WWW.CITRINA.LT diskusijų forumas

Jaukiausia palata visiems citroligoniams
Dabar yra Geg 03 2025, 23:33

Visos datos yra Array Etc/GMT-2




Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 33 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1 2 3 Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: Spa 01 2012, 04:58 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10941
Miestas: Kaunas
Sveiki.
Reikia elektrinės pagalbos. Galvoju, gal įmanoma pasidaryti, kad degtų pranešimas apie vandens lygio trūkumą. Dabar radiatoriuje yra ta skylė, skirta davikliui. Ji užsukta gamykline zaglūške, bet manau vietoj jos laisvai tiktų bet koks senasis daviklis, sukamas į bakelį arba radiatorių (tas, kur du kontaktai maudosi vandeny). Laido tam davikliui kabančio niekur neradau, nors lemputė su radiatorium skydely yra ir manrods netgi užsidega įjungus masę (patikrinimas), bet jį prasivesti iki skydelio arba tiesiog į saloną matomoj vietoj maža bėdos, kai mašina tokia, kokia yra. Taigi, tikriausiai ir ta zaglūškė tik dėl to, kad radiatorius prieš kažkiek metų keistas į naują ir daviklio nepermetė. Klausimas paprastas - kaip įjungiama lemputė? Nubėgus vandeniui, kontaktai pakimba ore, varža iš nemažos vandens varžos pasidaro beveik arba visiškai begalinė. Kas tada įvyksta?
Iš esmės man tinkamas variantas yra ir kad ta lemputė degtų, kai viskas gerai, o užgestų, kai krenta lygis. Tą būtų paprasta realizuoti su paprasčiausia plūde, bet labai abejoju, ar vandens varža nebus per didelė perduoti bent kokius 6V prie tų reikalingų minimum 1.2W? O gal? Gal ten viskam stovi kokia papildoma elektroninė tranzistorinė relytė ar šiaip koks mažas elektroninis žaisliukas. Skydely nieko nėra, ten tik paprasti kontaktiniai takeliai, kas susiję su lempele. Aš ir nežinau, leketronikoj gaudausi nelebai kep :lapux:

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 01 2012, 12:57 
Atsijungęs
Naujokas

Užsiregistravo: Rgp 06 2012, 14:44
Pranešimai: 48
Miestas: Vilnius
kam tau tokios kancios? rodo skydelyje varikio (ausinimo skyscio) temp ir uztenka, jei bus zemas ar kritis ausinimo skyscio lygis tai ir temperaturos dacikas greit kilt prades ir tada raguosi i esama situcija arba vaziuosi toliau arba stosi apsizvalgyt :!:
Jei radiatoriai +/- tvarkingi ir skydelio parodmenys nepjauna grybo vazinek ir dizauksi be papildomu skydelio lempuciu :)

_________________
parduota Xsara Picasso juodas 2000 2.0 hdi


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 01 2012, 15:48 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10941
Miestas: Kaunas
Skydelyje yra tik skyčio temperatūros lemputė. Ji veikia, teko išbandyti. Yra įdėtas ispanų daviklis, kuris rodo galvos temperatūrą, bet ne skysčio, o būtent metalo paviršiaus, prisuktas prie aliuminio tiesiog.
Esmė tokia, kad matote, kame reikaliukas - man ta lemputė pagrinde reikalinga, nes reikės nuvažiuoti kelis tūkstančius kilometriukų su pokiauriu variklio bloku.
Kitais atvejais nesigilinčiau ir pats, kaip ir visai nesvarbu, kad mano BXai nerodo nei skysčio temperatūros, nei tepalo temperatūros, slėgio ar lygio (dyzelinis lygį rodo įjungus masę). Yra tik lemputės, kurios nežinau ar veikia. Lietuvoje arba su žinomai tvarkingu varikliu ir aušinimo sistema galima nesukti galvos ir važiuoti išvis pasijungus tik starterį, generatorių ir gesinimo vožtuvą.

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 02 2012, 00:28 
Atsijungęs
Pastovusis

Užsiregistravo: Sau 30 2012, 20:23
Pranešimai: 167
Miestas: Ramygala
LHM daviklio nuo xantijos neiseitu pritaikyti? :roll:

Be to, vaziuojant be ausinimo skyscio dangtelio skystis lauk nebega ir slegis sistemoje nesusidaro ( teko man paciam su xantija taip vazinet kokia savaite). Pust ausinimo skysti lauk prades tik tada, kai sustosi, ta prasme kai neveiks vandens pompa. Kol variklis suksis skystis lauk nebegs.

