WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas
http://www.citrina.lt/phpBB3/

Vėl apie termostatus...
http://www.citrina.lt/phpBB3/viewtopic.php?f=23&t=10257
Puslapis 78

Autorius:  tadas1991 [ Lap 17 2015, 23:33 ]
Pranešimo tema:  Re: Vėl apie termostatus...

Ai blyn, man irgi jau gal pusmetį vis dapilt reikia, taip po puslitrį ar litrą kas mėnesį. Atrodė, kad gal kur tyliai suvalgo, kaip daro gan daug senų motoriukų, bet ne - niekad nemačiau, kad lašėtų ir niekad nelašėdavo, o užsivarius ant duobės keist tepalo - ėmė ir nukrito ant galvos lašas. Vieta tokia bjauri, kad labai nesinori lįst, nes tektų imt ir keist kokius 60mm diametro nestandartinio matmens O-ringą, kurį gaut gal ir ne problema, bet reikia atskirai važiuot pirkt ir t.t. Tai tuokart dapyliau ir išvažiavau. Jau dvi savaites važinėju ir dar nereikėjo dapilti, nors palengva lygis nuo MAX pakrito link MIN. Kad lašėtų, irgi nemačiau, nes matomai tai vyksta tik tam tikromis susidariusiomis sąlygomis.
Su BX mum yra taip buvę, kad kol mama važinėjo, du metus reikėjo stabiliai dapylinėti po litrą į mėnesį, nes tikrai niekur nevarvėjo ir galvojau, kad visgi kažkur suvalgo. Tai kai pats po to paėmiau tą mašiną savo globon, suradau, kad šlapia ant dėžės viršaus ir dar kažkur, nors ten niekad nevarvėjo ir matyt nugaruodavo, nes nubėgusių kristalų irgi nematyt. Tai pakeitus dvi žarnas ar tik išvalius oksidus iš po jų ėmė ir per metus laiko nepakrito antifrizo lygis bakelyje nei per Marytės plauką :)

Autorius:  odb [ Vas 01 2016, 01:20 ]
Pranešimo tema:  Re: Vėl apie termostatus...

Sveiki.
Nekuriant naujos temos.
Auto - C5 (X7) 2.0 HDI 120 kW.
Įtarimą kelia variklio aušinimo skysčio temperatūra. Paskaičius vartotojo instrukciją, rašo, kad esant darbinei variklio temperatūrai, turi rodyt 6-10 padalas (kvadratelius). Nei aušinimo skysčio, nei tepalo temperatūros rodyklėje nemačiau daugiau 6 padalų.
Kažkur buvau radęs, kad 6 padala pas šį modelį šviečia iki 76C laipsnių.
Pasijungiau ELM adapteriuką į OBDII jungtį ir savaitę pavažinėjau stebėdamas aušinimo skysčio temperatūrą. Vaizdas toks:
Temperatūra kyla iki ~79C laipsnių, itin retais atvejais iki 80C, pasiekus 79C-80C, krenta iki 76C ir po to važinėjant laikosi 76C-78C laipsnių ribose, esant apkrovai.
Riedant nuo kalno ar stovint gali kristi ir iki 64C. Po to po apkrova vėl atsistoja į 76C-78C ribas.
Važiuojant ilgą atstumą užmiestyje - tie patys 76C-78C laipsniai.
Stebėjimai buvo daryti esant pliusinei lauko temperatūrai.
Salonas sušyla greitai (turbūt dėl elektrinio šildytuvo).

Klausimas: čia normalu šiam varikliui, ar jau termostatas prašosi keičiamas, nes asidaro per anksti/strigo atsidaręs?

Autorius:  ukw [ Vas 01 2016, 08:29 ]
Pranešimo tema:  Re: Vėl apie termostatus...

Veikia tas termostatas. Su sąlyga, kad nežinom koks įdėtas, tai sakysiu kad viskas gerai ir neieškok sliekų ten, kur žemė įšąlus.

Autorius:  odb [ Vas 01 2016, 09:27 ]
Pranešimo tema:  Re: Vėl apie termostatus...

ukw rašė:
Veikia tas termostatas. Su sąlyga, kad nežinom koks įdėtas, tai sakysiu kad viskas gerai ir neieškok sliekų ten, kur žemė įšąlus.

