WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas
http://www.citrina.lt/phpBB3/

Gal kam ką paremontuot?
http://www.citrina.lt/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=28863
Puslapis 177

Autorius:  tadas1991 [ Sau 08 2013, 04:07 ]
Pranešimo tema:  Gal kam ką paremontuot?

Sveiki.
Su sąlyga, kad Sausį, gal ir dalį vasario turiu atostogų, galiu kam paremontuot kokį senesnio kirpimo citriuką, pežiuką ar kokį kitą automobiliuką.
Mėgstu, sakyčiau, kad kažkiek jau moku juos krapštyt. Mėgstu arba lengvus darbus, arba tokio tipo sunkius darbus, kur reikia galvos ir problemų paieškų bei sprendimų - būtent tokius, kurių nemėgsta ir nedaro arba brangiai apmokestina autoservisai - man tai malonumas. Į meistrus irgi nesitaikau. Būtent dėl to dirbu lėtai, kartais net labai :) bet kruopščiai, niekas nelūžta ir nedingsta, nelieka neprisukta.
Surašysiu paskui gal sąrašiuką, ką galiu padaryt paprasto ar sudėtingesnio.

Jei kas ko norite, kreipkitės čia arba PM. Man svarbiausia, kad būtų pačiam įdomu. Esu studentas, milijonų neprisiplėšiu :labas:

Autorius:  tadas1991 [ Sau 08 2013, 18:49 ]
Pranešimo tema:  Re: Gal kam ką paremontuot?

H2O5 rašė:
reiktu autoelektriko Kaune, nes zadu vaziuoti gal kazkas is Forumo daro diagnostika, nes Siauliuose apdulkinta kazkokie, o is forumo, tai bent kazkas geresnio bus ir prie mano akiu padarys. ;D KAUNE!!!!

Sveiki. Kaip ir rašiau, krapštau senuosius bolidus, o elektronika man nelabai pažįstama, ir įrangos neturiu.
Diagnostiką galiu padaryti nebent senajai kompo versijai, kur dviejų kontaktų fiškė :D

Autorius:  tadas1991 [ Sau 08 2013, 19:24 ]
Pranešimo tema:  Re: Gal kam ką paremontuot?

Dominykas rašė:
nesirakina bagazine nuo centrinio :roll:

Labas :)
Elektros schemą turiu, galiu pažiūrėti.
Detalių, žinoma, neturiu, bet sistema ten paprasta, turėtų būti nesunku rasti, kur bėda, o paskui galima ir pakeisti gavus arba sutvarkyti tą pačią dalį. Paliktum dienai mašiniuką?

Autorius:  kokonas [ Sau 08 2013, 19:56 ]
Pranešimo tema:  Re: Gal kam ką paremontuot?

Vairo koloneles nori ishiminet-idet? ne tik citro-pezho bet ir kitiems auto?

Autorius:  tadas1991 [ Sau 10 2013, 00:45 ]
Pranešimo tema:  Re: Gal kam ką paremontuot?

Kostas rašė:
Kiek už paskirstymo diržo bei genero su visais guoliais/įtempėjais, bei vandens siurbliu keitimas?
Dar dujas pastatyti norėtau.

Va, čia jau smagiau :)
Xantia 2.0i 16v DOHC? Nemačiau to variklio velenėlių konfiguracijos ir visų tempėjų, tai sunku ir kainą nusakyti, vietoj pamačius geriau.
Bet kaip pvz pagrindinio diržo su tempėjais ir vandens pompa su dyzeliniu XUDu, su paprastais 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 motorais būtų - 40-70 Lt, priklausomai nuo mašinos, genero diržo su tempėjais keitimas - 10-30Lt. Jaučiu, kad čia taip pat iki 100 gaunas. Plius detalės, ką jau pats renkiesi arba nusiperki :)

O dujų pastatyti nemoku. Sau paprastas pirmos ar antros, o gal net ir vėlesnės kartos daryčiausi, bet tiktai žaidimo "iš kelinto karto suveiks?" principu ir ne į svetimą mašiną.

