WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas
http://www.citrina.lt/phpBB3/

Ratu geometrija
http://www.citrina.lt/phpBB3/viewtopic.php?f=23&t=15626
Puslapis 11

Autorius:  limedo [ Bir 19 2008, 21:17 ]
Pranešimo tema:  Ratu geometrija

Sveiki, turiu beda.
Trauke i kaire, gana jau net nemaloniai, nuvariau skubiai daryti suvedimo (pries ilga kelione), pasitaike Kemi, visi kiti pabijojo, nes mat "mašina kilnojasi".
Kemi pasirodė viskas ok, tik pakėlė mašiną ir man iškart pasakė, kad neduos garantijos jei nepakeisim salenbloku, nes aceit nuo ju yra laisvumas. Na jo, kiek užmačiau jie buvo išties sudilę, ok, sakau, keičiam (žadėjo su visais darbais, ratu geometrija iki 600Lt).
Išvažiuoju, grįžtu - 596Lt (keisti priek,gal sailenblokai+ratu geometrija). Na, nuskausmino, galvojau dabar tai į kelionę "pavargau koliotis" važiuosiu :appl: išvažiuoju, žiuriu - į kairę taip pat kaip traukė taip traukia, atrodo nieko net nedaryta. Kaip kažkas bildėjo taip bilsteli. O kai atėjo naktis, dar ir mirgsėti visi pradėjo, kad su ilgom važiuojų, galvojau kame šaknys - ogi mašinos priekis pakeltas aukščiau nei buvo...
Nu bl. Nei kur dėtis, jau kely...
Žodžiu, paskambinau jiems šiandien pasakiau kas kaip - "na, žinokit čia nėr jokių garantijų, nesireguliuoja Xantijoj išvirtimas", tik suvedima darė.
Kaip suprasti tatai ?
Kai paėmė 600Lt jokių problemų nebuvo, kai paaiškėjo kad nieks nepsikeitė ir aš skambinu tai - "na, čia žinote..." makaroninimai prasideda.
Gal kas susidūrėt ? Kaip ten su tais išvirtimais ir suvedimais ?
Ko man iš jų prašyti ir tikėtis.
Kas daro normaliausiai hidraulinėms ateity ? Koks skirtumas nuo kitų darant suvedimą? Ką jie ten darė, kad man mašina pakilo ? Aukščio korektorių lietė ?
Bent kokių mazgų mestelkit, jei galit, nes ryt reiks su jais pyktis 11val :)
Ačiū.

Autorius:  proffanas [ Bir 19 2008, 21:40 ]
Pranešimo tema:  Re: Q: Kaip ten su ta Xantios ratu geometrija?

Vadinasi, problema ne priekinių ratų suvedime; jį normaliai padaro netgi "Kemi"...
Išvirtimas priekyje reguliuojasi tik sailentais ir mašinos aukščiu (t.y. iš esmės nesireguliuoja, jei sailentai neišplyšę, šarnyras neišsinėręs, o aukštis normalus).

Priekinių šakių sailentai-taip; geometrijai turi didelę įtaką. Kokius sailentus, turinčius įtakos geometrijai, keitė gale-neįsivaizduoju; ten tėra tilto atraminės gumos, bet važiuoklės geometrijai įtakos jos beveik neturi. O va suėstas galinis tiltas (ar nevažinėjai su išvirtusiais /-\ ratais?) netgi labai turi.
Kurių velnių išvis lindo prie aukščio korektorių-neįsivaizduoju, bet aukščių "Kemi" tau tikrai nesutvarkys.

Nuomonė būtų standartinė tokiems atvejams: pasikolioti nuvažiuoti gali, bet naudos tas neduos anei jokios. Pirma susitvarkyk važiuoklę Citroligoninėj, o jau paskui važiuok darytis suvedimo. Ir gali spjauti į akinius bet kuriam, kuris aiškins, kad Xantijai priekinių ratų suvedimas daromas kitaip, nei bet kuriam golpui. Vienintelis skirtumas-jei mašina be antisinko, jį daryti reikia užvestu varikliu.