_________________
1993 Xantia 2.0 8v LPG :pop:
1998 Xantia 2.0 16v LPG (9,0/100 km) :pop:
2004 C8 2.2 16v LPG (11,0/100 km)
2006 C5 2.0 16v LPG (9,0/100 km)


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 02 2012, 04:45 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10941
Miestas: Kaunas
Gal ir išeitų, bet labai didelė chaltūra, kai teireikia originalaus citroeninio daviklio (manau, gaučiau už kelis litus arba išsuktų šeimyniškiai iš vieno iš mano BXų ir jam to kažko papildomo (taip pat galimas tas pats šaltinis).
Tikėjausi ir aš, sustojęs prie Bilbao, kad nuėmus dangtelį ir atjungus viršutinę šlangelę nuo termostato korpuso, nepūs skysčio lauk, o tik burbuliuos kažkiek, ir davažiuosiu tvarkingai iki vietos. Deja, problema buvo tokia, kad vos užvedus variklį be kamščio, iš radiatoriaus pakyla fontanas aukščio iki kapoto :D
Priežastis matoma čia: Paveikslėlis
Ištrūkus tarpinės paranito gabaliukams, susispaudė ir apkausto skardelė, atsirado tikrai nemažas tarpas (ne mikro įtrūkimas) ir pūtė kompresiją tiesiogiai taip, kad tas cilindras net nedirbo :)
Blokas toks
Paveikslėlis užklijuosim, užlipdysim, dėsim naują tarpinę ir bandysim paleisti. Cilindro į darbą su kompresija nejungsiu, dirbs ant trijų, taip bus ramiau. Bet vistiek yra tikimybė, nors ir nedidelė, kad gali susimaišyti antifrizas su tepalu. Tepalo daviklio fiškę klibančią sutvarkiau, temperatūrą galvos rodo, lemputė aušalo veikia, visai smagu būtų ir šitą turėti. Taip sau, dėl ramybės. Tuo labiau, kad laiko turiu pakombinuoti.
Ką pats suradau, kad lygtais tam yra naudojamas kažkoks papildomas elementas, bent jau taip rodo pravodkės schemose. Gal kas yra matęs ir žino, kaip js atrodo ir kur yra? Gli būti apibūdinta Xantia, BX, ZX, C15 variantai, kažkuriam vistiek atrasiu ir jau žinosiu, ko man reikia ir ką užsisakyti į sekantį siuntinuką :)
Čia tokia pati maklė, kaip ir suradau šalia ventiliatoriaus daviklio dviejų storų laidų trečią ploną. Prijungiau prie masės - įsijungė lyg tol negirdėtas antras greitis. Galvoju asilai sumaišė ir įdėjo dviejų kontaktų daviklį. Bet kad tokį rodo visuose kataloguose pagal motorą, o trijų kontaktų tik su naujobine mažakontaktine PSA jungtimi. Kur teisybė? :|

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 02 2012, 08:39 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bir 28 2006, 16:37
Pranešimai: 860
Miestas: Norvegija
Pas mane trijų kontaktų daviklis ir laidas toks, kokį apibūdinai, ir veikia taip. Tau reikia BX daviklio ;)

Kas dėl lygio daviklio, tai susirask kokį nors veikiantį ir tinkamą, o kaip padaryti, kad junginėtų lemputę sugalvosim arba nužiūrėsim iš tos mašinos, kurioje radai. Haynes manuale, diagram 2, circuit V yra du elementai: 237 - daviklis (coolant level switch) ir 84 - indikacijos blokas (coolant level indicator unit). Schema apie BX ir BX 14 nuo 1988 m.
Diagram 6, circuit III taip pat yra abu šie elementai su tais pačiais numeriais ir pavadinimais. Vadinasi tau tinka visi BX modeliai nuo 1987 m. Visi, čia tikriausiai visi benzai. Ar dyzeliuose taip pat nežinau, bet irgi galima pasižiūrėti.

Dyzeliuose lyg nerandu tokių dalykų (Haynes manualuose), bet nereiškia, kad nėra.

_________________
C5 1.6 HDi 2005 m.
BX TZD TURBO 1991 m. Paveikslėlis
EX BX 1.7 TZD TURBO 1992 m.
EX BX 1.9 GTi 4x4 1989 m.
EX XM 2.1 TD 1991 m.


