Benagrinėdamas žemėlapį, žiūriu, kad mano dažniausiai važiuojamu keliu Vilnius-Druskininkai (nuo Valkininkų gelež. st. suku į Alytų) tik pora juodų dėmių. Pagal tokį mastelį kiek įžiūriu tai greičiausiai bus Valkininkai ir prieš Valkininkus (nuo Vilniaus) esanti Dargužių sankryža. Tose vietose ne paslaptis atsirado 70 greičio apribojimai kažkur metų bėgyje, Valkininkuose, be kita ko, susiprotėta padaryti požeminę gyvulių pergyną.
Ruožas priklauso Varėnos rajonui. Apie Varėnos kelių patrulių "uolumą" kaip žinia legendos senai sklando tiek tarp vairuotojų, tiek ir per TV reportažų buvę ne vienas. Važinėju tuo keliu gal 10 metų ir tuose juoduose taškuose nei karto nesu matęs budint policijos ekipažo. Jie darbuojasi daug pelningesnėse vietose – Valkininkų gelež. st. miestelis (greitis 50), iškart už jo kelias šakojasi ir viena atšaka nueina į Alytų, kita į Druskininkus. Toje atšakoje į Alytų iš karto už sankryžos kairėje kelio pusėje esančioje aikštelėje praktiškai visada budi, toliau sankryža su keliu į Varėną, ir dar keletas vietų iki pat Alytaus raj. ribos.
Minėtuose juoduose taškuose eismas chaotiškas, sankryžoje su Dargužiais retas kuris sumažina greitį, o sumažinantys greitį nevengiami aplenkti tiesiog pačioje sankryžoje ir dar palydimi rūsčiais žvilgsniais. Valkininkuose normalūs vairuotojai sumažina greitį, iš karto už jų susidaro kolona skubančių džigitų, prasideda lenkimai visoje atkarpoje (lapkričio 4 d. kaip tik dėl tokių lenkimų per galvas įvyko eismo įvykis, kurio metu 3 ar 4 mašinos susidūrė).
Na bet ką aš čia, mūsų pareigūnams juk geriau matyti, kuriuose „juoduosiuose taškuose“ pelningiau... tfu tikslingiau atlikti prevenciją.
Dar vieną akmenuką norėčiau mestelti į Lietuvos kelių direkcijos ir kitų institucijų projektuojančių kelius daržą.
Šalia to paties kelio (Vilnius-Druskininkai) pradėjo dygti komerciniai objektai (logistikos centras, Megrame langų gamykla). Tose vietose suprojektuotos „gudrios“ sankryžos, kurios aišku kai kam sutaupė nemažai litų eilinių niekuo dėtų vairuotojų sąskaita. Sankryžose atsirado saugumo salelės (gerai nors tiek nes nebus kvailų lenkimų per galvas tose vietose), papildomos nuvažiavimo juostos ir aišku greičio apribojimai 70. Kas dabar vyksta sankryžose intensyvaus judėjimo metu – juda kelių mašinų, prieš sankryžą sumažinamas greitis, susidaro nedidelis kamštis, būna ir 15-20 mašinų, kas nors priekyje važiuojantis sumažina greitį dar mažiau negu reikia, greitis nukrenta net iki 40-50 km/h, dar jeigu į koloną papuola koks sunkvežimis išvis gražu. Už sankryžos visi didina greitį, vėl prasideda lenkimai per galvas, nes vieni greičiau įsibėgėja, kiti lėčiau, vien avarinės situacijos, įtampa ir stresas tvarkingai važiuojantiems vairuotojams, nes turi žiūrėti ne tik kaip patys vairuoja, bet ir nuolat stebėti ar visi džigitai suspės juos aplenkti ir nenuneš priekio.
Čia viskas vyksta dabar, kai tie objektai nedirba pilnu pajėgumu (Megrame gamykla dar išvis tik statoma) ir nėra automobilių srautų iš tų objektų. Vien Megrame gamykloje deklaruojama, kad bus apie 1200 darbo vietų, o kur dar klientai ir kt. važiuojantys į gamyklą. Nesunku įsivaizduoti kaip tada vyks judėjimas minėtose sankryžose ir kiek bus avarinių situacijų. Du nauji potencialūs juodieji taškai.
Tai štai kaip organizuojamas judėjimas vienu iš pagrindinių magistralinių kelių. Nors objektai yra komerciniai, tačiau kažkodėl atitinkamos institucijos iš tų objektų statytojų nereikalauja maksimalios naudos visiems. Kai objekto vertė 100 mln. Litų, tai viaduko ar požeminiam tuneliui įrengimui pinigų atsirastų, tereikia pareikalauti.
Kadangi šalia minėto kelio jau išdygo keli komerciniai objektai, nesunku prognozuoti, kad ten išdygs ir daugiau naujų objektų. Bet nieko tokio, padarysime „saugias“ sankryžas su greičio apribojimais, iki Valkininkų važiuosime vidutiniu 60 km/h greičiu, o tada spręsime kamščių ir juodųjų taškų kelyje problemą. Vien per pastaruosius keletą metų atkarpoje Vilnius-Valkininkų gelež.st. atsirado, jei neklystu, 6 nauji 70 apribojimai. Kelionės trukmė ilgėja, kuro sudeginamo veltui ir su juo išmetamų dujų taipogi daugėja. Be abejo, kai kuriose vietose greičio apribojimai buvo būtini, tik sankryžas į komercinius objektus, mano nuomone, buvo galima įrengti protingiau, tuo labiau kai už jų įrengimą moka ne valstybė (nors nenustebčiau, kad sankryžos buvo įrengtos valstybės lėšomis

).
Mano nuomonė nepretenduoja į absoliučiai teisingą, gal kiti vairuotojai šiame kelyje ir nemato jokių problemų
