Vieną BX ir kelias ne BX kolonėles esu rinkęs, tai pabandysiu kažką parašyti, kadangi kompetetingesnių asmenų nuomonės tikriausiai greitai nebus, dauguma čia nebesilanko.
Šita BX ir kitų panašių metų (80-00 maždaug) Citroen ir Peugeot kolonėlė yra ypatinga nuo kitų gamintojų (ne PSA) tuo, kad mechaninė ir hidraulinė dalys yra atskiros ir tarpusavy beveik nesusiję.
Mechaninėj dalyje tikrinama, kad būtų nesudilusi galinė plastikinė liniuotės (o gal pas BX dar bronzinė, nebepamenu) tampri įvorė ir kitame gale esantis įveržimo pusmėnulis. Abi šios detalės bent seniau tikrai buvo tiekiamos ir parduodamos nebrangiai, po kokius 15-20Lt. Toliau tik svarbu, kad nebūtų surudijusi liniuotė ir nesuplyšę jos apsauginės gumos. Kairė - chernia, gumine arba originalia termoplastikine gali pakeisti bet kada, o dešinės normaliai nepakeisi neišėmęs kolonėlės. Gumine taip pat gali pakeist, bet ten ji nėra tikslinga, jei nori eksploatuoti ilgiau kaip porą metų.
Nes kolonėlės judesio geometrija tokia, kad abi apsaugas ji pati spaudžia daugiau, negu visos guminės gali susispausti. Kaip sakiau - kairę pakeisti chernia, todėl galima dėt gumą ir nesukt galvos, o jei dedi neoriginalią, pilnai gaubiančią (be paploninimo traukės obuoliukui) gumą, tai gal ir ilgiau laikytų, nes tuomet gali padaryt taip, kad netraiškytų. Kairė, jei originali sveika, ir nenori išleist apie 50-80Lt originaliai apsaugai, geriau ir neliest.
Taip pat gali neliest įvorės ir pusmėnulios ir palikt esamus, jeigu liniuotė nekliba, judinant gan stipriai. Judėti ji gali, nes standus laisvumas ten numatytas, bet jokio klibesio.
Jei klibėtų arba būtų laba laisva ties pusmėnuliu, o naujo nėra arba nesinori keist, ten dar galima damesti po įveržimo spyruokle šaibelę iš kitos kolonėlės, bus standžiau

Toliau hidraulika. Jėgos cilindras, jei laša - neremontuojamas, galima tik pakeisti abratkės guminį žiedą, galima perpresuoti sailentblokiukus abiejuose galuose, jeigu išplyšę. Visa kita hidraulika - vožtuvas. Atsuki du varžtelius ir ištrauki tą vožtuvą, taip pat ir įsideda kitas. Parink tą, kuris atrodo sausiausias ir sandariausias, nes čia pagrindinė tų kolonėlių bėda. Rem. komplektų (manžėtų) gal ir vis dar yra, turėtų dar Lietuvoj būt keli likę, kaina palei 100-150Lt, seniau būdavo pigiau, už 100Lt be problemų pirkdavo, urmu ir pigiau manau. Bet jei renkamas tas vožtuvas, iš keturių turimų parinkčiau su mažiausiai išdilusiu korpusu (įsitrina nuo manžetų grioveliai pačiam vožtuvo cilindre).
Jei kolonėlė bėgs - dažnai padeda tik viršutinio riebokšlio pakeitimas nauju. Tas riebokšlis standartinio matmens, todėl didelės problemos gaut nėra.
Tikiuosi bent truputį aiškiau parašiau.
Šiaip, jei negaila trupučio laiko, tai per porą valandų pasižertum tas kolonėles gabalais ir galėtum parinkti geriausiai atrodančius komponentus, bei, aišku, iš naujo perteptum liniuotę, kas jai labai patiktų

Ten magijos mechaninėj daly absoliučiai jokios nereikia, ir ardosi raktais, replėmis ir cangėmis. Su vožtuvo rinkimu yra niuansų, bet jei sugalvotai - galim papasakot, kaip tas darosi ir netgi padėt kartu padaryt, manau

Viršutinį riebokšlį pasikeisk bet kuriuo atveju tam vožtuvui, kurį paliksi, nes investicija 5Lt (tiek kainuoja SKFas) gali labai palengvinti ateitį
