Tai va. Kažkurią beprasmišką naktį, brėkštant aušrai ir depresuojant atėjo noras kažką padaryt iš nieko, arba kitaip sakant iš pigių dalių ir metalo laužo, tai...
1. Į garažą iš Anykčių atkeliavo kažkoks 92trų ZX 1.9TD 66kw, su senu geru DHY varikliu. Žalias, todėl ir Varlius. Keturduris, deja.
Po kapotu esantis variklis yra reikalingas pirmai TA pravaryti ir mašiną užregistruoti ant manęs, nes dabar paskutinė TA iki 2013tų, ir aišku išregistruota mašina. O paskui jį trauksim lauk ir dėsim gal į BXą, vietoj to lavoninio nevažiuojančio 1.9D.
keturduris deja, nes tik toks turbodyzelis atsirado su tvarkingais popieriais. Nors mėgstu keturdurius aplamai, bet kieme du dviduriai donorai ir dar vienas jau pažertas dalimis, tai būtų ramiau daužyt šonus. Turi net elektrinius langus ir elektrinį liuką, žodžiu man dar ZXuose nesutikta prabanga. Ir daugiau nieko. Po kapotu betvarkė, stiklas trūkęs, kėbulas lengvai parūdijęs, bet ne baisiai.
Kainavo pigiau, nei antra pozicija. Kad numušti dar truputį kainą, atidavėm pardavėjui originalius R14 lietnykus, kurių ir taip turiu du komplektus, ir dar išpjoviau ir prie progos nuvežiau atidaviau katalizatorių
Stovi kieme dar du donorai - 1.4i dviduris Reflexas ir 1.9D antros laidos trantukas. Abu pamuštais priekiais, bet yra daug ką nuo jų nuimti.
2. Ačiū dėdei Saulynui - į skladuką atkeliavo pilnam komplekte dirbantis 2.0HDi 80kw RHZ variklis su kuro sistema, kolektoriais, turbinom ir laidynais. Laukia jo praėjimas elementarus profilaktinis. Tiesiog, kad važiuotų ir tvarkingai veiktų - visi ten salnykai, tarpinės, diržai, EGR nuėmimas, įsiurbimo valymas ir kitas chlamas. Dar galvoju, ar imt galvą profilaktiškai, tipo pakeist gumeles, pražiūrėt kompensatorius ir pritrint vožtuvus; ar, jei reikės, padaryt tą paskui. Dėsiu skardinį karterį nuo 1.9TD, turėtų užsimauti. Skriemulys bus koks nors kietas ir siauras, nes jam reikės sukti tik kokį nors visiškai nedidelį generatorių.
Reik dar surasti ir nupirkt kronšteinus 2.0HDi 66kw versijos, kad tiktų prisukt prie ZX pagalvių.
3. Mėtosi kažkokių 1.9TD dėžių pora, sueis. Smagratis bus kietas, pagal parenkamą sankabą, kad prisisuktų diskatorius. Nes alkūninio skaičiavimo dantys praktiškai pas visus vienodi, net ir benzinų tiktų. O su sankaba gali tekti pažaist, nes turėtų niutonų būti nemažai. Arba P307 2.0HDi 79kw pakaitinis komplektas su kietu smagračiu ir visa sankaba, bet kainuoja apie 200pinigų, arba bandyt kažką burt su ta pačia 1.9TD sankaba. Tipo bandyt dvigubint, ar labai nutekint smagratį, ar keraminį diską dėt. Nes tikėtis, kad originali 1.9TD sankaba laikys dvigubai kilovatų ir kažkiek daugiau niutonų, turbūt naivoka.
4. Pusašių yra nuo Furio 1.8i likęs komplektas, ilgasis tinka ir nuo BX, kažką subursim.
5. Stabdžiai ZXo originalūs tragiški, kaip bežiūrėtum, tai reikės kažką burt. Galinis tiltas būgninis jau nuimtas nafig ir parduotas, o į vietą keliaus exFurio su diskiniais stabdžiais. Vis geriau.
O priekin gal vietoj originalių 247 sutalpinsiu kaip nors 283, kadangi ratai bus R15, arba jei negausiu pigiai suportų, tai 266, nes tokių suportų mėtosi pora nuo 405. 283 šrotinių diskų keli komplektai mėtosi, arba su belekokiais kantais, arba kreivų. Nutekinsim ir bus su gerom kaladėm ledas. Cilindras pagrindinis bus nuo exFurio, nes jis yra ABSinės versijos, todėl didesnio skersmenio. Pūslę kažkokią didesnę reiks surast, jei aišku tilps.
