Šiandien turėjau tokį prie žemės tempiantį darbelį. Prieš savaitę keičiau vienos merginos Xantiai 1.9TD LHM, ploviau priekinį korektorių, keičiau stabdžių žarneles ir dangtelio tarpinę, keičiau sėdynės spyruoklinį padą. Dėl dangtelio tarpinės teko grįžti - pradėjo varvėti.
Istorija:
Bededant tą tarpinę ir veržiant varžtelius kažkas trakštelėjo, taip lyg lūžtų dangtelis, nors iki veržimo ribos dar buvo daugiau kaip pusė jėgos. Apžiūrėjau ir apčiupinėjau visą dangtelį - nu viskas gerai, tikriausiai kažkas tiesiog atsistojo į vietą. Daveržiau iki daugmaž atrodančios jėgos. Iki reikalaujamų 20Nm nesukau, nes buvo jau baisu, kad prasisuks ar kažkas lūš - ten juk mizerni varžteliai. Užkūriau, leidau padirbt pusvalandį - sausa. Išleidau namo laimingo kelio palinkėjęs. Kitą rytą bala, po to balos nėr, po to vėl bala.
Tam reikalui netgi pasiėmiau iš saulynui atsargai dangtelį, kad turėčiau, jei visgi būtų trūkęs.
Grįžo - šiandien išimu tarpinę - tikrai trūkus perpus. Jos perveržt nelabai įmanoma, nes dangtelis turi atramas, išeina - brokas. Imu naują Elring tarpinę - suku jau be jokių jėgų, tiesiog iš rankos. Gan stipriai, bet ne per daug, jei kas, pasiryžęs daveržti. Surenku - po 5min nieko, palieku dar 15kai ir grįžęs randu ant pado balą. Bandau paveržt, laša dar smarkiau. Susinervinu, nes net nematau, kur bėga, o kur matosi - atrodo, kad viskas puiku. Aiškiai, kad bėga kažkur ties diržo dangteliu, nes per jį varva žemyn. Nusilupu diržo dangtelį - tepalas bėga ne per tarpinę ir ne per riebokšlį (nors jis ir šlapias) - bėga tarp galinio velenėlio bugelio ir galvos paviršiaus. Kaip ten gali bėgti? Nebent kas dėjo jį ir neužtepė hermetiko ten, kur priklauso, bet juk taip stipriai nebėgtų (sruvena praktiškai). Nusiimu vėl dangtelį (Xantijoj užknisa - labai daug visko nuimt ir atsukt vien tam, kad prie jo pusėtinas priėjimas su sudėtingomis sąlygomis užkišti ir ištraukti atsirastų, kai paprastam atmosferiniam XUD7/9 varikly tai būtų trys varžteliai, alsuoklio žarna ir tiesiai į viršų nusikelia) - tarpinė sveika ir nesideformavusi. Galvoju pažiūrėsiu, kas su tuo bugeliu, kad lūžęs. Jau iš akies matosi, kad su viena veržle kažkas ne taip, nes sriegio matosi mažiau, nei kitur. Dedu galvutę, ir, aišku - laisva veržlė.
Dabar pasakysiu, kad čia velenėlį laiko vos trys bugeliai, tad galit įsivaizduoti, kaip tvirta jam buvo visą tą laiką dirbti dviejuose... O bugelių varžtai yra veržiami irgi dinamometriniu raktu, nes yra pakankamai smulkūs ir turi laikyti didelės apkrovas - negali nei perveržti, kaip stambių, nei nedaveržti, nes bus kaip dabar.
Variklį po trūkusio diržo remontavo kažkokie garažiniai meistrai. Vėlgi, reikia skirti garažuose dirbančius meistrus nuo "garažinių meistrų", lygiai taip pat, kaip ir kaimo gyventojus nuo "kaimiečių", čia dirbę tikri garažiniai.
Teoriškai užtektų ten, gerai nuvalius, užtepti hermetiko ir tvarkingai susukus surinkti - galbūt ir būtų gerai. Bet salnyką radau ant velenėlio besisukantį jau beveik laisvai. Gal ir keistas, bet tikrai ne kokybišku - kietokas ir laisvas. Jam pakeisti reikia nusiimti diržą ir škyvą. Su savininke sutariu, kad būtent taip ir padarysiu, ir tam gale problemų ji jau nebeturės. OK - nusiimu išorinį diržą, atsisuku buškyvą, nusiimu apatinį dangtelį. Tuose dangteliuose ir ant variklio po jais krūva seno tepalo košės ir seno diržo skutų. Nesugebėjo netgi primityviai pravalyti, bent jau su atsuktuvu išgramdyti, nekalbant apie normalų pavalymą ar nuvalymą skudurėliu, o apie kažkokią švarą jau išvis tik svajonėse tikriausiai. Veleno salnykas irgi kiauras. Kadangi pažadėjau taip - reikia irgi pakeisti. Iš sąmatos, apie kurią kalbėtą, kaina dar didėja. Dar geriau - pakėliau akis ir pamačiau, kad trūksta tempėjo detalių - nėra spyruoklės su stumokliuku, ir, pagal apdulkėjimo toj vietoj mažumą, matosi, kad taip atsitikę neseniai. Matau tokį vaizdą jau antrą kartą, kai atsilupėliai nesugeba surinkti to tempėjo, nors jis toks paprastas... Aš jį surenku su laužtuvu, tai būtant garažiniu ir turint normalius įrankius, vistiek taip padaryt? Mąstau, o gal iššovė ir pametė?.. Guoliai ir pompa toli gražu irgi neatrodo nei nauji, nei apynaujai. Diržas lyg ir dar gyvas, bet nenustebčiau, jei galiausiai kokiu nors būdu pavyktų sužinoti, kad įdėtas naudotas. Bet čia jau nelįsiu, tegul tie, kas darė, ir būna atsakingi, nes didinti sąmatos dar trim šimtais nebėra noro. Pažadėjau sutvarkyti tepalo prasisunkimus toje variklio pusėje (kitoje rasoja per vėliavėles ar riebokšlį, nes irgi šlapią), tai ir padarysiu. Kadangi diržą nuimti ir uždėti bei įtempti tam irgi reikia, nesurinkinėsiu, kol negausiu tų tempėjo dalių, nes tokių nesąmonių aš nedarau netgi savo atrabotke maitinamam ZXui.
Tai vat tokios tokelės - nepatikėkit savo automobilių, o ypač variklių visokiem LXam, nes paskui ne tik, kad kainuos dar tiek pat, bet ir gali netikėtai sugesti, nedatraukus iki klaidas taisančio meistrelio. Tuo labiau negalvokit, kad meistreliam, kurie daro teisingai, toks darbas taisant tokias klaidas, yra malonus ir pelnigas. Rankos svyra visada pamačius kažką panašaus, o yra žmonių (pvz, kaip Alvydas), kurie save pakankamai gerbia, kad manau net nesiimtų
Nuotraukų nebus, bet jei sužinosiu iš merginos ar pirmininko tos vietos kokius nors kontaktus - tikrai paviešinsiu čia.