WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas
http://www.citrina.lt/phpBB3/

Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?
http://www.citrina.lt/phpBB3/viewtopic.php?f=23&t=18266
Puslapis 12

Autorius:  Benasaudio [ Bal 11 2009, 10:35 ]
Pranešimo tema:  Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?

Besidomėdamas dyzeliniais varikliais, forume radau labai teisingą pastabą:
"Naudinga žinoti,kad 1400kg sveriantis automobilis su Cx0,30 judėdamas tolygiu 100km/h greičiu naudoja tik ~16AJ variklio galios."
Kas labai susišaukė atmintyje su ~1980m tokio Steve Marko darytais eksperimentais: (Atsiprašau dėl anglų kalbos- tingėjau išversti :oops:
................................................................................................
The idea was simple and elegant at the same time.
I found my first experiments very encouraging.
I took a 20 hp 4 stroke gasoline engine coupled to a 48 volt generator
coupled to two banks of storage batteries coupled to a 48 volt aircraft
starter motor connected to the transmission of a ford Fairmont
automobile.
The Ford worked well.
It did not have blazing acceleration but was definitely adequate.
You could drive it around town all day and on the highway at 60 MPH it
would burn 1 gallon of fuel for every 50 miles you traveled.
That is very good for a 3800 Lb. Ford at 60 MPH which on it's best day
would have only achieved about 18 mpg.
I had proven my idea would work so I set out to refine it.
I needed a more efficient primover and I needed a more efficient electrical
conversion system.
I found a wonderful 2-stroke gasoline engine that would put out 25 hp on
one gallon for 3.5 hours.
I then coupled that engine to 4- twelve volt automotive alternators run in
series into 4-12 volt banks of batteries.
Now I had a super efficient gasoline engine with a very efficient electric
energy conversion system.
The car now accelerated very well using the extra power stored in the
battery banks and cruised at 65 MPH using 18 HP and leaving an extra 5
to 7 HP output from the 25 hp Gasoline engine to keep the batteries
charged up to capacity for acceleration when necessary.
I added a governor to control the gasoline engine to throttle back when
necessary and save fuel.
You could drive it over town and high way all day.
It worked wonderfully and achieved 320 MPG when driven on a trip from
Los Angeles to Las Vegas Nevada, a distance of several hundred miles.
The car was a great success publicly and I invited Chrysler, Ford and
General Moters to come to see the car.
They all sent representatives to see the vehicle, but I was surprised
because they did not seem very impressed at all.
I thought I had discovered the solution to the energy crises and they
didn't even want to study the car I built.
They were polite and they all asked me if I wanted to work for their
companies but none of them were excited at all.
I couldn't understand why until I met a very impressive fellow.............

Autorius:  Benasaudio [ Bal 11 2009, 11:07 ]
Pranešimo tema:  Re: Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?

Kas tingės skaityti:
Imame ~20Aj, sakysim, "Hondos" pramoninį varikliuką, pritaisome ant jo 4 ar 8vnt. 12V generatorių, kuriuos sujungiam su tokiu pat skaičiumi , pvz. 100 Ah akumuliatorių. Sujungę nuosekliai, turim 48V ar 96V laaabai didelės impulsinės galios elektros šaltinį. (kurio didžiulis pliusas- savireguliacija, priklausomai nuo apkrovos)
Visą tą gėrį sudedam, išmetę variklį, gr. dėžę, kuro baką ir kt., į pvz. Jaguarą XJ12 (Čia labiau prie širdies gal visiems į EAVASION ar XM :)
Prie kardano jungiam tiesiai pvz. tokį varikliuką: http://cgi.ebay.com/150HP-DC-ELECTRIC-M ... 2|294%3A50
Nedalyvaujant draguose, galima dėti ir panašų:
http://cgi.ebay.com/97V-29-HP-DC-ELECTR ... 2|294%3A50
...
Toliau-technikos reikalas- važiuojant geru keliu 80-tais metais tilpo į 4,7...0,8 l/100km.

Kaip ir visuose forumuose, tikiuosi laabai karštos diskusijos ir minimalaus užpakalių pakrutinimo, kad ką nors pabandyti :wink:
Nors, labai džiaugčiausi klydęs... :labas:

Autorius:  Evil [ Bal 11 2009, 11:22 ]
Pranešimo tema:  Re: Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?

