Raimis.P rašė:
Iskilo klausimukas beskaitant. Kaip patikrinti ar geri galiniu sakiu guoliai? Ar ratai neisvirte? Nes kiek supratau kuo anksciau pastebesi, tuo pigiau bus remontuoti.
Pirmoj eilėj, vizualiai žiūri galinių ratų išvirtimą, pakėlęs į max. Gamintojo numatyto pusės laipsnio išvirtimo vizualiai nė nepastebėsi; jei jau matosi-gali kažką įtarti. Šioje stadijoje dar tik padilę guolių ritinėlių briaunos.
Vėliau besivartydami jau nebetaisyklingi ritinėliai pradeda ėsti guolio įmautę ir separatorių. Šioje stadijoje jau garantuotai matosi nedidelis ratų suvirtimas, matosi kiek netolygus padangos dilimas, o normal aukštyje spaudant mašinos galą, girdisi tylus girgždėjimas. Vėliau, kai galutinai sudyla guolio separatorius ir keli ritinėliai stoja "kantu" vienas kito atžvilgiu, tas girgždėjimas tampa nebe tyliu, o rėžiančiu ausį, ir pastebimai suprastėja galo amortizacija. Šioje stadijoje dar užtenka tik pakeisti guolius, prikraunant tepalo; jei riebokšliai nepažeisti, itin taupant (jų kaina iki 25lt/vnt), juos dar galima panaudoti ir senus.
Jei nieko nedaroma, toliau laisvi ritinėliai sudrasko riebokšlius, ir guolin patenka vanduo. Trintis padidėja daug kartų, greitai sudyla guolių įmautės, ir jos su ritinėliais įsiėda į svirtį. Ritinėliai tampa nebe ritinio, o elipsoido ar net artimos sferai formos. Amortizacijos lieka tik pavadinimas, o girgždėjimas tampa labiau rėžiančiu ausį, nei nekaltų našlaičių aimanos. Šioje stadijoje svirties keitimas nebeišvengiamas.
Nieko nedarant ir toliau, dėl pakankamos amortizacijos nebuvimo didelė dalis kelio nelygumų persiduoda jau nebe amortizatoriui, o ašiniam svirties varžtui, kuris, ypač jei buvo nepakankamai užveržtas, dėl pastovių smūgių ima ėsti tiltą; labiau išorinę jo pusę. Ratų išvirtimas jau viršija ir penkis laipsnius, padangos dilimo netolygumas pasiekia centimetrą. Nebeišvengiamas tilto keitimas arba kapitalinis remontas.
P.S. guolius labai sėkmingai užmuša važinėjimas su tuščiomis galinėmis sferomis, kaip ir pastoviai sunkiai prikrauta bagažinė, bet ir idealiomis sąlygomis (be 60ltr baliono ir 40kg subvuferio dėžės bagažinėje) jų resursas ne daugiau 100kkm. Įpusėjus antrai dilimo stadijai guoliai ir svirtis atrodo kaip nuotraukose. Čia C5 ir BX svirtys, bet esmės tai nekeičia: daugumos citrų svirtinės galinės pakabos konstrukciškai vienodos.