškimu paduodamas kuro kiekis tiesiogiai priklauso nuo turbinos slėgio; tiek varikliuose su mechaniniais, tiek su elektronikos valdomais siurbliais! Kuo daugiau apsukų, kuo didesnis turbinos slėgis (taigi, daugiau ir kuro įpurškiama)- tuo daugiau sunaudojama kuro. Elementari fizika, prieš kurią nepapūsi.

XUD11 XM breike mažiausiai kuro srebia penktu bėgiu, kai apsukos yra 1200-1300rpm. Sukimo momentas tada jau pakankamas netgi palengva bėgėtis, o apsukos ir įpurškiamo kuro kiekis yra minimalūs. Deja, tas atitinka palei 60km/h greitį... Važiuojant greičiau, eksponente auga oro pasipriešinimo jėga, o jai nugalėti reikia kur kas didesnio sukimo momento ir didesnės galios. Neišvengiamai tenka kelti apsukas, ir neišvengiamai naudojama daugiau kuro. Greitis/kuro sąnaudos/apsukos yra labai tampriai susiję, bet grafikas nėra tiesi linija. Jau senai rašiau, kad optimaliausia laiko/sąnaudų prasme yra važiuoti aukščiausia pavara, laikant stabilias variklio apsukas jo didžiausio sukimo momento diapazone. XUD11 tai ir yra 2000rpm, ir faktinis greitis- ~85km/h. Bet čia optimumas, o ne minimumas. Minimumą breiku esu išspaudęs 3,1ltr/100km 64km/h greičiu; važiuojant 85km/h sąnaudos strykteli iki 4,3/100. O paskui sulig kiekvienu 10km/h sąnaudos kyla panašiai puslitriu. Na, bet šitą reiškinį kiekvienas ir taip žino, o ir pas mus jis senai patvirtintas: viewtopic.php?f=21&t=3671&p=124170#p124170
viewtopic.php?f=21&t=3671&p=180833#p180833

Taigi, ką bandau pasakyti. Ogi, jei taupai kurą, niekur neskubi ir nesiveži dramblio ant stogo, niekada neviršyk tų 2000rpm; net ir pavaras reikia perjunginėti prie žemesnių apsukų.


Į viršų
StandartinėParašytas: Gru 11 2011, 14:24 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Kov 31 2007, 07:57
Pranešimai: 194
proffanas rašė:
... Kuo variklis laiko didesnes apsukas, tuo daugiau į jį purkškiama kuro- taip? ...

Ir taip, ir ne :D
Judėjimui tam tikru greičiu V reikalinga tam tikra jėga X. Juk?
Jei greičiu V važiuosi 3 ar 5 bėgiu - kas skirsis? Tik matarkės apsukos! Juk?
Taigi gali generuoti jėgą X motorą sukdamas 1000 rpm arba 2000 rpm - reikalingą tam pačiam greičiui! Juk?
Sukant 2000 rpm kiek padidės nuostoliai trinčiai, aišku. Bet jėgą X motoriuks generuos per dvi stūmoklio eigas. Tipo - vietoj to, kad spaustų tarkim, 10 per kartą - spaus 5 per du kartus.
Apkrova motorui mažesnė, nuostoliai trinčiai didesni, bet - !
Bet vienam taktui, kai reikia tik 5 jėgos, degusis mišinys yra geriau paruošiamas, nei kad mažais sūkiais, kai reikia pripūsti daugiau kuro per vieną taktą :)
Plius prie didesnių sūkių išlošiam ne tik mažesnę apkrovą stūmoklinei grupei, bet ir geresnį tepimą. Ir smagratis lengviau išlygina smūgines apkrovas.
Dyzeliui maži sūkiai - peilis, maniškiam BX du motorus papjovė mieste važinėdamas penktu krumpliu - o juk ten buvo senasis 1,9 D9, be turbinos ir tik su 47 kW, kuris, atrodo, apsukų turėtų bijoti :D
O ir motoro gaila laužyti jį mažais sūkiais, na, nenori jisai „tempti“, mėgsta jis laisvai suktis :)
O ir maniškis ksėmas nuo 1800 netraukia. Jam reik 2000 :)


Į viršų
StandartinėParašytas: Gru 14 2011, 14:53 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
scaniagt rašė:
Jei greičiu V važiuosi 3 ar 5 bėgiu - kas skirsis? Tik matarkės apsukos!
Pirmoje eilėje, tai skirsis sąnaudos :) . Apie pusantro karto. Nu vat pabandyk kokius 200km praminti plentu 80km/h greičiu penktu bėgiu, ir paskui tą patį- trečiu. Antruoju atveju jau net plika akimi pastebėsi, kaip kuro lygio rodyklė krenta ;)
Man vaizdzialis toks, kad minkome tą patį šūdą, tik priėję iš skirtingų pusių.
scaniagt rašė:
O ir maniškis ksėmas nuo 1800 netraukia. Jam reik 2000 :)
Nenormalu; sureguliuotas kaip reikiant ('kaip naujas") , lupa jau nuo 1400-1500. Pasitikrink turbinos atiduodamą slėgį; sąlygas tam gi turi. O jei paaiškės, kad ten, kaip ir visuose nuo gimimo nereguliuotuose XUDuose tėra tik mizeris, trečdalis slėgio nuo nominalo- kreipkis AP; papasakosiu su paveiksliukais kas kur prie ko ir kaip sutvarkyti. Pačiam tvarkant, išlaidų tas greičiausiai nepareikalaus jokių; tik pusdienio krapštymosi, sulindus iš apačios variklio skyriun ligi juosmens... Jei ir teks keisti turbos slėgio reguliatoriaus membraną, tai ji tekainuoja dvidešimt kelis litus.


Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 20 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2

Visos datos yra Array Etc/GMT-2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 16 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007