6. Priekinė važiuoklė standartinė, kurią tiesiog sutvarkysim, o paskui gal atsiras kokie pigūs Koniai. Vairo kolonėlę stiprintuvinę išmesiu ir įdėsim iš Reflexo mechaninę, bus paprasčiau, smagiau ir daugiau vietos. Gale, kaip minėjau, exFurio tiltas, kuris jau gamykliškai pažemintas ir kietesniais torsionais, berods viduj ir stabylniką rasiu. Reikia jį perrinkt, tai dabar ardomas, kai ranka pakyla. Nupirktos jau tam tiltui naujos ATE kaladės, kaladžių montavimo dalys, SNR šakių guolių komplektukai, užsakytos stabdžių žarnelės vietoj sutrūkinėjusių, ir dar reiks porą vamzdukų pakeist variniais. Su suportais viskas ok (vienam nuorinimą pergręžt reiks, nulaužts..., tai tik nupirkau naujus rankinio trosus diskinei versijai). Tilto pagalvės bus naujos, kurias atimsiu iš sudaužyto donoro Reflex.
7. Paimti du ECU ir abiem nuimtas imobilaizeris (ačiū ukw garažui), patikrinti ant brolio 406tuko - kuriasi ir važiuoja su belekokiu raktu. Vienas bus standartinis, o kitam teks padaryti remap'ą. Taurius žadėjo su šitu pagelbėti, kai mašina jau važiuos. O iki važiavimo dar toli.
Kompą dėsim salone į bardačioką, tai žaidimo su laidais bus dar daugiau. Nes ir taip nemažai visko teks suburt. Spidometras ZXe trosinis, tai ne problema, bet ECU nori matyti greitį, tai va čia reiks bandyt sudėt tą kombinuotą perechodinio tipo reduktoriuką ir tikėtis, kad susikalbės. Temperatūriniam davikliui ZXo originalų daviklų kažkur įsuksim. Teks priburt variklio kompui signalą greičio.
Apsukas ir alkūniako padėtį kompui perduos originalus laidynas, o kaip tą reikalą perduot ir į skydelį, gal kažkaip sugalvosim, burdami tarpusavy laidynus.
Su aušinimu jokių problemų, nes šitas ZX vienas pirmųjų, pas kuriuos ventiliatoriai valdomi trijomis relėmis, o Xantijos yra paskutinės, pas kurias jie valdomi trijomis relėmis, tai tiesiog sujungt laidus. Bus aišku ir tūmbleris ventiliatoriams įjungt, interkūlerio aušinimui, tik reiks kažką sugalvot, gal kokį diodą, kad įjungus ventiliatorius rankiniu būdu nemėtytų kompas klaidų.
ZXe nėr sankabos daviklio, teks įburti. O gal veiks ir be jo. Programeriai sako, kad gali gazuotis, bet kai dėdei netyčia buvau po remonto pamiršęs prijungti, tai nesigazavo. Žiūrėsim. Dar ten visokios magijos teks panaudoti, bet viskas padaroma.
8. Reiks kažką sugalvot su kuro siurbliais bake. Patį siurbliuką Xantijos jau pasidariau restauruotą, bet reikia jam bliūdelį suburt, arba pabandyt sukišt į tą baką siaurą Xsaros bliūdelį, arba gali tekt burti kitą kuro baką...
9. Prieky reikės surasti vietos interkūleriui, nes reikėtų įpirdolinti kažkokį didelį. Geriausiai XMo, bet iš bėdos tik keliais cm siauresnis ir nuo Xantijos.
10. Aišku teks daug ką išmesti. Bet šiaip kadangi vienas kompas bus standartinis, tai tikiuosi, kad labai į lankas nenuvažiuos ir bus galima ir šiaip kur nuvažiuoti.
Programeriai ir dyzelistai sakė, kad gamyklinė turba šita pripučia tiek, kad maža nepasirodo, ir su tvarkingais purkštukais 130kw ne riba tam motorui, bet virš 110 jau darosi labai negraži kreivė ir stiprus turbo lagas. Siūlo, aišku, kintamos geometrijos turbo dėt, nuo 2.2-98 arba 2.0-100, bet ten ją ir suvaldyti reikia, ir daug vietos užima, ir daug kainuoja, tai ko gero nebus.
Tai va taip. Bus kokių iliustracijų kažkada, kai netingėsiu pafotkint

Dabar tai reikia surasti ledinių purkštukų komplektą kažkur, nes naujų ar restauravimo paslaugos šito bolido biudžetas neleidžia. Bėda, kad nauji tie purkštukai buvo prieš 11-18 metų (98-05 metais, kai gamino šiuos variklius), tai nebesimėto tie lediniai purkštukai, o važiuoja.
Na ir galinį tiltą pabaigt rinkt ir sudėt, nes tada bus galima paruošt ir gaut naujus TA ir registracijos popierius ir jaustis žmogumi.
Šiai dienai darbai nelabai vyksta, nes kišenės, po pusantro mėnesio neplanuotų atostogų per 12 valstybių, faniera neplėšo. Na, ir laiko tenka skirti daugiau kitiems užsistovėjusiems darbams, draugams ir santabarbaroms, negu geležiui.