pica-sso rašė:
na tai visgi įdomu kaip baigėsi tie "lazeriniai" eksperimentai????????

Dėkui už rūpestį; kaipsyk šiandien jie baigėsi, ir baigėsi gerai...
Nuo pradžių: teko tuo užsiimti, nes galinės padangos dilo šitaip:
...išorėje dar 5-6mm "mėsos", o vidinėje pusėje jau kordas sutrūkinėjo... Pravažiuota naujomis padangomis ~17-18kkm.
Priežastys buvo lenktas tiltas ir išplaktos varžtų skylės:
Jau aprašiau, jog bandžiau naudoti apvalias įvores, kurios atrodė:
Vienoje mašinos pusėje to pakako, kitoje-ne. Tai irgi jau aprašyta.
Dabartinis sprendimas: kvadratinės tilto storio įvorės su normaliais ir ekscentriniais (galimų tilto matavimų ir pjovimo paklaidų kompensavimui) centrais:
Pavyko galinės važiuoklės geometriją atstatyti pilnai; dar ir padariau vertikalų ratų
suskliaudimą (3mm nuo vertikalės per rato aukštį) rezervui, nes ratai visada tik skečiasi, o ne skliaudžiasi
Galutiniame rezultate, išorinis vaizdas nesiskiria nuo originalo, kuriam nieko nedaryta:
Kadangi tiek visokių įvorių, tiek įvairiausio storio stabilizatoriaus įtempimo reguliavimo "pasagų"
prisidariau gerokai daugiau, nei pačiam reikia (tikslaus atitaikymo dėlei), laisvai galiu pasidalinti su keliais pjaunamais panašių problemų (pvz., netolygus galinių padangų dilimas) kolegomis (metodika tinka tiek AX, tiek BX, tiek XM ar Xantia automobiliams).
Galimas netgi variantas, kad darbus per vieną dieną kažkurį savaitgalį atlikčiau pats, tik tartis reiktų gerokai iš anksto.
Čia šiek tiek matomas vertikalų spindulį duodančio lazerio taikymas:
Kvadratinių įvorių nepaneigiama nauda yra ta, kad ir ateityje, jei dėl kažkokių priežasčių sulinktų tiltas, jo nebereiks tvarkyti. Užteks pritaikyti įvorę su didesniu ekscentricitetu. Be to, net ir sudilus guoliams, tilto jų varžtas nebesuės: suės tik įvorę, kuriai pakeisti užtenka atsukti vieną veržlę
