Siaip radau internete straipsni apie bx'us, gal kas pakomentuos
http://www.press.lt/cgi-bin/Article.asp ... &ID=396302
BX greitai tapo pigiais ir neprestižiniais modeliais. Naudotų automobilių pirkėjų įkarštį slopina brangi eksploatacija ir įnoringa priežiūra.
konsultavo automobilių
diagnostikos ekspertas "Citroen BX" modelis šį rudenį švęs dvidešimties metų jubiliejų. Toks amžius automobiliams, kaip šunims ar arkliams, - jau gili senatvė. O debiutuodamas BX visuomenę suintrigavo iki tol "Citroen" markei nebūdingu neįprastai kampuotu dizainu. Tačiau toks sumanymas pasitvirtino. Jo atmainos buvo sėkmingai įgyvendinamos ir vėlesniuose "Citroen" markės modeliuose. Ir patys BX "nepraslydo" be pėdsako. Jie ant konvejerio juostos išsilaikė daugiau kaip dešimtmetį. Tai prilygo rekordui dažnų naujovių išpaikintoje Europos rinkoje.
Defektai
Vertinant to laikotarpio akimis BX modeliams galima teisėtai priekaištauti dėl ribotos apžvalgos ir pernelyg plačių galinių atramų. Į akis krinta ir pernelyg gremėzdiškas prietaisų skydelis. Pastarasis pirmą kartą patobulintas prabėgus ketveriems metams po modelio debiuto. Derėtų priminti, kad BX modeliams reikia atitinkamo lygio techninės priežiūros. Pakabas dėl jų savitumo geriausia remontuoti firminėse techninės priežiūros stotyse. Nemalonu, kai kelyje negali būti garantuotas, kad tau kokio pokšto neiškrės gendantis degalų siurblys. Nuo ilgo stovėjimo sustandėja ir praranda elastingumą pakabos hidroakumuliatorių sandarinimo žiedai. Iki 1986 metų pagamintų automobilių savininkai keiksnoja nesandarią aušinimo sistemą, šiluminių jungiklių defektus.
Daugiau nuvažiavusiuose automobiliuose pasitaiko cilindrų bloko galvučių tarpiklių pažeidimų. Problemiškomis laikytinos reguliavimo prietaisų ir elektros jungiklių jungtys. BX modeliuose dažnai genda šarnyrai, dyla pavaros sandarikliai, pernelyg laisva vairo sistema, ji greitai susidėvi. Sandarumu nepasižymi pavarų dėžės karteriai. Netolygiai veikia stabdžių sistema.
Debiutuodamas BX intrigavo neįprastai kampuotu dizainu, kurio atmainos buvo sėkmingai įgyvendinamos ir vėlesniuose "Citroen" markės modeliuose.
Varikliai
Debiutavę BX modeliai iš pradžių komplektuoti 1,4 litro 61 ir 72 AG bei 1,6 litro 87 AG agregatais. Ypatingos iškilmės surengtos pristatant 1,9 litro 65 AG dyzelinius variklius, Prancūzijoje pelniusius išskirtinę paklausą.
Iš reikšmingesnių variantų derėtų pažymėti 1985-aisiais pasirodžiusią 90 AG BX16 "Automatic" versiją su automatinėmis pavarų dėžėmis. Dėmesio nusipelnė ir BX19GT modifikacijos, komplektuotos su 1,9 litro 105 AG karbiuratoriniais varikliais. Į pastaruosius jėgos agregatus netrukus buvo įdiegtos ir įpurškimo sistemos. Šie patobulinimai įgyvendinti BX19GTI versijose, kurios pasiekdavo iki 122 AG. Tuo laikotarpiu pasirodė dar viena modifikacija BX "Sport", turintis 126 AG variklį. Sportiška versija iš kitų išsiskyrė tik jai būdingu galinių ratų arkų pavidalu. 1986-aisiais modernizavus BX, išorėje atsirado kai kurių permainų, vietoj ankstesnių oranžinių atsirado balto stiklo posūkių žibintai, pasikeitė ir buferių forma.
Koziriai
BX modeliai pirkėjus viliojo anaiptol ne veržliais ir galingais varikliais. Stipriau buvo pabrėžiama originali konstrukcija ir neįprasta išvaizda. Jos kampuotumas metė iššūkį ir BX modelius labai ryškiai išskyrė iš staiga suapvalėjusių varžovų. Pirkėjai nepraleido ir kito svarbaus BX argumento teikiamos šešerių metų antikorozinio atsparumo garantijos. Kiti "Citroen" markės pranašumai - hidropneumatinės pakabos garantuojamas važiavimo stabilumas, automobilis virš kelio paviršiaus išlaikomas vienodame aukštyje, o prireikus - paaukštinama kelio prošvaisa. Hidropneumatinė pakaba suteikia ne tik išskirtinį važiavimo tolygumą, bet ir kompensuoja vieną iš BX trūkumų - pernelyg žemas lubas. Į jas, kratydamiesi per duobes, atsitrankytų galvą aukštesni keleiviai.
Įdomesni
Atkreipiame dėmesį į penkerių durų "Break" universalus, gamintus iki 1994ųjų. BX šeimoje išsiskiria nuo 1990 metų rinkose pasirodę turbodyzeliniai BX "TurboTZD Tecnic" modeliai su reguliuojamais katalitiniais dujų neutralizatoriais. Tačiau pačia sudėtingiausia ir brangiausia BX modifikacija "Citroen" kompanija bandė "sublizgėti" 1989-aisiais, išleidusi visų ratų pavaros 4WD versiją. Pastaroji buvo komplektuota tik benzininiais 1,9 litro 109 ir 120 AG varikliais. BX 4WD chečbekai ir universalai, kaip nepelnę pakankamos paklausos, gaminti tik iki 1992 metų. Beje, nuo to laiko "Citroen" kompanija iš modelių gamos išbraukė visų ratų pavaros automobilius.
Vertinimas
BX mėgstami tik "Citroen" markės gerbėjų. Juos galima vertinti už gerai sukonstruotą vairuotojo darbo vietą, originalų dizainą, apgalvotą salono ergonomiką ir jau tais laikais serijiniu būdu komplektuotą vairo stiprintuvą. Vargu ar atsitiktinis pirkėjas staiga ims ir impulso pagautas nusipirks naudotą BX modelį, taip kaip tarkime VW, "Ford" ar "Opel". Iš dalies tai paaiškinama išskirtiniu variklių ir pakabų reiklumu techninei priežiūrai. Nutraukus BX gamybą, greitai jie tapo pigūs ir neprestižiniai. Ypač atsiradus naujiems "Xantia" modeliams. Naudotų automobilių pirkėjų įkarštį slopina brangi eksploatacija ir įnoringa priežiūra. Ilgesnis važinėjimas blogesnės kokybės keliais akivaizdžiai atsiliepia "švelniai" vairo sistemai, kaprizingiems stabdžiams ir pakabai. Baigdami pateiktume tik vieną universalų patarimą. Jeigu vis dėlto nusprendėte artimiau susipažinti su BX modeliu, jį rinkdamiesi pagalbon pasitelkite "Citroen" markės žinovą.