tadas1991 rašė:
Truputį apsipirkta vokiečio su amerikono ženkliuku lengvam remontui komandiruotėje


Taigi detalės sumontuotos komandiruotėje Norvegijoje, naudojantis medienos fabriko privalumais - autokaras su šakių prailgintuvais, kurio pagalba galima pasikelti visą mašiną be problemų (dedant po slenksčiais dvimetrinius medienos atliekų balkiukus) ir centrinė suspausto oro sistema, prie kurios prisijungėm orinį suktuką ir nupūtėją. Labai smagiai pasidarė dauguma darbų.
Taigi Ford Galaxy 1997 1,9TDI 66kw:
Pagrindinis diržas su tempėju ir parazituku
Tarpinio veleno riebokšlis ir flanšo sandarinimo žiedelis
Alkūninio veleno riebokšlis
Vandens pompa ir naujas antifrizas su pilnu pakeitimu, išleidžiant ir galinį pečiuką su visom žarnom po mašinos dugnu
Salono, oro, kuro, tepalo filtrai ir pats tepalas. Pasirinkimas ne kažin koks su nebrangiais tepalais, tai supylėm Biltema, bet užtai sintetinį 5w40. Internete rašo, kad jis visai neblogas, o pagal kainą švedų vertinimu netgi ir geras, daryti nepriklausomi testai pačių žmogelių forumiečių

Alkūninio veleno probleminis skriemuliukas su nauju centriniu varžtu ir naujais išorinių dirželių skriemulio tvirtinimo varžteliais.
Vožtuvų dangtelio tarpinė su visom priklausančiom gumytėm.
Bedirbant prie šio vienatūrio, į fabriką šeštadienį užsuko fabriko bosas. Matomai jam pasirodė neblogai vaizdas, kai ramiai ir užtikrintai sau krapštausi prie variklio, kuriam buvo nuimtas vožtuvų dangtelis, visas diržo mechanizmas ir vandens pompa, tai gavau truputį darbo:
Pakrapštyt Volvo V40. Pakrapščiau. Nedegė viena priekinė trumpa šviesa. Suradus internete elektros schemas (pagarba Volvistams už šitą puslapį
http://www.volvowiringdiagrams.com/ ir už schemų kokybę - ne tik viskas aišku, bet ir papildomi paaiškinimai ir paveikslėliai , kaip tiksliai kas atrodo ir kur ieškoti) ir įsigijus pigų testerį, surasta problema, kuri buvo BSI atitikmenyje - ECM (electronic control module). Šrote vietiniam analogo nerado, todėl įlindau vidun. Viso labo iškepus viena reliukė, kuri junginėja būtent tą žibintą. Kairės pusės reliukė sveika ir veikianti. Lietuvoje nueičiau į vieną iš keturių parduotuvių, prekiaujančių elektronikos komponentais ir pasiekiamų per 5-10min pėsčiomis ar kitomis transporto priemonėmis, ir būčiau nupirkęs tą reliukę už kelis ar kelioliką litų ir perlitavęs, bet norvegai karpo ausimis. Internetas apie tokias parduotuves irgi karpo ausimis...