Kiek žiūrėjau po dalių katalogus, tai patys įvairiausi gamintojai gamina šiam varikliui termostatus (Hella, Behr, Facet, Gates, Mahle, Vemo).
Bet visi kaip vienas deklaruoja atsidarymo temperatūrą 83C laipsniai. Manau, toks ir turėtų stovėti. Nebent Prancūzijos rinkoje jie kitokie.
Ar yra termostatų šiam varikliui su kita atsidarymo temperatūra?

Autorius:  Arthur [ Vas 01 2016, 09:55 ]
Pranešimo tema:  Re: Vėl apie termostatus...

Is tavo visu isvardintu tikras tik Behr kiti fasuotojai tik neaisku ka ten rasi vidui. Tas dyzelis be apkrovos is vis nesyla. Nanau kad gerai su ta temperatura.

Autorius:  odb [ Vas 01 2016, 10:30 ]
Pranešimo tema:  Re: Vėl apie termostatus...

Gal čia aš per mažai reikalų su HDI varikliais turėjau, bet mano supratimu veikti turi taip:
Variklis šyla iki aušinimo skystis pasiekia 83C temperatūrą ir iki tol cirkuliacija vyksta mažajame rate. Tik pasiekus 83C atsidaro termostatas ir atidaro skysčiui pratekėjimą į radiatorių.
Jei skysčio temperatūra nukrenta žemiau ~83C, termostatas vėl užsidaro, palikdamas cirkuliaciją mažajame rate.
Mano gi aprašytų stebėjimų rezultatai kažkaip kelia įtarimą, kad termostatas atsidaro gerokai anksčiau - ties 78-80 laipsnių.
O šiaip, panašu, kad termostatas veikia, bet veikia žemesnėje temperatūroje - esant apkrovai, skysčio tempertūra laikosi 76C-78C ribose gan stabiliai.

Dar pažiūrėsiu ar ar sušilusi apatinė šlanga link radiatoriaus, kai daviklis rodo 80C.

Autorius:  Skapas [ Vas 01 2016, 11:02 ]
Pranešimo tema:  Re: Vėl apie termostatus...

odb rašė:
Gal čia aš per mažai reikalų su HDI varikliais turėjau, bet mano supratimu veikti turi taip:
Variklis šyla iki aušinimo skystis pasiekia 83C temperatūrą ir iki tol cirkuliacija vyksta mažajame rate. Tik pasiekus 83C atsidaro termostatas ir atidaro skysčiui pratekėjimą į radiatorių.
Jei skysčio temperatūra nukrenta žemiau ~83C, termostatas vėl užsidaro, palikdamas cirkuliaciją mažajame rate.
Mano gi aprašytų stebėjimų rezultatai kažkaip kelia įtarimą, kad termostatas atsidaro gerokai anksčiau - ties 78-80 laipsnių.
O šiaip, panašu, kad termostatas veikia, bet veikia žemesnėje temperatūroje - esant apkrovai, skysčio tempertūra laikosi 76C-78C ribose gan stabiliai.

Dar pažiūrėsiu ar ar sušilusi apatinė šlanga link radiatoriaus, kai daviklis rodo 80C.


Termostatas nėra kaip elektros jungiklis - jis pradeda atsidarinėti jau žemesnėje temperatūroje ir ties 83 jis yra pilnai atsivėręs, kita vertus, ar esi įsitikinęs, kad daviklis rodos tikrai tiesą - keliais laipsniais gali ir jis grybauti. Apatinę šlangą geriau žiūrėk kai ties ~60 būna - dar nepradėjęs atsiverinėti termostatas. Antra - niekada termostatas nėra aklinai užsidaręs. Trečia, temrodinamiškai (bent jau teoriškai) yra efektyviau, jei variklio aušinimo skysčio temperatūra yra žemesnė (Carnot ciklas ir pan), tiesa, čia turimas omenyje maksimalus galimas n.k., neatsižvelgiant į trintį ir pan...

manau, kad tos nurodytos "iki 10 padalos" reiškia, kad karštą vasaros dieną su įjungtu A/C pilnai pakrauta mašina tampant priekabą variklis rodys tas 10 padalų ir temperatūra bus kokie 105 oC

p.s. maniškio Renault 1.5dCi variklio darbinė temperatūra irgi ~80 yra, todėl manau kad viskas su termostatu yra gerai

Autorius:  ukw [ Vas 01 2016, 11:35 ]
Pranešimo tema:  Re: Vėl apie termostatus...

Neverta ginčytis, neįrodysim mes veikimo, jei žmogus nenori tuom tikėti.

