WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas

Jaukiausia palata visiems citroligoniams
Dabar yra Bal 16 2024, 15:18

Visos datos yra Array Etc/GMT-2




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 179 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 ELLIPSIS 3 4 5 6 7 ELLIPSIS 12 Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: Kov 18 2016, 00:02 
Atsijungęs
Senbuvis

Užsiregistravo: Gru 07 2015, 16:17
Pranešimai: 982
Miestas: Kaunas
sugedes tado kompresometras. dirba cilindrai visi,jei uzkurus masina 2-3minutes ja lauzi ant 3-4K RPM apsuku visi tie dusimai sovimai praeina ir ja eina vaziuoti santykinai normaliai. cia jau buna extra kad nedirbo ir rode 0ms ipurksima.

man jau paciam idomu pasidare kur problema.. kita savaite tikiuosi zinosim.

_________________
Past: C5 X7/1.8i LPG ,up to 2013 spec
Now: XFR-S, 307 2.0i, C4GP 1.8, 407 1.8


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 18 2016, 18:18 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10926
Miestas: Kaunas
MAP veikia normaliai

Kompresometras atsigaivino, padedamas mirkymo ir judinimo, pradėjo slėgį ir laikyt, ir nuleidinėt.
Jis toks truputį senas, jau 38-erių sulaukęs, tai jam galima atleisti už netikslumus nedidelius, taip pat ir vertinant ne idealiai sandarią gumą, tai, kad visi cilindrai įpučia iki 12 šaltam motorui po nakties, sakyčiau jog yra daugiau, nei pakankama normaliam šilto variklio normaliam darbui.

Lendam prie kolektorium įsukto priekinio (upstream) Lambda zondo, nes jo duomenys prasti, o ir išsukę jį, jei visgi įtariam užsikimšusį katalizatorių, gaunam stipriai pralaisvintą išmetimą.
Išsukus zondą, garso daug, bet darbo pokyčiai praktiškai niekiniai. Atjungus zondą nuo jungties - tas pats, pokyčiai darbo jaučiasi, bet prastai ir taip, ir anaip. Kadangi žmogus atsivežė naudotą galinį (downstream) lambda zondą, kurio netgi kaitinimo siūlas dar gyvas, tai tikėtina ir pats zondas visai nieko o jo sriegis tinka, tai kaip pabandymui įsukom, nes dažnai jie būna vienodi arba beveik vienodi. Fiškė truputį netinka, nes turi raktus tam, kad nesumaišyt - tipo, vien spalvų žalios ir mėlynos jau neužtenka, reik dar kad ir nelįstų :) Bet truputį pamodifikavus ir taip jau visiškai sulaužytą mašinos pravodkės priekinio zondo fiškę (kurią, manau, reiktų pakeisti) ir pajungus, bent jau laisvais dirba labai neblogai, gazą priima irgi neblogai. Kartais ant laisvų užsimano pasvyruot apsukas, bet sakė taip būdavo ir prieš visas šitas blogybes.

Vakare, kai pratuštės gatvės, laukia testdraivas ir normali diagnostika.

Beje, o po žvakių keitimo trauka pasitaisė dėl to, kad senos žvakės buvo kokiu centimetru trumpesnio sriegio. Tikrinsim, kokios turi būti teisingos ir jei tai esamos, tai paliksim, jei ne - keisim tinkamom.

Oro filtras Filtron - pakeisim į Purflux. Kainos skirtumas 3 eurai :drunk:

Pakeičiau dujų filtrą. Senasis buvo pririnkęs gerokai chlamo, bet lyg ir dar kažkiek pralaidus, tai vertinkim kaip profilaktiką. Čia savininko prašymu :)

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 18 2016, 21:01 
Atsijungęs
Plepys

Užsiregistravo: Bir 24 2009, 15:01
Pranešimai: 3220
Miestas: Kaunas
Kuusakoski numerį duot, ar patys susirasit?

