Meff rašė:
Bet kuriuo artveju įdomu paskaityti Jūsų teiginius apie galo kilojimąsi. Pas mane stabtant jis nusėda
-Api tai jau buvo daug sykiu kalbeta! Bet, kadangi turiu dabar laiko, trumpai pakartosiu:
XM-o galiniai stabdziai veikia nuo galines pakabos, t.y., naudoja LHM-o slegi, kuri sukuria automobilio svoris spausdamas galines pakabos amortizatorius. Juos pripildo pagrindinis siurblys, pakeldamas auto iki nustatyto aukscio, tada aukscio korektorius uzsidaro, ir is sios uzdaros sistemos atskiru vamzdeliu per stabdziu krana slegis patenka i galinius stabdzius.
Ka tokia gudrybe duoda:
1. Rezerva. Nelikus slegio pagrindinej sistemoj, galiniai stabdziai islieka veikiantys, nes vekia nuo kito slego saltinio - pakabos!
2. Stabdymo jegos dozavima. Stabdant priekis labiau apsikrauna, galas - kyla,lengveja. Mazeja galo apkrovimas - mazeja slegis pakaboj ir stabdziu cilindruose - mazeja ir stabdymo jega. Taip isvengiama galiniu ratu blokavimo, uznesimo posukiuose, beveik ABS.
Siaip, visuose automob. buna galiniu stabdziu veikimo ribotuvas, bet dazniausiai mechaninis, ir veikia nekaip. Pas XM cia viskas puikiai!
Kuo tai pasireiskia:
Stabdant atsidares stabdziu kranas isleidzia dali LHM i ratu stabdziu cilindrus, todel jo kiekis galinej pakaboj sumazeja, ir auto galas siek tiek "pritupia".
Tas dar sumazina galo kilima stabdant. Atleidus stabdziu pedala, LHM is ratu stabdziu cilindru suteka i pagrindini baka griztamuoju vamzdeliu, o pakabos aukscio korektorius atstato sumazejusi pakabos lygi, ileisdamas nauja LHM porcija is pagr. sistemos. Tuo momentu jauciamas galo kilstelejimas.
Taigi, tiek nedidelis galo pritupimas stabdant, tie kilstelejimas atleidus stabdi, XM-e yra visiskai normalus dalykai, ir rupintis reikia tik jei kilimas/leidimasis buna labai dideli, ar vyksta visai savaime!
Oh, ir prirasiau as cia! Nu jei kur nusisnekejau, tikiuos forumo aksakalai pataisys! 