Autorius:  odb [ Vas 01 2016, 11:54 ]
Pranešimo tema:  Re: Vėl apie termostatus...

ukw rašė:
Neverta ginčytis, neįrodysim mes veikimo, jei žmogus nenori tuom tikėti.

Nei aš ginčyjuos, nei ką. Ir tikėt aš nei noriu, nei nenoriu. Tiesiog turiu klausimą, iš temos, kur žinių pakankamai neturiu.
Dėl to ir klausiu forumiečių nuomonės ir dalinuosi savo mintimis bei samprotavimais.
Jei mano minčių išsakymas gerb. ukw pasirodė nenoru tikėti ar dar kažkoks priešiškas, OK. Bet nieko tokio neturėjau omeny.
Tiesiog jei jau gilintis pradėjau, noriu išsiaiškinti ne tik faktą, kad tipo "viskas ten gerai ir nesuk man kabančių", bet ir kaip veikia, ir kaip turi veikti. O forumas, manau, tinkama vieta tam aiškintis, juo labiau, kad iki šiol esančius postus perskaičiau ir, mano supratimu, išdiskutuotų klausimų nekartoju, forumo neteršiu.

Autorius:  ukw [ Vas 01 2016, 12:06 ]
Pranešimo tema:  Re: Vėl apie termostatus...

Ir vėl tu įrodinėji savo tiesas. Sėkmės.

Autorius:  Dominykas [ Vas 01 2016, 12:22 ]
Pranešimo tema:  Re: Vėl apie termostatus...

Skapai, gauni riebu riebu pliusa. Norejau parasyt kaip termostatas veikia ir ziu zodis zodin praktiskai. Mldc.

Autorius:  odb [ Vas 01 2016, 13:32 ]
Pranešimo tema:  Re: Vėl apie termostatus...

Skapas rašė:
Termostatas nėra kaip elektros jungiklis - jis pradeda atsidarinėti jau žemesnėje temperatūroje ir ties 83 jis yra pilnai atsivėręs, kita vertus, ar esi įsitikinęs, kad daviklis rodos tikrai tiesą - keliais laipsniais gali ir jis grybauti. Apatinę šlangą geriau žiūrėk kai ties ~60 būna - dar nepradėjęs atsiverinėti termostatas. Antra - niekada termostatas nėra aklinai užsidaręs. Trečia, temrodinamiškai (bent jau teoriškai) yra efektyviau, jei variklio aušinimo skysčio temperatūra yra žemesnė (Carnot ciklas ir pan), tiesa, čia turimas omenyje maksimalus galimas n.k., neatsižvelgiant į trintį ir pan...

manau, kad tos nurodytos "iki 10 padalos" reiškia, kad karštą vasaros dieną su įjungtu A/C pilnai pakrauta mašina tampant priekabą variklis rodys tas 10 padalų ir temperatūra bus kokie 105 oC

p.s. maniškio Renault 1.5dCi variklio darbinė temperatūra irgi ~80 yra, todėl manau kad viskas su termostatu yra gerai


Ačiū, Skapas, viskas žymiai aiškiau.
Pažiūrėsiu, kaip ten prie 60C.

Autorius:  odb [ Vas 01 2016, 13:35 ]
Pranešimo tema:  Re: Vėl apie termostatus...

ukw rašė:
Ir vėl tu įrodinėji savo tiesas. Sėkmės.

Ačiū.
Na, ir tu nekosėk :lol: .

Autorius:  Gerasdviratis [ Vas 02 2016, 12:46 ]
Pranešimo tema:  Re: Vėl apie termostatus...

Pasiimk puoda termometra ir virk termostata puode , pamatysi kaip jis atsidaro.

Autorius:  Phantom- [ Vas 02 2016, 14:09 ]
Pranešimo tema:  Re: Vėl apie termostatus...

tadas1991 rašė:
Dažniausiai nuo radioaktyvaus antifryzo taip būna, kur iš apatinės lentynos, gaminamas iš radioaktyvių atliekų ir kainuoja pigiau už vandenį.
Tepalo gi nepilat M8V iš lukoilo, tai kodėl patį šūdiniausią antfrizą pilas žmonės, aš nesuprantu...

Gal galėtum įvardinti konkrečiai, kurie antifryzai yra geri, o kurių reikėtų vengti? Nes kažkaip visi sako geras/blogas, o pavadinimu nemini :)

Puslapis 78 Visos datos yra Array Etc/GMT-2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/