_________________
VW Multivan
Xsara
Kabrioletas Reno
Konsultacijų neteikiame ir nuotoliniu būdu neremontuojame.


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 19 2016, 00:15 
Atsijungęs
Senbuvis

Užsiregistravo: Gru 07 2015, 16:17
Pranešimai: 982
Miestas: Kaunas
Linkejimai is Lenkijos, visa laime kad C5 liko pas Tada, su xc70 cross country vos nenulekiau ant posukio pasnigus :)

nebent c5 kazkoks kitosk bet masinoms sugedus liambda zondui na juk negali buti tokiu bedu. net jei ir butu atjungu liamda masian normaliai dirbtu (kiek supratau Tadui atjungus liambda isvados tokios kaip ir man atjungus- t.y jokiu )

apart gedimo idomi mistika nr2 kodel pakeitus zvakes masina buvo "suzverejusi" kokias 2-3 dienas ir po truputi nurimo. nebent prisitaike prie nauju zvakiu? pries uzsakydamas nkg laser line LPG parinkau identiskas pagal originalias (nebent ju katalogai klaidingi) bet masina trauke taip pat ,o subjektyviai geriau nei xc70 2.5 turbo. ir ne tik trauke bet buvo labai greita reakcija i akseleravima ir variklis tiesiog lengvai be garso sukosi, dabar vaziuoojant tiesiaisja gazuojant jausmas lyg masinai busu dalinai iuztruaktas rankinis arba status kalnas- garsas padideja ir masina vangiai nenoriai letai begejasi-apsukos nekyla dabar neaisku ar tiesiog laikinai per gerai trauke ir dabar norma ar atvirksciai.

liamda zondas pirmas turetu kita savaite ateiti(kakziap galvojau jie skirtingi dedasi?)

Aciu Tadaui, smagu buvo matyti meile masinai(oms) jau zinau kur nuo dabar keisiu diskus, pagrindini dirza ir kitus einamuosius remontus :)

_________________
Past: C5 X7/1.8i LPG ,up to 2013 spec
Now: XFR-S, 307 2.0i, C4GP 1.8, 407 1.8


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 19 2016, 00:17 
Atsijungęs
Senbuvis

Užsiregistravo: Gru 07 2015, 16:17
Pranešimai: 982
Miestas: Kaunas
ukw rašė:
Kuusakoski numerį duot, ar patys susirasit?

UKW kas tai, japonas Kaune taisantis citroenus? :) jei rimtai kas tai???

_________________
Past: C5 X7/1.8i LPG ,up to 2013 spec
Now: XFR-S, 307 2.0i, C4GP 1.8, 407 1.8


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 19 2016, 00:31 
Atsijungęs
Senbuvis

Užsiregistravo: Gru 07 2015, 16:17
Pranešimai: 982
Miestas: Kaunas
Tadai, o ka darom su veleno davikliu? manau pakeiskim- blogiaus nebus, nebent geriau. gal del to apsukos pulsuoja ant laisvu? man mesdavo klaidas del jo irgi, ta veleno davikli kuri atveziau irgi iseme is tos apcios 20 000myliu maisnos , ju buvo du ,pardaveajs ilgai ziurejo sako sitas greiciausiai nuo veleno kitas nuo greiciu dezes(tikiuosi nesumaise)

kai tik supirkau masina mete klaida kintmau faziu velenelio (kitoje temoja klausiau) visgi greiciausiais reiks lysti i vidu..

_________________
Past: C5 X7/1.8i LPG ,up to 2013 spec
Now: XFR-S, 307 2.0i, C4GP 1.8, 407 1.8


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 19 2016, 08:00 
Atsijungęs
Tech Moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Spa 20 2008, 18:54
Pranešimai: 8943
Miestas: UKMERGE 867082552
Elviukai123 rašė:
ukw rašė:
Kuusakoski numerį duot, ar patys susirasit?

UKW kas tai, japonas Kaune taisantis citroenus? :) jei rimtai kas tai???

Metalo supirktuvė :D

_________________
CITROEN NAUDOTOS DALYS
C5 2,0 HDI-2004 ,paskutinis pirmukas :)
Xantia break 00m,2.0HDI ex Grumlino
Xantia break 99m,2,0HDI devil :doom: Red


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 19 2016, 12:14 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10926
Miestas: Kaunas
ukw rašė:
Kuusakoski numerį duot, ar patys susirasit?

Važiuos ta mašina dar, kolkas be kusakoskio :D

Elviukai123 rašė:
UKW kas tai, japonas Kaune taisantis citroenus? :) jei rimtai kas tai???

Suomių kapitalo įmonė, pataisanti citroen ir kitų markių automobiliams patalus, keliaujant užmigti į paskutinės kelionės lovytę. Kitaip sakant, viena iš daugelio vietų, kur automobilis keliauja pašauktas "šroto šauksmo".

