Visi labai verkė dėl vaistinėlių kažkokių naujų reikalavimų.
Nežinau, ar jau įsigaliojo, ar vėl nukėlė, bet jei ir įsigaliojo, šiai dienai TA vaistinėlės, gesintuvo ar avarinio ženklo nebuvimas vis dar yra nedidelis trūkumas. O kodėl taip yra, tai labai aišku, nes absoliuti dauguma žmonių pilno tvarkingo komplekto visada su savimi nesivežioja ir dažnai skolinasi arba turi vieną per tris šeimos mašinas. Tai tiesiog kad nebūtų tokio pat apsimetinėjimo, kaip kad sovietmečiu nebuvo narkotikų.
Vakar pravariau savo damos, buvusį savo 206 SW 1,4i 55kw. Buvo reikalų, nes ir papuvęs, teko pavirint ir stabdžiai gale būgniniai reikalavo intervencijos su būgno nuėmimu pusę valandos baladojant 2kg kūju, vamzdelių pakeitimo, supuvusio pypso remonto ir dar kelių smulkmenų. CO ir lambda pradžioje netilpo, paskui po duslintuvo suvirinimo lambda jau gerai, bet CO visvien nelabai telpa. Kontrolierius nebuvo labai kalbus, kai paklausiau, ar nereikėtų tikrinti pagal gaminojo nustatytas normas, o ne pagal lenteles pagal pirmos registracijos datą, nes tuomet tilptų, o reikalavimuose būtent parašyta "Pagal gamintojo nustatytas normas. Jei nėra galimybės sužinoti, tuomet pagal tokius dydžius: ... ", bet atsakė, kad ne. Gamintojo normos aišku ne tokios griežtos, kaip pagal metus taikomos. Neatrodė labai patenkintas žmogus šituo mano paklausimu, bet vis dėl to tikrai ilgai ir nuobodžiai žaidė ir kankino mano pežuką, kol sutalpino ir į tas griežtas normas. Čia tas variantas, kai sėdi ir matai, kad labai nedaug trūksta, bet sunkiai sekasi dar truputį nukristi. Jeigu dvigubai viršija, niekas net nežaidžia, bet pasitaiko vis sutikti žmonių, kurie, matydami, kad tikrai minimaliai perdaug, pažaidžia leidžiamų tikrinimo taisyklių ribose ir padaro, kad būtų gerai. Už tai esu jam labai dėkingas, nes dauguma kitų kontrolierių manau tiesiog patikrintų pagal normatyvą, dar truputį pabandytų be rezultato ir varytų lauk remontuotis. O remontas, kadangi variklis dirba puikiai, būtų tik įdėti naują katalizatorių. Nes rida ant skydelio 357kkm, ir gali būti ir didesnė, o su tokiu dideliu ir galingu varikliu tas katalizatorius eina praktiškai kumščio dydžio, tai ten jau praktiškai išdegęs, bet gal dar truputį veikia. Tikrai savo vietoje, mačiau jį keisdamas lamba zondą, bet mašina vis pykdavo ant galinio lambda zondo, kad jo parodymai per daug svyruoja, kas yra būtent senstančio katalizatoriaus požymis, kol neįdėjau jam prailgintojo-apgaviko. Tai kompas nebepyksta, bet katalizatorius nauju nepasidarė. Prieš du metus ir 40kkm tilpo irgi nelabai paprastai, bet netruko tiek ilgai ir nereikėjo antro vizito. Tai manau sekančiai TA jau nebebus jokių šansų, vadinasi galiojimo data jau žinoma

Čia yra naujų reikalavimų, kurie atsirado prieš kelis metus, vaisius. Daug kam, kas katalizatorius išsiėmė prieš net ir kokius 10 metų, teko jau juos atgal įsidėti. Nes jei pirma registracija iki 2013tų Lietuvoje - katalizatoriaus gali nebūti, leidžiamas toks pakeitimas. BET.. Tai dyzeliai dūmingumą eina ir praeina be problemų, nes katalizatorius ten nieko nedaro. O benzinui, nors jis skirtas ne CO mažinti, bet yra toks kaip šoninis efektas, kad sumažina ir CO. Nedaug, kokiais 0,1-0,3, pagal katalizatoriaus naujumą ir kokybiškumą, bet pagal dabartinius reikalavimus dažniausiai būtent tiek ir pritrūksta netgi puikiai veikiančiam varikliui. Ir bėda, kad formaliai katalizatoriaus, jei registracija sena, gali nebūti, bet realiai beveik joks benzininis variklis, pirmąkart registruotas nuo 2001mųjų metų (iki tol taikomos kitos, didesnės normos), be jo netelpa į TA CO normas. Taip kad, prieš benzinui kutendami lauk katinėlius, dukart pagalvokit. Nes būna, kad parduodi seną išdegusį, bet dar pakankamai veikiantį už 80eur, ir po pusmečio perki naują universalų už 250eur ir už 30eur tau jį įvirina. Čia jei patogiai po dugnu kur nors tas katinukas. O jei katinukas kur nors prie pat variklio ar integruotas į išmetimo kolektorių, tai arba originalus už n kartų brangiau, jeigu dar tiekiamas, arba prie universalaus įdėjimo po dugnu tenka dar ir perkelinėti galinį lambda zondą kažkur toli toli su lizdo virinimu į vamzdį, seno užvirinimu, laido ilginimu ir t.t.
Kaip ir sakiau, dauguma rimtų pakeitimų įvyksta tyliai ramiai.
Kol liaudis feisbukuose pasipiktinusi, kad reikės automobilyje vežiotis liemenę arba vaistinėlėje turės būti kažkoks ten papildomas tvarstis ar pagaliukai su šniūriukais, ko niekada gyvenime niekas nepatikrino ir niekas niekada nėra už tai gavęs tos 5 ar 10 eurų baudos, tyliai ramiai prasimeta arba didelių investicijų pareikalauja pusę senų mūsų autoparko benzų.