Citrusas rašė:
Pamastymui:
Ar teisybe, jog blogas hidraulinio Citroen'o auktis (Normalioje darbineje padetyje) turi itakos jo minkstumui?
Tikrai taip, ir šiuo klausimu gali net nemąstyti. Tai elementaru.
Ne veltui mašinos aukščiui (tiek Xantijai, tiek XMui) duotos aukščio ribos +7-10mm nuo nominalo; kitaip užpakaliui, besikrantačiam ant nureguliuoto aukščio, pareina .opa ir dar mazoliai

.
Bendru atveju, kad būtų lengviau mąstyti ir skaičiuoti, primesk, kad visos sferos turi nominalius žiklerius bei slėgius, ir kad tiek priekinių, tiek galinių hidrocilindrų eiga nuo nominalo yra max 8cm į kiekvieną pusę (nėra tiksliai taip milimetrų tikslumu, bet tebūnie). Primetei?... Jau gerai. Paskui dar primesk, kad galiniai hidrocilindrai turi guminius "atbojnikus", kurie pasiekiami (jei nesudrožti) jau po 2,5cm galinių hidrocilindrų eigos nuo nominalo į bet kurią pusę. Priekiniai atbojnikai kabo kiek aukščiau, o ir pakaba priekyje kiek kietesnė, todėl atbojnikai sunkiau pasiekiami. Bet ir jiems pasiekti tereikia ~3,5cm hidrocilindro eigos.
Nu ir žiūrim, ką turim, jei mašinos aukštis per didelis ar per žemas?...

Atbojnikai veikia ne tiesiaeigiškai, jų pasipriešinimas didėja, kuo labiau jie suspaudžiami, ir ką mes ten turim, jei mašinos aukštis bile koks?...

. Važiuojam ant atbojnikų. Patirtis panaši, kaip nuo pneumatinių padangų persėdus ant vientisų guminių. Yra dar krūva ir skaičiavimais paremtų paaiškinimų, ko ta mašina sukietėja (dėl hidrocilindrų eigos sutrumpėjimo, ir to nulemto skysčio stygiaus ar pertekliaus sferose), bet paprastam išaiškinimui, gana ir atbojnikų.
LHMo kiekis sistemoje čia nevaidina jokios rolės. Aukščio nuokrypis bus į žemę, ar į dangų- tas nevaidina beveik jokios rolės; paprasčiausiai smarkiai skirsis tik kelio guzų/daubų praėjimas (vienu atveju daug pašoksi, kitu daug susmegsi), kuris išvis nebus panašus į praėjimą normaliame aukštyje.
Kiek ten minkštas tas citroenas, ~1999m darytą sulyginimą (matuoti buvo vertikalūs subinės pagreičiai ant "gulinčių mentų") jau buvau ne sykį įmetęs inetan, bet jei neradai, galiu ir atskaipint.