na va, štai ir šiek tiek išsamesnis Mindaugo Griniaus straipsnis* apie ekoralį "Vilnius-Talinas-Vilnius". Kaip rašo autorius, nemaža dalis iš ekoralyje dalyvavusių automobilių, net stengiantis važiuoti itin taupiai [...] žygio metu sunaudojo daugiau degalų, nei kad nurodoma automobilių techninėse charakteristikose. Pavyzdžiui, ekologinio žygio metu
„Volkswagen Polo 1,2 Bluemotion” degalų sąnaudos šimtui kilometrų kelio buvo 4,137 litro (kai deklaruojama - 3,4 l),
„Toyota Aygo” – 4,679 litro (deklaruojama 4,6 l),
„Honda Jazz Hybrid” – 4,735 litro (deklaruojama 4,5 l),
„Toyota Auris HSD” – 4,770 litro (deklaruojama 3,8 l). Tiesa, buvo ir išimčių: 3,922 litro dyzelino šimtui kilometrų kelio užteko „Škoda Octavia”, kurią varo 1,6 litro darbo tūrio TDI variklis. Gamintojai teigia, kad šio automobilio vidutinės degalų sąnaudos – 4,5 litro. **
Žinoma, daugumai turbūt bus įdomu sužinoti, kaip pasirodė hibridiniai automobiliai..., kurių šiame ekoralyje dalyvavo net keturi, t.y: visi „Honda” modeliai („Jazz”, „Insight”, CR-Z) ir „Toyota Auris HSD”. (Tiesa, šįkart žygyje nedalyvavo Toyota Prius, tačiau Prius'o duomenis mes žinome iš praeitų metų rudens ekoralio, kurį organizavo Fiat Vilniaus atstovybė bei Fiato
ecodrive akademija. 2010 m. spalio 23-ią vykusio ekoralio metu, kuriame dalyvavo 17 ekipažų suskirstytų į 5 klases, buvo nuvažiuota apie 230 km ir tąkart Priuis'as ypatingų duomenų nepademonstravo. Toyota Prius vairavusi komanda (
Vidas Žuraulis bei
Saugirdas Pukalskas) absoliučioje įskaitoje liko šešta su daugiau nei 5,07 l./100 km. benzino sąnaudomis, o pirmąsias tris prizines vietas užėmė dyzeliniai mažalitražiai auto: VW Lupo, Audi A2 bei VW Polo. Keturi ekoralyje dalyvavę benzininiai "Fiat 500" pasirodė, taip pat, pakankamai vidutiniškai. Geriausiai pasirodžiusio
Fiat 500 ekipažo sąnaudos buvo apie 5,28l./100 km. ***)
Kaip teigia M.Grinius: "Galima drąsiai teigti, kad visi šių (hibridinių) automobilių privalumai lieka mieste. Vos išvažiavus į užmiestį, elektros varikliai, kurie padeda benzininiam tuomet, kai automobilis įsibėgėja, niekuo negelbsti. Tad ilgesnėje kelionėje hibridiniai automobiliai nebetenka jokio pranašumo nei prieš dyzelinius, nei prieš įprastus benzininius automobilius". Kadangi ekoralio metu dalyviams važiuoti teko ir per miestus, ir apledėjusiu keliu, ir pučiant stipriam priešpriešiniam vėjui, tad siekiant kompensuoti miestuose prarastą laiką, užmiestyje jie turėjo palaikyti realų 90 kilometrų per valandą greitį. O esant tokiam greičiui puikiai atsiskleidžia hibridų minusai... Taigi, žygio metu geriausią rezultatą pademonstravusio hibridinio „Honda Insight” degalų sąnaudos siekė 4,445 litro, o paprastas mažalitražis „Nissan Micra” su 1,2 litro įprastu benzininiu varikliu sunaudojo vos puslitriu daugiau – 4,976 litro.

Stebuklų neparodė ir kiti hibridiniai modeliai, kurių degalų sąnaudos siekė nuo 4,735 iki 5,085 litro. Kuo galingesnis variklis, tuo didesnis taupymo rezervas – toks įspūdis susidaro pažvelgus į „Jaguar XF” rezultatus" - daro išvadą M.Grinius. pasirodo, kad „Jaguar XF” su 3 litrų darbo tūrio, 275 AG pajėgumo varikliu gali važiuoti naudodamas mažiau nei 6 litrus dyzelino. Prie šios mašinos vairo sėdęs lenktynininkas Dominykas Butvilas įrodė, kad gamintojų deklaruojamas vidutines 6,8 litro degalų sąnaudas galima sumažinti net pusantro litro – iki 5,436 litro****.
* - Degalų sąnaudos: tikėti ar ne gamintojais;
http://www.lrytas.lt/-13018645311300834 ... tojais.htm** - ten pat
*** - Ekovairavimo entuziastai susitiko EKORALYJE 2010! Ekoralio 2010 rezultatų suvestinė;
http://www.ecodriveakademija.lt/page9.php**** -
http://www.lrytas.lt/-13018645311300834 ... tojais.htm