tavo situacijoj BŪTINAS konsultantas.
reiktų patikrinti ;
1. Ridą, nuimk tą vairo apdangalą, pažiūrėk sėdynes, pedalų gumas, durų vyriai ar nekliba. Pažiūrėk, kiek suraižytas priekinis stiklas. Apskritai, salonas daug pasako apie ridą ir buvusio savininko pažiūrį į automobilį.
Gal yra likę tepalo, dantytojo diržo keitimo lipdukai. Jei ne - greičiausia rida "koreguota", nes servisai net Lietuvoje būtinai pažymi tepalo keitimą.
2. Kėbulas, reikia ieškoti bet kokių remonto po avarijos, dažymo, virinimo požymių - atkelti durų, stiklų gumas, apžiūrėti stiklus ir jų pagaminimo metus, durelių, sparnų tarpus. Būtina krumpliais "pabarškinti" slenksčius, ypač arčiau priekinių ratų. Tikėtina, kad jie jau bus stipriai parūdiję iš vidaus, jei dar ne kiauri - gerai, po pirkimo slenksčius, dureles, dugno uždaras ertmes galėsi išsipurkšti kokia antikorozine priemone ir jie daugiau nerūdys. Š investicija neabejotinai atsipirks, kai norėsi po daug metų parduoti auto, o be to bus žymiai malonesnė išvaizda be rūdžių.Patikrink, ar kėlimo ausys, kur įsistato domkratas dar nesulindę į slenksčius, gali pabandyti pakelti priekinę dešinę pusę. Jei testas sėkmingas - korozija patenkinama. Po pakelta mašina nebus sunku žvilgtelėti į vairo kolonėlę, dugną, granatų gumas.
3.Važiuoklė. Čia BŪTINA patikrinti galinį tiltą, ar nepažeisti ratų svirčių guoliai. Paspaudus galinę dalį pvz. atsisėdant į atidarytą bagažinę automobilis turi lengvai ir didele eiga, be jokių garsų iš tilto (automobilio apačios) "nusėsti", o nuėmus apkrovą - sugrįžti į pradinę padėtį. geriausia vienam apkrauti tiltą, o kitam palindus stebėti tilto darbą, gal pasigirs koks garsas.
Tilto remontas labai brangus - apie 1000 Lt., jis dažnai būna automobilio pardavimo priežastis.Tai ypač tikėtina, jei automobilis jau buvo registruotas Lietuvoje, o naujam savininkui mašina staiga "nebepatinka".
taip pat reikia pažiūrėti amortizatoriai ar neleidžia skysčio, ar nekliba priekiniam tilte kokie šarnyrai, šios markės auto dažnai genda priekinių amortizatorių atraminiai guoliai - sukiojant vairą girdėti traškesys. Ar vairo kolonele neleidžia skysčio. 4.Transmisija. Aš pirmiausio tikrinu, kaip važiuojant jungiasi antras bėgis - ar gerai veikia sinchronizatoriai, tuo pačiu galima padaryti išvadą ir apie automobilio ridą, kokioj pedalo aukščio vietoj "griebia" sankaba. Reikia pasižiūrėti granatų gumas, ar pačios granatos netraška.
5. šie varikliai yra patikimi, bet vis tiek būtų gerai aptikrinti turbiną - ar ortakiai iš vidaus nėra šlapi nuo tepalo. Vos vos "drėgni" gali būti. taip pat galima tikrinti turbiną važiuojant, nuo kokių 1800 aps/min turi jaustis traukos padidėjimas. Ar aušinimo skystyje nėra tepalo. Kokia radijatoriaus būklė. Nuspaudus "gazą" iki dugno turi eiti šiek tiek juodų dūmų, bet ne per daug.
6. Jei užvedimo raktas tik vienas, tai su imobilaizeriu jis kainuoja apie 250 Lt, pultelis dar apie 50 lt. Jei yra du, būtina išbandyti abu užvedant ne po vieną kartą, nes Citroen imobilaizeris užklausia raktą ne kiekvieną kartą. Patikrinti visų elektrinių prietaisų darbą. Oro pagalvių lemputė turi užgesti po kekių sekundžių, nors tai dar nebūtinai rodo, kad jos tvarkingos.
7. Ant žvyro iki galo nuspausti stabdžius. Ar suveikė ABS, jei jos nėra - ar tolygiai "suveikė" stabdžiai. Rankinis riedant nedideliu greičiu ant žvyro taip pat privalo blokuoti galinius ratus, kuo vienodžiau, tuo geriau. Kiek sudilę stabdžių diskai. Labai apytiksliai 100 tūks. km - apie pora mm, ar nestringa stabdžių stumokliukai - ar netraukia vairo.
Bandyti įsiklausyti į garsus važiuojant įvairias greičiais.
Svarbiausia nugalėti emocijas ir bandyti "iš šono" įvertinti automobilį.
Sėkmės !
|