Autorius:  Dominykas [ Sau 10 2013, 16:23 ]
Pranešimo tema:  Re: Gal kam ką paremontuot?

2.16 taspats kas dvilitris tik virsui du veleniukai...

Autorius:  tadas1991 [ Sau 11 2013, 03:55 ]
Pranešimo tema:  Re: Gal kam ką paremontuot?

Dominykas rašė:
2.16 taspats kas dvilitris tik virsui du veleniukai...

Ir guoliai gi du - tempimo ir parazitas. Dvilitriam tik tempimo stovi :)

Vakar keičiau Hyundai Lantra galines kaladėles. Nusipirko nedadielkas, tai taip sunkiai lindo, kad vos suportą prie kreipiančių pavyko prisukt, ir pradžioj ratai sunkokai sukosi. Prasidirbo. Kairys suportas šlapias ir abu papuvę, bet net neorinom, nes mašina po metų stūmimui, o bičas varo taip kietai, kad nulaužęs vairuotojo valytuvą persideda nuo keleivio pusės ir važinėja su vienu.

Ir nuo antradienio stovi Safrane pakeltu galu, ratas sukosi tik į vieną pusę. Kartais, kai užstrigdavo. Galvojau bus guoliui ragučiai, nes ir radau įdėta su natos logotipu, vadinasi Omcar. Bet pasibėriau - na taip, adatėlių darbingiausi galai kiek gelsvi, bet viskas gražu, neišdilę, nedeformuota. Išvalyta iki dulkelės senas tepalas ir šiukšlės ir sutepta šviežiu nauju. Uždėtas atgal - sukasi puikiai, nė kiek nekliba. Dar pakeisiu cilindriuką, nes jau ten viskas būgno viduj šlapia (dar nevarvėjo) ir įdėsiu naujas kaladėles , nes anos jau link pabaigos, o vistiek yra naujos, bei gerai patikrinsiu visas svirteles ir automatinius tempėjus; ir į trasą - turėtų būti gerai. Šalantis trosas atmetamas, nes buvo problemų dar gerokai iki minuso, o rankinio nenaudojimas buvo išbandytas ir nesuveikė. Be to, trosas vaikšto laisviausiai iki galinės eigos ir atgal nuėmus būgną.

Autorius:  AurisKo [ Sau 11 2013, 18:37 ]
Pranešimo tema:  Re: Gal kam ką paremontuot?

Servise gautum per nagus per jėgą grūsdamas kalades :)

Autorius:  Dominykas [ Sau 11 2013, 20:37 ]
Pranešimo tema:  Re: Gal kam ką paremontuot?

jajgu nelenda-reiskia kaskas negerai. duuumat nada Fedia...

Autorius:  tadas1991 [ Sau 12 2013, 03:37 ]
Pranešimo tema:  Re: Gal kam ką paremontuot?

