Gal kam yra tekę dirbti su Citroen C.tronic pagrindinio diržo įtempimo matuokliais? Ar analogiškais Peugeot, Renault ir t.t. prancūziškų variklių matuokliais, pas kuriuos būtų vartojami SEEM vienetai?
Kiek žinau, kažkur yra esama konvertavimo lentelės į paprastus ant standartinių matuoklių rašomus vienetus, berods Autodata savo papildomuose online servisuose būtent diržams lyg ir pateikia...
Ar gal kas turite kokį priėjimą? Yra internete įmanoma rasti po kelias reikšmių atitikmes, kur žmonės daugmaž pamatavę, ar kokioj lentelėj dvi reikšmės nurodytos, bet pagal tiek nieko ten nepaskaičiuosi, nes daug kur, kur apie tuos vienetus skaitau, teigiama, kad skalė padaryta ne tiesinė, o logaritminė ar dar bjauresnė - kokia banguota ar pan... Žodžiu, kad tik naudotum original įrankį. Bet turint pakankamai normalią lentelę su pakankamai reikšmių, galima interpoliuojant visai neblogai pataikyti, mano nuomone.
Žinau, kad dauguma, jei ne visi, Lietuvos servisai, kurie neturi oficialaus dylerio statuso, diržus, pas kuriuos tempėjai be žymių ir be spyruoklių, tempia tik iš rankos pagal pasukimo kampu metodą, bet po kelių atvejų pats jau pradėjau šiek tiek juo abejoti. Viskas lyg ir būdavo visad gerai - na kartais kokiam pačio bolidui diržas pašnekėdavo, bet tiesiog galvos dėl to nesukau, nes laikiau kaip ir standartiniu garsu, gi senas motoras su sudilusiais škyvais, o ir skrupulingas ispanas servisiuke tempiant sakė, kad patempk daugiau, nei tempia automatas - senam motorui bus ramiau, kad neperšoks, o savo intervalą jis (diržas) atitarnaus tikrai... Bet pastaruoju metu net du žmonės pasiskundė garsais iš po dangtelių po keitimo. Na, vienam, draugui su C5 2,0i RFN, tai ten 2/3 to garso buvo iš nebegyvų generatoriaus diržo rolikų ir sutvarkius tą mazgą aprimo, o likusi dalis gal iš karterio ar pan, nes diržo įtempimas visiškoje tvarkoje pagal guolį su žyme. O kitu atveju - 2,0Hdi, pas kurį guolis paprastas ekscentrinis be jokių žymių. Pradžioj pertempiau matomai, atvažiavo savininkas pataisyt - atleidom, šaltam tylu, pašilęs vis tiek šneka, atleidau visiškai - tylu, bet nu su tokiu laisvumu jau iš garažo išvažiuojant žodinės garantijos neduočiau. Patempiau maždaug į tarpinį variantą - tylu, kol variklis šilo garaže (žiema) - irgi tylu, HDinas mat normaliai neįkaista. Išvažiavęs savininkas paskambino ir pasakė, kad užkaitinus variklį iki darbinės, garsas nuo diržo, išlipus iš mašinos vistiek šiek tiek girdimas. Paprasčiausiai, su paprastu tempimo matuokliu, išleisdamas, galėčiau parodyt, kad įtempta tiek, kiek priklauso pagal gamintoją, ir ramu ant širdies. Na ir pačiam ramu. Dabartiniams varikliams tas iš rankos dar sueina labai gerai, kai yra naudojami Made in Romania ar Made in Mexico, Indonesia, Malaysia, tegul ir Conti ir dar kitų pačių geriausių gamintojų diržai, kuriuos keičiam kas 60 ar 80kkm, bet jei nupirkus OEM diržiuką, kuriam garantija 120-180kkm, tai jau pats toks tempimas iš rankos tampa silpnąja darbo vieta.
_________________ Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra. C15 RD 89-Kablukas BX16TGI 91-Lemąnas ZX 92 P406 2.0HDi 99 Suzuki DR650RSE 96 Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80
|