Privatus rašė:
škia, šildo kurą prieš paduodant į kuro filtrą, bet... tik užvedus?
Taip ir buvo daugumoje dyzelių nuo kokių '84m; taip yra ir tavajame, tokie pat gaminami ir šiandien, tas pats buvo ir manuosiuose, kad kurą šildo vien palaipsniui šylantis antifrizas.
Kadangi autonominiam pašildymui (ar tai aušalo, ar tai tepalo, kad sušiltų pats variklis) reikalingas nexylas energijos kiekis, tas nėra pigu. Mašinos su Webastu kaina pastebimai didesnė, nei mašinos be Webasto (ar analogų); o įtaisyti autonominį elektrinį šildymą (kas reikštų antrą akumą kaip daugumoje normalių didžiatūrių džipų) irgi kainuoja.
Todėl ir išeitis buvo priimta tokia; kad kurą šildo šylantis antifrizas. Jei pamąstysi logiškai, pats prieisi išvados, kad tai pats protingiausias ir dar pigiausias sprendimas.
Kodėl?

Na, bet kokiai sistemai paleisti reikalingas kažkoks veiksmas (apie Webasto ir analogus nešneku, bet juos paleisti irgi reikia). Tarkime, sėdi tu bolide su dviem akumais ir elektriniu tepalo pašildymu... Įlipęs, gausi įjungti bent jau degimą, kad tie tenai šiltų. Ir rūkysi 15-20min, pakol tepalas/ar kuras pašils... Jei šildysi antifrizą- istorija ta pati; atėjęs paleisk variklį, ir sėdėk rūkyk. Su Webasto istorija analogiška, bet įšilimas trunka kur kas trumpiau. Apsirūkyti nebespėsi

.
Su webastais tauta paprastai įsitaiso distancinius paleidėjus (pakol namie geri pusrytinę kavą- mašina jau pašyla), bet tą patį juk galima pasidaryti kad ir su standartiniais HDInų tenais... Webastai čia ne ruliozas. Ką pasidarai- tą ir turi. Variantų- marios. Bet gamyklinis visvien yra optimaliausias.