Jeigu nelenda - reiškias arba rūdies perdaug, arba gamintojas kaladėlės nepataikė gero dydžio pagamint. Rūdis nuo suportų apgramdyta su atsuktuvais ir kitais dantytais įrankiais, nuvalyta skudurėliu ir sutepta litolu. Kaladėlės įlindo lengvai, bet kaip ir sakiau, neišėjo normaliai uždėti pačio stumoklinio korpuso ant to rėmo, kur sukasi prie plaukiančiojų kreipiančiųjų (sistema kaip passato gale) nes matyt per didelė kaladėlė arba per didelis rūdžių sluoksnis tarp suporto ir spyruoklinės neržaveikinės skardelės.
Darant normaliai, priklausytų viską išsišveisti iki blizgesio, išsivalyti skardas ir susitepus vario ar bent grafito tepalu - taikyti. Jei nelenda švariai su lengvu įtempimu - praeiti švelniai bulgarke trukdantį kraštą ir taikyti iš naujo.
Bet šiuo atveju...
Kai draugas veža į Vilnių ir išgirstu belekokį džeržgesį gale, sakau, kad pas tave galinėms kaladėlėms šakės... Pasakė, kad buvo ryte nusiėmęs ratą ir kaladėlių dar 3mm. Paklausiau, kur žiūrėjo, tai paaiškėjo, kad vieno rato ir tik vienoje disko pusėje. Rezultate po dviejų dienų atvažiuoja su naujomis kaladėmis - pasikeisti už alų (po to, ne darbo metu) ir rankos paspaudimą (esam geri draugai nuo penktos klasės), pats nusiima ratą ir parodau, kaip nuimti kaladėles. Rezultate randam tą kaladėlę, apie kurią jis kalbėjo, tikrai dar pakankamai gerą, vos ne metams laiko. Kitoj disko pusėj kaladėlės likęs tik trečdalis: ne storio, o ploto, nuskaldytais pusiniais gabalais.

OK, bet juk tai vis tiek ne garso priežastis?

Kagi, imam kitą ratą - išorinė kaladėlė dar taip pat normaliai atrodo iš viršaus, bet nuėmus frikcinė medžiaga pabyra į tris dalis. Vidinė kaladėlė - metalo gabalas. Natūraliai suprojektuotas taip, kad pasibaigus medžiagai būtų dar storesnis, negu tarpas tarp disko ir suporto rėmo, bet kadangi buvo naudojamas ir po to - įstrigęs tame plyšyje, iš kurio reikėjo jį išmušti. Padaręs nemažai gero darbo diskui, bet dar ne kritiškai.

Ir ką jūs siūlot man daryt tokiu atveju? Savanoriškai išvalyti suportus, dar pakeisti leidžiančius manžetus ir plofilaktiškai visas stumoklį ir kreipiančiasias saugančias gumeles, nepamirštant jų išvalyti ir sutepti? :roll:
Šoperio požiūris į tą mašiną yra toks, kad nulaužus vairuotojo valytuvą, aš jam perdėjau nuo keleivio pusės ir taip su vienu jau važinėja kurį laiką, tai nematau čia jokio vargo ir už ką kapot pirštus.

Man pačiam puikiai suprantama ir netgi priimtina "šūdų mašinos" savoka, kai taisai bile veiktų ir važiuotų.
Bet šiaip, nemėgstu taip dirbti, nes prarandi tą maloniąją švarių ir tvarkingų detalių surinkimo į veikiantį mazgą ar sistemą dalį - čia ji būna tokia pat ar net purvinesnė už ardymą ir valymą...

Autorius:  AurisKo [ Sau 14 2013, 18:45 ]
Pranešimo tema:  Re: Gal kam ką paremontuot?

Identišku atveju nesukdamas sau galvos išsiunčiau draugą atgal i parduotuvę pasikeist kalades i plonesnes :) (irgi buvo pernelyg storos).

Autorius:  tadas1991 [ Sau 17 2013, 10:06 ]
Pranešimo tema:  Re: Gal kam ką paremontuot?

Dabartinis rezultatas - vienas ratas kaista, kitas ne, bet irgi ne laisvas.

Nu ok, žiūrim darkart, bet keistos tokios bėdos man. Išvalėm darkart kreipiančias kaladėlių, pagramdėm kaladėlių bazes, kad tikrai laisvai vaikščiotų, sukam atgal suportą - ratas laisvas. Bet nuspaudi stabdį ir paleidi - nesisuka, prasisuka tik su geru raktu. Dėl įdomumo stuktelėjau per rankinio svirtelę - truputį atsilenkė ir visiškai paleido ratą. Tipo, būtų užpuvęs trosas arba suporto rankinio sistema. Bet ne - vėl nuspaudus stabdį - vėl stringa, ir vėl atsileidžia stuktelėjus ir atlenkus rankinio svirtelę (ji kažkaip nematomai pasislenka pati tuos kelis mm, gal trosas įsitempęs)
Įtariu, kad gal trosai papūliavę ir stovi įsitempę, nors ir vaikšto normaliai - pilnai neatleidžia, ir nuspaudus stabdį ir atsileidus svirtelei, ji pasisuka ir jau lieka toj padėty.
Išvada - reikia tepti ir reguliuoti trosus ir perrinkti puvėkus suportus.