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 02 2012, 10:44 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10941
Miestas: Kaunas
Būtent tas schemas ir žiūrėjau :)
O BXo dyzelio haynese kaip ir nėra, nebent turi kokį kitą, kurio man niekaip nepavyko rasti.
Dyzely yra išsiplėtimo bakelis (bent jau TD), tai tas daviklis stovi jame, bet kad berods ir vienodas jis. Įtariu tiktų ir nuo Xantios, bet pradžiai prašysiu išsukti BX TD būtent iš bakelio, nereiks benzininio radiatoriaus nuleidinėti be reikalo.
Kaži, kokia vadens varža tokiame tarpe... gal būtų galima paprasčiausią LEDą pajungti, jei daugmaž tinkama (ne per maža ir ne super didelė (ties kuria jau neišgautų šviesos)?

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 02 2012, 11:40 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bir 28 2006, 16:37
Pranešimai: 860
Miestas: Norvegija
Bakelyje kitokia konstrukcija, manau. Nebent gali pasistatyti visą bakelį - turėsi kelis litrus extra ir matysi, kad trūksta dar kai sistema pilna.

_________________
C5 1.6 HDi 2005 m.
BX TZD TURBO 1991 m. Paveikslėlis
EX BX 1.7 TZD TURBO 1992 m.
EX BX 1.9 GTi 4x4 1989 m.
EX XM 2.1 TD 1991 m.


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 02 2012, 12:16 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10941
Miestas: Kaunas
Daviklis turėtų būti toks pats, lizdas tai tikrai labai panašus. Patikrinsim :)

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 10 2012, 04:09 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10941
Miestas: Kaunas
assembled rašė:
Pas mane trijų kontaktų daviklis ir laidas toks, kokį apibūdinai, ir veikia taip. Tau reikia BX daviklio ;)

Kas dėl lygio daviklio, tai susirask kokį nors veikiantį ir tinkamą, o kaip padaryti, kad junginėtų lemputę sugalvosim arba nužiūrėsim iš tos mašinos, kurioje radai. Haynes manuale, diagram 2, circuit V yra du elementai: 237 - daviklis (coolant level switch) ir 84 - indikacijos blokas (coolant level indicator unit). Schema apie BX ir BX 14 nuo 1988 m.
Diagram 6, circuit III taip pat yra abu šie elementai su tais pačiais numeriais ir pavadinimais. Vadinasi tau tinka visi BX modeliai nuo 1987 m. Visi, čia tikriausiai visi benzai. Ar dyzeliuose taip pat nežinau, bet irgi galima pasižiūrėti.

Dyzeliuose lyg nerandu tokių dalykų (Haynes manualuose), bet nereiškia, kad nėra.

O turi dyzelio Haynes manualą? Pas mane esantys tik benzui, o dyzelinio variklio turiu tik tuos pačius atskirus variklinius manualus, kuriuose apie pravodkę nieko, nes ne mašinai skirta.
Turiu daviklį. Dėl tikimo negarantuoju bet rankose tai atrodo tinkamas, jungtis su korpusu ta pati, jei tik dydis tiks. O turėtų...
Daviklis nuo BX TD. Kaip ir sakiau iš atminties, ten tas pats, tik dirba kitoje vietoje, o bakely atskiram ar bendram radiatoriaus, matuoti lygį, manau, jam nėra skirtumo.
Išreiškiau idėją su LEDu, tik man visiškai neaišku, kas ten gali gautis. Vandens varža labai priklauso nuo priemaišų, tai įtariu antifrizas būtų visai pakankamai laidus, o per gryną vandenį gali ir nepramušt? Gal yra tekę matuoti ar sužinoti vandens apytikslę varžą? Tarpas tarp kontaktų 7mm, bet galima gi lengvai pamažint palenkiant arba prilituojant kąnors, arba padidint, prisabačinant varžą. LEDų yra, išsiėmiau iš imobilaizerinės Xantia klaviatūros, net prilituoti nebuvo, sukišti į jungtis.
Nežinau jų matmenų, bet pagal idėją, raudoni ir žali kiek pamenu nemažo voltažo, tai net su atsargos koeficientu turėtų reikti varžos apie 500, bet manau ir 1k dar tragedijos nepadarytų?

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 10 2012, 10:51 
Atsijungęs
Senbuvis

Užsiregistravo: Geg 01 2012, 14:34
Pranešimai: 969
Miestas: Kaunas
Net neskaiciuok, cia tik bandymu keliu galima. Svarus vanduo zemai itampai yra tikrai ne laidininkas, teoriskai ~180kOM/m, bet jei jame kazkas istirpinta, visai kitas reikalas. Ir viskas labiau priklausys nuo priemaisu kiekio. Bet geriausias variantas butu lupti is kitos masinos datcika su jam skirta specialia rele, tipo bitron, ir jungt prie tos lempeckos.
Tik nezinau kokiu metu masinose realiausia rast toki dalyka. Tikrai ne naujesnese.


