proffanas rašė:
... Kuo variklis laiko didesnes apsukas, tuo daugiau į jį purkškiama kuro- taip? ...
Ir taip, ir ne

Judėjimui tam tikru greičiu V reikalinga tam tikra jėga X. Juk?
Jei greičiu V važiuosi 3 ar 5 bėgiu - kas skirsis? Tik matarkės apsukos! Juk?
Taigi gali generuoti jėgą X motorą sukdamas 1000 rpm arba 2000 rpm - reikalingą tam pačiam greičiui! Juk?
Sukant 2000 rpm kiek padidės nuostoliai trinčiai, aišku. Bet jėgą X motoriuks generuos per dvi stūmoklio eigas. Tipo - vietoj to, kad spaustų tarkim, 10 per kartą - spaus 5 per du kartus.
Apkrova motorui mažesnė, nuostoliai trinčiai didesni, bet - !
Bet vienam taktui, kai reikia tik 5 jėgos, degusis mišinys yra geriau paruošiamas, nei kad mažais sūkiais, kai reikia pripūsti daugiau kuro per vieną taktą

Plius prie didesnių sūkių išlošiam ne tik mažesnę apkrovą stūmoklinei grupei, bet ir geresnį tepimą. Ir smagratis lengviau išlygina smūgines apkrovas.
Dyzeliui maži sūkiai - peilis, maniškiam BX du motorus papjovė mieste važinėdamas penktu krumpliu - o juk ten buvo senasis 1,9 D9, be turbinos ir tik su 47 kW, kuris, atrodo, apsukų turėtų bijoti

O ir motoro gaila laužyti jį mažais sūkiais, na, nenori jisai „tempti“, mėgsta jis laisvai suktis

O ir maniškis ksėmas nuo 1800 netraukia. Jam reik 2000
