WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas

Jaukiausia palata visiems citroligoniams
Dabar yra Geg 01 2024, 08:39

Visos datos yra Array Etc/GMT-2




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 26 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: Geg 15 2008, 17:02 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Tas "Comfort"-tai eilinės sferos su didesniais žikleriais. Gamina IFHS (nori-pasigooglink) , bet su atitinkamais grąžteliais gali "pasigaminti" ir pats :D .
O mašinos elgesį su nestandartinėmis sferomis gali daugmaž nuspėti ir pats; pagal analogijas su standartiniais amortizatoriaus/spyruoklės kompleksais. Sferos žikleris-apytikslis amortizatoriaus; pati sfera-spyruoklės ekvivalentas. Keičiant sferos tūrį ir slėgį, tepakeisi "spyruoklės" "ilgį" ir "kietumą".


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 15 2008, 17:30 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Lap 10 2006, 16:01
Pranešimai: 1244
Miestas: Kaunas
tai, kad man rodos, jau cia kazkokios pievos snekamos - radikaliai jos nesiskiria tarp I ir II kartos, be to, ne tik atmosferos lemia minkstuma/kietuma, bet labai svarbu ir ziklerio skersmuo, dar kazkiek itakoja ir sferos turis. Antra - priekines ir galines sferos taip pat skiriasi, tai cia kalbant apie 70 ir 55 bar - neisku apie kurias. Nors kiek pamenu, tai ~70bar tai tik tos, kur su HA turejo, pas paprastas Xantijas (be HA) sferu slegis kazkur tarp 30-55 bar. Gaila, bet nerandu dabartiniam forume kur buvo padeta sarasas kur kokio nominalo sferos eina. Beje, kiek pamenu, tai kai kurios X1 xantijos irgi turejo skirtingas sferas: iki 95 ir po 95.

Beja, pas mane gale stovi "Comfort" sferos - realiai nepatinka del dideliu galo svyravymu vaziuojant per dirbtinius kalniukus, susiubuoja taip, kad realu kabliu zeme pakabint. Ir itariu, kad tos comfort zikleriuotos sferos itakoja ir tai, kad labai jauciasi skirtumas tarp tuscio ir pilnai pakrauto automobilio minkstumo.

_________________
Peugeot 206 SW '04 2.0 HDI Quicksilver
<< Xantia '94 2.0i VSX - buvo...


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 16 2008, 10:05 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Evil rašė:
tos comfort zikleriuotos sferos itakoja ir tai, kad labai jauciasi skirtumas tarp tuscio ir pilnai pakrauto automobilio minkstumo.

Taip; didesnis žikleris-reiškia, LHMas greičiau prateka iš sferos į hidrocilindrą ir atgal. Hidrocilindras greičiau ir didesne amplitude suvaikšto pirmyn-atgal, kompensuodamas kelio nelygumus; mašina subjektyviai paminkštėja. Objektyviai, ji ima straksėti; ir kuo didesnis žiklerio diametras, tuo labiau. Kai mašina pakrauta, slėgis pakaboje didesnis, todėl tas procesas vyksta dar aktyviau.
Žiklerių didinimas iš esmės tereiškia amortizatorių minkštinimą; kuo didesnis žiklerių diametras-tuo minkštesni "amortizatoriai" ir tuo labiau jaučiasi "spyruoklės". Kol, pasiekus tam tikrą žiklerio diametrą (tiksliai neskaičiavau, bet tai turėtų būti 2,5-3mm mašinai be HA ) tas amortizatorius išvis dingsta, ir mašina važiuoja jau vien ant "spyruoklių". Turbūt visi, kam yra tekę važiuoti automobiliu su mirusiais amortizatoriais (t.y. pasistraksint vien ant spyruoklių), pritars, kad malonumas ne iš geidžiamųjų :roll: .
Mašinos pakaba būna idealiai suderinta jau gamykloje; keičiant kažkurį jos parametrą, reikia tiksliai viską pasiskaičiuoti ir keisti ne vieną, nes priešingu atveju, kažką gaudamas, prarasti gali kur kas daugiau. Žikleravimo (arba "Comfort" sferų) atveju, kaip nemokamą priedą, šalia minkštumo gauni ir supimą, ir didesnį svyrimą posūkiuose :) .


