WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas
http://www.citrina.lt/phpBB3/

Automobilio el. prietaisų galia
http://www.citrina.lt/phpBB3/viewtopic.php?f=23&t=13654
Puslapis 11

Autorius:  Abuolys [ Gru 29 2007, 21:49 ]
Pranešimo tema:  Automobilio el. prietaisų galia

Sveiki! Kitoje temoje iškilo kolegų ir mano ginčas, ar gali automobilio generatorius aptarnauti visus įjungtus prietaisus ir dar pakrauti akumuliatorių. Nutariau išmatuoti el. įrenginių imamą galią su prietaisu. Savo multimetru pasitikiu, kitaip seniai jau būčiau išlėkęs iš darbo. Matavimai atlikti neveikiant varikliui. Matuoti tik dažnai naudojami prietaisai šiuo metų laiku. Degimo-įpurškimo sistemos galia išminusuota veikiant kitiems prietaisams. Matavimų paklaidos galimos dėl nuolatinės įpurškimo sistemos galios kitimo (išminusuota 2,6A) ir akumuliatoriaus įtampos kritimų.

1.Gabaritai + Trumpos šviesos + Ilgos šviesos - 19,35A (232,20W)
2.Galinio stiklo šildymas - 15,30A (183,60W)
3.Salono ventiliatorius (3 padėtis) - 12,59A (151,08W)
4.Valytuvai - 5,40A (64,80W)
5.CD - 6,00A (72,00W)
6.Degimo-įpurškimo sistema(max) - 8,60A (103,20W)
7.Stop signalai - 3,50A (42,00W)

Viso: - 70,74A (848,88W)

Gaila negalėjau pamatuoti šildomų sėdynių, nes mano "Ksiuša" jų neturi. Na bet tai nėra būtinas įrengimas važiuojant. Kitų rečiau naudojamų prietaisų irgi nematavau. Starteriui matuoti neturiu prietaiso. Ventiliatorių įsijungimo nelaukiau, labai šalta.

Generatorius - Mitsubishi CL9 K607 92A
Išvada: su pagrindiniais prietaisais galima drąsiai važinėti. Kas kita stovėti kamščiuose, sukti kas 15 min. starterį ar naudoti "šimtines" lemputes kartu su halogenais. Manau, kad ginčas išsisprendė ne visai mano naudai, bet tokia tiesa.

Autorius:  Haris [ Gru 29 2007, 22:41 ]
Pranešimo tema: 

+sildomi veidrodeliai
+sildomi purkstukai
+sildomos sedynes
ir genero galia prie ribos, o jei dar audio stiprintuvas su subu...

Daug kas ziema skundziasi, kad mieste vazinejant mazais atstumais seda akumai.
Taip ir turi buti, nes jie nespeja pasikrauti iki normos. Senojo SSSR literaturoje buvo rasyta, kad motoro uzvedimas akumui "kainuoja" apie 20-40 km vaziavimo.

Autorius:  Kosmoz [ Gru 29 2007, 22:50 ]
Pranešimo tema: 

sildomi veidrodziai kartu su stiklu isijungia.
nezinau kaip jus, bet as vos tik nutirpines galini stikla atjungiu lango sildyma.
Su ijungtom ilgom sviesom ilga kelia pavaziuosi nebent 3 valanda ryto.
paciukas ant max irgi visalaik nesisuka.
Ilgesni laika generatorius labiau apkraunamas nebent esant galingai audio sistemai.

Dar galima prisigalvoti tokiu elektros naudojimo budu, kaip kad i prikurke pajungtas pakrovejas ar laptopas.

Autorius:  Evil [ Gru 29 2007, 23:13 ]
Pranešimo tema: 

Ta sovietine literatura kazkur biski su realia situacija prasilenkia. Esu viena ziema isvazinejes po 2km iki darbo ir 2km is darbo atstumais su ijungtom sviesom - akumo tikrai uzteko, nors jis pagyvenes ir 45Ah talpos (1.6 benziniam varikliui). Tik uzsitesus ziemai profilaktiskai parsinesiau ir pilnai ikroviau, kad kur nors per salcius ilgai bruzinant starteri nelikciau ant ledo.

Cia man rodos labai svarbu kiek starteri laikai ijungta - ar is puses abaroto vedasi ar reikia pasukt. Jei automobilis gerai vedasi ir per didziausius salcius, uztenka ir keliu km kad atsistatytu, jei ne tai gal ir tuos 20-40km pravaziuot reik.

Autorius:  Abuolys [ Gru 30 2007, 00:20 ]
Pranešimo tema: 

m_m rašė:
Papasakok kaip matavai, nes biskiuka skaiciai nesueina.
Skaičiai ir nesueis. Skaičiuodamas galią, dauginau iš 12 nors junginėjant prietaisus įtampa keitėsi (12,2-12,6). Durniausia su įjungtu degimu. Siurblys junginėjasi, relės klapsi, amperažas šokinėja. A jei radai matematinių klaidų tai pataisyk. Aplamai matavau ir atskirai trumpas šviesas+gabaritus, ir ventiliatoriaus 2 padėtis, ir gabaritus, ir valytuvų 2 padėtis, bet nebenorėjau temos iki begalybės rašyti. A matavau taip pat, kaip ir parazitinę srovę matuodamas.

Autorius:  m_m [ Gru 30 2007, 11:16 ]
Pranešimo tema: 

Tai ir klausiu kaip matavai? su shuntu i grandine?