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 10 2012, 11:04 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bir 28 2006, 16:37
Pranešimai: 860
Miestas: Norvegija
BX gi yra ta "relė" - elektronika, kuri pagal daviklį junginėja lemputę. Turi būti ir TD tas pats.

Tadai, turiu haynes citroen diesel manualą, tai jame yra kelios schemutės. Daugiau neturiu.

_________________
C5 1.6 HDi 2005 m.
BX TZD TURBO 1991 m. Paveikslėlis
EX BX 1.7 TZD TURBO 1992 m.
EX BX 1.9 GTi 4x4 1989 m.
EX XM 2.1 TD 1991 m.


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 10 2012, 11:38 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bal 11 2007, 19:07
Pranešimai: 10941
Miestas: Kaunas
Tai faktas, kad TD ji/jis yra, bet jau šeimyniškiams duoti knaisioti po reles ir rasti teisingą relę ar kokią ten mini dėžutę (1.2w lemputei uždegti, teoriškai gi gali būti realizuota ir skydelio pravodkėje, tam nereikia 40A relės), pačiam nežinant kur ji... Daviklį dar surado mergaitė šiap taip :D
Kad gaučiau kurnors C15 dyzelio su XUD7 elektroschemą - paknaisiočiau ir pats, gal net atsirastų pačioj mašinoj, nes lemputė skydely gi yra, ir neužglušinta, ir veikianti. Galima pabandyt pačiam atsekti pagal laidus iš skydelio. Testerio nerandu niekur (galvojau, kad tikrai jį įsidėjau), bet nusipirksiu kokį fufelį kelis eurus, užteks.
Buvau SEDRE parsisiuntęs ir pasileidęs, bet niekaip man ten ir neparodė paveikslėlių... Gal kas turit veikiantį?

O gal elektronikai galėtų greitai sulipdyti kokią paprastą tranzistorinę schemutę, tinkamą realizuoti ore ar ant kartono? Komponentų čia rasiu (būna paliktų televizorių, kompų (maitblokiuose ten gyvas velnias) arba nusipirksiu. Gali užsidegti diodas ar lemputė, ar garso signalas, nesvarbu :)

_________________
Visokių Citroen bėdų remontas ir priežiūra.
C15 RD 89-Kablukas
BX16TGI 91-Lemąnas
ZX 92
P406 2.0HDi 99
Suzuki DR650RSE 96
Ex: 3BX, 2ZX, C5 I, Xantia, Audi 80


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 10 2012, 12:38 
Atsijungęs
Plepys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Vas 03 2005, 12:52
Pranešimai: 1420
Miestas: Kaunas
tadas1991 rašė:
O gal elektronikai galėtų greitai sulipdyti kokią paprastą tranzistorinę schemutę...

Sudetingai nori padaryti... imi rele, davikli, sujungi, prijungi ir viskas veiks.

_________________
Nusibodo rutina ? Pirk Citroen...


Į viršų
StandartinėParašytas: Spa 10 2012, 12:59 
Atsijungęs
Senbuvis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Bir 28 2006, 16:37
Pranešimai: 860
Miestas: Norvegija
Prikabintas failas:
daviklis_su_kontrole.png
daviklis_su_kontrole.png [ 4.29 KiB | Peržiūrėta 3120 kartus(ų) ]
Tranzai tinka bet kokie, laikantys 0.1A, o tokie yra beveik visi išvadiniai. Praktiškai galima padaryti tą patį su bet kokiais trim tranzitoriais. Apvertus maitinimą galima jungti NPN tranzistorius (schemoje visi PNP).
Šita grandinė, surinkta teisingai vieną lemputę degins, kai viskas yra gerai, o kitą, kai viskas blogai.

Tinkančių tranzistorių gali prisižiūrėti čia:
http://www.rcl.lt/index.php?id=2&lang=l ... ow&fid=782

_________________
C5 1.6 HDi 2005 m.
BX TZD TURBO 1991 m. Paveikslėlis
EX BX 1.7 TZD TURBO 1992 m.
EX BX 1.9 GTi 4x4 1989 m.
EX XM 2.1 TD 1991 m.


Į viršų
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas  Atsakyti į temą  [ 33 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1 2 3 Kitas

Visos datos yra Array Etc/GMT-2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 1 ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
POWERED_BY
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007