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 16 2008, 10:56 
Aisku, taigi kiap suprantu sferos 400/70/1.65 bus minkstesnes uz 400/55/1.5 todel, kad zikleris didesnis , taciau kaip pasikestu mano masinos elgesys del to slegio skirtumo, jei vietoje 55atm susukciau sferas 70atm? kaip slegis sferoje itakoja minkstuma/kietuma?


Į viršų
   
StandartinėParašytas: Geg 16 2008, 11:15 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Lituano rašė:
kaip slegis sferoje itakoja minkstuma/kietuma?
LHMas ton sferon su didesniu slėgiu kiek sunkiau patenka; patenka mažesnis jo kiekis; jis lengviau išstumiamas hidrocilindran.
Tavo įvardinto keitimo atveju, galima spėti, kad ašis kiek paminkštės (žiklerių skylių plotai 1,766mm2 ir 2,176mm2; skirtumas vos 23proc), o dėl sferų slėgių skirtumo supimai esant tuščiai mašinai bus trumpesni (ašis kaip ir "sustandės"). Čia, aišku, su sąlyga, kad slėgis sferose nominalus, t.y. jos "neišsibezdėję".
Bendras šio keitimo pobūdis-tai nedidelis "amortizatoriaus" paminkštinimas ir "spyruoklės" pakietinimas, paliekant tą patį jos ilgį. Taigi, nieko baisaus ar įspūdingo nenutiks; įmanomas nebent užsisupimas ant kalnelių esant pilnai pakrautam automobiliui.

Galų gale, priekinių sferų pakeitimas vos poros minučių reikalas; pasikeisk, ir parašyk, ar teorija sutampa su praktika.


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 16 2008, 13:26 
Atsijungęs
Site Admin
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Sau 12 2004, 19:29
Pranešimai: 7320
Miestas: Kaunas
Mano Xmas (be HA), kuo labiau prikrautas, tuo stabiliau ant kelio stovi ir galas mažiau supasi. Čia kažkaip reiktų tą teoriją peržiūrėti, juk kuo automobilis sunkesnis, tuo sferose membrana labiau suspausta ir uodegos vertikalus judesys žemyn yra mažesnis, o judesį aukštyn riboja krovinio svoris - rezultate lingavimo amplitudė sumažėja.
Konstruktoriai yra paskaičiavę kokios yra idealios sferos tūrio, slėgio ir žiklerių pralaidimo proporcijos. Todėl jei daryti "confort" sferas, tai laba iabai atsargiai, geriausia imti tai kas priklauso konstruktyviai.

_________________
Ex Jorgette D12 '91
Ex Brigitte turbo D12 Automatic '99
Mėlynė V6 2.7 Hdi
Paveikslėlis Paveikslėlis


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 16 2008, 16:01 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
xminde rašė:
Mano Xmas (be HA), kuo labiau prikrautas, tuo stabiliau ant kelio stovi ir galas mažiau supasi.
Todėl, kad pas tave nieko neburta su pakaba ir sferomis; taip ir turi būti, jei hidraulika daugmaž tvarkinga, o visi važiuoklės nustatymai originalūs :) .
Bet va jei sugalvotum dvigubai pasididinti žiklerius, dar R17 įvairumo dėlei užsimestum-patirtum naujų įspūdžių :lol: .

xminde rašė:
Konstruktoriai yra paskaičiavę kokios yra idealios sferos tūrio, slėgio ir žiklerių pralaidimo proporcijos.

Būtent :!:
Ir keisdamas bet kurį parametrą, o ne jų visumą, pritaikai mašiną tik konkrečiai važiavimo situacijai (pvz., minkštai važiuoti vienam apylygiu tiesiu keliu). Bet jei tas norimas ir atitinkantis aprašymą efektas pasiekiamas žiklerių didinimu, tai neigiamas efektas jusis ir daugiau pasikrovus, ir ant didesnių duobių/kalnelių, ir staigesniuose posūkiuose. Todėl ir reikia suvokti, kad tik vieno važiuoklės parametro keitimas visumoje duoda bendrą rezultatą su minuso ženklu (t.y. mašina iš esmės gadinama).
Beje, skersinio stabilizatoriaus diametras, kaip ir hidrocilindrų diametrai, minkštumui ir stabilumui turi nedaug mažesnę įtaką, nei sferos žiklerio skersmuo.


