Viskas tvarkoje, bet patikėk, kai kurios tavo mintys tikrai vertos laidos "klausimėlis".
Jei diskutuoji tik dėl sportinio įdomumo, diskusija nebus vertinga, nes kalbėsim skirtingame lygyje. Patikėk, kelvinai HID atveju vieni svarbiausių, toliau pagal svarbą sektų išlydžio lanko ilgis, nuo kurio priklauso šviesos šaltinio atitikimas taškiniam (dėl geometrinės optikos dėsnių).
1) Nuliūdinsiu, HID siūlelis nėra šviesos šaltinis (jo ten net nereikia)

Šaltinis šiuo atveju - elektros išlydžio lankas, kuris vien dėl savo kilmės (
aukštatemperatūrė plazma) yra labai svetimas žmogaus akiai. Kad jį prijaukinti, kūrėjai dirbo labai intensyviai ir ilgą laiką. Kad nebūtų piktnaudžiaujama, jo spalvą įspraudė į tam tikras ribas iki 5000K
2) Taip pat turiu nuvilti, spalvinės temperatūros užrašymas K (kelvinais) yra ne marketinginis dėsnis, o pati tiksliausia spalvinės temperatūros išraiška. Tas pats dydis naudojamas patalpų apšvietimo spalvoms nurodyti. Kelvinas ne šiaip sau įveltas.
3) Apie astronomiją užsiminiau todėl, kad
tamsta labai panoro vadovėlio ir įrodymų. Vadovėliai yra, dauguma turėjome besimokydami mokykloje, o astronomijoje ir fotografijoje tai vienas pagrindinių dydžių. Prašau nepamiršti, kad SI sistemoje tėra tik 7 pagrindiniai dydžiai (cd turi veikiantį etaloną, žinoma, Paryžiuje), o todėl tenka kitus išvesti - dalis jau turi pavadinimus, kaip tamstos minėti lm ir Å, o dalis deja tuo dar nenudžiuginti (neturi savo vardų. Kaip tau:
Fl -
Flyner 
juokauju, žinoma

).
4) Taip pat turiu nuvilti, kad išvesti apšviestumo priklausomybę nuo bangos ilgio, taip pat aktualu, kaip ir išvesti tūrio priklausomybę nuo ilgio vieneto, ar išvesti pagreičio priklausomybę nuo masės vieneto (būtent nuo bangos ilgio tiesiogiai priklauso šviesos sklaida - kuo banga trumpesnė /energija didesnė ir tiesiogiai K taip pat/, tuo daugiau ji lūžta, ir tuo labiau išsklaidoma ir atvirkščiai. Efektas tiesioginis: daugiau K - labiau išsissklaido spinduliai /keliuose ir esant rūkui labiau akinami priešais atvažiuojantys, o taip pat ir pats savininkas/).
Primenu, kad kelvinas iš dangaus nenukrito. Jis į autotransporto gretas "pateko" dėl būtinybės, nes pasirodžius HID technologijai (iki tol karaliavę "halogenai" to tiesiog fiziškai pasiekti negalėjo), kuri iš principo yra linkusi link didesnių spalvinių temperatūrų, prireikė apsaugoti nieko nenutuokiančius vartotojus nuo piktnaudžiavimų HID šviesos technika, ją įspraudžiant į priimtinus standartus, kurių, deja, mėgėjai nelabai laikosi. Todėl pakartosiu standartą, kurio privalo laikytis kelių autotransporto šviesos technikos gamintojai:
ECE R99 http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 099r1e.pdf ,
bei priminsiu dar kartelį, kad tarkim
Philips lighting tą patvirtina
http://www.lighting.philips.com/in_en/c ... ng&lang=en
Sutik, tai patikimas gamintojas, ne iš gatvės ar Kinijos.
Panaši diskusija:
http://www.citrina.lt/phpBB2/viewtopic. ... 7&start=45
Gaminami 12000K riboje esantys šviesos šaltiniai nėra uždrausti todėl, kad jie gali būti naudojami ne vien tik kelių transporte, pavyzdžiui, stacionariose sistemose: šviesos signalizacija (jūrų transporte), automobilių sporte, medžioklėje ir t.t. Tačiau jie nepatenka į ECE R99 akiratį ir netenkina ten pateiktų reikalavimų.
Na, o apie liumenus ir kandelas jau kalba kiti standartai, kuriais vadovaujasi geometrinės optikos įrengimų (žibintai, reflektoriai, stiklai ir t.t.) gamintojai. ECE R99 tik nurodo, kad turi būti 2800+-450/150lm, bet apie spektrą rašo labai daug. Liumenai ir kandelos dažniau sutinkami patalpų apšvietimo sistemose ir nurodomi ant šių šviesos šaltinių pakuočių

Vėlgi šiek tiek atpažįstame "klausimėlį", tavo minėtas žmogus "viena ausim nugirdo"
Paprastiems vartotojams visgi teks sukti galvas dėl kelvinų, kaip kad suka galvas vokiečiai, kur TüV yra ribojama žibintų skleidžiamos šviesos spalvos temperatūra (K) ir idealia pripažinta 4300K. Neveltui kelvinai nurodomi net ant kinietiškų HID'ų.
P.S. neiškraipykime nick'o