Elviukai123 rašė:
Nebent c5 kazkoks kitosk bet masinoms sugedus liambda zondui na juk negali buti tokiu bedu. net jei ir butu atjungu liamda masian normaliai dirbtu (kiek supratau Tadui atjungus liambda isvados tokios kaip ir man atjungus- t.y jokiu )

apart gedimo idomi mistika nr2 kodel pakeitus zvakes masina buvo "suzverejusi" kokias 2-3 dienas ir po truputi nurimo. nebent prisitaike prie nauju zvakiu? pries uzsakydamas nkg laser line LPG parinkau identiskas pagal originalias (nebent ju katalogai klaidingi) bet masina trauke taip pat ,o subjektyviai geriau nei xc70 2.5 turbo. ir ne tik trauke bet buvo labai greita reakcija i akseleravima ir variklis tiesiog lengvai be garso sukosi, dabar vaziuoojant tiesiaisja gazuojant jausmas lyg masinai busu dalinai iuztruaktas rankinis arba status kalnas- garsas padideja ir masina vangiai nenoriai letai begejasi-apsukos nekyla dabar neaisku ar tiesiog laikinai per gerai trauke ir dabar norma ar atvirksciai.

liamda zondas pirmas turetu kita savaite ateiti(kakziap galvojau jie skirtingi dedasi?)

Aciu Tadaui, smagu buvo matyti meile masinai(oms) jau zinau kur nuo dabar keisiu diskus, pagrindini dirza ir kitus einamuosius remontus :)

Atjungus liambdą - pasikeitimas buvo, bet ne į ledinę pusę. Kvėpavo daug lengviau, bet gražiai nedirbo. Kiek teko sutikti variklių, tai šalti be liambdos dauguma visgi dirba, bet šilti daugumoj nelabai - pila benziną kibirais, pasitampo, kartais gęsta, bet važiuot važiuoja. Lygiai taip pat buvo ir visai išsukus zondą, tai tokia skylė išmetime atidaryta parodė, kad katalizatorius gal ir ne prie ko. Esmė, manau, kad jis ilgą laiką buvo prijungtas ir rodė tokias pievas, kokias retas zondas tesugeba parodyti. Kompas prisiadaptavo ir pradėjo pūsti mišinį pagal jo parodytas reikšmes. Viskas, kas virš vieneto, rodo belekaip riebų mišinį ir natūraliai jis bandomas liesinti. Už tai ir žvakės taip gražiai atrodė, kaip naujos, nes nudegintos per lieso mišinio.
Čia mano teorija, bet ji nebūtinai teisinga, tik bandau mąstyt.

Su žvakėmis dabar bus viskas OK, senos buvo per trumpos. Kas jas suko - tą galit ir kaltint. Aišku, dėl tos per didelės traukos nieko negaliu pasakyti. Gal jau tuomet liambda buvo pradėjęs grybaut ir pylė belekaip riebų mišinį, pvz?

Zondai skiriasi truputį išvaizda, taip pat skiriasi jungtis ir laido ilgis. Bet to zondo laido ilgis per didelis, o tai maža problema, kai yra kur padėt. O jungtį, kaip sakiau, minimaliai modifikavau, nes ji taip sukurta (skiriasi spalva ir raktas), kad meistrai arba surinkėjai nesumaišytų. Ne dėl to, kad jie skiriasi veikimu, bet dėl to, kad atjungus abu - nesujungtum atgal atvirkščiai. Kompas gi žino, kuris yra kuris tik pagal laidus, tai sujungus atvikščiai nupuštų išvis. Esu girdėjęs tokių atvejų berods pas BMW, kur jungtys nesiskiria arba irgi buvo apgadintos.

Dabar jūsų liambda kreivės atrodo taip. Tai praktiškai idealu, geriau nėra tekę matyt.
Bet čia taip jis dirba pilnai sušilęs ir gerokai pravažiavus benzinu. Dujomis patikimai nuo idealios formos buvo didesni, ir priekinio pakankamai geri, bet galinio svyravimai per dideli.

Siūlymas toks. Kai ateis tas naujas zondas, sukam jį kaip naują, o šitą galinį persukam vietoj esamo galinio.

Dėl einamų darbų - visada prašom.

Aš taip supratau, kad jūs norit pakeisti alkūninio veleno daviklį. Tas daviklis tikrai yra prisuktas prie pavarų dėžės. Dabar pažiūrėjęs darkart į tą daviklį ir pasitikrinęs schemose matau, kad jis yra velenėlio (vožtuvus darinėjančio) padėties.
Tai jei jums visgi tokį ir reikia pakeisti, tai persuksim ir jį, jei tiks.

