WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas

Jaukiausia palata visiems citroligoniams
Dabar yra Bal 19 2024, 19:47

Visos datos yra Array Etc/GMT-2




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 7 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: Bir 04 2022, 23:10 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Rgp 28 2006, 08:36
Pranešimai: 1304
Miestas: Utena
2011 m. Citroen C4 (B7) su 1,6 benzininiu EP6 varikliu. Islindo beda su kondicionierium. Sistema pilna, freono sociai (tikrinta pas AC meistrus pries kelias savaites). Ijungus A/C mygtuka kompresorius veikia, salone girdisi savotiskas snipstimas (esu girdejes ir kitose masinose), bet per groteles nepucia salto oro kaip turetu, kad net nagai saltu. Pirmas itarimas iskart patikrinti radiatoriaus ventiliatoriu - akurat nesisuka. Jau galvoju sugedo, ir kiek jis man kainuos. Ranka pasukus - sukasi lengvai, neuzkirmijes pagalvojau. Pasijungiu DiagBoxa, nueinu i Engine Management ir per Actuator test susirandu Ventiliatoriaus tikrinima. Ijungiu LOW SPEED - pasirodo veikia, testas praeina, jokiu klaid nerasta - ventiliatorius isijungia ir sukasi mazu greiciu. OK. Einu i didelio greicio tikrinima - Ir ten veikia ir ventiliatorius isisuka iki MAX apsuku, kad net uzia kaip uraganas. Irgi OK. Tai kas per nesamones?? OK, galvoju dar pasitikrinsiu A/C sistemos slegi idomumo delei. Ir cia mano nuostabai DiagBoxas rodo, kad "Oro kondicionieriaus" kompo nera - Not Present ir pilka eilute. Tai kaip dabar cia suprast ????? Kondicionierius kaip ir veikia, bet nesaldo, nes neijungia ventiliatoriu, bet ventiliatoriai geri, nes juos variklio kompas valdo. Kur dar slieku ieskot? :bum:

Tuo paciu dar Engine Management skyrelyje prie Parametru skyriaus pastebejau, kad variklio ausinimo sitemos temperatura buvo pakilusi iki 72 C, bet paciupinejus radiatoriu, jis jau buvo karstas (virsutine dalis) ir po biski silo link apacios, ir jau veike vandens pompa (sitam variklyje vandens pompa saltam motorui nesisuka). Tai speju termostatui jau KAPUT - praviras, nes gi gal turetu atsidarineti nuo 90 C laipsniu (pats nezinau jo atsidarymo temperaturos). Ar gali blogas termostatas itakoti oro kondicionieriaus darba ir bloga ventiliatoriu valdyma? - nemanau :(

Jauciuosi pasimetes, o vasara ateina, ir mazas vaikas reikia vezioti.

_________________
2006 m. Citroen C5 II Break, 2.0 HDi (RERHRH), 100 kW/136 AG
2011 m. Citroen C4, 1.6, 88 kW
2014 m. Citroen C3, 1,2


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 05 2022, 21:33 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Rgp 28 2006, 08:36
Pranešimai: 1304
Miestas: Utena
Su termostatu viskas gerai. Siandien pabandziau stebeti ausinimo skyscio temperatura per DiagBoxa nuo salto variklio uzkurimo. Pakilus iki panasiai 90 C termostatas prasidare ir tik tada pradejo silti radiatorius. Zodziu su variklio ausinimo sistema viskas gerai. Lieka neatsakytas klausimas kodel veikdamas kondicionierius nejungia ausinimo ventiliatoriu. :(

_________________
2006 m. Citroen C5 II Break, 2.0 HDi (RERHRH), 100 kW/136 AG
2011 m. Citroen C4, 1.6, 88 kW
2014 m. Citroen C3, 1,2


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 07 2022, 00:08 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10926
Miestas: Kaunas
Radiatoriaus viršus gali šilti, jei yra nuorinimo žarnelė iš jo viršaus į išsiplėtimo bakelį. Tada per ją visada šiek tiek cirkuliuoja. Kas nėra blogai, nes būna mažesnis temperatūrinis šuolis atsidarinėjant termostatui.