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 16 2008, 20:52 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Lap 10 2006, 16:01
Pranešimai: 1244
Miestas: Kaunas
xminde rašė:
Mano Xmas (be HA), kuo labiau prikrautas, tuo stabiliau ant kelio stovi ir galas mažiau supasi. Čia kažkaip reiktų tą teoriją peržiūrėti, juk kuo automobilis sunkesnis, tuo sferose membrana labiau suspausta ir uodegos vertikalus judesys žemyn yra mažesnis, o judesį aukštyn riboja krovinio svoris - rezultate lingavimo amplitudė sumažėja.
Konstruktoriai yra paskaičiavę kokios yra idealios sferos tūrio, slėgio ir žiklerių pralaidimo proporcijos. Todėl jei daryti "confort" sferas, tai laba iabai atsargiai, geriausia imti tai kas priklauso konstruktyviai.


Teorija (gal kiek megejiska) byloja, kad hidropneumatines sistemos reakcija yra priesinga nei iprastos spyruoklines sistemos. Kiek suprantu tai ne tiek kiek mazeja amplitude, kiek dideja virpesiu daznis arba kitaip sutrumpeja susvyravimo periodas. Siaip logiskai tai reiskia, kad stipriai apkrauta hidropneumatine pakaba yra kietesne, tuo paciu ir stabilesne (?). Pilnai pritariu, kad uz konstruktorius geriau nepaskaiciuosi, todel kisti nagus prie kazkokiu tobulinimu, pritaikant savo subines poreikiams, verta tik gerai zinant ka darai.

_________________
Peugeot 206 SW '04 2.0 HDI Quicksilver
<< Xantia '94 2.0i VSX - buvo...


Į viršų
StandartinėParašytas: Geg 16 2008, 21:23 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Geg 23 2006, 18:55
Pranešimai: 5595
Miestas: Kaunas
Evil rašė:
logiskai tai reiskia, kad stipriai apkrauta hidropneumatine pakaba yra kietesne, tuo paciu ir stabilesne (?).
Ne kietesnė; viso labo dėl apkrovos pakabos kontūre padidėja slėgis (tas pats efektas, lyg naudotum mažesnio skersmens hidrocilindrus). To pasėkoje, azotas sferoje labiau suslegiamas, į ją telpa daugiau LHMo, ir jis greičiau praeina pro žiklerius (ir anksčiau "įsijungia" plokšteliniai amortizatoriai). Bendras rezultatas-mašina minkštesnė, bet jos elgesys posūkiuose netgi pagerėja, o variante su HA1, kadangi išorinių posūkio ratų sferos yra visiškai atkertamos, ir ryškiai. Jokie spyruokliniai automobiliai nieko panašaus niekada nepademonstruos. Hidrauliniai su žikleruotomis sferomis, deja, irgi...

Podolsko puslapyje yra smulki lentelė su visais skaičiavimais (rezonansiniai dažniai, apkrovos ašiai, slėgiai į hidrocilindrus ir pan.); senajame jų forume buvo ir visos formulės su smulkiais paaiškinimais duotos. Manau, kas norės pasikapstyti giliau-susiras; mačiau kažkur tą patį ir prancūziškai. :roll:
http://cx.podolsk.ru/xm/docum/calc.htm
http://cx.podolsk.ru/xm/docum/jestk/index.htm
http://cx.podolsk.ru/xm/docum/sravn_sfer.xls


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 10 2009, 19:13 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Lap 10 2006, 16:01
Pranešimai: 1244
Miestas: Kaunas
Prikeliu sena tema:

Evil rašė:
Beja, pas mane gale stovi "Comfort" sferos - realiai nepatinka del dideliu galo svyravymu vaziuojant per dirbtinius kalniukus, susiubuoja taip, kad realu kabliu zeme pakabint. Ir itariu, kad tos comfort zikleriuotos sferos itakoja ir tai, kad labai jauciasi skirtumas tarp tuscio ir pilnai pakrauto automobilio minkstumo.