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 19 2016, 12:31 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10926
Miestas: Kaunas
Paveikslėlis

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 19 2016, 22:26 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Rgp 11 2004, 15:38
Pranešimai: 2045
Miestas: Vilnius
Senojoje Xantijoje panašias bėdas gaudžiau ilgai. Pulsavo laisvom, nors tu ką. Liambda matuojant ant jungties rodė 0,2-0,8 o vat kai matuodavau nuo paties ECU jungties rodė 1,2 - 1,8 :) Pasirodė, kad liambda zondo "masės" laida buvo nutrūkęs kažkur tarp ECU ir paties zondo jungties. Diagnostika rodė normalų zondo darbą. Gal ten jam suprogramuota buvo tik skaičius po kablelio rodyt nežinau, bet variklis man dėl to nutrūkusio laido 3 metus kvailiojo. Pravedžiau papildomą laida nuo ECU iki zond jungties ir visus pulsavimus kaip ranka nuėmė.

Nenoriu teigti, kad Jūsų atveju tas pats, bet pasirodo, kad ir taip būna. pasitikrinkit dėl visa ko kontaktą tarp jungčių ir kompų.

_________________
Saulius
Xsara Picasso '00 1.8 LPG (Debesėlis)
Vilnius


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 20 2016, 20:38 
Atsijungęs
Senbuvis

Užsiregistravo: Gru 07 2015, 16:17
Pranešimai: 982
Miestas: Kaunas
Saulius rašė:
Pulsavo laisvom, nors tu ką. Liambda matuojant ant jungties rodė 0,2-0,8 o vat kai matuodavau nuo paties ECU jungties rodė 1,2 - 1,8 :) Pasirodė, kad liambda zondo "masės" laida buvo nutrūkęs kažkur tarp ECU ir paties zondo jungties. Diagnostika rodė normalų zondo darbą. Gal ten jam suprogramuota buvo tik skaičius po kablelio rodyt nežinau, bet variklis man dėl to nutrūkusio laido 3 metus kvailiojo. Pravedžiau papildomą laida nuo ECU iki zond jungties ir visus pulsavimus kaip ranka nuėmė.

Nenoriu teigti, kad Jūsų atveju tas pats, bet pasirodo, kad ir taip būna. pasitikrinkit dėl visa ko kontaktą tarp jungčių ir kompų.


Aciu Sauliau, turesiu omeny sita varianta. trumpas reziume po masinos prifilaktikos(pakeisti oro, duju filtrai, veleneliu daviklis,pirmas zondas) masina nebesaudo, nebepereina i avarini rezima ,pradejus vaziuoti nebedigta gazas. pulsacija nedingo,kartais ji buna kartais ne, jei buna kartais isisiubuoja ir masina uzgesta. anksciau (kol dar nebuvo rimto gedimo) ji pasiubuodavo bet neuzgesdavo.

uzkurus salta masina,praejus ~20sekundziu, apsukos labai nenoriai kyla, nori pastrigt ties 2000, bet persigazuoja, ir i avarini rezima neina. po poros minuciu sie fintai kaip ir dingsta.

manau pakeisiu dar veleno davikli ir sudesim liamda zondas abi i savo vietas ir masina vaziuos i ksc centra apsuku pulsavimui ir netraukimui ir masinos VANGUMUI. nenori traukti nors tu ka - nera akseleracijos, labai nenoriai ima apsukas, siek tiek padeda kai vaziuoajant pvz 2 pavara pakeli apsukas iki 4500 tada nuleidi iki 2000 ir antra karta akseleruoji- siek tiek geriau tada jau trukteli. bet toki grazu iki to kaip si masina trauke po zvakiu pakeitimo kelias dienas. visiskais nevairuojantis zmogus (drauge) pastebejo tada- sako kas cia pasidare masinai kad mane prie sedynes tempia :) ir tas vykdavo nuo zemu sukiu. vaziuojant trecia pavara 1500rpm pasudus akseleratoriu masina STAIGIAI judedavo, dabar tokaisi sukiai isvis nieko nieko nevyksta.

tiesa pasakius nesu vaziaves su tokiu pat c5 1.8 l benzinu kad objektyviai palygint ,gal taip gerai ir neturi traukt kaip tada trauke, bet tikrai geriau. pastarosiosm dienom vazinejau 2.5 turbo bensinu (>200AG) ir zymaii silpnesniu 1.9 (66kw) abi masinos puikiai traukia. pris tai buvusi masina buvo 1.6 benzinas trauke puikiai irgi. tiesiog "sveikos" masinos nepriklausomai nuo ju galios ar tipo( benzinas ar dyzelis) reaguoja i apsuku kelima (net laisvomis su c5 jos kyla vangiai/ letai) o c5 ne.