Tuo ir nemėgstu apleistų mašinų, nes savininkai nenori jų tvarkyt, o ten kartais kai pajudini, tai arba išmest, arba sutvarkyt kapitaliai.

Pirmadienį tai pačiai mašinai keičiu gofrą ir bandysiu pritaikyt kitą valytuvą, tai gal ir tas bus sutvarkyta.

Autorius:  tadas1991 [ Sau 17 2013, 11:18 ]
Pranešimo tema:  Re: Gal kam ką paremontuot?

Nuo šiandien teikiama ir galinio guolio keitimo paslauga :mrgreen:
Galiu aišku ir paskolinti tą raktą, kam reikia, nes ir pats esu dukart skolinęsis ir geros širdies kolegos :)
Turiu beje ir 36mm galvutę priekinei granatai, kuri eina ant 1/2 varatoko (retas variantas, ir labai pigiai gaunasi, kai nereik 3/4 rankenos). Tokias galvutes aišku turi kiekvienas servisas ir dauguma techniškai pažengusių forumiečių, bet kai neturi raktų, nors rankos yra, ir reikia susipirkti dėl vieno panaudojimo per metus - gaunasi brangoka. Kai kieme stovi keturi citroenai ir dar vienas laukia, pagaliau įsigijau. P.s. nepažįstamiems su viena ar dviem žinutėm neskolinsiu be užstato.

Autorius:  tadas1991 [ Sau 20 2013, 21:09 ]
Pranešimo tema:  Re: Gal kam ką paremontuot?

Citroen BX TZD Turbo.

Siurblio konversija iš varvančio ir apsukų nelaikančio ir garsiai šnekančio Rotodiesel (Lucas) į atrodomai tvarkingą Bosch.
Pakeisti paskirstymo diržas su guoliais ir vandens pompa, veleno ir velenėlio salnykai,
Dangtelio tarpinė

Palikom senus vamzdelius, tad buvo biškį darbo išlankstyt, kad netrukdytų interkūleriui ir vieni kitiems, nes visai kita purškimo tvarka ir siurblio matmenys. Ir nesigavo dar paankstinimo padaryt dėl trūkstamos vienos detalytės šlangai užmaitinti. Kai dėjau siurbėlę persigandau - NETINKA. Akis ir smegenis pasukus paaiškėja, kad kronšteinas ne blogas - reik tik špilkas persukt :)
Degimas iš rankos, pagal darbo gražumą, dūmą ir stabilumą keliant apsukas. Labai jau nejautrus, atrodo daug pasuki, o darbas beveik nesikeičia, tai nežinau, ar gerai bus. Matys savininkas ryt iš ryto, mat šala Kaune vėl :) Ir praneš.

Autorius:  tadas1991 [ Sau 24 2013, 22:20 ]
Pranešimo tema:  Re: Gal kam ką paremontuot?

Vėlyvas vakaras. Draugui netoli mano namų dingo bėgiai.

Šiaip tai tiesiog reikėjo didelės šaibos su maža skyle, kad nenusimautų traukės žiedas nuo amortizacinio guminio žiedo, o ašelė plona. Kur čia tokią rasi dėžėse. Galvojau imt skardos šmotelį ir iškirpus pragręžti skylę. Bet užteko tik skylės, kirpti nereikėjo

Paremontavom :doom:

Paveikslėlis

Puslapis 177 Visos datos yra Array Etc/GMT-2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/