Autorius:  Rimvis [ Bir 20 2008, 09:10 ]
Pranešimo tema:  Re: Q: Kaip ten su ta Xantios ratu geometrija?

As saviskei suvedima dariau Siaures servise, tai pasts meistrelis sako negesink variklio, tegu buna uzvesta, nors antisinkas yra.

Autorius:  limedo [ Bir 20 2008, 09:39 ]
Pranešimo tema:  Re: Q: Kaip ten su ta Xantios ratu geometrija?

Ačiū!
tai jei pakelė priekį tas ir išvirtimas kitoks pasidarė, bet tai aš taip suprantu kad vienodai kitoks ? Ta prasme tas traukimo į kitą pusę neįtakoja ?
Kas dėl ratų... Kai pirkau, tas buvo prieš trejus metus, nuvažiavau i citroligoninę, pakeitė man šakę vienos pusės, guolius, nes buvo ta pati bėda kaip tu sakai, galas (/ \),
ar ta pati problema vėl gali kartotis ?
Pas Citroligonius sunku taip sau nuvažiuoti, kuo toliau tuo ten daugiau darbų ir "parankinių" kurie man iškadų smulkių yra pridarę ir savo techninio mokytumo tikrai neparodę.

Autorius:  deimantukas [ Bir 20 2008, 09:40 ]
Pranešimo tema:  Re: Q: Kaip ten su ta Xantios ratu geometrija?

Gal balkis lenktas ar kažkas,kas susiję su juo?

Autorius:  limedo [ Bir 20 2008, 20:59 ]
Pranešimo tema:  Re: Q: Kaip ten su ta Xantios ratu geometrija?

Na, paskambino man, kad viskas tvarkoj, visi parametrai ok, tai siule apkeisti ratus (prieki su galu).
Atvaziavau anksciau ir spejau sudalyvauti dar tame procese, tai auksti pareguliavom (pasirodo priekis buvo ne per aukstai, o galas per zemai pagal dokumentus), sukeite ratus (prieki su galu) na ir tadam, mano supratimu traukimo nebera. Mistika, as cia del ratu sukeitimo, o gal del aukscio sutvarkymo? :)
Velniai zin, o gal jie vistik ji padare tik dabar ta suvedima...

Autorius:  limedo [ Bir 25 2008, 08:49 ]
Pranešimo tema:  Re: Q: Kaip ten su ta Xantios ratu geometrija?

Slėgi tikrinau, ir prieš veždamas į servisą ir po serviso.
Blyn, kažko vėl man traukia. nesuprantu. Toks vaizdas kad į tą pusę net vairą lengviau atmetą (išcentrinė jėga, susukus vairą ir leidžiant jam laisvai "atsisukti").
Kame šaknys...

Autorius:  proffanas [ Bir 25 2008, 10:40 ]
Pranešimo tema:  Re: Q: Kaip ten su ta Xantios ratu geometrija?

Ne sykį susidūriau su tokiais cirkais (tiek XMuose, tiek Xantijose), kai, pakankamai ilgai pavažinėjus su klišais galiniais ratais, ašinis galinės svirties varžtas (-ai) tilte išgriauždavo elipsinę skylę (-es), ir joje laisvai plaukiodavo, taip keisdamas (-i) galinės ašies geometriją; ir kaskart nenuspėjamai; priklausomai tiek nuo mašinos aukščio, tiek nuo galo apkrovimo. Charakteringa, kad tada (išdilus tik vienoje pusėje) kažkurion pusėn į staigų posūkį dideliu greičiu mašina įeina pastebimai noriau, nei kiton pusėn. Kai išdilimas (elipsės) abipusis, galinės važiuoklės elgesys tampa išvis nebenuspėjamas.
Remontas tokiu atveju-arba keisti tiltą (brangu, ir labai), statyti įvores (bemaž niekas to nedaro) arba užvirinti varžtų skyles ir gręžti iš naujo (itin sunku tiksliai pagauti buvusį varžto centrą, o ir virintas metalas tampa gerokai silpnesnis už buvusįjį, t.y. linkęs vėl išdilti).
Jei problema būtent tame, pasirinkimas nepavydėtinas.
Bet kai žmonėms aiškini, kad geriau nevažinėti išklišusiais ratais, ir kad svirčių (šakių) guolius reikia keisti laiku, ir kad nereikia pirkti mašinų su klišais galiniais ratais, sugebančių tai išgirsti tebūna vienetai :) .