Nueinam pas vieną fabriko darbuotoją lenką, kuris geras auksarankis darbštuolis ir gaunam atsakymą, panašų į: Its fucking Norway, man... Niekas ten tokių dalykų netaiso, o jei ir taiso, tai ne namų sąlygomis, o profesionaliai, ten kur ir žino, kur tų komponentų gauti ar užsakyti dideliais kiekiais.
Spjoviau į tą reikalą ir tiesiai prie to ECM įrengiau išorinę reliukę, kuriai Volvo laidynas yra tiesiog nuostabiai tinkamas, nes ji atlieka lygiai tą pačią funkciją, kaip ir vidinė, tik išvesta išorėje, t.y. į tą ECM ateina ar išeina visi laidai, prie kurių galima tiesiog blakėmis prikabinti reliukę. Na tik masę pasiėmiau nuo kažkokio kėbulo varžto.
Problema išspręsta, žibintas veikia.
Beieškant bėdos, buvo aptikta, kad kairės faros reflektorius klibatuoja pačioje faroje. Savininkas norėjo imti šrotinę lempą ir keisti, bet pasiūliau pabandyti sutvarkyti senąją. Išimti ją teoriškai reiktų nuėmus bamperį, bet atsikabinęs kampą ir iš metalinio balkio išmovęs kelis plastikinės dalies laikiklius, sugebėjau taip atitraukti, kad iškrapščiau ją iš vietos saugiai ir tvarkingai. Ardymas labai lengvas, nes stiklas ant gumos ir fiksatorių, be jokių klijų ir hermetikų. Viduje tiesiog lūžusi viena plastikinė reguliatoriaus detalytė, kurią sutvirtinu vietoje pasigaminta skardine plokštele ir paskandinu kokybiškuose pramoniniuose klijuose. Sutepu ir išmankštinu reguliatorių, kurį sukinėjant, matomai ir lūžo laikikliukas. Dabar jau reflektorius laikosi tvirtai, kaip akmuo, ir reguliatorius sukinėjasi gerai.
Problema išspręsta.
Nedega kairės pusės galinis gabaritas. Lendam ir randam, kaip ir sakė savininkas, lemputę sveiku siūlu. Valom lemputę ir kontaktus nuo oksido. Nepadeda. Dedam lemputę į posūkio skylę ir jungiam avarinį - nemirksi. Dedam posūkio lemputę į gabarito skylę - šviečia. Norvegas važiuoja pirkti lemputės ir sudėjus problema išspręsta.
Plastikiniais užtrauktukais priveržiu šiek tiek palūžusią, bet dar puikiai naudojamą, tik dėl nutrūkusių tvirtinimų žeme besivelkančią variklio skyriaus dugno apsaugą.
Volvui kas kelis šimtus km reikia dapilti po litrą ar du antifrizo. Mechanikas norvegas anot savininko apžiūrėjęs nerado jokių nuotekių. Buvo pakeista pas juos ir galvos tarpinė - nepadėjo. Pasakiau, kai jei tikrai niekur nevarva ir galvos darbas buvo atliktas kokybiškai - lieka tik salonas. Sakė, kad būna kilimėlis drėgnas. Bet aš nerandu kilimėlio nei drėgno, nei saldaus. Stiklas irgi nesaldus ir antifrizu nekvepia, viduj prilašėję nesimato. Sakau, kad vistiek įtarčiau pečiuką ir bandyčiau lįsti prie jo, bet dar reikia gerai įsitikinti, t.y. išbandyti beveik visą kitką, nes glai būti ir paprasčiausiai nelaikantis kamštis.
Kadangi kažką sužavėja savo išmone ir mechaniniais gebėjimais, trečią dieną gaunu remontuoti katerį
Jam keičiu vairo trosą, tepu, tvirtinu ir mankštinu prikepusius ir klibančius variklio sukiojimosi mechanizmus ir vedžioju iš naujo visą elektros instaliaciją, perdarydamas kaip mano nuomone atrodo protinga ir patikima laive, kur vanduo... Prijungiu papildomus norimus priedus - prikūrkę bei neseniai pakeistą signalinį žibintą prie tumblerio.
Uždarbis gerai viršija lietuvišką minimumą, per tris dienas, gerokai pabimbinėjant ir pazulinant iš kampo į kampą, t.y. dirbant savo malonumui, o ne iš reikalo. Kadangi negyvenu Norvegijoje ir nereikia mokėti vietinių mokesčių ir pirkti vietinio maisto ir paslaugų, esu patenkintas ir dedu pinigus į taupyklę - bus pamatams. Arba gal net ir nekeisiu ir bus žiemos kelionei į Nordkappą ir pas šiiaurės pašvaistes...
Grįžus Lietuvon, toliau darbuojamės prie Galaxio.
Keičiam alsuoklio vamzdį.
Keičiam priekines stabdžių kaladėles
Keičiam generatoriaus dirželį ir atnaujinam najomis dalimis visą kvailą to dirželio įtempimo mechanizmą, kad dirželis nebešokinėtų.
Keičiam pakabinamą pusašio guolį, kuris visiškai miręs ir pasisekė, kad neišsinėrė ar neplyšo jo guma, nes tam atsitikus - kelionė gali baigtis išsimovus pusašiui iš dėžės
Keičiam to pusašio vieną granatos gumą
Keičiam to pusašio riebokšlį ir kartu sužiūrim ir keičiam dėžės tepalą
Sandarinsim karterį
Lupam lauk vairo kolonėlę (deja, bet tenka nusileisti visą priekinį tiltą, gerai tik kad šitam, ne kaip pasate, variklis ne ant jo pakabintas) ir vešim restauruoti specams, kurie žino ką daro ir duoda garantiją
Tvarkom kelias elektros ir kitų smulkmenų problemas salone.
Dar tikrai kažką pamiršau, nes darbų melejonas...
Iki ketvirtadinio - penkktadienio reikia pabaigti, nes išvažiuojame Provanso ir Katalonijos link, pagal mamuko pageidavimus ir svajones

Dirbti nepradėsiu be Rugpjūčio 11-12d, nes iki tol atsirado dar keli nuostabūs planai/darbai/įvykiai/šventės