Na jei det normalu elektros motora, normalius akumuliatorius, normalius generatorius ir benzinini varikli jiem sukti ne nuo senos zoliapjoves prireiktu turbut 20k$ jei ne daugiau, neskaitant dveju metu praleistu garaze po darbo, isgerto alaus ir kitu sanaudu. Gal tuomet biski pasitaupyt dar labiau, na iki varganu 50k$ ir iskart uzsisakyti Tesla model S?

Autorius:  proffanas [ Bal 11 2009, 12:52 ]
Pranešimo tema:  Re: Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?

Temos pradžioje "užvedimui" įmesta mano citata iš viewtopic.php?f=17&t=9407 , bet aš anaiptol neturėjau omenyje kapitalinio automobilio perdarymo :) . Čia aprašytos transporto priemonės atveju, paprasčiau būtų sukurti naują automobilį, nei perdaryti seną. Galima, aišku, ir salono apšildymo pečiuką statyti elektrinį, ir netgi stabdžiams elektrinį siurbliuką, bet tiejie minėtieji ~16AJ, reikalingi kreiserinio greičio palaikymui, daugsyk pigiau ir paprasčiau gaunami http://www.popmech.ru/article/3649-gibr ... ire-chasa/ . Pilnas automobilio perdarymas į elektromobilį pernelyg sudėtingas ir brangus, o toks monas kaip paskutinėje nuorodoje galimas bemaž kiekvienam. Kaip alternatyva, veiksianti daugiau mieste nei užmiestyje, yra ir http://www.membrana.ru/print.html?1094492700 .

Autorius:  Ori0n [ Bal 11 2009, 18:18 ]
Pranešimo tema:  Re: Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?

http://klaipeda.diena.lt/naujienos/svie ... riu-137881
http://www.youtube.com/watch?v=Yckz5jZdb08

tereikia generatoriaus ir variklio komplekto. Manot studentai išleido 30-50 tūkstančių? į tokią sumą įmanoma ir su generatorium sutilpt.

Autorius:  proffanas [ Bal 11 2009, 18:27 ]
Pranešimo tema:  Re: Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?

Ori0n rašė:
Manot studentai išleido 30-50 tūkstančių?
Nemanom; nes studentai išleido vos 20 gabalų :D .
viewtopic.php?f=23&t=10109&p=186740#p186740
Kai babkės greičiausiai ne savos, ir statomas grynai eksperimentas, tai bepigu, bet kasdieniam vartojimui tokie perdarymai vis dar žvėriška prabanga.

Autorius:  Ori0n [ Bal 11 2009, 18:52 ]
Pranešimo tema:  Re: Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?

Noriu parodyt, kad viskas įmanoma, reikia tik noro, užsidegimo ir palaikymo žinoma ;]

čia diskusijos apie matyto triračio ir espace vystimą
http://forum.elektronika.lt/viewtopic.p ... sc&start=0

Autorius:  Evil [ Bal 11 2009, 20:33 ]
Pranešimo tema:  Re: Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?

na uz 20000Lt galima susipilti 6000Ltr benzino ar saliarkos ir nuvaziuot 60-120kkm nesukant sau galvos. Jei ivertinti kiek kainuoja keliu zmoniu keleriu metu darbas, diskomfortas (del max greicio, galios, uzimtos bagazines ir t.t.), bei tai kad elektra irgi kainuoja o akumus reikia periodiskai keist, tai toks projektas niekaip nepateisina zodzio "taupyti". Tai galima daryti nebent is idejos (apie svaresne gamta ir pan. ekologinius marazmus), bet tikrai ne del to, kad kazka sutaupyt. Taupyt butu galima persedant is v6 XM'u i 1.5D ar 1.1 LPG Saxo arba dar geriau - ant dviracio. Bent jau is ekonomines puses tai taupymas pasijus :) Kol elektra varomi automobiliai nebus masiskai gaminami is unifikuotu daliu, tol apie ju ekonomine nauda kalbet nera prasmes.

Autorius:  Lyncas [ Bal 11 2009, 20:45 ]
Pranešimo tema:  Re: Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?

Gal jus manot kad derinio variklis + generatorius + el. variklis naudingumo koeficientas bus geresnis negu vien variklio? Tai apie koki taupyma tada aplamai galima kalbeti?

Autorius:  Karolisxm [ Bal 11 2009, 21:07 ]
Pranešimo tema:  Re: Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?

