Kad blogai uždėtas diržas yra blogai, tai ir taip aišku. Tačiau kokie išoriniai požymiai gali tai paliudyti? Neįprastas variklio darbo garsas? Dingusi trauka? Kas dar?
Mano XM'o diržo keitimas nepraėjo be nuotykių ir paliko ne pačius mieliausius prisiminimus apie šią procedūrą ir ją atlikusį meistrą. Visų pirma, meistras tik baigęs darbą pranešė, kad nekeitė įtempimo guolio, nes jis, pasirodo, netiko. Vėliau savo kaltę pripažino "Mehario" pardavėjai - iš tiesų pardavė ne tą (priėmė atgal nesispyriodami ir grąžino pinigus). Meistras tikina, kad senas guolis "puikios būklės", tad dėl to rūpintis neverta. Vis dėlto mane tai suerzino - ketinau pasikeisti viską, kad turėčiau visiškai ramią galvą tiek dėl diržo, tiek dėl visų guolių. Maža ką... Galėjo gi paskambinti darbo eigoje ir pranešti. Tuo labiau, kad "Meharis" "prie vietos" turėjo tinkamą guolį ir aš galėjau per valandą atlikti vieno guolio pakeitimo kitu procedūrą.
Antra. Nėra ko norėti, kad besikrapštantis prie variklio meistras būtų su steriliu baltu chalatu ir šlepetėmis, tačiau tepaluotų batų atspaudai ant šviesaus kilimėlio ir ant sėdynių numesta tepaluota dėžė su senais guoliais susižavėjimo tikrai nesukelia.
Trečia. Siaubą sukėlė tai, kad mašina ėmė užgesinėti ant laisvų apsukų. Pavyzdžiui, staigiai pristabdai prieš posūkį arba po važiavimo didesnėmis apsukomis nukeli koją nuo akceleratoriaus - ir puf... užgęso. Kadangi anksčiau nebuvau susidūręs su blogai uždėtu diržu, pirma mintis pati baisiausia - o gal... Laimė, pajudinus įvairius laidus po kapotu, prie kurių, tikėtina, lietėsi motoristas, problema prapuolė ir jau dvi dienos kaip nebeatsinaujina.
Ketvirta. Ir "linksmiausia". Nuvažiavęs pirmus 20-30 kilometrų išgirdau kažkokius įtartinus garsus po kapotu. Atsidarau neišjungęs variklį ir...

... hidraulikos siurblio skriemulys piešia aštuoniukes. Pasirodo, vienas iš keturių skriemulį veržiančių varžtų jau pamestas, o likę trys atsisukę per 0,5-1 cm. Versija numeris vienas: meistras buvo nuėmęs šį skriemulį, o po to varžtus susuko pirštais ir užmiršo priveržti.

Versija numeris du: skriemulys nebuvo nuiminėjamas (šiaip to ir nereikia daryti, nebent iš nepatyrimo ar nežinojimo ardai viską, kas nusiardo aplink paskirstymo diržą), varžtai patys buvo atsikratę ir po generatoriaus diržo nuėmimo-uždėjimo procedūros, galbūt pasikeitus įtempimo stiprumo lygiui, ėmė smagiai evakuotis iš jiems skirtos vietos. Jeigu labiau tikėti pirmąja versija, vėl apima panika: o kas, jeigu ir visas kitas darbas buvo atliktas lygiai taip pat - pirštais ir, geriausiu atveju, su "kokios tai motinos kuvaldos pagalba"?
Reziumė: diržo pakeitimo procedūra psichologinio komforto, kurio tikėjausi, neatnešė. Nors imk ir vežk kokiam nors kitam patikimam meistrui viską patikrinti.