Originalus raktas (Simplex) rakino visas spyneles, išskyrus užvedimo. Ji buvo nuo Xantia, kartu su griozdišku pulteliniu atlenkiamu raktu. Jis man nepatiko, nes didelis, nepatogus ir dar klibantis. Nors Xantia spynelė ir raktas kiek kitokie, turintys papildomas briaunas ir kodą, bet senovinis BX raktas ten taip pat puikiausiai lenda. Truputį pažaidžiau su spynele ir dabar galiu maloniai naudotis vienu mažu raktu. Tą papildomą kodą išvis nuėmiau, o pagrindinį priderinau raktui - SUPER.
Užsidėjau gale originalius ratus ir padangas. Buvo kažkokios lievos padangos, kurios nuo 70kmh ūžia. Fui, kaip nemėgstu garsų. Kartu su skylėtais ratais, gal nuo xantia ar kokio pugo, ir 3-4 mm rastafkėm (gal kam jų reikia?) Tuo pačiu ir kičinius kalpokus pakeičiau originaliais "taikaus dizaino" BXiniais. Padangos - zapaskę šitoj mašinoj radau beveik nenaudotą MXL, o ant dyzeliuko turėjau taip pat vieną ratą su mxl, su kuria nuo naujos (nenaudotos) stadijos pravažiavau tik 10kkm. Po žiemos ji labai suskilinėjo, bet dar važiuos.
Dingo visi nemalonūs garsai, nebemuša bent jau iki 120. Aišku, atsirado papildomas nestabilumas, bet tuo pačiu, gal man pasirodė, bet mano džiaugsmui grįžo taip išsiilgtas tas malonus sveikas BX lingavimas ir siūbavimas, minkštumas. Nes su anom padangom buvo kažkoks kietas sportinis variantas, žodžiu nepatiko.
Užsidėjau savo svajonių spoilerį. Pirmąkart jį pamačiau kažkur daugiabučių kiemuose ant kažkokio ribotos laidos benzininio (nustebino, kad jis dar važiuoja) BX ir labai užsinorėjau. Bet net nesvajojau tokį gaut. Paskui, kai deimantukas man pasiūlė būtent tokį iš savo atsargų, sužinojau, kad dar buvo naudojamas ant paprasčiausio pirmalaidžio GT. Ir štai jis ant mano BX. Tiesa, kažkada buvęs lakuotas ir dabar pasilupinėjęs ir aptriušęs (spoileris guminis, o lakas tai kietas). Dar nežinau, ar kądarysiu, nes prie seno BX atrodo į temą, bet būtų visai gražu nuimti tą laką nepažeidžiant gumos paviršiaus (vietom pavyksta, bet kitur sunkiai lupasi), arba turiu mintį nušveist ir nudažyt kaučiukiniais dažais.
Pristatau jum šį BX chamonix, BX GT, o dabar ir mano BX puošiantį spoilerį.



Ai, dar užsidėjau kablį, tai dabar jau ir šitas bus arklys. Malkos ir mediena iš sodo, salone, nesimato, bet sofa-lova ir dar visokių maišų ir kitokių rakandų įgrūsta, išmetimui. Sekančią savaitę pasibaigęs egzus vešiu priduot metalą, kiek šlamšto prikaupta palėpėj per 90 metų ir apie 200m2 stogo dangos - senos skardos (tikrai senos, su štampais Lietuva, London - Memel ir panašiai.

Reik žiūrėt priekinių amortikų abratkes, nes ten kažkas žiauriai pridirbta, kažkokios šlangelės vamzdeliai ir kažko prijunginėta, atjunginėta, nutrūkę. Vieno rato arkoj šlapia, bet nestipriai, reik su jom susitvarkyt žodžiu.
Nepatinka, kad kažkaip kitaip veikia aušinimo sistema. Ar tai variklis kaista per daug, ar tai čia tokia jau ta sistema be bakelio, bet normaliai pravažiavus negalima atsukt kamščio - fontanas ant variklio. O šiandien aplamai iššovė tiesiog atvažiavus į sodą ir sustojus, bet atsidaręs kapotą radau atsuktą kamštį, gal nedasukau? Matysim, kaip dirbs prie didesnio karščio, blogai, kad nėra rodyklės, nes lemputė gali būti ir perdegusi, gal reik įsimuontuot nuo žigono.
Dar nuėmiau visas prasto skonio nakleikes (du LT ženklai su daugiau ploto reklamos, nei pats LT, kažkokia velniukė ant bako dangtelio, nulupau papildomą STOP lempą nu galinio stiklo ir išmečiau lauko/vidaus termometrą (kam jis reikalingas išvis?)
Ai, dar bedėdamas kablį turėjau progos apžiūrėti bagažinės dugną, tai vaizdelis savotiškas, aiškku ir duslės kabinimo kablys jau nupuvęs ir viskas aplink, kablys pervirintas ant ten esančios ploštumos, prie kurios sukasi tempimo kablys arba ten jungiasi šniūras mašinai traukt, o laidus būčiau galėjęs prakišti ir ne per technologinę skylę

Žodžiu puvėsis standart vietoj, bet už 10cm skarda jau tvarkoj. Per porą metų gal neiškris dar gabalais, nes tvarkyt neplanuoju.
Tiek citroistorijos šiandienai.