Ir itampa pas tave generatorius duoda tik 12,XX V? :shock:

Autorius:  Haris [ Gru 30 2007, 11:26 ]
Pranešimo tema: 

Evil'ai,
neprasilenkia su jokia realia situacija...
Paskaiciuok, kiek reikia aumo galios variklio uzvedimui ir kiek laiko generas tures ja atstatineti...
beja, pats, vistik, neseisi krauti... :lol:
o vaziuojant tuos 2-5 km, masina nespeja normaliai isilti, tad ir peciuko ventiliatorius max padetyje, ir stiklo sildymas su visais papildomais sildymais ijungtas, ir sedyniu sildymas ijungtas ir t.t.
Vazinejant tokiais atstumais akumas tiesiog sodinamas, nes jo generatorius nespeja pakrauti iki normos per toki trumpa laika

Autorius:  Haris [ Gru 30 2007, 11:28 ]
Pranešimo tema: 

m_m rašė:
Ir itampa pas tave generatorius duoda tik 12,XX V? :shock:

O prie ko cia generatorius?
Masina taigi neuzvesta, jei ka!

Autorius:  Abuolys [ Gru 30 2007, 11:30 ]
Pranešimo tema: 

m_m rašė:
Tai ir klausiu kaip matavai? su shuntu i grandine?

Ir itampa pas tave generatorius duoda tik 12,XX V? :shock:
Nu aš manau, kai variklis nedirba atliekant matavimus, tai ir generatorius nieko neveikia. Ir nereikia jokio šunto, kai pas mane ampermetras neša 20 A.

Autorius:  Edma [ Gru 30 2007, 18:54 ]
Pranešimo tema: 

m_m rašė:
Tai dabar idomumo delei uzvesk ir permatuok. Nes kaip suprantu kalba eina apie generatoriaus duodama srove, ir apie aprovos galia.
Beje kaip tu isigudrinai pamatuoti uzdegimo sistemos naudojama galia, neuzkures masinos?
Nu tu duodi....Nutrauki degimo laida ,ir nuosekliai jungi ampermetra...

Autorius:  DasI [ Gru 30 2007, 20:11 ]
Pranešimo tema: 

O nebutu papraschiau viska matuoti ant saugikliu? Ten gi atskiras saugiklis vos ne kiekvienam prietaisui, be to dar pagal saugikly gali matyti kokios eiles sroves reiktu tiketis.

Autorius:  kestukas [ Gru 31 2007, 09:40 ]
Pranešimo tema: 

Paprasčiausia būtų viską pamatuoti su nuolatinės srovės matavimo replėmis, tiesa jų matavimo tikslumas, kai skalė 400A, tėra tik 3%, bet manyčiau, kad to turėtų užtekti - http://www.evita.lt/det-632-sroves-mata ... s2101.html .
Matuojant dviem tokiais prietaisais, galima išsiaiškinti, kas gi vyksta tuo pat metu keliose grandinėse: tarp generatoriaus ir akumuliatoriaus, tarp akumuliatoriaus ir automobilio el. įrangos.
Atliekant analizę, dar reikėtų žinoti, kad akumuliatoriaus įkrovimo koeficientas yra 1,1 - 1,3 (traukos akumuliatoriuose su privestiniu elektrolito maišymu pasiekiamas 1,05), kas reiškia, kad norint vėliau iš akumuliatoriaus paimti tam tikrą srovę per tam tikrą laikotarpį, jam teks "sušerti" nuo 1,1 iki 1,3 karto didesnę srovę per tokį patį periodą. Todėl Abuolio gauta srovė turi būti koreguojama į tą, kurią turi atiduoti generatorius 70,74A x 1,2 = 84,89A. Tokiu būdu iš "suryjamos" srovės gauname srovę, kuri turės būti "sušeriama" akumuliatoriui atstatyti.
Starterio srovę teko matuoti ne kartą. Ji paprastai dyzeliniuose BX'uose, XM'uose ir Passat'uose būna nuo 180 iki 420A. Benzininiuose labai nežymiai mažesnė - 170 - 360A. Didžiausios reikšmės gautos žiemą, kai jau nemažai kaimynų užsiveda prastai arba iš viso neužsiveda. Populiariausia srovė daugumoje atvejų - 240 - 280A.
Radiatorių ventiliatoriai XM TD 12 starto metu akimirksniui netgi viršija saugiklių nominalą 50A, bet kadangi automobiliniai saugikliai yra lėtaeigiai, jie net "nesureaguoja", juolab, kad srovė iškart nukrinta iki 25 - 30A kiekvienam ventiliatoriui (XM jų stovi po 2). Beje, paprastai, kuo senesnis radiatoriaus ventiliatorius, tuo didesnės srovės jam prireikia (manau, kad dėl padilusių guolių, patekusių dulkių, purvo ir pan.).

Autorius:  Abuolys [ Gru 31 2007, 20:52 ]
Pranešimo tema: 

m_m rašė:
Tai dabar idomumo delei uzvesk ir permatuok. Nes kaip suprantu kalba eina apie generatoriaus duodama srove, ir apie aprovos galia.
Beje kaip tu isigudrinai pamatuoti uzdegimo sistemos naudojama galia, neuzkures masinos?
Tema buvo apie el. prietaisų naudojamą galią. Apie generatoriaus atiduodamą galią bus nauja tema. Dabar visiems laimingų Naujų!
:egle: :santa: :egle:

Puslapis 11 Visos datos yra Array Etc/GMT-2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/