odb rašė:
Gal čia aš per mažai reikalų su HDI varikliais turėjau, bet mano supratimu veikti turi taip:
Variklis šyla iki aušinimo skystis pasiekia 83C temperatūrą ir iki tol cirkuliacija vyksta mažajame rate. Tik pasiekus 83C atsidaro termostatas ir atidaro skysčiui pratekėjimą į radiatorių.
Jei skysčio temperatūra nukrenta žemiau ~83C, termostatas vėl užsidaro, palikdamas cirkuliaciją mažajame rate.
Mano gi aprašytų stebėjimų rezultatai kažkaip kelia įtarimą, kad termostatas atsidaro gerokai anksčiau - ties 78-80 laipsnių.
O šiaip, panašu, kad termostatas veikia, bet veikia žemesnėje temperatūroje - esant apkrovai, skysčio tempertūra laikosi 76C-78C ribose gan stabiliai.
Dar pažiūrėsiu ar ar sušilusi apatinė šlanga link radiatoriaus, kai daviklis rodo 80C.
Termostatas nėra kaip elektros jungiklis - jis pradeda atsidarinėti jau žemesnėje temperatūroje ir ties 83 jis yra pilnai atsivėręs, kita vertus, ar esi įsitikinęs, kad daviklis rodos tikrai tiesą - keliais laipsniais gali ir jis grybauti. Apatinę šlangą geriau žiūrėk kai ties ~60 būna - dar nepradėjęs atsiverinėti termostatas. Antra - niekada termostatas nėra aklinai užsidaręs. Trečia, temrodinamiškai (bent jau teoriškai) yra efektyviau, jei variklio aušinimo skysčio temperatūra yra žemesnė (Carnot ciklas ir pan), tiesa, čia turimas omenyje maksimalus galimas n.k., neatsižvelgiant į trintį ir pan...
manau, kad tos nurodytos "iki 10 padalos" reiškia, kad karštą vasaros dieną su įjungtu A/C pilnai pakrauta mašina tampant priekabą variklis rodys tas 10 padalų ir temperatūra bus kokie 105 oC
p.s. maniškio Renault 1.5dCi variklio darbinė temperatūra irgi ~80 yra, todėl manau kad viskas su termostatu yra gerai