_________________
Past: C5 X7/1.8i LPG ,up to 2013 spec
Now: XFR-S, 307 2.0i, C4GP 1.8, 407 1.8


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 20 2016, 22:26 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10926
Miestas: Kaunas
Kas įdomiausia, kad penktadienį man ji puikiai dirbo laisvais ir šilta ir šalta, abiem kurais. Traukos kažkokios įspūdingos nebuvo, bet iš šito variklio kažkaip daugiau nesitikėjau, bet kaip ir sakiau - neturiu su kuo lyginti, trauka buvo labai panaši į draugo C5 2.0i 100kw, bet ten 2001mi. Aišku, čia yra VVT, kuris turėtų didinti galią prie žemų sūkių, įdomu ar veikia.
Kas pasikeitė nuo penktadienio - susuktos atgal vietoj senų daug naudotų ir per trumpų, tos nedaug naudotos NGK Iridium Laserline 7 tinkamo ilgio žvakės ir pakeistas velenėlio padėties daviklis. Nespėjau patikrinti, ar atkeitus kažką atgal, reikalai pasitaisytų.
Su davikliu nemanau, bet žvakes pakaitalioti būtų įdomu.
Originaliai priklausančių Champion'ų REC9MCLX nelabai matyt, bet yra pakaitalas iš tų pačių NGK - LFR5B. Vieneto kaina palei 4eur, ne kosmosas, kaip tų lazerinių :)
O gal ir sutapimas. Būtų įdomu pamatyt, kaip dabartinės Lambda kreivės atrodo, nes mano gautas matėt viešai. Gal vėl užgrybavo įtampa, gal ta aplaužyta jungtis nelabai kontaktuoja

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 21 2016, 07:53 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Kov 03 2010, 13:04
Pranešimai: 1088
Miestas: Kaunas
Mano kuklios žinios apie uždegimo žvakes sako, kad skaičius esantis žvakės kode turėtų būti jos kaitrumo laipsnis...ir jeigu jūs kaitaliojate žvakės tarp 5 ir 9 laipsnio, tai sakyčiau stebėtis reikia ne dėlto, kad mašina netraukia, o kodėl dar nepradege stumokliai ar vožtuvai.

_________________
Naudotos 2000-2014 << dalys
8-677-54-450
<< berlingo xtr šungaudys


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 21 2016, 09:06 
Atsijungęs
Senbuvis

Užsiregistravo: Gru 07 2015, 16:17
Pranešimai: 982
Miestas: Kaunas
exDalimis rašė:
Mano kuklios žinios apie uždegimo žvakes sako, kad skaičius esantis žvakės kode turėtų būti jos kaitrumo laipsnis...ir jeigu jūs kaitaliojate žvakės tarp 5 ir 9 laipsnio, tai sakyčiau stebėtis reikia ne dėlto, kad mašina netraukia, o kodėl dar nepradege stumokliai ar vožtuvai.



jei gerai suprantu originalios zvakes ew7a varikliui NKG LFR5B, pats NKG LPG maisnoms rekomenduoja LPG Laser LIne LPG7 zvakes kaip direct replacement. Tai nesuprantu ar anksciau buvusios blogos ar dabartines? Abiem atvejais masina pulsuoja ant laisvu kartais.

_________________
Past: C5 X7/1.8i LPG ,up to 2013 spec
Now: XFR-S, 307 2.0i, C4GP 1.8, 407 1.8


Į viršų
StandartinėParašytas: Kov 21 2016, 09:15 
Atsijungęs
Senbuvis

Užsiregistravo: Gru 07 2015, 16:17
Pranešimai: 982
Miestas: Kaunas
Ryte pasijungiau diagboxa preis uzkuriant masina (pirmas paveiksliukas) antrame kazkur pries gala pradejo pulsuot ir uzgeso

Paveikslėlis

Paveikslėlis

_________________
Past: C5 X7/1.8i LPG ,up to 2013 spec
Now: XFR-S, 307 2.0i, C4GP 1.8, 407 1.8


Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 179 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis 1 ELLIPSIS 3 4 5 6 7 ELLIPSIS 12 Kitas

Visos datos yra Array Etc/GMT-2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 4 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007