pats kažkada turėjau Peugeot 405, po pirkimo vienos pusės ratas greitai tapo kreivas - supratau vokiečio pardavimo motyvą, nes Vokietijoj galimas tik viso tilto keitimas - daugiau kaip 1000 Euro. Po to kažkur radau, kad Peugeot rekomenduoja tuos guolius keisti kas 70 000 km - su techniniu aptarnavimu.
Turėjau ribotą biudžetą, tai tvarkiausi pats, viskas gavosi kokie 200 Lt, nes guolius pritaikiau SKF, tik gavau platesnius, bet po 20 Lt/ vnt vietoj tų pačių SKF, bet būtent "405" (vienos pusės komplektas tada buvo po 120 Lt, tiesa, vienas guolis būna su riebokšliu). Tam trūkstamam riebokšliui pagaminau papildomą įvorę ir pritaikiau riebokšlį nuo kažko (kokie 5 Lt), dar teko vieną ašigalį gamintis, nes buvo sugadintas, o Peugeot jo netiekia kaip atsarginės dalies. Padariau pagal pvz., gautą iš Mehario, iš vidutinio anglingumo plieno + cementavimas + grūdinimas + šlifavimas - gavosi kaip fabrikinis. Kiek supratau iš Peugeot Club aprašymo, "chaltūrščikai" gamina juos be terminio apdirbimo, o tai trumpina ridą... . Tiesa, reikia metalo apdirbimo gamyklos su termistu paslaugų.
Na o toliau - šaltkalviškas darbas. Geriausia prieš "operaciją" pasiskaityti Peugeot Club, ten yra toks skyrelis "gėrybės". Ten rašoma apie specialius įrankius, galiu patvirtinti, kad be jų galima nesunkiai išsiversti.
Nuo savęs pridėsiu, kad viską prieš ardymą reikia pažymėti kaip buvo (kad ir dažais), tai labai praverčia surenkant. Taip pat svarbu surenkant guolius gausiai sutepti konsistenciniu tepalu ir ypač stengtis nepažeisti riebokšlio, nes būtent jo nesandarumas yra visų nelaimių priežastis. Patys guoliai tik svyruoja, taigi galėtų dirbti beveik neribotai, bet į guolius patekęs vanduo ir purvas juos greit pribaigia.
Mano tiltas išlaikė 6 metus ir daugiau 130 tūks., ir jo būklė buvo puiki.
Visiems, turintiems torsioninius tiltus su guoliais patariu nevažinėti per gilias balas, nes jei riebokšlis "ant ribos" didelė tikimybė, kad jis praleis vandenį į guolius.
Sėkmės !
|