Gerai ten uzsienieciams. Ten tu generatoriu ir varikliu kiekvienas ukininkas turi. Ir pasiula didesne ir kainos mazesnes nei pas mus.

Idomu kiek tas prietaisas kainuoja, kuris leidzia 380v el varikli akumais maitint :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=sbiVlXesvDw

Autorius:  proffanas [ Bal 12 2009, 09:20 ]
Pranešimo tema:  Re: Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?

Lyncas rašė:
Gal jus manot kad derinio variklis + generatorius + el. variklis naudingumo koeficientas bus geresnis negu vien variklio? Tai apie koki taupyma tada aplamai galima kalbeti?
Tai mintis čia tokia, kad užmiestyje visiškai nereikalingi tie šimtai arklių po kapotu, nes kreiserinio greičio palaikymui panaudojama vos maža dalis jų. Amerikonai tam išvis atjungia pusę variklio; pagrindiniai autogamintojai didina pavarų kiekį dėžėse, kad važiuoti mažesnėmis apsukomis (kas daugumoje atvejų automatiškai reiškia mažesnes sąnaudas); dar kiti prisitaiso elektrinius pagalbinius varikliukus, kurių galios užtenka palaikyti pastoviam greičiui.
Esmė ta, kad važiuojant su V12 ir naudojant iš jo tik tuos 15-20AJ, variklio sąnaudos visvien bus žvėriškos vien jau dėl cilindrų kubatūros ir optimaliam degimui reikalingo kuro kiekio. Panaudojus kažką ala hibridą su mažu kad ir benzininiu varikliuku ir pilnai išnaudojant jo galią, bei generatoriumi, ir ratus sukančiais el.varikliais, važiuojant tuo pačiu greičiu sąnaudas galima sumažinti keleriopai, palyginus ne tik su V12, bet ir su paprastu keturcilindriu dvilitriu. Bet tokiu atveju laukiančių perdarymų kiekis toks, kad lengviau susikonstruoti tokią mašiną nuo nulio, nei perdarinėti esamą. Ir ji niekada neatsipirks; ypač, jei pagrindiniai atstumai sukami mieste.

Autorius:  limedo [ Bal 12 2009, 14:00 ]
Pranešimo tema:  Re: Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?

Idomu butu ta hibridine toyota pabandyti, berods PRIUS ?
Gal kas esat vaziave ? Kokios realiai sanaudos ir pojutis vaziuojant, kaip ten tie varikliai "gudrauja" kada benzinu kada elektra.

Autorius:  proffanas [ Bal 12 2009, 17:31 ]
Pranešimo tema:  Re: Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?

kestukas prieš porą metų su priusu važinėjo (gal ir dabar tebevažinėja); jei domina, susirask jį forume ir užklausk AP.
Tos oficialiai Priuso deklaruojamos "mažutės" sąnaudos palei 6/100 galėjo sužavėti nebent paikus amerikiečius, įpratusius supilti porą kibirų benzo šimtui kilų. O privalumus, jei jų yra, iš tikrųjų gali papasakoti tik su minima mašinėle patys važinėję.

Autorius:  Benasaudio [ Bal 12 2009, 18:47 ]
Pranešimo tema:  Re: Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?

:gele2: Su Margučių Šventėm visus, kurie prie kompo tokiu metu !
Kaip matau, ledai po truputį pajudėjo: įpilsim dar, kas nori pigiau taupyti, plazmos į benziną:
http://www.youtube.com/watch?v=I3kueRyzvlY
Na, o jeigu patentą nupirkti brangu, galima susivirinti GEET`ą ( deja, tik į pirmą "Golfą" su karbu) :
http://video.google.com/videoplay?docid ... 1428116315
- bent iki trečdalio pažiūrėjus jau galima suprasti, apie ką eina kalba.

Autorius:  proffanas [ Bal 12 2009, 19:15 ]
Pranešimo tema:  Re: Kardinalūs būdai taupyti- gal kas bandė ?

GEET veikia ne vien su karbais, o ir turbūt dar daug kas iš galimo pasiūlymų meniu jau senokai aptarti kad ir viewtopic.php?f=23&t=10109 . Temų apie sąnaudas pas mumim forume ne viena; šnekam juk ne vien apie hidraulikas... :roll:
Visa eilė "variantų" yra aptarta ir viewtopic.php?f=15&t=14863 :)

Puslapis 12 Visos datos yra Array Etc/GMT-2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/