Dominykas rašė:
Posukyje is dalies dirba satelitai o vienu ratu satelitu dezute vercias kulias. Beje, noreciau patyt jus imant >90laipsniu posuki.
Tas posūkio kampas labiau priklauso nuo laužtės, bet apsisukant būna ir 180. O iš vietos net ir 1 laipsnio posūkio nepadarysi, kad suktųsi tik vienas ratas - tokia transmisija, kad vistiek laužtę gaunam, kuri maksimali būna aprašyta automobilio charakteristikoj - apsisukimo spindulys (nors realiai - skersmuo)
O tai dėžutei pasivartyt kūliais truputį - labai baisaus nieko nėra. Gauna apkrovų, išcentrinės jėgos, nutaško prilipusį brudą. Aš pats taip valau diskus ir stebules nuo purvo ir rūdžių ir nieko čia tokio, na tik aišku apsukos laisvos būna...
Skaičiais:
Jei automobilis, apsisukinėdamas lygiai 180 laipsnių, tarkim 5m spinduliu, kai automobilio plotis tarkim 2m, tai:
artimesnis centrui ratas nuvažiuoja : pi x 4
Tolimesnis: pi x 6
Gaunam, kad maksimalus skirtumas tarp ratų sukimosi greičio realiomis sąlygomis, neslystant, tėra vos pusantro karto. Skamba labai gražiai ir mažai.
Bet diferencialai projektuojami juk ir tokioms sąlygoms, kai pasikabini kurnors gerai ir sukasi vienas ratas, tarkim pirma pavara vos 40kmh. Skirtumas, kad tuo metu tas ratas spaudžiamas kokiu ketvirčiu automobilio masės ir bando ištempti visą automobilio masę, kas kartais ir pavyksta, tai tie trapieji satelitukai tuo metu tempia gal kokį kiloniutoną skersinės jėgos į dantį ir nesubyra, o staigiai atleidus gazą bėgio permetimui į atbulinį, dar gauna ir gerą smūgį nuo smagračio.
Įdomu, kaip su naujom mašinom tokie prikolai praeitų, ar nepabėgtų nuo parametrų visos ESP, ABS, EBS ir visos kitos stebuklingos sistemos

Girdėjau, kad normaliai veikiantis ESP neleidžia žmogiškai gazū duot, bandant iš pusnies iš važiuojant, tai taip pat gali blokuot ir tokį bandymą pasukti vien priekinius ratus.