Bet problema, visgi, gali būti ir paprasčiausiai padangose... Ne toks jau retas atvejis, kad su vienomis šonan traukia, su kitomis-anaiptol. Pabandyk visas jas trumpam pripūsti iki ~3,2bar, ir pravažiuok kelis km, stebėdamas, ar yra pokyčių.

Autorius:  limedo [ Spa 02 2008, 08:22 ]
Pranešimo tema:  Re: Q: Kaip ten su ta Xantios ratu geometrija?

Beje, del to pasislinkimo, pagalvojau tep. O ar butu ta beda jei nuvaziavus i servisa del nepadaryto ratu suvedimo jie pamato nepakitusius duomenis, suvedimas ok ?
Juk turetu but nusimuse nustatymai jei laisvumas yra ?

Autorius:  proffanas [ Lap 13 2008, 06:41 ]
Pranešimo tema:  Re: Q: Kaip ten su ta Xantios ratu geometrija?

Nebūtinai. Šonan juk gali nešti ir dėl netinkamo išvirtimo, o ne vien suvedimo.
O išvirtimas- nei priekinių, nei galinių ratų- nereguliuojamas paprastomis priemonėmis.

Autorius:  Pole [ Lap 13 2008, 13:36 ]
Pranešimo tema:  Re: Ratu geometrija

Nu palaukit žmonės, aš čia kažko nepagaunu. Jei darė suvedimą ant stendo, tai turėtų matytis ir ratų suvedimas ir išvirtimas. Pasižiūri pagal katalogus į leistinus nukrypimus ir tada sprendi. Jei suvedimas lievas tai sukioji traukas, jei išvirtimas - nu tada bėda :roll:
O suvedimą Vilniuje rekomenduoja darytis čia (7 postas): viewtopic.php?f=5&t=1686

Autorius:  proffanas [ Lap 13 2008, 19:17 ]
Pranešimo tema:  Re: Ratu geometrija

Pole rašė:
Jei darė suvedimą ant stendo

Jei :!:
Yra papigiajskų kontorų, kurių įranga teleidžia patikrinti suvedimą, o išvirtimo-ne. Tikrintas šiuo atveju išvirtimas, ar ne- nėr žinių.
Panašoka istorija buvo viewtopic.php?f=21&t=16534

Autorius:  rakas [ Lap 13 2008, 19:17 ]
Pranešimo tema:  Re: Ratu geometrija

kas liecia Kemi tai kazkada buvau ant ju uzsiroves,tupciojo tupciojo vos ne viska keisti reikia pagal juos,spjoviau nuvariau y mehari ir padare suvedima be jokiu problemu!

Autorius:  proffanas [ Rgp 15 2009, 16:19 ]
Pranešimo tema:  Re: Q: Kaip ten su ta Xantios ratu geometrija?

GINTASZ rašė:
man paciam dare suvedima ir net nereikia variklio uzvesto laikyt
Nugi tikri durniai :) tie Citroen inžinieriai; jie kažkodėl visuose manualuose reikalauja daryti suvedimą užvestu varikliu. :roll:

Autorius:  Abuolys [ Rgp 15 2009, 19:41 ]
Pranešimo tema:  Re: Ratu geometrija

Nu gal ne durniai. Hidrocitro tiksliausias kėbulo aukštis nuo žemės yra tik su veikiančiu varikliu. Beje suvedimą gali pasidaryti ir namie. Tam reikia tik slankmačio, medinės (metalinės) lystelės ir truputį lipnios juostos. Dar galima apsieiti su valu, vienu degtuku ir keturiais žvejybiniais kabliukais (vietoj lazerio). :)

Puslapis 11 Visos datos yra Array Etc/GMT-2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/