Neseniai po teisingos hidraktyvios Xantijos hidraulikos apziuros paaiškėjo (ačiū "Autovitus" specialistui), kad visalaik važinėjau ne su Comfort, o su galinėm sferom nuo paprastos Xantijos be HA, kurios iš esmės skiriasi žiklerių diametru vietoje 0,5mm turi 1,1mm (o tai 4,4 karto didesnis skerspjūvio plotas). Dėl to automobilio galas buvo itin minkštas, linguodavo ir siūbuodavo kaip tikras laivas. Dabar gale sudėtos teisingos sferos su teisingu žiklerio diametru, na ir tiesa sakant negaliu atsidžiaugti - minkštumo praradau gal 20% ir tai tik tam tikrais atvejais - vaziuojant plentu kalvotoje vietovėje masina vaziuodavo maloniau amortizuodama, tačiau dauguma atvejų mašina važiuoja smagiau (kalbant apie minkštuma, komfortą), nes visi virpesiai yra gesinami greičiau ir nepasiekia tokios amplitudės, visumoje mazi nelygumai yra pravažiuojami nepajutus, su "tiuninginėm" sferom jausdavosi viskas - pervaziavus tilto sujungimą - mašina subanguodavo, pervažiavus duobe - subanguodavo, perjungiant bėgį ar truktelėjus iš vietos - priekis pakildavo į dangų (iš šono vaizdas lyg amerikietiškas musclecar'as su 500AG). Dėl komforto nesiskundžiau tada, bet dabar važiuoti dar komfortabiliau.
Kitas dalykas stabilumas. Pakeitus sferas jo dasidėjo 200% (neperdedant). Anksčiau dažnai jausdavau kaip galas "plaukioja" darant staigų posukį, vartydavosi ir pati mašina, persirikiuojant iš juostos į juosta staigiai (apvažinėjant duobes), kartais tekdavo vairu pakoreguoti, kad nesumėtytų galo. Dabar prieš staigesnį posukį jau morališkai nusiteikiu, kad mašina pasvirs į vieną pusę ir... ji nepasvyra :) Perjungiant bėgį ji ne nekrupteli, vairuoti tikras malonumas! Kauniečiam turbūt žinoma kelio atkarpa tarp Romainių kapinių ir Baltų pr. - tikras testodromas. Su "nauja" pakaba saugiai, neišvažiuodamas į priešpriešinio eismo juostą galiu visą atkarpą įveikti trečia pavara, greitį išlaikant ~60km/h, anksčiau tekdavo prieš staigesnius posūkius mesti greitį ir juos įveikinėti 2 pavara.
Nežinau, kaip būtų su šiek tiek žikleruotom sferom, tačiau faktas, kad didėjant žikleriui dramatiškai mažėja stabilumas ir valdomumas, o atsirades minkštumas nepriduoda komfortabilumo!
Vis dėl to Citroen dirbo ne savamoksliai inžinieriai ir manau, kad žinojo ką daro - viskas paskaičiuota optimaliam stabilumui ir komfortui.

_________________
Peugeot 206 SW '04 2.0 HDI Quicksilver
<< Xantia '94 2.0i VSX - buvo...


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 11 2009, 12:47 
Atsijungęs
Naujokas

Užsiregistravo: Vas 14 2009, 10:53
Pranešimai: 70
Miestas: Anyksciai
Pilnai pritariu, Evil, hidraktyviam citrui "tiunintos" sferos gerio neduoda (stabilumo bei komforto atzvilgiu),nors cia irgi pagal skoni..Jau vien nedalyvaujant HA sferoms 1,1 zikleriais auto ryskiai minkstas ir nestabilus,o jau su trecia papildoma (HA) sfera asiai...Hidraktyvo teikiamas geris nebetenka prasmes.

_________________
ZX 92m. 1,9D
Xantia 95m. 1,9TD


Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 26 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 2

Visos datos yra Array Etc/GMT-2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 22 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007