Kas dėl AC, tai jūs vertinat pagal senovines sistemas, kurios buvo pas Xantias ir XMus.
Ventiliatoriai jau kokius 20 metų nesileidžia kartu su kompresoriaus sankaba ir/arba valdymo vožtuvu (tiems, kurie be sankabos). Tai jei jokių klaidų nėra ir ventiliatorių testai OK, tai sliekų neieškokit ventiliatoriuose. Jie valdomi tiesiai iš variklio kompo, maitinimas arba tiesiogiai per saugiklius, arba junginėjamas BSMo, o valdymas iš variklio kompo. Pas C4 turbūt bus per ežį - valdymo blokelį, prisuktą prie televizoriaus.
Ventiliatoriai yra paleidžiami tada, kai slėgis pasiekia nustatytą ribą, kada jie jau yra reikalingi. Jei sistemoje nėra perviršis freono arba tepalo, tai slėgis pakyla iš esmės tik tada, kai užkaista AC radiatorius (kondensatorius), t.y. reikia pradėti jį aušinti, kad neperkaistų ir/arba nesprogtų sistema. Jei slėgis dar kyla, gali būti leidžiama didesniais greičiais. Jei nesiseka aušinti ir slėgis kyla toliau virš normos, paprastai 20-30bar, atjungiama kompresoriaus sankaba ir/arba vožtuvo valdymas ir išjungiama sistema natūraliam ataušimui/slėgio išsilyginimui tarp pusių, leidžiant ventiliatorius maksimaliu greičiu. Senose mašinose, kur ventiliatoriai būdavo paleidžiami paprastomis relėmis, AC su sugedusiaias ventiliatoriais veikdavo tik važiuojant, nes stovinčiai mašinai tiesiog išjungdavo lauk kompresorių dėl perkaitimo/slėgio viršijimo. Dabartinėse sistemose, jei yra problemų su ventiliatoriumi, sistema net nepaleidžiama. Bet tai nereiškia, kad tas ventiliatorius, paleidus sistemą, iškart būtinai veiks. Važiuojant mašinai bent kokiais 60kmh, jau oro srauto pakanka pilnai, kad nebereiktų ventiliatoriaus, ir jei slėgis nekyla, jis atjungiamas. Kol slėgis nepakyla, pirmas kelias ar kelioliką sekundžių jis taip pat neveikia. O kartais ir kokią minutę, jeigu lauke ir salone yra pakankamai vėsus oras ir nėra reikalo daug vėsinti bei vožtuvu valdomas kompresorius veikia mažu pajėgumu. Juk šaldytuvai namuose taip pat neturi ventiliatorių, bent jau buitiniai.
Deja, bet taip pat tai gali reikšti ir gedimą, kai susidėvėjęs kompresorius arba užstrigęs jo valdymo vožtuvas. Taip daug dažniau nutinka šiuolaikiškiems kompresoriams be sankabos tik su valdymo vožtuvu, t.y. kurie iš esmės sukasi visada kartu su varikliu, tik freonas arba slėgiamas ir varomas, arba kliuksi pačiam kompresoriuj, nieko nedarydamas, kai atidarytas vožtuvas. Man atrodo, kad dauguma Prince variklių būtent su tokiu ir montuoti/jami. Pasičiupinėkit vamzdžius ant kompresoriaus. Vienas turi būti šaltas, kitas karštas.
Pasistebėkit su Lexia slėgį. Nuo kokių 8-9bar jau galima tikėtis kažkokio šaldymo, bet labai minimalaus, o ventiliatorius paprastai leidžiasi nuo kokių 10bar. Ties 12-15bar jau turėtų šaldyti normaliai. Jei nekyla slėgis, galima pabandyti išsiimti ir kažką ten prajudinti ar pramankštinti slėgio valdymo vožtuvui. Po ilgo nejudinimo būna stringa. Jei nepadeda, turbūt teks bandyti kaltinti patį kompresorių. Tie, kur su sankabomis, beveik negenda, bent jau senesniems bolidams, naujesniems būna pasitaiko. Be sankabos labai dažnas gedimas, elementarus sudilimas. Jei tepalas jame labai juodas, gali būti ir sistema labai užteršta. Tada gal nebūtinai ten bandyti kažką ardyti ir plauti, bet bent džiovintuvą-filtrą naują pakeist, jei senas užsikimšęs kompresoriaus drožlėmis.

AC slėgį turėtumėt rasti arba BSI, arba variklio kompe prie Cooling/Air conditioning skilties.
Šiaip kondicionierininkai turėjo tai patikrinti, pildydami arba tikrindami sistemą. Nebent nelabai profesionalūs ir moka tik automatinę stotelę prijungt ir paleist automatinį rėžimą, o su manometrais rankiniais ir šlangelėmis nelabai aišku ką daryti.

AC kompiuterio atskiro neturėtų būti. Būna kompiuteris klimato kontrolei, kuris irgi AC sistemos nevaldo pas PSA bolidus niekada. Tai daro, priklausomai nuo variklio ir modelio/metų, variklio kompiuteris per BSI bloką, arba BSI blokas tiesiogiai, remdamasis iš ECU ir klimato bloko gaunamais duomenimis. Kompresoriaus sankabą įjungia BSM blokas.

