DerBio rašė:
Ka manote pries keiciant tepalus ar verta kokias priemones naudot? Kad isvalytu varikli.. Ka apie tai manote? Ar gal kas naudoje esat? Kaip efektas?
Taigis, keleta sakinuku apie nuosedas (tersalus) variklyje bei ju pasalinimo budus.
Kas yra nuosedos? Tai, suodziai, labai smulkus milteliai, kurie yra nepilno sudegimo produktas. Jie patenka i karteri su ismetamosiomis dujomis, patenkanciomis pro stumoklio ziedus.
Aukstos ir zemos temperaturos. Auksta temp ir oras sukelia alyvos oksidacija, kurios metu alyva tirsteja, del ko kyla variklio darbine temperatura. Be to i alyva patenka ivairus degimo produktai. auksta variklio detaliu temperatura sudaro palankias salygas tarpusavyje saeikauti alyvoje esantiems ivairiems oksidacijos produktams. Tos saveikos metu susidaro lakai, devos, priedegos, kurios labiausiai seda ant stipriai ikaistanciu detaliu (stumokliai ir t.t.) pavirsiu.
Rugstys. Degalams degant, kai kurie degimo produktai reaguoja su dregme ir sudaro stiprias rugstis, tame tarpe sieros bei azoto. Rugstys veikia varikline alyva ir gali sumazinti jos plaunanciasias savybes ir net nusodinti as sunaikinti esancius joje priedus.
Ausinimo skystis. Antifrizas yra pagrindinis alyvos priesas. Jis dvejopai skatina nuosedu susidaryma. Pirma, jis iveda i alyva vandeni. Pasekme-anksciau minetos problemos. Antra, maisosi du nesuderinami skysciai-alyva ir antifrizas. Auksta temp. variklyje skatina alyvos ir antifrizo saveika, kurios pasekme yra nuosedos.
Dar daug kas priklauso nuo darbo salygu, mechaniniu sutrikimu, nepakankamos variklio prieziuros, del kuriu reiketu varikli plauti su tam tikrais priedais, kuriu sudetyje nebutu mineralinio spirito, o vietoj jo etileno glikolio monobutilo eteris, kuris tirpdo anksciau minetas nuosedas ir nekenkia guminiams rieboksliams.
Gal ir daug parasyta, bet manau, kad bus aiskiau plauti varikli ar ne. jei reiks info apie ploviklius, kreipkites.
Sekmes keiciant alyva!