Freono kiekį matavo meistrai kokiu būdu?
Išvakuumavo sistemą, pasvėrė freoną ir supūtė atgal, ar tiesiog su manometru pažiūrėjo, kad yra pakankamai slėgio pasileidimui? Jei antras variantas, tai gali būti, kad ten tik dujinės fazės telikę, tai tokiu atveju sistema gali būti atominio gerumo, bet vistiek negausit jokio šalčio, nes nebėra ką suspausti.

Tiesa, ne mano reikalas aiškinti, kaip su vaikais elgtis, bet nenumirs ir be AC, kaip ir mes nenumirėm žiguliuose ir antros laidos pasatuose/golfuose. Nebent jei kokių sveikatos problemų turi, tuomet iškart atsiprašau :)

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 07 2022, 09:02 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Rgp 28 2006, 08:36
Pranešimai: 1304
Miestas: Utena
Istorijos pabaiga :) Nuvariau masina pas kitus Kondicionieriu meistrus - pas juos visada vaziuodavau jau rimtiems dalykams - radiatoriu, slangu keitimams, aliuminio virinimo darbams. Pripute ir slegio, ziurejo ar niekur neleido, purske skyscius visur ant jungciu, radiatoriaus, slangu. Sistema pagal juos sandari. Praktiskai sako, sistema buvo ganetina tuscia. Papilde 440 gramu, tiek kiek priklauso pagal manualus. Kondiciuonierius pradejo saldyti - lauke +22, salone is groteliu pucia +6. Ventiliatorius irgi isijunge. Taip - kompresorius cia pasirodo tas kuris visada sukasi (na man tai buvo naujiena, nes as nesigilindavau i situos reikalus). Sake jiem blogai gali baigtis, jei vairuotojas apsileides ir ilgai vazineja su tuscia sistema. Paminejo, kad pas prancuzus apskritai beda, kad priekis pakankamai atviras ir daug brudo labai prisirenka A/C radiatorius todel jie ilgai nelaiko. Pabendravom, pasidziaugem, kad pas juos pries 4 metus keistas maniskio Citroen C5 A/C radiatorius vis dar sveikas ir puikiai tarnauja.

Kondicionieriaus parametrai yra BSI, radau ilgiau paklaidziojes.

_________________
2006 m. Citroen C5 II Break, 2.0 HDi (RERHRH), 100 kW/136 AG
2011 m. Citroen C4, 1.6, 88 kW
2014 m. Citroen C3, 1,2


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 07 2022, 16:35 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10926
Miestas: Kaunas
Vadinasi niekas ten prieš tai netikrino to freono kiekio, tik slėgį pamatavo, arba net ir to nedarė :)
Taip, su besankabiniais kompresoriais negalima ilgai važinėtis tuščia/kiaura sistema. Jam ne tiek freonas, kiek tepalas svarbiau, bet ir tas tepalas kartu su freonu nemažai pasišalina, ir dar drėgmė vidun patenka per nesandarumus.

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 07 2022, 22:30 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10926
Miestas: Kaunas
Šiandien buvo užvažiavusi moteriškė pažiūrėti, kodėl neveikia AC. Buvo kažkur užsukusi į prekybcentrių aikštelių pildyklas, tai pasakė jai, kad negali pildyt, nes per didelis slėgis ir negali patikrint ar pamatuot kažko ten. Nelabai rado aptarnavimo jungtis, kurios visiškai ant akių, po jokiais dangteliai nepaslėptos. Paskui kaip ir rado. Tada antgaliai tipo netiko. Nors ten visiškai standartinės eilinės jungtys, nes mašina C5 X7, o ne koks pirmokas XM su senovinėm jungtim.

Pajungiau pigius kiniškus manometrus, tai realiai tiesiog kiaura ir visiškai tuščia sistema. Įpūtėm truputį oro su šaldytuvo kompresorium, tai užvedus sankaba klapteli ir sistema pasileidžia. Tikriausiai tiek ir bėdos, bus radikas kiauras, dar pakeliui kokį vamzdį teks pakeist dėl įpuvusio antgalio, ir užpildyt.

Daviau Romo numerį, nes nebėra laiko užsiimti...

Važiuokit važiuokit į "KONDICIONIERIŲ PILDYMAS nuo X eur" vietas :D

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Bir 09 2022, 09:02 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Rgp 28 2006, 08:36
Pranešimai: 1304
Miestas: Utena
:D :D Ir vaziuoja zmones vistiek i tas palapines. Utenooje bent per kelias aiksteles yra ir beveik pastoviai ten klientu buna.

_________________
2006 m. Citroen C5 II Break, 2.0 HDi (RERHRH), 100 kW/136 AG
2011 m. Citroen C4, 1.6, 88 kW
2014 m. Citroen C3, 1,2


Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 7 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra Array Etc/GMT-2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 12 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007